Ronde van Catalonie 20/03 - 26/03

Beter dat hij hier dom koerst als in de giro..

Zolang hij dat niet tijdens meerdere Giro-ritten doet, geen probleem inderdaad.

Het is de moment om nog wat dingen te proberen, net zoals in Argentinië waar hij zichzelf tegenkwam door te vroeg te gaan.

Vrijdag de grote afspraak als hij deze ronde wil winnen.

Van Wilder is natuurlijk een topknecht voor Remco, maar ik hoop toch dat die ooit eens echt zijn eigen kansen zal krijgen (en dan bedoel ik zelf in WT rondes, niet in Algarve ofzo). Die heeft eigenlijk te veel talent om zo goed als enkel te knechten voor iemand anders. Zeker gezien tijdrijderscapaciteiten.

Omstandigheden moeten ook wat meezitten natuurlijk. Vorig jaar bv ging hij de Giro rijden en Evenepoel de Vuelta maar dan valt hij zwaar in LBL, weg Giro en dan maar de Vuelta moeten rijden als GT.

En waarom zou de Algarve niet meetellen als eigen kans? Evenepoel won pas dit jaar zijn 2e WT ronde die heeft ook "jaren" gewoon kleinere rondes gereden en gewonnen en dan daarop gebouwd.

Na de Giro staat enkel nog de rv Belgie de BKs en de WKs op Evenepoels zijn programma dus na de Giro nog tijd genoeg voor Van Wilder om nog een rondje of 2 voor zijn eigen rekening te kunnen rijden.

Omstandigheden moeten ook wat meezitten natuurlijk. Vorig jaar bv ging hij de Giro rijden en Evenepoel de Vuelta maar dan valt hij zwaar in LBL, weg Giro en dan maar de Vuelta moeten rijden als GT.

En waarom zou de Algarve niet meetellen als eigen kans? Evenepoel won pas dit jaar zijn 2e WT ronde die heeft ook "jaren" gewoon kleinere rondes gereden en gewonnen en dan daarop gebouwd.

Na de Giro staat enkel nog de rv Belgie de BKs en de WKs op Evenepoels zijn programma dus na de Giro nog tijd genoeg voor Van Wilder om nog een rondje of 2 voor zijn eigen rekening te kunnen rijden.

Tenzij Van Wilder de Dauphiné of Zwitserland gaat rijden (wat ik betwijfel na de Giro) zijn er geen goeie rondjes meer nadien. Tenzij hij Polen ofzo rijdt, maar dat trekt echt op niets de laatste jaren.

Algarve is allemaal tof, maar dat is geen echte test hé. Hij moet nu telkens ervoor zorgen dat hij in topvorm is wanneer Evenepoel dat is, en dat zorgt ervoor dat je nooit je eigen kans kan gaan als je zelf in topvorm bent. Tenzij Evenepoel eens uitvalt.

Van Wilder is simpelweg te jong om nu al definitief de weg van superknecht op te gaan. Ik hoop dus dat ze bij QS niet denken dat die dat nog jaren zo gaat doen, want ik ben er rotsvast van overtuigd dat hij dat zelf ook niet wilt (heeft hij ook gewoon al gezegd).

Tenzij Van Wilder de Dauphiné of Zwitserland gaat rijden (wat ik betwijfel na de Giro) zijn er geen goeie rondjes meer nadien. Tenzij hij Polen ofzo rijdt, maar dat trekt echt op niets de laatste jaren.

Algarve is allemaal tof, maar dat is geen echte test hé. Hij moet nu telkens ervoor zorgen dat hij in topvorm is wanneer Evenepoel dat is, en dat zorgt ervoor dat je nooit je eigen kans kan gaan als je zelf in topvorm bent. Tenzij Evenepoel eens uitvalt.

Van Wilder is simpelweg te jong om nu al definitief de weg van superknecht op te gaan. Ik hoop dus dat ze bij QS niet denken dat die dat nog jaren zo gaat doen, want ik ben er rotsvast van overtuigd dat hij dat zelf ook niet wilt (heeft hij ook gewoon al gezegd).

Algarve is voor niemand een doel natuurlijk dus dat Van Wilder daar geen doel van kan maken is toch geen probleem. In de ploeg zit Hirt, Cattaneo en Masnada en toch is van Wilder de enige die nog in die groep zit naast Evenepoel. Als hij dat straks in de Giro ook weer doet zullen ze ook wel door hebben dat hij wel wat kan dan enkel knechten.

Bij welke ploeg zou hij wel een vrije rol krijgen? Jumbo, Ineos , UAE, Bahrein? Er zijn weinig goeie ploegen waar de weg open ligt voor iemand als Van Wilder denk ik zo. Ik zie niet veel alternatieven dan voor iemand te knechten en zo zich te bewijzen (denk bv aan Froome en Wiggins).

Uitdebroeks moest vandaag ook knechten voor Hindley en ze zitten daar ook nog met Vlasov in de ploeg.

Laatst bewerkt:
UAE tour was REV zijn 3e WT ronde.

Laat Van Wilder nog wat groeien en vooral bewijzen dat hij geen slecht dagen heeft in een ronde. Een Sepp Kuss is op een goede dag mss wel de beste klimmer van de hele hoop, alleen heeft die ook regelmatig dagen dat hij gelost wordt bij de net na de sprinters.

UAE tour was REV zijn 3e WT ronde.

Laat Van Wilder nog wat groeien en vooral bewijzen dat hij geen slecht dagen heeft in een ronde. Een Sepp Kuss is op een goede dag mss wel de beste klimmer van de hele hoop, alleen heeft die ook regelmatig dagen dat hij gelost wordt bij de net na de sprinters.

Polen en UAE toch? Vuelta is een GT. Van Wilder al meteen als kopman uitspelen in een GT lijkt me een paar stappen te hoog.

Algarve is voor niemand een doel natuurlijk dus dat Van Wilder daar geen doel van kan maken is toch geen probleem. In de ploeg zit Hirt, Cattaneo en Masnada en toch is van Wilder de enige die nog in die groep zit naast Evenepoel. Als hij dat straks in de Giro ook weer doet zullen ze ook wel door hebben dat hij wel wat kan dan enkel knechten.

Bij welke ploeg zou hij wel een vrije rol krijgen? Jumbo, Ineos , UAE, Bahrein? Er zijn weinig goeie ploegen waar de weg open ligt voor iemand als Van Wilder denk ik zo. Ik zie niet veel alternatieven dan voor iemand te knechten en zo zich te bewijzen (denk bv aan Froome en Wiggins).

Uitdebroeks moest vandaag ook knechten voor Hindley en ze zitten daar ook nog met Vlasov in de ploeg.
Je hoeft natuurlijk niet bij een top team te rijden voor die vrije rol. Als hij een eigen kans wil bij voorkeur zelfs niet. Je hebt geen ploeg rond je nodig van in het begin hé, wat ben je met een knecht als die geen meter kop gaat rijden bergop. Wat heeft een Hindley vandaag bv aan Cian? Niks toch?

Maar ik vind dat ook allemaal wat voorbarig, er is altijd nog een mega verschil tussen kopman en meesterknecht zijn. Algarve was goed, maar het is niet dat hij daar alles op een hoopje reed terwijl het niveau daar nu ook weer niet om te duizelen was. Wat ga je dan in WT koersen doen? Top 10 rijden in Romandië etc? Ik geef u zeker gelijk @Slackmans hij moet dat zeker proberen maar misschien ben je op lange termijn wel veel beter af als dikbetaalde superknecht in een top team dan als kopman bij Israel of EF bv... Kwiatkowski weet er alles van :unsure:

Ik zeg ook helemaal niet dat hij per se weg moet, wel dat QS hem kansen gaat moeten geven, of hij is weg. Van Wilder is vrij eigenzinnig en die gelooft enorm in zichzelf. Die wilt gewoon blijven hoor, maar ze gaan hem wel kansen moeten beloven imo, en dat gaat niet samen met samen pieken met Remco telkens. Zoals ik al zei, hij moet al hopen dat Remco ergens voor een rondje ziek wordt, of ergens uitvalt.

Uijtdebroeks heeft vandaag niets moeten knechten. In de achtergrond zat zelfs Hindley op kop te rijden en op een bepaald moment volgde Uijtdebroeks wel en Hindley niet.

Bora is ook zo een team waar je met meerdere kopmannen kunt rijden, Bahrain doet dat ook vaak. Dat gaat zolang je niet een topfavoriet in huis hebt zoals Remco of Roglic want dan gaan anderen naar jouw ploeg kijken om het vuile werk op te knappen.

En ik heb het voor alle duidelijkheid niet meteen over grote rondes, zo eens zijn eigen kans krijgen in een UAE Tour, Romandië, Dauphine of Zwitserland ofzo. Meer niet. Maar dat is heel moeilijk als je telkens je grootste piek moet leggen op een grote ronde waarin je je volledig ten dienst van iemand anders moet stellen.

Maar ik vind dat ook allemaal wat voorbarig, er is altijd nog een mega verschil tussen kopman en meesterknecht zijn. Algarve was goed, maar het is niet dat hij daar alles op een hoopje reed terwijl het niveau daar nu ook weer niet om te duizelen was. Wat ga je dan in WT koersen doen? Top 10 rijden in Romandië etc? Ik geef u zeker gelijk @Slackmans hij moet dat zeker proberen maar misschien ben je op lange termijn wel veel beter af als dikbetaalde superknecht in een top team dan als kopman bij Israel of EF bv... Kwiatkowski weet er alles van :unsure:

Op lange termijn ja misschien, maar dat is het punt juist. Hij is nog heel jong, veel te jong om nu al in die rol geduwd te worden. Van Wilder was een monstertalent bij de junioren en beloften hé. Die heeft echt ontzettend veel talent. Ik twijfel daar niet over. Hij heeft wat jaren verloren bij DSM en is nu goed terecht gekomen bij Quick Step, maar het is niet voor niets dat hij zelf eind vorig jaar al liet uitschijnen niet zo opgezet te zijn met die superknecht titel en dat dat niet zijn toekomst is.

Laatst bewerkt:
Typisch Roglic weer, wachten wachten wachten en sprinten in laatste honderd meters bergop.

Allemaal goed als je aan de leiding staat maar als Evenepoel wat seconden pakt tijdens de Girotijdrit zal het van Roglic moeten komen.

In theorie allemaal hé :)
Inderdaad ben ik het mee eens.

Remco doet hier eigenlijk alle kopwerk bergop de laatste kilometers. Rijdt een sterke klim met die 2 aanhangwagens in zijn wiel.. dan kan je de sprint eigenlijk nooit winnen. Met binnenbocht te nemen had hij meer kans maar denk dat ze er dan nog overgekomen zouden zijn.. Laatste 50 meter was zijn sprint op van Remco.

De kleine van Schepdaal is al goed in orde ;-)

Laat Van Wilder maar sterker worden door dit soort werk nog een tijdje te doen. Zijn tijd komt wel als de ploeg binnen dit en twee jaar volledig anders samengesteld is en Remco misschien alweer enkele grote doelen heeft afgevinkt.

Over de ploeg: Hirt viel toch tegen hé? Die is aangeworven om als laatste man bij Remco te blijven maar moest vandaag al lossen toen er nog zeker 30 man vooraan reed. Dat zal beter moeten in de Giro, wat nog perfect mogelijk is natuurlijk. Maar veel overschot hebben ze niet vind ik. Masnada komt precies moeilijk op niveau. Wat als Van Wilder of Hirt nog valt of ziek wordt? Vansevenant ligt in de lappenmand, Alaphilippe heeft al een druk voorjaar en zal de Tour rijden. Hopelijk kunnen ze zonder pech met hun sterkst mogelijke ploeg starten, het zal nodig zijn.

Laat Van Wilder maar sterker worden door dit soort werk nog een tijdje te doen. Zijn tijd komt wel als de ploeg binnen dit en twee jaar volledig anders samengesteld is en Remco misschien alweer enkele grote doelen heeft afgevinkt.

Over de ploeg: Hirt viel toch tegen hé? Die is aangeworven om als laatste man bij Remco te blijven maar moest vandaag al lossen toen er nog zeker 30 man vooraan reed. Dat zal beter moeten in de Giro, wat nog perfect mogelijk is natuurlijk. Maar veel overschot hebben ze niet vind ik. Masnada komt precies moeilijk op niveau. Wat als Van Wilder of Hirt nog valt of ziek wordt? Vansevenant ligt in de lappenmand, Alaphilippe heeft al een druk voorjaar en zal de Tour rijden. Hopelijk kunnen ze zonder pech met hun sterkst mogelijke ploeg starten, het zal nodig zijn.

Hirt gaat pas goed zijn in de laatste week van de Giro, dan gaat die uit het niets bij de beste 7 klimmers horen.

Masnada is een groter probleem. Sinds zijn klierkoorts (denk dat het dat was) precies nooit meer zijn oude niveau gehaald.

Hirt gaat pas goed zijn in de laatste week van de Giro, dan gaat die uit het niets bij de beste 7 klimmers horen.

Masnada is een groter probleem. Sinds zijn klierkoorts (denk dat het dat was) precies nooit meer zijn oude niveau gehaald.

Masnada pijn aan zijn poep in de Vuelta dacht ik.

Cattaneo ook niet gezien vandaag. Ik dacht dat ze geen werk hadden gedaan in de achtervolging dus echt indrukwekkend was de ploeg zeker niet. Nu ook Roglic niet veel gezelschap. UAE had nog het meeste volk maar Yates viel daar gisteren, Almeida had pech vandaag en de derde is Soler.

Ik gun Remco toch echt wel eens winst in een etappe die binnen ben eindigt na een deftige klim. Dus niet iets zoals in de Vuelta. Het zou hem deugd doen

Terug
Bovenaan