Ronde van Catalonie 20/03 - 26/03

Ferme sprint leadout van Evenepoel :wtf:

Beetje vreemd om zo te rijden

En laat ze in die slot bocht dan nog onder door kruipen ipv bij de nadar te blijven

Bij Roglic gebeurt het gewoon heel vaak op dezelfde manier. Laatste km aanvallen bij een aankomst bergop. Liefst na een niet al te zware beklimming.

Dat maakt het net dat Evenepoel niet hoeft te vrezen, dat parcours vandaag was perfect voor Roglic, Evenepoel zet hier grote stappen.
Typisch Roglic weer, wachten wachten wachten en sprinten in laatste honderd meters bergop.

Allemaal goed als je aan de leiding staat maar als Evenepoel wat seconden pakt tijdens de Girotijdrit zal het van Roglic moeten komen.

In theorie allemaal hé :)

Ferme overwinning van Ciccone hoor, als je hier Roglic en Remco kan kloppen... Ik dacht even dat Roglic er nog vlot ging overheen komen, maar nee...

Evenepoel niet van de kop geweest en neemt zijn concurrenten gewoon mee naar de streep. Uiteraard profiteren die ervan. Paar bonusseconden aan de broek. Weinig tactisch gereden, zullen we maar zeggen.

Schone leadout wel van Remco.

Nee even serieus, als er iemand 5 jaar geleden zou vertellen dat we in de Ronde van Catalonië 4 piepjonge Belgen zouden hebben in de top 20, waarvan eentje meedoet om de eindzege, werd die gek verklaard.

EDIT: Van Eetvelt zal wel net buiten de top 20 zijn, ma bon, voor zijn eerste klim bij de profs is dat wel sterk gewoon.

Laatst bewerkt:
Evenepoel te lang gewacht denk ik? Als die vroeger tempo begint te rijden wint hij volgens mij.
Finale was niet steil genoeg. Je moet al veel sterker zijn om bij 5-6% de rest los uit het wiel te rijden.
Als hij dieper gaat, waar Chavez gaat, lukt het misschien wel maar Bahrain zal hard genoeg gereden hebben en je wil daar ook niet op een counter lopen.

Remco wou winnen en als hij het gat niet toerijd doet niemand het en was hij ook niet gewonnen.. Dus hij heeft het geprobeerd en het is niet gelukt. Spijtig maar helaas. Ik denk dat hij blij is dat Roglic niet gewonnen is :)

Net 20e geworden vlak na Van Wilder. 4 belgen top 20 dus.

Van Wilder is natuurlijk een topknecht voor Remco, maar ik hoop toch dat die ooit eens echt zijn eigen kansen zal krijgen (en dan bedoel ik zelf in WT rondes, niet in Algarve ofzo). Die heeft eigenlijk te veel talent om zo goed als enkel te knechten voor iemand anders. Zeker gezien tijdrijderscapaciteiten.

Van Wilder is natuurlijk een topknecht voor Remco, maar ik hoop toch dat die ooit eens echt zijn eigen kansen zal krijgen (en dan bedoel ik zelf in WT rondes, niet in Algarve ofzo). Die heeft eigenlijk te veel talent om zo goed als enkel te knechten voor iemand anders. Zeker gezien tijdrijderscapaciteiten.
Het model jumbo en ineos bewijst wel dat twee kopmannen voor rondes kan.
Maar dan moet je wel helpers hebben, en daarvoor is budget nodig en deftige uitstraling.
Het lijkt mij momenteel onhaalbaar met de ambities van QS en het budget om zowel een ploeg voor Van Wilder en Remco te voorzien. En dan ook nog in de eendagskoersen er te staan.

Terug
Bovenaan