PC Steam Deck | handheld van Valve

Dan is de SD echt een veel betere keuze, zeker nu met oled scherm.
Chiaki werkt echt feilloos, je merkt het niet dat je remote aant spelen bent.
Dus als het is om je ps games te kunnen spelen, dan is de SD zoveel meer bang for buck dan een portal.

Ik vind de drempel om te gamen bij een SD zoveel lager dan ps of pc, zeker wanneer je in een bepaalde periode in het leven zit(jonge kinderen, werk,...)
Mijn ps start ik enkel op als ik weet dat ik minstens 1h of langer kan gamen.
Ik heb eens een SD geleend en die Chiaki is echt top, maar ik zou niet weten waarom ik een SD zou kopen als de PS Portal hetzelfde doet voor minder geld. Steam/PC games speel ik niet, ik zou hem enkel gebruiken voor remote play.
 
Ik heb eens een SD geleend en die Chiaki is echt top, maar ik zou niet weten waarom ik een SD zou kopen als de PS Portal hetzelfde doet voor minder geld. Steam/PC games speel ik niet, ik zou hem enkel gebruiken voor remote play.
Als je met oortjes wil spelen, moet je apart de Sony headset kopen. Die wrs ook €150+ zal kosten.
 
Ik heb eens een SD geleend en die Chiaki is echt top, maar ik zou niet weten waarom ik een SD zou kopen als de PS Portal hetzelfde doet voor minder geld. Steam/PC games speel ik niet, ik zou hem enkel gebruiken voor remote play.
Voor de wereld aan non PS games die plots open gaat voor u :unsure:
 
Kben ook aan het twijfelen nu er een oled versie aankomt. Was geïnteresseerd in de ps portal om in de living beneden te spelen, maar kan dan beter een multifunctioneel toestel kopen dat het ook kan :)
 
't Is echt een schitterend toestel maar ik speel er echt nooit op, wat doodzonde is.
Soms zo eens een halfuurtje maar dan zie ik mijn PC staan en speel ik gewoon daar op :p
Idem bij mij, in het begin was het van wauw tof toestel en gamede ik er veel op.
Maar werd dat snel moe, en nu gebruik ik het alleen nog om films te bekijken in men bed.
Gamen doe ik meestal via de pc.
 
Voor films te zien in uw bed ben je toch veel beter met een tablet, of zelfs een telefoon met een groot scherm. De meeste telefoons hebben al een resolutie van 1080p en hoger dus waarom dan zien op een Steam Deck in 720p?
Ik heb er nog nooit aan gedacht om mijn SD te gebruiken om films op te zien. Ne steam deck is bovendien echt onhandig in uw bed vind ik, en dan al zeker als ge op uw zij ligt.

Bij mij hangt het er ook vanaf welke games er uitkomen. Neem nu Baldur's Gate 3, dat vind ik qua controls maar niks op de Steam Deck. Maar voor JRPG's die grafisch niet te zwaar zijn is het dan weer wel heel geschikt.
Als ik nu eens een PC game wil spelen maar geen goesting heb om achter mijn bureau te kruipen, dan is een SD wel ideaal. Of op reis etc. Bij momenten speel ik er regelmatig op, en op andere momenten helemaal niet.

De nieuwe Steam Deck met OLED is wel leuk voor wie ene overweegt, maar het is net niet genoeg voor mij om te upgraden. Stel dat er een Steam Deck 2 uitkomt met OLED scherm , krachtigere APU, 1080p scherm, ... dan zou ik 't wel overwegen. Dit is meer een refresh van de Steam Deck met een aantal mooie verbeteringen maar het is geen Steam Deck 2.

Overigens vind ik het spijtig als de Switch 2 geen OLED scherm zou krijgen. Ik zou daar gerust wel een 100 euro meer willen voor geven. Desnoods in een OLED versie en een gewone versie.
 
Laatst bewerkt:
Nog iemand hier last om de laatste update te downloaden? Krijg steeds een error message. Heb al enkele fixes van Google geprobeerd, maar geen succes.
 
Iemand interesse in een oled steam deck 512 versie? Ik stuur mijne terug omdat ik toch voor de matte versie ga. Wel tegen de nieuwprijs want anders stuur ik hem gewoon terug. Voordeel is dat je hem sneller hebt. Hij moet nog aankomen. Denk morgen of overmorgen
 
Streamen via Chiaki gaat echt wel top, wel ff klungelen met de aanpassing van de controle. Zou ik niet gehad hebben met de ps Portal. Maar wel blij dat ik mijn Bluetooth oortjes kan gebruiken :)
 
Maar wel blij dat ik mijn Bluetooth oortjes kan gebruiken :)
En gewoon bedrade oortjes!

Hollow Knight begonnen op de Deck, maar ik voel nu al dat de moeilijkheidsgraad nog een standaard controller gaat vragen want het is toch altijd een tikkeltje slomer met dat gigantisch ding :p
 
En gewoon bedrade oortjes!

Hollow Knight begonnen op de Deck, maar ik voel nu al dat de moeilijkheidsgraad nog een standaard controller gaat vragen want het is toch altijd een tikkeltje slomer met dat gigantisch ding :p

Heb het uitgespeeld op de deck, dus het kan.
 
Ben aan het twijfelen om een Steam Deck aan te schaffen. Stream momenteel via Moonlight naar mijn Chromecast maar heb heel veel disconnects van mijn controller. Kan 5 seconden zijn, maar soms duurt het 10 minuten eer hij terug gesynched raakt. Denk interferentie tussen router en BT signaal maar krijg het maar niet opgelost.

Grootste deel van mijn games library zit in Steam, heb ook nog een Xbox game pass for PC.
Zoals ik het begrepen heb is het mogelijk om ook game pass games op Steam Deck te spelen. Controller kan ik wired aansluiten op SD docking station.

- Draait het streamen van PC naar SD vlot (ook over wifi ?).
- Is er een groot verschil tussen games installen op SD-kaart of op de SSD van de Deck zelf (qua vlotheid van spelen) ?
- Is de OLED 512GB de 150€ meerprijs waard tov de 256GB LCD ?

Thx
 
Ben aan het twijfelen om een Steam Deck aan te schaffen. Stream momenteel via Moonlight naar mijn Chromecast maar heb heel veel disconnects van mijn controller. Kan 5 seconden zijn, maar soms duurt het 10 minuten eer hij terug gesynched raakt. Denk interferentie tussen router en BT signaal maar krijg het maar niet opgelost.

Grootste deel van mijn games library zit in Steam, heb ook nog een Xbox game pass for PC.
Zoals ik het begrepen heb is het mogelijk om ook game pass games op Steam Deck te spelen. Controller kan ik wired aansluiten op SD docking station.

- Draait het streamen van PC naar SD vlot (ook over wifi ?).
- Is er een groot verschil tussen games installen op SD-kaart of op de SSD van de Deck zelf (qua vlotheid van spelen) ?
- Is de OLED 512GB de 150€ meerprijs waard tov de 256GB LCD ?

Thx

- Draait het streamen van PC naar SD vlot (ook over wifi ?).
--> Nooit gebruikt. Wel gamepass streamen en dat vond ik niet top
- Is er een groot verschil tussen games installen op SD-kaart of op de SSD van de Deck zelf (qua vlotheid van spelen) ?
--> Nee, dat gaat nagenoeg of zelfs even vlot.
- Is de OLED 512GB de 150€ meerprijs waard tov de 256GB LCD ?
--> Zeker wel, 256GB is weinig, maar er is vooral een groot verschil tussen de schermen, het LCD scherm is niet van de beste kwaliteit.
 
Zoals ik het begrepen heb is het mogelijk om ook game pass games op Steam Deck te spelen. Controller kan ik wired aansluiten op SD docking station.
Enkel streamen, dacht ik. Je kan geen spellen installeren en dan spelen op de SD.

En ik vind de LCD van de SD wel juist heel goed.

ER is een verschil tov oled natuurlijk, maar heb een gsm met oled en een oled monitor en daar moet de SD zeker niet voor onderdoen.
 
Enkel streamen, dacht ik. Je kan geen spellen installeren en dan spelen op de SD.

En ik vind de LCD van de SD wel juist heel goed.

ER is een verschil tov oled natuurlijk, maar heb een gsm met oled en een oled monitor en daar moet de SD zeker niet voor onderdoen.

Thans het verschil met een switch oled icm Hollow knight bvb zeer en zeer groot.
 
Thans het verschil met een switch oled icm Hollow knight bvb zeer en zeer groot.
Ehh. Ik speel nu van tv Oled naar LED Deck. Is er een verschil? Duidelijk.
Is het een groot verschil? Nah. Speel nog steeds dezelfde game. Het zwart ziet er iets minder zwart uit ja, ma na 5 min spelen vergeet ik dat al.
Kracht van gewenning enzo.

Een groot 3D spel dat veel meer volume in diepte verschil en kleuren hanteert voelt direct wel heel anders aan.
Maar aan de andere kant met deftige brightness settings speel ik nog steeds evengoed Remnant of The Ashes op zowel mijn Deck als Oled..
Maar puur door het cinematische aspect speel ik dat uiteindelijk toch nog liever op tv(en controller!).

Steam Deck moet je vooral weten wat je wilt spelen. Als je het gaat gebruiken als "console" voor een tv, dan maakt het scherm bvb al helemaal weinig uit. Hier is het vooral kleinschalige games en vooral emuleren van mijn retro collectie. Moest mijn Deck mijn volledige "console" worden, dan zou ik wel sowieso voor de Oled versie gaan.
 
Terug
Bovenaan