Sleutel van voordeur werkt ‘half’ niet meer

Squidward

Redacteur
Onze voordeur heeft sinds onze verhuis, dik jaar, een nieuw slot. Het is zo een patentsleutel
sleutel_dom.jpg


Normaal is de deur altijd dubbel gesloten en zit de sleutel niet op de deur. Gister op een bepaald moment wou ik de deur van binnen openen maar de sleutel paste precies niet volledig en bewoog in geen enkele richting.
Van buiten uit past de sleutel normaal en gaat de deur gewoon open. Probleem met elk van de drie van die sleutels.
Morgen komt een slotenmaker maar ik ben nu al curieus wat het probleem zou kunnen zijn, zo plots?
 
Het zal u verbazen maar ik ben niet echt mee met welke glijmiddelen wij in huis hebben.
Duct tape heb ik wel, schitterend spul. Turning ‘no’ into ‘hmph’
waarom glijdt dit hier weer direct af naar andere zaken. Was uw OP een eufimisme om te zeggen dat het langs de ene kant wat ruwer gaat dan de andere?

Anyway: dus best geen smeermiddel volgens de Landtlord.
Ik hoop echter dat er meer aan de hand is dan enkel eens smeren want dan is een slotenmaker laten komen wel een dure oplossing. Imo had ge morgen beter achter een bus WD40 gegaan en dat eerst eens getest.
 
Volgens mij moet ge grafietspray gebruiken ofzoiets en is wd40 ten allen tijde te vermijden?

Edit: Alle bon wd40 heeft zelf ook een specifieke spray voor sloten op basis van grafiet, dus ik bedoelde de gewone wd40 die te vermijden is. :unsure:
 
waarom glijdt dit hier weer direct af naar andere zaken. Was uw OP een eufimisme om te zeggen dat het langs de ene kant wat ruwer gaat dan de andere?

Anyway: dus best geen smeermiddel volgens de Landtlord.
Ik hoop echter dat er meer aan de hand is dan enkel eens smeren want dan is een slotenmaker laten komen wel een dure oplossing. Imo had ge morgen beter achter een bus WD40 gegaan en dat eerst eens getest.
Slotenmaker kost gaat naar schoonouders, was hun idee om die direct te bellen dus ik ga niet moeilijk doen.
Ik zal niet meer afglijden. Toch niet tot ik die bus WD40 heb.
 
Volgens mij moet ge grafietspray gebruiken ofzoiets en is wd40 ten allen tijde te vermijden?

Edit: Alle bon wd40 heeft zelf ook een specifieke spray voor sloten op basis van grafiet, dus ik bedoelde de gewone wd40 die te vermijden is. :unsure:
waarom zou je geen WD40 gebruiken in uw slot? Dat dient er juist voor.

Slotenmaker kost gaat naar schoonouders, was hun idee om die direct te bellen dus ik ga niet moeilijk doen.
Ik zal niet meer afglijden. Toch niet tot ik die bus WD40 heb.

Als de schoonfamilie toch betaalt, laat hem dan ineens de andere sloten ook nakijken en laat die bus WD40 maar.
 
waarom zou je geen WD40 gebruiken in uw slot? Dat dient er juist voor.



Als de schoonfamilie toch betaalt, laat hem dan ineens de andere sloten ook nakijken en laat die bus WD40 maar.
Eigenlijk gebruiken we hier de merknaam he, da's zoals Pampers.

Maar ik ga er vanuit dat je het over WD40 de blauw met gele busjes hebt.

Reden is dat dat een solvent is. Dat gaat net de aanwezige smering in het slot oplossen.

Maar zoals in m'n edit staat, WD-40 heeft dus ook een spray voor sloten op de markt, op basis van grafiet. Die moet je gebruiken.
 
Zoals al vermeld, in sloten best niet zomaar elk smeermiddel gebruiken. WD40 werkt maar dat lost aanwezig smeermiddel op en kan op termijn gaan aankoeken. Een grafiet-middel kan wel, smeermiddel op silicone basis zou ook geen probleem mogen zijn.

Maar, WD40 (wat iedereen in huis zou moeten hebben) kan perfect, ge gaat dat gewoon om de zoveel tijd moeten verversen, bij voorkeur voor uw slot vastloopt
 
Terug
Bovenaan