Seksleven met je partner

Ik heb trouwens beide kanten gekend. Toen ik nog hormonale anticoneptie nam, had ik heel vaak geen zin meer in seks na de initiële verliefdheid.
Sidenote, maar dat heeft hier een gigantisch verschil opgeleverd. Ik kan natuurlijk niet spreken voor het verschil qua gevoel, maar hormonale anti-conceptie komt hier niet meer binnen...
 
Sidenote, maar dat heeft hier een gigantisch verschil opgeleverd. Ik kan natuurlijk niet spreken voor het verschil qua gevoel, maar hormonale anti-conceptie komt hier niet meer binnen...
Ja zelfde hoor, mijn libido is echt een pak hoger en ebt niet weg na een jaar of twee.
 
ik vond dit boek wel heel interessant en een aanrader ivm dit thema.
daarin wordt gesteld en bewezen dat libido en zin in seks even hoog is bij vrouwen dan bij mannen.
in de meeste gevallen is het puur een kwestie van het feit dat de seks of de 'beloning' die je krijgt door de seks gewoon niet goed genoeg is voor de vrouw.

je moet er als koppel gewoon samen voor zorgen dat de seks ook voor de vrouw aangenaam is en dat ze dus ook seks op een prettige manier ervaart.

aan de koppels waar het seksleven op een laag pitje staat zou ik echt aanraden om dit boek eens samen te lezen. Het zal voor velen een echte eye opener zijn denk ik.

Er zijn uiteraard ook altijd gevallen waar de vrouw oprecht niet kan genieten van seks omwille van trauma (seksueel geweld) of lichamelijke pijn tijdens penetratie. Maar deze zijn echt wel uitzonderlijk.

 
Ja zelfde hoor, mijn libido is echt een pak hoger en ebt niet weg na een jaar of twee.

Mijn vrouw heeft haar laten steriliseren om van de hormonale brol af te raken. Dat en omdat het niet echt 100% hielp (pil en een staafje in de arm niet), na de 3de abortus hadden we het echt wel gehad tbh. Had anders al met een bus moeten rondrijden en een kasteel moeten kopen ondertussen.

Echter nu heeft ze haar maandstonden heel onregelmatig en zeer lang Iaatste keer 3 weken, dan 3 weken niks en nu weer prijs... Alhoewel we beiden wel zin hebben gaat het dus niet. Ons seksleven is nog nooit zo moeilijk geweest als nu. We hadden (en zouden hebben als het kon) nagenoeg elke dag seks. Onze manier om te bonden, de dag af te sluiten en keigoed te slapen...
 
Mijn vrouw heeft haar laten steriliseren om van de hormonale brol af te raken. Dat en omdat het niet echt 100% hielp (pil en een staafje in de arm niet), na de 3de abortus hadden we het echt wel gehad tbh. Had anders al met een bus moeten rondrijden en een kasteel moeten kopen ondertussen.

Echter nu heeft ze haar maandstonden heel onregelmatig en zeer lang Iaatste keer 3 weken, dan 3 weken niks en nu weer prijs... Alhoewel we beiden wel zin hebben gaat het dus niet. Ons seksleven is nog nooit zo moeilijk geweest als nu. We hadden (en zouden hebben als het kon) nagenoeg elke dag seks. Onze manier om te bonden, de dag af te sluiten en keigoed te slapen...
waarom lukt het dan zo moeilijk om seks te hebben?
je kan toch condoom gebruiken als anticonceptie?
 
Mijn vrouw heeft haar laten steriliseren om van de hormonale brol af te raken. Dat en omdat het niet echt 100% hielp (pil en een staafje in de arm niet), na de 3de abortus hadden we het echt wel gehad tbh. Had anders al met een bus moeten rondrijden en een kasteel moeten kopen ondertussen.

Echter nu heeft ze haar maandstonden heel onregelmatig en zeer lang Iaatste keer 3 weken, dan 3 weken niks en nu weer prijs... Alhoewel we beiden wel zin hebben gaat het dus niet. Ons seksleven is nog nooit zo moeilijk geweest als nu. We hadden (en zouden hebben als het kon) nagenoeg elke dag seks. Onze manier om te bonden, de dag af te sluiten en keigoed te slapen...
Was een vasectomie bij jou geen optie?
 
@horste: dan blijft het huidig probleem toch bestaan tenzij ze terug aan de hormonale brol begint. Had mij niet heel duidelijk uitgedrukt in die post :)
 
Was een vasectomie bij jou geen optie?

Dat was een mogelijkheid, maar zij was zeker dat ze geen kinderen meer wou, maar ik niet.
Was in de tijd dat we nog FWB’s waren…
Vandaag zou ik idd een vasectomie ondergaan.

Maar het probleem blijft dan, het is ook een recent probleem. De voorgaande jaren ging dat eigenlijk goed. Haar maandstonden waren vrij regelmatig. Mijn vrouw haar libido is met of zonder hormonale brol hoog (hoger dan dat van mij), maar de bedoeling is dat ze ervan af kon.
Maar op dit moment wil ze gewoon terug aan de pil…
 
Maar zij moet het ook willen, en daar zit vaak het probleem.
Das een ander punt natuurlijk.


Maar wil zij niet vanwege pijn etc die ze tijdens deze periode heeft (wat volkomen begrijpelijk zou zijn), of wil ze niet omdat ze misschien denkt dat het bloed aspect smerig is (of dat jij dat denkt?)?
 
waarom lukt het dan zo moeilijk om seks te hebben?
je kan toch condoom gebruiken als anticonceptie?

Heb dit gemist. Dat helpt toch niets tegen 3 weken je maanstonden hebben. Er is juist voor een sterilisatie gekozen om geen condoom te moeten gebruiken, dat is toch een stuk minder plezant en goed voor een one night stand ofzo.
Verder wilden we na 3 ongeplande zwangerschappen (met anti-conceptie) gewoon 100% zekerheid, mijn vrouw had zowaar een abbonement bij de abortuskliniek...

En seks tijdens maandstonden doen we niet, ik kan namelijk niet tegen bloed :).
 
Heb dit gemist. Dat helpt toch niets tegen 3 weken je maanstonden hebben. Er is juist voor een sterilisatie gekozen om geen condoom te moeten gebruiken, dat is toch een stuk minder plezant en goed voor een one night stand ofzo.
Verder wilden we na 3 ongeplande zwangerschappen (met anti-conceptie) gewoon 100% zekerheid, mijn vrouw had zowaar een abbonement bij de abortuskliniek...

En seks tijdens maandstonden doen we niet, ik kan namelijk niet tegen bloed :).
Jullie zijn 3 keer zwanger geraakt met anticonceptie? Dat is wel straf eigenlijk (bedoel niet dat ik het niet geloof voor de duidelijkheid). Is daar een medische verklaring voor?
 
Jullie zijn 3 keer zwanger geraakt met anticonceptie? Dat is wel straf eigenlijk (bedoel niet dat ik het niet geloof voor de duidelijkheid). Is daar een medische verklaring voor?
1 keer was heel in het begin toen we elkaar kenden (beiden net gescheiden) en toen nam ze pil nog maar pas, dus dat was mss wel een accidentje. De 2de keer was na 2 jaar (ook de pil) en toen heeft ze zo een staafje laten steken en was het na 7 maanden opnieuw prijs.

We hebben dat niet verder laten onderzoeken en bij de derde keer onmiddellijk gekozen voor een sterilisatie. We waren toen 27 en 37 en hebben samen reeds 3 kinderen, dus voor ons zijn extra koters echt een no-go. Ik ga niet met zo een busje rondrijden :D.

Enfin, om ons huidig probleem op te lossen moet ze eens langst de gynaecoloog, maar de wachttijden zijn ellendig lang natuurlijk. Buiten het feit dat seks (penetratie althans) gedurende die lange periode maandstonden niet bestaat is het ook gewoon echt vervelend voor haar. Niet weten wanneer die gaan beginnen/stoppen, opgezwollen gevoel, gaan zwemmen met de kinderen is minder fijn, etc...
Het is voor het eerst in 8 jaar dat er minder seks is, is wel even wennen kan ik zeggen.
 
Ik had zelf ook altijd lang durende maandstonden. Mijn man is gesteriliseerd maar sinds een paar jaar neem ik dus toch weer de pil: een minipil die ik gewoon mag doornemen elke dag (Lueva). Dus nooit meer mijn regels.
Als ze dat zou willen, kan de huisarts daar ook gewoon een voorschrift voor afleveren hoor, dat moet niet via de gynaecoloog.
't Zijn dan toch weer hormonen natuurlijk, is een persoonlijke keuze. Maar ik merkte na 2/3j zonder pil, dat ik precies mij beter voelde mét de hormonen dan zonder.
 
Enfin, om ons huidig probleem op te lossen moet ze eens langst de gynaecoloog, maar de wachttijden zijn ellendig lang natuurlijk.
ik wil geen afbreuk doen aan uw verhaal maar zo ellendig lang zijn die wachttijden toch niet? 2-3 maand (en minder wss als ge geen voorkeur voor gynae hebt)?
 
Hangt er wat vanaf natuurlijk. Bij geen voorkeur zal dat allemaal wel meevallen. Een vriendin kon pas bij haar gyna terecht in februari 2025. :unsure: Gelukkig kon de privépraktijk ook, maar dat zat ook vol tot oktober 2024.
 
Terug
Bovenaan