Mijn post nog eens lezen graag. Niemand spreekt over 180km afzetten. Ik heb het over gevaarlijke punten. Een bocht waarna een betonnen greppel, dikke reuzestenen en wat bomen staan is een (levens)gevaarlijk punt. Los van hoe breed het wegdek is en in welke staat het zich bevindt. En die staat is trouwens allesbehalve in orde als ik bepaalde commentaren moet geloven.Altijd dat kappen op de organisatoren van koersen. Ik denk dat het hoog tijd is dat de renners eens aan zelfreflectie doen. Dat ze eens goed nadenken over welke risico’s ze zelf nemen, alsmaar meer en meer.
De organisatie treft hier geen schuld, deftige brede afdaling, redelijk ok qua wegdek precies ook.
Neen, deze valpartij is enkel en alleen toe te wijzen aan de renners zelf, je kan geen 180km gaan afzetten, dan is een circuit de enige oplossing.
Je hebt gelijk dat renners zelf ook verantwoordelijk zijn, maar er moet maar eentje een foute inschatting maken of te laat remmen en zoals vandaag liggen er ineens tientallen extra in de grond. Je gaat mij niet vertellen dat elke gevallen renner vandaag te veel risico heeft genomen, dat bestaat gewoonweg niet.
Laten we stellen dat de renner van Lidl-Trek vandaag eventueel een verkeerde inschatting maakt. Kan gebeuren, maar hij neemt er op die manier wel een deel renners mee in zijn val die hoogstwaarschijnlijk niets verkeerd hebben gedaan. Dan is het toch echt wel aan de organisatie om te proberen voorkomen dat de gevolgen zo klein mogelijk zijn. Voor hetzelfde geld is Vingegaard hier gewoon morsdood. Wil je dat op uw geweten?
Bij de val van Lambrecht was er, als ik het mij goed herinner, toch wel een hoop kritiek op de organisatie en vooral op die van de Ronde van Polen in het algemeen. Nu mogen we niet kappen op de organisatie maar moeten we het gaan zoeken bij de renners zelf? Beetje serieus blijven ook aub.
Met die zwakke opstelling van dranghekken en dergelijke.