RuneScape

MMORPG PC RuneScape

Vroeger ook gespeeld aan een ongezond tempo, waar is de tijd.. member geweest van 2005 tem 2008 ofzoiets.
Sindsdien geprobeerd om jaarlijks eens in te loggen om mijn account zeker te bewaren en de sfeer eens op te snuiven.

Na het zien van deze thread nog eens proberen inloggen en bleek dat ik gehackt ben. Nickname veranderd en niet langer gelinkt aan mijn email.
Meteen een appeal gedaan en ik moet zeggen, binnen het uur heb ik van Jagex mijn account teruggekregen!
Dingen van waarde had ik sowieso al weggegeven toen ik gestopt ben, dus de bank is nog deels zoals ze was, denk ik.
Wel is er duidelijk op gespeeld: def, hp en ranged zijn van mid 80 naar 99 (en zelfs 120, kan dat?) gegaan, magic van 92 naar 99, slayer naar 99, ...
Zeer bizar, is mijn account dan actief gebruikt door een ander? En die is dat nu dan ook plots kwijt? 😛
 
Vroeger ook gespeeld aan een ongezond tempo, waar is de tijd.. member geweest van 2005 tem 2008 ofzoiets.
Sindsdien geprobeerd om jaarlijks eens in te loggen om mijn account zeker te bewaren en de sfeer eens op te snuiven.

Na het zien van deze thread nog eens proberen inloggen en bleek dat ik gehackt ben. Nickname veranderd en niet langer gelinkt aan mijn email.
Meteen een appeal gedaan en ik moet zeggen, binnen het uur heb ik van Jagex mijn account teruggekregen!
Dingen van waarde had ik sowieso al weggegeven toen ik gestopt ben, dus de bank is nog deels zoals ze was, denk ik.
Wel is er duidelijk op gespeeld: def, hp en ranged zijn van mid 80 naar 99 (en zelfs 120, kan dat?) gegaan, magic van 92 naar 99, slayer naar 99, ...
Zeer bizar, is mijn account dan actief gebruikt door een ander? En die is dat nu dan ook plots kwijt? 😛
Der zijn bepaalde skills die degelijk tot 120 kunnen voor dingen, slayer, farming etc. Andere zoals ranged, defense etc hebben virtual levels tot 120. Eigenlijk gewoon wat e-peen.

Kans is groot dat je account verkocht is geweest aan iemand die er wel degelijk mee speelde, of misschien iemand die een bot erop runde.

Good for you though, moet ge een paar levels nimeer doen en zijt ge al stapje voor moest ge terug beginnen ;)
 
Weet er iemand of ik mijn account nog op één of andere manier zou kunnen terugkrijgen? Het enige wat ik nog 100% zeker weet is mijn nickname en heb gespeeld tot 2006 ongeveer... Of is dit ergens helemaal naïef?
 
Weet er iemand of ik mijn account nog op één of andere manier zou kunnen terugkrijgen? Het enige wat ik nog 100% zeker weet is mijn nickname en heb gespeeld tot 2006 ongeveer... Of is dit ergens helemaal naïef?
Een nee hebt ge, een ja kunt ge krijgen. Maar ge gaat wel me meer moeten afkomen denk ik. Old passwords enal, naam da het opstond etc etc
 
Weet er iemand of ik mijn account nog op één of andere manier zou kunnen terugkrijgen? Het enige wat ik nog 100% zeker weet is mijn nickname en heb gespeeld tot 2006 ongeveer... Of is dit ergens helemaal naïef?
Probeer zo veel mogelijk informatie te verzamelen.
Welk e-mail adres was het op? Weet je nog oude paswoorden?
ooit membership voor gekocht? en heb je de order numbers nog?

Die laatste twee geven bijna 100% kans dat ze je account terug geven.
 
Ik heb mijn allereerste account uit 2004 teruggekregen m.b.v. nickname (die ondertussen renamed was) en een oud wachtwoord. Ik vermoed als ze merken dat er al 15 jaar geen activiteit op is geweest, dat ze dan ook minder streng zijn.
 
Heb op osrs alle f2p quests gedaan met als laatste Dragon Slayer I. Toch een fameuze portie nostalgie. Merk dat ik er weer zin in krijg net zoals vroeger, haha. Alles gaat ook precies makkelijker. Runelite, questhelper, gaat toch een stuk vlotter.
 
Bij het opstarten van RS3 zit die launcher telkens zo'n 3-4 Gb aan data te downloaden. Is dat elke keer? Kan dat niet gewoon eenmalig geïnstalleerd worden? Lijkt me zo onnozel dat ge elke keer bij opstart die data moet binnentrekken.

Intussen een beetje zowel OSRS als RS3 gespeeld en beiden zijn wel leuk. OSRS uit pure nostalgie, maar tegelijk ook lastig dat ge echt weer van 0 moet beginnen.
Weer volop gaan opbouwen, questen, grinden, ..., daar heb ik eigenlijk weinig zin in. Ik kan het niet meer om uren aan een stuk te gamen, pakt dat ik een 5tal uurtjes per week zal spelen, dan heb ik weinig zin om weer van nul te starten. Waar is de tijd van dagen van >15u/dag 😅

En RS3 heb ik intussen ook deftig operationeel gekregen op mijn laptop - grafische instellingen wel serieus moeten terugschroeven maar 't is te doen 😛 van de graphics moet ge het sowieso niet hebben.
Ik ga wel een maandje membership bestellen denk ik, F2P is ook maar saai. Tips voor een returning player?
 
Bij het opstarten van RS3 zit die launcher telkens zo'n 3-4 Gb aan data te downloaden. Is dat elke keer? Kan dat niet gewoon eenmalig geïnstalleerd worden? Lijkt me zo onnozel dat ge elke keer bij opstart die data moet binnentrekken.

Intussen een beetje zowel OSRS als RS3 gespeeld en beiden zijn wel leuk. OSRS uit pure nostalgie, maar tegelijk ook lastig dat ge echt weer van 0 moet beginnen.
Weer volop gaan opbouwen, questen, grinden, ..., daar heb ik eigenlijk weinig zin in. Ik kan het niet meer om uren aan een stuk te gamen, pakt dat ik een 5tal uurtjes per week zal spelen, dan heb ik weinig zin om weer van nul te starten. Waar is de tijd van dagen van >15u/dag 😅

En RS3 heb ik intussen ook deftig operationeel gekregen op mijn laptop - grafische instellingen wel serieus moeten terugschroeven maar 't is te doen 😛 van de graphics moet ge het sowieso niet hebben.
Ik ga wel een maandje membership bestellen denk ik, F2P is ook maar saai. Tips voor een returning player?
Da's geen download maar caching, dus die is da in u ramcache aan het steken om wat sneller te doen draaien.
Probleem met de client is dat die echt alles behalve geoptimaliseerd is, waardoor die enorm veel resources zuipt :p

As for tips, kijk wat naar quests, ik ben eigenlijk al een maand en half mezelf ant zeggen dat ik ga questen en ben er nog altijd niet aan begonnen :D

Er is op de wiki normaal een lijst met quests in volgorde van age etc, ik zou ze zo doen. Dan kom je beetje terug in het spel en kan je je zo bezig houden.
Other than that, kuis je bank wat op, meer dan de helft dat erin zit ga je niet van weten wat ermee te doen, better to have some cash instead.

Er zijn een paar daily dingen die je kan doen, vis wax machine in de runecrafting guild is een van de betere, da's elke dag runes inruilen voor vis wax, momenteel met D&D week krijg je 200 per dag ipv 100, toch een paar miljoen gp per dag als de runes de cheap ones zijn ^^

Geen idee ofda iets is dat op F2P kan though, ik heb member..
 
Bij het opstarten van RS3 zit die launcher telkens zo'n 3-4 Gb aan data te downloaden. Is dat elke keer? Kan dat niet gewoon eenmalig geïnstalleerd worden? Lijkt me zo onnozel dat ge elke keer bij opstart die data moet binnentrekken.

Intussen een beetje zowel OSRS als RS3 gespeeld en beiden zijn wel leuk. OSRS uit pure nostalgie, maar tegelijk ook lastig dat ge echt weer van 0 moet beginnen.
Weer volop gaan opbouwen, questen, grinden, ..., daar heb ik eigenlijk weinig zin in. Ik kan het niet meer om uren aan een stuk te gamen, pakt dat ik een 5tal uurtjes per week zal spelen, dan heb ik weinig zin om weer van nul te starten. Waar is de tijd van dagen van >15u/dag 😅

En RS3 heb ik intussen ook deftig operationeel gekregen op mijn laptop - grafische instellingen wel serieus moeten terugschroeven maar 't is te doen 😛 van de graphics moet ge het sowieso niet hebben.
Ik ga wel een maandje membership bestellen denk ik, F2P is ook maar saai. Tips voor een returning player?
Ik zat een goeie maand geleden in hetzelfde scenario als u, ik had een account met 2400 total maar de laatste keer dat ik had gespeeld was 2014 ofzo. Er is enorm veel veranderd en ik vond het allemaal nogal overweldigend dus ik heb wel een nieuw account aangemaakt zodat ik alles op 't gemak terug kan leren. Plus dat ik ook mee ben met het verhaal doordat ik de quests opnieuw kan doen.

Als dat u afschrikt, dan heb je hier ook een overzicht van wat er allemaal veranderd is.

 
Merci voor de tips!
Intussen terug begonnen aan mijn vertrouwde herb farming rondjes (telkens kwuarm, daarna strength potions van maken en verkopen), en in tussentijd de nodige skills trainen om Plague's End te kunnen aanvatten zodat ik Prifddinas kan unlocken.
En Divination ook eens aangevat, al snap ik nog niet goed wat daar eigenlijk het nut van is.
 
Merci voor de tips!
Intussen terug begonnen aan mijn vertrouwde herb farming rondjes (telkens kwuarm, daarna strength potions van maken en verkopen), en in tussentijd de nodige skills trainen om Plague's End te kunnen aanvatten zodat ik Prifddinas kan unlocken.
En Divination ook eens aangevat, al snap ik nog niet goed wat daar eigenlijk het nut van is.
Tis vanaf maandag dubbel xp dan kunt ge ook wa extra traine.

Dubbel xp these days is een paar weken met een 48 uur timer die je eender wanneer tijdens die weken kan opzetten/pauzeren etc. Super handig.

Kheb nog altijd niet besloten welke skills ik ga trainen. Dacht herblore maar ik heb het gold er ni voor xD
 
Tis vanaf maandag dubbel xp dan kunt ge ook wa extra traine.

Dubbel xp these days is een paar weken met een 48 uur timer die je eender wanneer tijdens die weken kan opzetten/pauzeren etc. Super handig.

Kheb nog altijd niet besloten welke skills ik ga trainen. Dacht herblore maar ik heb het gold er ni voor xD
Ha interessant, merci! Misschien wat voorbereidingen treffen dan.

Toevallig tips voor deftig armor en wapens? Is daar veel veranderd? Ik herinner me nog Barrows etc, maar dat is mss al sterk achterhaald?
Combat level 130.
 
Ha interessant, merci! Misschien wat voorbereidingen treffen dan.

Toevallig tips voor deftig armor en wapens? Is daar veel veranderd? Ik herinner me nog Barrows etc, maar dat is mss al sterk achterhaald?
Combat level 130.
Barrows is ni slecht maar inderdaad wa verouderd.

Trimmed Masterwork is de betere die ge kunt hebben voor melee momenteel. Maar duur, gewone masterwork is iets goedkoper.
Weapons is Noxious Scythe beste da ge kunt pakken maar hier ook redelijk duur. Dragon rider lance en attuned crystal halbred zijn goei alternatieven. Halbreds hebben een 2 square range wa het makkelijker maakt.

Ikzelf gebruik momenteel masterwork armor + masuta's warspear

Op de wiki ga je meeste van deze info terugvinden. https://runescape.wiki/w/Armour/Melee_armour for example
 
Omdat ik nieuw account heb gestart, ga ik waarschijnlijk nog geen buyable trainen, want ik heb er de funds niet voor, maar wellicht een gathering, easy of wat combat skills/slayer. Ik zie wel. Wel leuk dat het over 20 dagen is verspreid, dat maakt dxp toch iets minder stresserend om het effectief te gebruiken, omdat je wel wat tijd hebt.
 
Tis vanaf maandag dubbel xp dan kunt ge ook wa extra traine.

Dubbel xp these days is een paar weken met een 48 uur timer die je eender wanneer tijdens die weken kan opzetten/pauzeren etc. Super handig.
Dit is onder andere een van de grootste redenen dat ik geen RS3 wil spelen.
En mijn account met superhoge levels zit op RS3 jammer genoeg, moest dat nu nog op OSRS gezeten hebben had ik wel weer verder gespeeld.

Alhoewel, misschien beter zo... veel tijd van m'n leven daarin gestopt vroeger :D
 
RH6Ff83.png


48 uren DXP is toch echt wel te veel. Heb nog steeds meer dan 42 uur over.

Heb van de DXP toch al gebruik gemaakt om wat
M&S te trainen
Crafting naar een deftig level te brengen in verhouding met de rest
Construction al een beetje te trainen zodat ik mijn lampjes daar kan dumpen voor nu (of op summ of op agil)
Van de gelegenheid gebruik gemaakt om summ al een beetje te trainen (en wat charms te gebruiken), want nu erg efficient. Summ moet je eigenlijk enkel en alleen op dxp doen

Veel meer kan ik echt niet doen doordat ik maar 2-3M heb (nog steeds trouwens). Op zo een laag level heb je ook niet veel meer nodig denk ik. Voor pray heb ik de bones ook al gekocht om het naar 43 te doen voor de protection prayers, maar dat kan ik buiten dxp doen (of op pauzeknop doen en dan doen), want dxp is daar toch niet van tel.

Van quests stilaan toch ook al eens naar een quest (of quest serie) toewerken.
 
RH6Ff83.png


48 uren DXP is toch echt wel te veel. Heb nog steeds meer dan 42 uur over.

Heb van de DXP toch al gebruik gemaakt om wat
M&S te trainen
Crafting naar een deftig level te brengen in verhouding met de rest
Construction al een beetje te trainen zodat ik mijn lampjes daar kan dumpen voor nu (of op summ of op agil)
Van de gelegenheid gebruik gemaakt om summ al een beetje te trainen (en wat charms te gebruiken), want nu erg efficient. Summ moet je eigenlijk enkel en alleen op dxp doen

Veel meer kan ik echt niet doen doordat ik maar 2-3M heb (nog steeds trouwens). Op zo een laag level heb je ook niet veel meer nodig denk ik. Voor pray heb ik de bones ook al gekocht om het naar 43 te doen voor de protection prayers, maar dat kan ik buiten dxp doen (of op pauzeknop doen en dan doen), want dxp is daar toch niet van tel.

Van quests stilaan toch ook al eens naar een quest (of quest serie) toewerken.
Ironman account maken, dan heb je geen last van die double xp of treasure hunter bonussen :clap: Al leg je jezelf natuurlijk wel heel wat beperkingen op. Ik vind het alleszins super leuk qua progressie. Vorige week m'n eerste bosses gekilled (King Black Dragon) en nu aan het toewerken naar invention met gems (crafting) en ores (smithing) te minen.

9iubQOC.png
 
Die 48 uur is inderdaad veel. Maarja ge kunt het gebruiken over 3 weken tijd dusja.

Ik heb mijn construction naar 90 gebracht al met protean planks, kheb er verdomme nog 13k over xD

Maar wilde die 90 construction zodatk de big dinosaur pen kon maken op de Anachronia Farm. Which I should go and do right now. Terwijl men farm run nog is doen. Iets zegt me dat sommige van men diertjes geen eten meer gaan hebben.
 
Dungeoneering, ik snap er niks van :rolleyes: die zou naar 75 moeten maar miljaar, ik haat het nu al. Doe je zo'n ganse dungeon, 15min, haal je toch wel 200xp binnen ofzo.
Tips?
 
Terug
Bovenaan