Selor 2021 vernieuwde selectieprocedure

Mijn punt was eerder dat je dit niet gewoon kunt gelijkschakelen met het statement dat iemand als A3 gewoon exact hetzelfde werk doet als A1 of A2.
Voor sommige mensen lijkt dat dan wel dat die hetzelfde werk doet. Maar wanneer het moeilijk begint te worden (of kostelijk of niet standaard) dat is dan de reden waarom dat de A3's zijn. Inclusief ook de verantwoordelijkheid die ermee gepaard gaat als ze er langs zitten.
Nee dat klopt inderdaad. Ik bedoelde dat ze au fond nog altijd gewoon juridisch advies geven. Maar de verantwoordelijkheid en de dossiers die je in die functie op je bord krijgt, zijn inderdaad van een andere orde.
 
Oh het ging mij niet over het feit dat dergelijke experten zo'n A3 functie zouden hebben. Voor mij mogen echte experten in andere velden (dus in het experten track ipv management track) dat ook verdienen. Mijn punt was eerder dat je dit niet gewoon kunt gelijkschakelen met het statement dat iemand als A3 gewoon exact hetzelfde werk doet als A1 of A2.
Voor sommige mensen lijkt dat dan wel dat die hetzelfde werk doet. Maar wanneer het moeilijk begint te worden (of kostelijk of niet standaard) dat is dan de reden waarom dat de A3's zijn. Inclusief ook de verantwoordelijkheid die ermee gepaard gaat als ze er lanlangs
Bij ons zijn er toch heel wat A2's en A3's die exact hetzelfde werk doen dan A1's en zelfs B's.
Als er eens een moeilijker project is waarvoor ze een kandidaat zoeken en je verwijst naar de A2's/A3's dan regent het uitvluchten.
 
Bij ons zijn er toch heel wat A2's en A3's die exact hetzelfde werk doen dan A1's en zelfs B's.
Als er eens een moeilijker project is waarvoor ze een kandidaat zoeken en je verwijst naar de A2's/A3's dan regent het uitvluchten.
Daarvoor bestaat er zoiets als een Chinese vrijwilliger, ja ook in België.

Het lijkt mij dan aan de chef van die A2's of A3's te liggen om te zien of die uitvluchten te accepteren zijn of niet. In ieder geval worden die eieren er bij ons niet onder gelegd hoor. Dat is uw job en daar word je voor betaald, dus zorg er maar voor dat het in orde komt.
 
na een week nog altijd geen resultaten. Ik wil het gewoon weten :wallbash:

2 weken verder nog niks
 
Laatst bewerkt:
Hallo, kan iemand mij zeggen wat een dossiertest bij Selor omvat, is dat te vergelijken met een postbakoefening? Is als niveau C
 
eerste test abstract redeneren test. 2.1de test werk je in een museum en moet je vragen oplossen 2.2 ben je zaalverantwoordelijke en moet je vragen oplossen that's it
 
na een week nog altijd geen resultaten. Ik wil het gewoon weten :wallbash:

2 weken verder nog niks
Zou het kunnen dat je pas je resultaten weet als het laatste testmoment gepasseerd is ?

Ik heb nu ondertussen al drie keer de test van het CVO-Q gedaan :rofl: ken hem ondertussen vanbuiten, het begint een hobby te worden om de high score te verbeteren.
 
Schermafbeelding-2022-04-21-om-09-09-01.png


nog altijd niks :wallbash::wallbash::wallbash::wallbash:
 
hou er rekening mee, als ge bij de overheid solliciteert, dat ze pas uw resultaat mógen geven als alle kandidaten hun test hebben afgewerkt.
als ge op de eerste testdag aanwezig zijt, kunt ge dus inderdaad lang wachten op uw resultaat.

ze kunnen bvb moeilijk zeggen dat ge 5de op de lijst zijt, als er nog pakweg 2000 kandidaten moeten testen.

(en over 't algemeen: héél véél geduld hebben)
 
Laatst bewerkt:
hou er rekening mee, als ge bij de overheid solliciteert, dat ze pas uw resultaat mógen geven als alle kandidaten hun test hebben afgewerkt.
als ge op de eerste testdag aanwezig zijt, kunt ge dus inderdaad lang wachten op uw resultaat.

ze kunnen bvb moeilijk zeggen dat ge 5de op de lijst zijt, als er nog pakweg 2000 kandidaten moeten testen.

(en over 't algemeen: héél véél geduld hebben)
Zeker bij algemene examens.

Als het voor een specifieke vacature bij een organisatie is, dan kan het al wel wat sneller gaan. Maar sneller is dan nog altijd rap 3 - 6 maand...
 
Bwa, ik heb toch het gevoel dat de meeste van hun procedures binnen de drie maanden beklonken zijn?
 
Vandaag mail gehad dat ik nr 1 ben in de laureatenlijst van de job waarvoor ik gesolliciteerd heb (was de laatste test, het sollicitatiegesprek), dus ik veronderstel dat ik morgen of overmorgen de effectieve jobaanbieding zal binnenkrijgen.

Alleen had ik op mijn sollicitatiegesprek gezegd dat mijn opzeg maar 8 weken bedraagt, en ik dus al begin juli zou kunnen starten. Sinds dat sollicitatiegesprek hebben we echter plannen gemaakt om in juli en augustus de wereld te gaan verkennen. Al mijn huidig verlof daar ook op ingezet, van half juli tot half september. Eigenlijk ga ik dus pas half september kunnen starten. Hopelijk doen ze er niet moeilijk over, maar ik vrees ervoor :unsure: 4.5 maanden is niet niks.
 
Vandaag mail gehad dat ik nr 1 ben in de laureatenlijst van de job waarvoor ik gesolliciteerd heb (was de laatste test, het sollicitatiegesprek), dus ik veronderstel dat ik morgen of overmorgen de effectieve jobaanbieding zal binnenkrijgen.

Alleen had ik op mijn sollicitatiegesprek gezegd dat mijn opzeg maar 8 weken bedraagt, en ik dus al begin juli zou kunnen starten. Sinds dat sollicitatiegesprek hebben we echter plannen gemaakt om in juli en augustus de wereld te gaan verkennen. Al mijn huidig verlof daar ook op ingezet, van half juli tot half september. Eigenlijk ga ik dus pas half september kunnen starten. Hopelijk doen ze er niet moeilijk over, maar ik vrees ervoor :unsure: 4.5 maanden is niet niks.
Het kan nog wel zijn dat ze eerste oude lijsten (als die er zijn) gaan aanspreken waardoor je enkele plaatsen zakt.

Proficiat alvast! Als je 1e staat krijg je sowieso je voorkeur normaal (die ga je nog eerst moeten doorgeven)
Nadien krijg je nog wel documenten waarop je je startdatum zal moeten doorgeven (meestal de 1e of 15e van de maand)
 
Het kan nog wel zijn dat ze eerste oude lijsten (als die er zijn) gaan aanspreken waardoor je enkele plaatsen zakt.

Proficiat alvast! Als je 1e staat krijg je sowieso je voorkeur normaal (die ga je nog eerst moeten doorgeven)
Nadien krijg je nog wel documenten waarop je je startdatum zal moeten doorgeven (meestal de 1e of 15e van de maand)
Thanks! Wel, het gaat hier om een specifieke vacature waarvoor ze 1 persoon zochten, en er een stuk of 10 personen op gesprek mochten. Aangezien ik nu op 1 sta in de rangschikking en het motiveringsverslag ook heel positief is, denk ik wel dat de job voor mij zal zijn. Ik denk niet dat er voor deze specifieke functie al oude lijsten bestaan.

Nuja, ik zal het wel horen. Zou heel graag de functie krijgen, maar ga er mijn zomer niet voor opofferen. Daar is het ook al te laat voor. Op zich een beetje ook hun schuld, om de procedure zolang te laten aanslepen :unsure:
 
Ik werk al bij de overheid en weet wel een klein beetje hoe die lijsten werken :)
Aangezien dat de selectieprocedures wel wat tijd in beslag nemen zijn er vaak mensen op de lijst die ondertussen al werk hebben gevonden (of toch niet voor de overheid werken) dus die zullen een vacature weigeren, dus dit kan ervoor zorgen dat je nog flink gaat stijgen op de lijst eens er vacatures zijn.

In mijn laatste szlor traject stond ik ook redelijk laag maar ik heb wel bij de eerste vacature mogen beginnen op administratie die mijn eerste keuze had. Een collega van mij die onlangs heeft meegedaan heeft zijn tweede keuze gekregen.

Als er minder plaatsen zijn dan er mensen op de lijst staan, blijft de lijst gewoon open en wordt die nog gebruikt om latere jobs te vullen. Ik geloof dat een laureatenlijst een jaar actief blijft, maar dit wordt vaak wel verlengd.

Moesten jullie nog vragen hebben over Selor (ik heb twee keer succesvol de selectiepricedure gedaan, een keer C en een keer B) of werken bij de overheid (specifiek FOD Financiën) mag je het altijd vragen.
Hey ik heb een vraagje,

Ik heb ook voor de overheid gesolliciteerd, als dossierbehandelaar asiel & migratie, en ik sta nu sinds een paar dagen op de laureatenlijst (op nr. 26 maar ik denk dat er maar 30 mensen op staan). Heb jij misschien enig idee of ik er vanuit mag gaan dat ik de komende tijd een jobaanbieding zal hebben? Want ik vind het zelf heel onduidelijk of dit over 2 weken is of misschien pas over een half jaar.....
 
Terug
Bovenaan