Een playlist met dromerige muziek en ook synths, waves, de nodige psychedelia en de occassionele shoegaze dat ook zeer dromerig is. Voorlopig al 220 liedjes, zoveel mogelijk groepen in gegooid en divers te maken (gender, afkomst, genre, bekendheid, leeftijd). Beginnen doen we met Cocteau Twins, eindigen doen we met The Jesus and Mary Chain. Verder ook Slowdive, Beach House, Grimes, Lush, Ride, The Cure, Cigarettes after Sex, Mazzy Star, Julee Cruise, Kate Bush, Still Corners, Enya en mijn favoriet yeule en nog veel meer.

 
Een playlist met dromerige muziek en ook synths, waves, de nodige psychedelia en de occassionele shoegaze dat ook zeer dromerig is. Voorlopig al 220 liedjes, zoveel mogelijk groepen in gegooid en divers te maken (gender, afkomst, genre, bekendheid, leeftijd). Beginnen doen we met Cocteau Twins, eindigen doen we met The Jesus and Mary Chain. Verder ook Slowdive, Beach House, Grimes, Lush, Ride, The Cure, Cigarettes after Sex, Mazzy Star, Julee Cruise, Kate Bush, Still Corners, Enya en mijn favoriet yeule en nog veel meer.

Mooie lijst, zit veel materiaal tussen waar ik ook fan van ben.


Hier nogmaals in de Broadcast val gelopen. Met gemak één van mijn favoriete bands ooit.

 
Was vroeger into shoegaze & dreampop tof om nog eens in te duiken.


Dit nummer doet mij denken aan hoe heroïne moet voelen :thinking: (ter verduidelijking ik heb het nooit gedaan :unsure: )


dikke 90s vibe

Hier nog wat stuff
 
Pangea Girls is zo'n dikke schijf...

Cocteau Twins zijn serieus underrated, die hebben een paar classics gemaakt die meer liefde verdienen.
 
Iemand is in de witch house rabbit hole gevallen.
Huh, dat is toch niet echt witch house? En waarom is dat een rabbit hole?

Nouja, mijn favoriete album aller tijden wordt soms wel witch house genoemd.

Halfaxa has been described as a goth-pop, witch house, dark wave, and glo-fi release, as well as featuring influences of glitch pop, R&B, techno, industrial, and electro.[2][7][8] Grimes has said Halfaxa was created to "evoke the feeling of believing in God in a very Medieval Christian way", and has described it as her "medieval" album.[9]


Prachtig nummer bvb. dit
 
Voor mij gezien dream pop toch wel zijn oorsprong heeft vanuit gothic rock (denk aan Cocteau Twins) en daar voor mij toch aanleunt zie ik daar geen probleem in, idem voor synthpop dat toch ook uit heel dat new wave gebeuren afstamt (New Order etc.), en gezien er geen andere thread is, zie ik het probleem niet.

Halfaxa is ook darkwave en heeft ook nummers die neoclassical darkwave zijn, maar het is ook dream pop, ethereal wave etc.

Topic zegt het zelf: "waves", maar waves is natuurlijk heel erg breed.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210423-125443_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20210423-125443_WhatsApp.jpg
    562,6 KB · Weergaven: 53
Terug
Bovenaan