Ruimtelijke Ordening en Verstedelijking

Vooral waar er dus allemaal al verhard is. Kleine nuance dat zo heel toevallig uit Mac zijn post is gebleven want het past niet in het narratief, eh?
Dat kan ik onmiddellijk al weerleggen.
Wij hebben gebouwd in een klein dorpje. in mijn geboortedorp (Allez ik ben hier niet geboren maar heb hier wel 23jaar van mijn leven gewoond) wat vroeger vrij rustig was.

Toen ik 10-15 was, 20 jaar geleden dus, zijn er drie nieuwbouwwijken bijgekomen. Hiervoor is een heel groot stuk weide waar vroeger koeien en paarden stonden verdwenen en ook een heel stuk bos dat weg is. Dan in 2016 is mijn wijk verkaveld en de wijk iets verder. Hiervoor zijn wederom weides verdwenen. Nu zijn er nog 3 wijken gepland waarbij twee wederom op weides komen. Dat zijn dus met andere woorden 7 nieuwbouwwijken die op vroeger groen gebied liggen. Pakt al bij al een goeie 300 huizen alles bij elkaar, gemiddeld gezin van 3 in rekening brengen. Maakt dus al snel dat het inwonersaantal met 900 is gestegen, het merkbaar veel drukker is en dat terwijl hier tweemaal niks is. We hebben 2 cafés, een kleine supermarkt en twee bakkers en één slager.
Op een goeie 20 jaar zijn wij dus uitgegroeid van een boerendorp tot een uit te kluiten gewassen dorp met de ééne wijk na de andere.
 
Je gaat nu toch echt niet beweren dat, tenzij je echt geen buren hebt (en waar kan dat nog), er minder sociale controle geldt in zo'n typische plattelandsgemeente dan in de typische wijk in bv. Brussel?

Allez, in Brussel zijn het misschien geen Vlamingen, maar je opmerking alsof het enkel die Vlamingen zijn die regels aan hun laars lappen lijkt me nogal wereldvreemd.

"Geen buren hebben, waar kan dat nog?" -> Nergens heb je zo weinig kans op direct-aangrenzende buren als in Vlaanderen door onze versnippering.

De sociale controle in plattelandsgemeenten is van een totaal andere aard, namelijk eentje van "ons versus de buitenwereld".
- Als er een onbekende zwarte man op straat loopt na 22u, dan zullen alle alarmklokken geluid hebben. Dan is er sociale controle.
- Maar als er ene van de lokale gemeenschap plastiek zit te stoken in zijn hof, dan is het al snel van horen, zien en zwijgen. Leven en laten leven. Iedereen heeft ook wel ergens boter op het hoofd, vaak zijn dat dat inderdaad plastiekverbrandingen, afval dumpen, een heel populaire is ook (bij)gebouwen zetten zonder vergunning, vossenklemmen zetten, een illegale boorwaterput steken, ... Je zou zot zijn om zelf de eerste steen naar iemand te werpen.

De anonimiteit van de stad is in dergelijke gevallen een veel betere garantie op "sociale controle". Maar mijn hoofdpunt is dat je door zo'n laks ruimtelijke ordeningsbeleid de kat bij de melk zet dat mensen op talloze vlakken buiten de lijntjes gaan kleuren. Het nodigt er gewoon toe uit. Dus tenzij dat je echt een gigantische naïeve kloot bent die denkt dat mensen ondanks al deze moeite- en geldbesparende verleidingen uit pure gemeenschapszin zich toch aan de regeltjes zullen houden, moet je dit wel toegeven.
 
En over welke bouwgronden gaat het? Je doet nu alsof ze nu niks anders doen dan bouwgronden bijmaken. Wat ze imo niet doen.
Vooral waar er dus allemaal al verhard is. Kleine nuance dat zo heel toevallig uit Mac zijn post is gebleven want het past niet in het narratief, eh?

Jongen toch, Demir is gewoon uit haar nek aan het lullen van jewelste met haar vage statements zonder cijfers. Toch vreemd dat politici altijd kritisch bekeken worden maar als ze geconfronteerd worden over de baksteen van de Vlaming met harde cijfers zoals die 30% dan volstaat het blijkbaar om er iets vaags op te antwoorden à la "Goh, dat is toch veel op plaatsen waar er al gebouwen stonden en op voormalige industrieterreinen enzo hoor."

Waarop de Vlaming: "Ah ok, dan is het goed!". 🤡

Ik zie elke dag langs wegen nog nieuwbouw gezet worden op plaatsen waar er tot voor kort geen enkele bebouwing stond. Elke dag. Die +30% had eigenlijk moeten neigen naar -100%. Maar het is zelfs geen -50%, geen -10%, geen 0%, er komen er verdomme nog +30% bij. Gewoon compleet van het padje. Er is zelfs nog geen begin van een oplossing, het probleem wordt nog elke dag erger.

En dan de reden van die notaris: "Ah maar dat is door het milieubewustzijn van de Vlaming dat ze nieuwbouw willen zetten want dat is beter voor het milieu!". :rofl: Ja, want de Vlaming staat bekend voor zijn altruïstisch milieubewustzijn hé. Elke dag in de file denken ze daar uren over na. Daarom ook dat ze blijven nieuwe gronden aanboren, dat is allemaal voor het milieu.
Denkt die kerel dat we gatachterlijk zijn ofzo?
 
Dat kan ik onmiddellijk al weerleggen.
Wij hebben gebouwd in een klein dorpje. in mijn geboortedorp (Allez ik ben hier niet geboren maar heb hier wel 23jaar van mijn leven gewoond) wat vroeger vrij rustig was.

Toen ik 10-15 was, 20 jaar geleden dus, zijn er drie nieuwbouwwijken bijgekomen. Hiervoor is een heel groot stuk weide waar vroeger koeien en paarden stonden verdwenen en ook een heel stuk bos dat weg is. Dan in 2016 is mijn wijk verkaveld en de wijk iets verder. Hiervoor zijn wederom weides verdwenen. Nu zijn er nog 3 wijken gepland waarbij twee wederom op weides komen. Dat zijn dus met andere woorden 7 nieuwbouwwijken die op vroeger groen gebied liggen. Pakt al bij al een goeie 300 huizen alles bij elkaar, gemiddeld gezin van 3 in rekening brengen. Maakt dus al snel dat het inwonersaantal met 900 is gestegen, het merkbaar veel drukker is en dat terwijl hier tweemaal niks is. We hebben 2 cafés, een kleine supermarkt en twee bakkers en één slager.
Op een goeie 20 jaar zijn wij dus uitgegroeid van een boerendorp tot een uit te kluiten gewassen dorp met de ééne wijk na de andere.
Dat is inderdaad de harde realiteit.

Wie dit ontkent, die heeft onder een steen geleefd de laatste 60 jaar of die heeft een dubbele agenda.
 
Dat is inderdaad de harde realiteit.

Wie dit ontkent, die heeft onder een steen geleefd de laatste 60 jaar of die heeft een dubbele agenda.
Pas op ik heb ook zo een bouwgrond gekocht en heb er ook gewoon op gebouwd. Ik besef dat ik gewoon meewerk aan deze problematiek.

Maar doen alsof er enkel nog verkaveld wordt op bestaande gronden is de waarheid oneer aandoen. Er verdwijnt gewoon groene ruimte, en de ruimtelijke ordening en de verkeersveiligheid zijn gewoon nog verslechterd op die jaren. Ik neem nu mijn wijk als voorbeeld, de wijk hier uit rijden is gewoon gevaarlijk, het fietspad dat op de bestaande weg ligt waar onze wijk op uitkomt is erbarmelijk en de staat van het wegdek is erbarmelijk. Maar tegelijk is dit wel een hoofdbaan om het dorp te verlaten. Dan moet je u toch luidop vragen stellen.
 
"Geen buren hebben, waar kan dat nog?" -> Nergens heb je zo weinig kans op direct-aangrenzende buren als in Vlaanderen door onze versnippering.

De sociale controle in plattelandsgemeenten is van een totaal andere aard, namelijk eentje van "ons versus de buitenwereld".
- Als er een onbekende zwarte man op straat loopt na 22u, dan zullen alle alarmklokken geluid hebben. Dan is er sociale controle.
- Maar als er ene van de lokale gemeenschap plastiek zit te stoken in zijn hof, dan is het al snel van horen, zien en zwijgen. Leven en laten leven. Iedereen heeft ook wel ergens boter op het hoofd, vaak zijn dat dat inderdaad plastiekverbrandingen, afval dumpen, een heel populaire is ook (bij)gebouwen zetten zonder vergunning, vossenklemmen zetten, een illegale boorwaterput steken, ... Je zou zot zijn om zelf de eerste steen naar iemand te werpen.

De anonimiteit van de stad is in dergelijke gevallen een veel betere garantie op "sociale controle". Maar mijn hoofdpunt is dat je door zo'n laks ruimtelijke ordeningsbeleid de kat bij de melk zet dat mensen op talloze vlakken buiten de lijntjes gaan kleuren. Het nodigt er gewoon toe uit. Dus tenzij dat je echt een gigantische naïeve kloot bent die denkt dat mensen ondanks al deze moeite- en geldbesparende verleidingen uit pure gemeenschapszin zich toch aan de regeltjes zullen houden, moet je dit wel toegeven.
Je bent echt gewoon je fantastie voor werkelijkheid aan het nemen, om tegen je gewoonlijke windmolens te vechten. Die eerste lijn, je hebt dus nergens zo weinig kans op direct-aangrenzende buren in één van de dichtsbevolkte regio's op deze planeet? Ooit al gehoord van, ik zeg maar iets, Wallonië?

Veel van de zaken die je opnoemt kunnen gewoon niet in de stad, maar daar zit in bepaalde wijken ook gewoon iedereen in zijn amper geïsoleerd huis van begin 20ste eeuw te stoken met wat ze kunnen vinden, droppen ze hun vuilnis waar het kan, enz. Je lijkt een soort van stereotyp beeld te hebben van de dorpsmentaliteit, alsof we nog ergens in 1920 leven ofzo.

Dus neen, ik moet niets toegeven. Het is gewoon vierkante onzin. In jouw, vermoedelijk eerder dure, wijk in Gent zal wel men mooi de regels volgen, maar daar weer één of andere fantasietje aanhangen over de dekselse verkavelingvlaming is verkeerd en ook gewoon ongeloofelijk afgezaagd.
 
Wat me zo fascineert aan de ruimtelijke ordening in België is de extremiteiten die heel dicht bij mekaar liggen. De dure regio Vlaams-Brabant rond Brussel blinkt uit in hoe dicht een idyllisch en rustige locatie bij een overbevolkte buurt ligt: enkele kilometers maken het verschil.

De wijk Versailles (link 1) in Neder-over-Heembeek lijkt met zijn hoogbouw en bevolking heel erg op een Parijse banlieue. Wandel echter 6 minuten en je staat in een keurige villawijk (link 2). Rij je met fiets 7,7 kilometer van de probleemwijk weg dan sta je in een straat waar de woningen geen directe buren hebben (link 3). Van het getto naar de boerenbuiten op een goede 7 kilometer.

We wonen hier op een zakdoek groot en hebben toch een heel grote verscheidenheid. Een Amerikaan die ik ken via werk merkte dat ook op toen die in België belandde. De diversiteit is enorm, op een uur rijden kan je van een ultra-stedelijke omgeving naar the middle-of-nowhere gaan of van een getto naar een peperdure buurt. En omgekeerd.

https://goo.gl/maps/3BPgmoghU498wmMx7

https://goo.gl/maps/oeLvRDLdo7BoBTWz9

https://goo.gl/maps/PHVEUUvHu88D7fmQ6
 
"Geen buren hebben, waar kan dat nog?" -> Nergens heb je zo weinig kans op direct-aangrenzende buren als in Vlaanderen door onze versnippering.

De sociale controle in plattelandsgemeenten is van een totaal andere aard, namelijk eentje van "ons versus de buitenwereld".
- Als er een onbekende zwarte man op straat loopt na 22u, dan zullen alle alarmklokken geluid hebben. Dan is er sociale controle.
- Maar als er ene van de lokale gemeenschap plastiek zit te stoken in zijn hof, dan is het al snel van horen, zien en zwijgen. Leven en laten leven. Iedereen heeft ook wel ergens boter op het hoofd, vaak zijn dat dat inderdaad plastiekverbrandingen, afval dumpen, een heel populaire is ook (bij)gebouwen zetten zonder vergunning, vossenklemmen zetten, een illegale boorwaterput steken, ... Je zou zot zijn om zelf de eerste steen naar iemand te werpen.

De anonimiteit van de stad is in dergelijke gevallen een veel betere garantie op "sociale controle". Maar mijn hoofdpunt is dat je door zo'n laks ruimtelijke ordeningsbeleid de kat bij de melk zet dat mensen op talloze vlakken buiten de lijntjes gaan kleuren. Het nodigt er gewoon toe uit. Dus tenzij dat je echt een gigantische naïeve kloot bent die denkt dat mensen ondanks al deze moeite- en geldbesparende verleidingen uit pure gemeenschapszin zich toch aan de regeltjes zullen houden, moet je dit wel toegeven.

Ik denk dat die mentaliteit vooral in jouw hoofd leeft. En dan het dan eigenlijk gewoon Mac-bc versus de rest is.

Een tijdje terug legde ik je nog uit hoe binnen onze gemeente er sociale controle is op rokende schoorstenen en dat het misschien een idee was voor jou om die stoker in jouw buurt er eens over aan te spreken. Maar dat vond je dan public shaming en aan mensen zelf aanspreken had je al zeker geen behoefte. Over zien en zwijgen gesproken.

Het merendeel van onze gemeente is onderdeel van een BIN en via dat BIN wordt eigenlijk bijzonder goed samengewerkt tussen inwoners op lokaal niveau. Ik herken niets van wat je daar over de mensen hier schrijft. Maar een inwoner van Gent zal wel weten hoe het op het platteland functioneert zeker.
 
Je bent echt gewoon je fantastie voor werkelijkheid aan het nemen, om tegen je gewoonlijke windmolens te vechten. Die eerste lijn, je hebt dus nergens zo weinig kans op direct-aangrenzende buren in één van de dichtsbevolkte regio's op deze planeet? Ooit al gehoord van, ik zeg maar iets, Wallonië?
Wallonië onderging dezelfde chaos in de Belgische ruimtelijke ordening als Vlaanderen. Je bevestigt dus eerder mijn punt dan dat je het ontkracht met uw voorbeeld.

Rij gewoon even over de grens: Nederland, Duitsland, Frankrijk. Om daar geen buren te hebben moet je boer worden. Zoniet woon je minstens in een dorpscentrum. Zoals het hoort dus.

Veel van de zaken die je opnoemt kunnen gewoon niet in de stad
Dat is exact mijn punt en de reden waarom mensen die in een stad of dorpskern wonen, zich daar niet aan vergrijpen. Mensen in een stad zijn uiteraard niet beter qua inborst dan gemiddeld, maar ze worden er gewoon minder toe verleid door hun omgeving. Pure logica.
, maar daar zit in bepaalde wijken ook gewoon iedereen in zijn amper geïsoleerd huis van begin 20ste eeuw
Het grote voordeel aan rijwoningen is het feit dat hun grootste 2 "buiten"gevels al per definitie geïsoleerd zijn: namelijk hun 2 zijgevels waarmee ze aan de buren palen. Al sinds hun oprichting in de 20ste eeuw was dat het geval. Zonder moeite, zonder kosten, zonder nog maar op de hoogte te moeten zijn van het klimaatprobleem. Zelfs geen sensibilisering nodig.

Uw statement is dus eerder onwaar.

te stoken met wat ze kunnen vinden,
Heb je het nu over plastiekverbrandingen? Dat lijkt me heel erg onwaarschijnlijk om dat in een stad te doen. :wtf:

droppen ze hun vuilnis waar het kan, enz.
Waarom zou je in een stad meer mensen hebben die hun afval dumpen dan op de buiten? Er passeert toch veel meer volk in een stad dan op de buiten? De risico's op sluikstorten in een stad worden toch kleiner? Waar is uw logica?

Je lijkt een soort van stereotyp beeld te hebben van de dorpsmentaliteit, alsof we nog ergens in 1920 leven ofzo.

Een stereotyp beeld?
Alles wat ik zeg is gewoon rechtstreeks uit de realiteit gegrepen van nog geen 10 jaar geleden, sinds ik daar ben opgegroeid.

Dus neen, ik moet niets toegeven. Het is gewoon vierkante onzin. In jouw, vermoedelijk eerder dure, wijk in Gent zal wel men mooi de regels volgen, maar daar weer één of andere fantasietje aanhangen over de dekselse verkavelingvlaming is verkeerd en ook gewoon ongeloofelijk afgezaagd.

Kijk, ik weet dat ik vervelende statements doe met ongemakkelijke waarheden maar:
A) Ze zijn logisch onderbouwd: vanuit een ruimtelijke wanorde is het gewoon 10 keer simpeler om je van allerlei milieuregels geen hol aan te trekken. En je geen hol aantrekken van milieuregels is ook altijd ofwel gemakzuchtiger ofwel goedkoper ofwel beiden. Gezien die laatste 2 een innherente drijfveer zijn van de mens, is hetgeen ik vertel gewoon pure logica. En ik heb van jou hier geen enkel tegenargument gezien, een logische redenering die het omgekeerde zou staven.
B) Alle logica uit puntje A heb ik ook rechtstreeks ondervonden in de praktijk. Deze praktijkvoorbeelden ondersteunen de logica, dus mij lijkt het erop dat ze klopt. Tenzij de neutrale lezer zoiets heeft van: "Ah neen, ik heb gisteren de bewoner van het appartement op de 3de verdieping nog een illegale boorwaterput zien steken" of "Ik heb gisteren de buurman in het rijhuis naast mij nog een dieselgenerator over zijn dak zien tillen om op zijn koertje te plaatsen". Enfin, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
 
Kijk, ik weet dat ik vervelende statements doe met ongemakkelijke waarheden maar:
A) Ze zijn logisch onderbouwd: vanuit een ruimtelijke wanorde is het gewoon 10 keer simpeler om je van allerlei milieuregels geen hol aan te trekken. En je geen hol aantrekken van milieuregels is ook altijd ofwel gemakzuchtiger ofwel goedkoper ofwel beiden. Gezien die laatste 2 een innherente drijfveer zijn van de mens, is hetgeen ik vertel gewoon pure logica. En ik heb van jou hier geen enkel tegenargument gezien, een logische redenering die het omgekeerde zou staven.
B) Alle logica uit puntje A heb ik ook rechtstreeks ondervonden in de praktijk. Deze praktijkvoorbeelden ondersteunen de logica, dus mij lijkt het erop dat ze klopt. Tenzij de neutrale lezer zoiets heeft van: "Ah neen, ik heb gisteren de bewoner van het appartement op de 3de verdieping nog een illegale boorwaterput zien steken" of "Ik heb gisteren de buurman in het rijhuis naast mij nog een dieselgenerator over zijn dak zien tillen om op zijn koertje te plaatsen". Enfin, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Dat vind ik nu niet.

Ze zijn vaak tegenstrijdig aan wat je eerder hebt geponeerd, zeer erg arbitrair zonder enige nuance en op basis van je persoonlijke waarnemingen maak je een veronderstelling die voor alle Belgen zou tellen.
 
Dat vind ik nu niet.

Ze zijn vaak tegenstrijdig aan wat je eerder hebt geponeerd, zeer erg arbitrair zonder enige nuance en op basis van je persoonlijke waarnemingen maak je een veronderstelling die voor alle Belgen zou tellen.
En heb je ook argumenten?

Ik weet het hoor, argumenten zijn slechts details in een discussie. Maar toch.
 
Ze zijn vaak tegenstrijdig aan wat je eerder hebt geponeerd, zeer erg arbitrair zonder enige nuance en op basis van je persoonlijke waarnemingen maak je een veronderstelling die voor alle Belgen zou tellen.
En heb je ook argumenten?

Ik weet het hoor, argumenten zijn slechts details in een discussie. Maar toch.
Zijn argumenten zijn jouw postgeschiedenis.

Voor zowel het punt dat hij maakt alsook hoe jij je schuldig maakt aan je eigen stelling.
 
Ik denk dat die mentaliteit vooral in jouw hoofd leeft. En dan het dan eigenlijk gewoon Mac-bc versus de rest is.

Een tijdje terug legde ik je nog uit hoe binnen onze gemeente er sociale controle is op rokende schoorstenen en dat het misschien een idee was voor jou om die stoker in jouw buurt er eens over aan te spreken. Maar dat vond je dan public shaming en aan mensen zelf aanspreken had je al zeker geen behoefte. Over zien en zwijgen gesproken.
Ik had het over gewone houtkachels. Die zijn tot nader order nog steeds niet illegaal. Dus neen, ik voel me niet in de positie om die mensen daarover aan te spreken. Het is aan de overheid om daar regelingen rond te maken.

Zo ben ik ook tegen onze chaotische ruimtelijke ordening en is er ook onder alle experts unanimiteit dat dit een bijzonder nefaste invloed heeft op onze manier van leven, wonen en openbare financiën. Maar daarom ga ik ook niet aanbellen bij elke gedecentraliseerde om te zeggen dat ze moeten verhuizen. Het leek mij evident dat de regelingen daarrond door de overheid moeten opgesteld worden, maar blijkbaar ben ik hier de rare.

Het merendeel van onze gemeente is onderdeel van een BIN en via dat BIN wordt eigenlijk bijzonder goed samengewerkt tussen inwoners op lokaal niveau. Ik herken niets van wat je daar over de mensen hier schrijft. Maar een inwoner van Gent zal wel weten hoe het op het platteland functioneert zeker.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik meer dan de helft van mijn leven op den boerenbuiten heb gewoond. Je hoeft mij het reilen en zeilen in dergelijke gemeentes niet uit te leggen. Altijd wonderbaarlijk hoe daar op mysterieuze wijze afval verdwijnt op van die mistige dagen.
 
Told you so.

Nieuwe cijfers over de bebouwde oppervlakte in Vlaanderen sinds gisteren. Slecht, slechter, slechtst. Alle holle woorden van demagogische politici ten spijt, Demir op kop met haar debiel "taskforce" om wat zand in de ogen te strooien, gebeurt er in de praktijk gewoon geen hol. Maar echt geen hol.

https://statistiekvlaanderen.be/nl/bebouwde-oppervlakte

De bebouwde oppervlakte neemt jaarlijks toe. In 2000 was 24,4% van de totale oppervlakte bebouwd, in 2020 lag dat aandeel ruim 4 procentpunten hoger.

Wie vindt dat nog normaal zoiets?
 
Laatst bewerkt:
Told you so.

Nieuwe cijfers over de bebouwde oppervlakte in Vlaanderen sinds gisteren. Slecht, slechter, slechtst. Alle holle woorden van demagogische politici ten spijt, Demir op kop met haar debiel "taskforce" om wat zand in de ogen te strooien, gebeurt er in de praktijk gewoon geen hol. Maar echt geen hol.

https://statistiekvlaanderen.be/nl/bebouwde-oppervlakte



Wie vindt dat nog normaal zoiets?

degoutant.
Hier al >50% bebouwd en er gaat nog een groot project van 500 woningen (waarbij er 2 hoogbouwtorens in het midden van een wei) bijkomen omdat "er vraag is naar natuurbewust en inclusief wonen".
Dit terwijl heel de stad al vol bouwvallige krotten staat.

Waarom kunnen ze dat niet eerst platsmijten en terug deftig opbouwen?
 
Told you so.

Nieuwe cijfers over de bebouwde oppervlakte in Vlaanderen sinds gisteren. Slecht, slechter, slechtst. Alle holle woorden van demagogische politici ten spijt, Demir op kop met haar debiel "taskforce" om wat zand in de ogen te strooien, gebeurt er in de praktijk gewoon geen hol. Maar echt geen hol.

https://statistiekvlaanderen.be/nl/bebouwde-oppervlakte



Wie vindt dat nog normaal zoiets?
En in diezelfde tijd is de bevolking met 600k gegroeid, lijkt me dus logisch.
 
En in diezelfde tijd is de bevolking met 600k gegroeid, lijkt me dus logisch.
28.6/24.4 = 1.1721 Dus een toename van 17.21%
Bevolkingstoename is groter dan 600k. Is van 10.25 naar 11.56 gegaan op 20 jaar tijd. Maar dat is dan nog "maar" 12.78%.

Enkel de bevolkingstoename kan dit dus moeilijk verklaren. Zeker aangezien we steeds kleiner gaan wonen : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/0...tgrotehuizenkunnenwenietmeerbetale-1-3048092/

We zijn dus alleen al van 2000 tot 2016 gemiddeld 20% kleiner gaan wonen. Wat dus ook ruim de bevolkingsgroei compenseert. En dan nog is er zo'n toename in de bebouwing.

Dus ik ga er wel mee akkoord dat er serieus wat mis is in het ruimtelijke ordeningsbeleid.
 
Terug
Bovenaan