PC Steam Deck | handheld van Valve

Plezant bakske, heb er nu windows 10 geïnstalleerd met alle nodige toeters en bellekes, en het is nu een mini windows pcke geworden. Games draaien ook smoothie.
 
Plezant bakske, heb er nu windows 10 geïnstalleerd met alle nodige toeters en bellekes, en het is nu een mini windows pcke geworden. Games draaien ook smoothie.
Hoe doe je dit trouwens het eenvoudigste? Heb je hiervoor echt een SD-kaart nodig of kan dit ook makkelijk op SSD?
 
Hoe doe je dit trouwens het eenvoudigste? Heb je hiervoor echt een SD-kaart nodig of kan dit ook makkelijk op SSD?
Ik heb dit filmpje gevolgd
Trouwens een goedkope windows activeringscode gekocht via een legale site. Microsoft Windows 10 Pro aan 20€.
En die dan voor mijn Steam Deck gebruikt, zonder problemen.
Gewoon je iso bestand op een USB-stick door windows laten installeren en dan je USB-stick aan je Steam Deck koppelen, bootstart van je Deck open en je windows installeren.
Best is dat je een muis en een toetsenbord aan sluit want dat werkt gemakkelijker.

En deze om de sticks goed te laten werken
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de Deck aanraden.
En met de rest van het geld koopt ge eventueel een PS5 en streamed ge al de Ubi/Ea games naar uwen Deck.
wtf. Hoeveel verschil denkt gij dat er op ne rog en deck zit
Ik zou de deck wel over de rog aanraden. Met de rog zit ge vast aan windows.
 
wtf. Hoeveel verschil denkt gij dat er op ne rog en deck zit
Ik zou de deck wel over de rog aanraden. Met de rog zit ge vast aan windows.
OOOOOF
Met de deck ziet je vast aan Linux en SteamOS

Windows was ook de reden waarom ik ben gejumped naar de Ally terwijl ik de Deck al meer dan een jaar in mijn bezit had.
 
wtf. Hoeveel verschil denkt gij dat er op ne rog en deck zit
Ik zou de deck wel over de rog aanraden. Met de rog zit ge vast aan windows.
Base model Deck kost momenteel 377euro.
PS5 464euro. = 841euro. Pakt de PS5 digi en daar gaat nog eens 20euro af.

de Ally 800euro. Dus ja, voor 20euro meer hebde ne PS5 en een Deck he.
 
Hummel reageer toch op koonut en die is toch positief over de steamdeck
ik ben juist niet positief over de SD lol. mijn OOOOF is niet een "oof" maar een "of"
Base model Deck kost momenteel 377euro.
PS5 464euro. = 841euro. Pakt de PS5 digi en daar gaat nog eens 20euro af.

de Ally 800euro. Dus ja, voor 20euro meer hebde ne PS5 en een Deck he.
Ja met de base model Deck ben je echt niets, 64 gig aan geheugen installeer daar 3 games van 20 gig en hij zit vol.
meeste mensen pakken die Deck om dan nog een grotere SSD erin te zetten daar zit ook een kost.
 
Base model werkt hier perfect hoor. En in een Deck kan je probleemloos een microsd
steken, elk model hé :D

En voor echt zware games streamen via PC of PS4 via Chiaki. Veel plezier met uw windows brol die microsd's vreet en al gepatched is naar andere clocks en wat nog allemaal. Zelfs zonder die problemen was ik puur qua prijs en principe(windows) al niet echt overtuigd. Voor dat geld koop je al een bekwame game laptop.
Of zoals ik dus wist te zeggen, een Deck, en een PS5.

#trackpadgang out.
 
ik ben juist niet positief over de SD lol. mijn OOOOF is niet een "oof" maar een "of"

Ja met de base model Deck ben je echt niets, 64 gig aan geheugen installeer daar 3 games van 20 gig en hij zit vol.
meeste mensen pakken die Deck om dan nog een grotere SSD erin te zetten daar zit ook een kost.
jij bne toch niet de persoon die hij op gereageerd heeft
 
Base model werkt hier perfect hoor. En in een Deck kan je probleemloos een microsd
steken, elk model hé :D

En voor echt zware games streamen via PC of PS4 via Chiaki. Veel plezier met uw windows brol die microsd's vreet en al gepatched is naar andere clocks en wat nog allemaal. Zelfs zonder die problemen was ik puur qua prijs en principe(windows) al niet echt overtuigd. Voor dat geld koop je al een bekwame game laptop.
Of zoals ik dus wist te zeggen, een Deck, en een PS5.

#trackpadgang out.
Mijn SDcard in de Ally werkt nog altijd vanaf dag 3 vrij goed.
However de SD kaart die ik uit mijn steamdeck haalde die dag om het te testen op de Ally was gewoon ineens bricked....
ik wou het formateren via mijn dekstop pc, mijn desktop pc kon de kaart niet eens detecteren. De Ally kon de kaart niet detecteren, zelfs de nintendo switch kon de kaart niet detecteren. Die verhalen deden ook de ronde toen de SD launchde maar die had je wrs gemist.

Als je uw games gaat streamen via PC of PS dan verlies je wel de waarde van een handheld....
De reden waarom je een handheld koopt is omdat je het makkelijker kan meenemen, of gwn effe lui op de zetel liggen terwijl je speelt....
En waarom zou ik mijn games streamen van een PS als ik van de PS5 ook kan genieten in mijn zetel op mijn 4K 55' UHD TV in plaats van op een miezerig 1080p scherm.
Oh ja oeps SD is maar 720p zeker....
Trackpads heb ik nog niet ééns 1 minuut gemist noch bij gaming noch bij het bedienen van windows.

en last but not least een bekwame gaming laptop kost al vrij snel meer dan 1k euro. voor 799 euro ben je beter af met een PS5.
 
Die verhalen deden ook de ronde toen de SD launchde maar die had je wrs gemist.
Inderdaad. Niets van gehoord. Something something customer service zeker?
Als je uw games gaat streamen via PC of PS dan verlies je wel de waarde van een handheld....
Ik heb het hier al eens gezegd, en ik ben relatief zeker dat het ook voor de 100 gram lichtere Ally op gaat. Dit zijn geen echte handhelds. Groot, lomp, beperkte batterijduur(Ally grote winnaar, maar ge hebt wel de betere button layout).

Dit zijn consoles voor de man die thuis niets te zeggen heeft over de tv. Of zoals ik, alles te zeggen hebben en een passend hebbeding zocht voor zijn lazy boy en een all in emulatie paradijs te preppen.
Trackpads heb ik nog niet ééns 1 minuut gemist noch bij gaming noch bij het bedienen van windows.
Iemand dat 800euro neertelt voor een brakke handheld zal inderdaad geen strategy games spelen.
en last but not least een bekwame gaming laptop kost al vrij snel meer dan 1k euro
Asus heeft bang 4 buck ook goeie dingen hoor.
Mijn SDcard in de Ally werkt nog altijd vanaf voor 799 euro ben je beter af met een PS5.
464euro, ik heb de prijs hier denk toch al genoeg gedropped?
 
Inderdaad. Niets van gehoord. Something something customer service zeker?

Ik heb het hier al eens gezegd, en ik ben relatief zeker dat het ook voor de 100 gram lichtere Ally op gaat. Dit zijn geen echte handhelds. Groot, lomp, beperkte batterijduur(Ally grote winnaar, maar ge hebt wel de betere button layout).

Dit zijn consoles voor de man die thuis niets te zeggen heeft over de tv. Of zoals ik, alles te zeggen hebben en een passend hebbeding zocht voor zijn lazy boy en een all in emulatie paradijs te preppen.

Iemand dat 800euro neertelt voor een brakke handheld zal inderdaad geen strategy games spelen.

Asus heeft bang 4 buck ook goeie dingen hoor.

464euro, ik heb de prijs hier denk toch al genoeg gedropped?
Een laptop met een cpu waarvan ik nog nooit gehoord heb en een 3050 als gpu. Dan ben je beter af met een Ally voor dat geld

Ik ben nochtans een grote strategy game fan en ze spelen allemaal goed op de Ally. Zelfs op de SD gebruikte ik de trackpads niet bij strategy games.

En consoles? LOL ze noemen niks voor niks handhelds. Er is niks console aan hen.

Ik had nochtans toen ik het duurste model van SD thuis bezorgd kreeg in Q1 bij release meer spijt dan de “brakke handheld” die ik nu kreeg. En waarvan ik nu al mijn pc games met gemak kan openen en spelen zonder eerst in desktop mode te gaan en te klooien zodat ik er een launcher op krijg via een hele omweg.
 
Het prijsverschil tussen de ROG en de SD was voor mij gewoon veel te groot, zeker nu met de summer sale.

Tot nu toe zeer tevreden van mijn deck, heb de eerste dagen wel vooral vanalles en nog wat zitten installeren, kruipt toch wat tijd in en dan ben ik nog niet aan emulators begonnen. Ben ook verbaasd hoe smooth sommige recente games spelen zoals Diablo IV bijvoorbeeld, dat is echt ideaal op de deck. Nadeel is wel de batterijduur bij de zwaardere games.
 
Het prijsverschil tussen de ROG en de SD was voor mij gewoon veel te groot, zeker nu met de summer sale.

Tot nu toe zeer tevreden van mijn deck, heb de eerste dagen wel vooral vanalles en nog wat zitten installeren, kruipt toch wat tijd in en dan ben ik nog niet aan emulators begonnen. Ben ook verbaasd hoe smooth sommige recente games spelen zoals Diablo IV bijvoorbeeld, dat is echt ideaal op de deck. Nadeel is wel de batterijduur bij de zwaardere games.
Dat is het nadeel van de deck. Je wilt teveel proberen erop. Ahja dat spel wil ik nog eens spelen. Oh en dat... en zo ben ik soms dagen bezig met games te zoeken haha
 
Terug
Bovenaan