Reizen in Coronatijden (2021-...) - vragen & discussies

Er is een piste om de coronapas ook te vereisen als je op restaurant, cinema, museum, ... wilt (zeg maar alle vrijetijdsbesteding). In Oostenrijk moet je zelftesten registreren maar dat valt dan wel tegen als je in het scenario komt van testen, dat wordt dan voor een weekje 2-3x hertesten.

Het is nog niet zo ver, praktisch valt nog uit te zoeken of etablissementen het mogen checken en of er voldoende testlocaties zijn. En het moet uiteraard politiek haalbaar zijn. In dat geval kan je wel een herstelcertificaat gebruiken aangezien het "binnenlands" gebruik betreft.

Een daguitstap wordt ook al een moeilijke.
Dagje Normandië, Sluis, Breda, ...

In theorie ook hier een negatieve PCE-test nodig?

@Robbynho NL heeft bepaald dat België een gele zone is, geen quarantaine en ook geen test nodig.

NL vreest zelf wel om vanaf volgende week een rode zone te worden (voor de Belgen wordt het dan wss vanaf woensdag 21 juli rood). In dat geval moet je bij terugkeer in België een test laten uitvoeren als je langer dan 48 uur in NL verblijft en niet volledig bent gevaccineerd. Dus een dagtrip zal nog lukken.

Vraagje, als je dat PLF in papieren versie invult moet je dat ergens insturen of gewoon meebrengen ?

Ik heb dat online gedaan, de papieren versie meenemen veronderstel ik? Ik ben een goeie 2u geleden getest geweest via thuisverpleging(hopelijk vergeten ze de test niet naar het labo te nemen:wtf:), plezant is toch iets anders:sop: Nu begint de stress wel een beetje te komen, 1 ik hoop dat ik negatief test en 2 ik hoop dat ik het resultaat op tijd ga hebben ik vertrek om 10u s'morgens dus zou het resultaat liefst willen hebben voor ik Frankrijk binnen rijd.

Aan alle personen die naar Frankrijk gaan heb ik slecht nieuws:
Die toespraken om 20u met Marseillaise erbij en deze keer toch al vlak na het weekend voorspellen niet veel goeds.

In het beste geval waarschuwt Macron dat Fransen Spanje dienen te mijden, in het slechtste geval kun je nergens binnen zonder een test te laten uitvoeren. De Franse media hebben vele speculaties, ik denk dat de regering dan in het weekend zelf nog wat moet zoeken wat het beste is.

Ik heb dat online gedaan, de papieren versie meenemen veronderstel ik? Ik ben een goeie 2u geleden getest geweest via thuisverpleging(hopelijk vergeten ze de test niet naar het labo te nemen:wtf:), plezant is toch iets anders:sop: Nu begint de stress wel een beetje te komen, 1 ik hoop dat ik negatief test en 2 ik hoop dat ik het resultaat op tijd ga hebben ik vertrek om 10u s'morgens dus zou het resultaat liefst willen hebben voor ik Frankrijk binnen rijd.
In mijn geval: zaterdag om 9u test, zaterdag 14u is het opgehaald geweest denk ik, rond middernacht resultaat. Die 14u staat dan ook op je document, ook al ben je vroeger geweest. Waarom ben je niet wat vroeger gegaan, of was er niks vrij?
Aan alle personen die naar Frankrijk gaan heb ik slecht nieuws:
Die toespraken om 20u met Marseillaise erbij en deze keer toch al vlak na het weekend voorspellen niet veel goeds.

In het beste geval waarschuwt Macron dat Fransen Spanje dienen te mijden, in het slechtste geval kun je nergens binnen zonder een test te laten uitvoeren. De Franse media hebben vele speculaties, ik denk dat de regering dan in het weekend zelf nog wat moet zoeken wat het beste is.
We zullen zien wat het geeft zeker? Frankrijk staat naturlijk wel niet vooraan in het % vaccinaties...

Alle valies is gemaakt. Denk dat alle papierkes nu wel ingevuld zijn.
Morgen middag vertrek ik naar Ibiza vanuit Brussel. Ondertussen een rode zone.
Ik post hier morgen avond of ik er geraakt ben of niet :scream::unsure::crazy:

Vraagje, als je dat PLF in papieren versie invult moet je dat ergens insturen of gewoon meebrengen ?
Hebt die QR code nodig. Alle zo is dat toch voor Spanje. Ik ga da gewoon via mijn smartphone laten scannen.
Kheb zelfs een backup smartphone mee waar alle documnten opstaan, voor moest enen het begeven :unsure:

In mijn geval: zaterdag om 9u test, zaterdag 14u is het opgehaald geweest denk ik, rond middernacht resultaat. Die 14u staat dan ook op je document, ook al ben je vroeger geweest. Waarom ben je niet wat vroeger gegaan, of was er niks vrij?

We zullen zien wat het geeft zeker? Frankrijk staat naturlijk wel niet vooraan in het % vaccinaties...
Ik heb net nu mijn resultaat gekregen negatief!!:music::thumb: Ik moest werken gisteren dus dat lag nogal moeilijk, maar de thuisverpleger had gezegd dat hij dat ging melden aan het labo dat ze er spoed moesten achter zetten, dus het heeft blijkbaar geholpen:bow:

Alle ben er geraakt in de red zone xd. 2 keer controle op travel form. Zowel in Zaventem als in Spanje.
Al bij al alles vlot gegaan. Worth it! :bow:
Succes iedereen!

Ik weet dat ik niet moet klagen want het is mijn eigen keuze om op reis te gaan maar fucking hell, als ge ergens covid gaat oplopen is het niet op de bestemming maar de luchthaven zelf.

je zou het op den duur gewoon ontzien om nog op reis te gaan , wat een gedoe toch allemaal
Ik mijd de zomervakantie altijd om te reizen (is gewoon een duurdere periode om te reizen en ik ga graag naar het werk tijdens juli/augustus). In september een reis naar Schotland gepland en ik hoop dat tegen dan het PCR gedoe niet/minder van toepassing gaat zijn.

Ik mijd de zomervakantie altijd om te reizen (is gewoon een duurdere periode om te reizen en ik ga graag naar het werk tijdens juli/augustus). In september een reis naar Schotland gepland en ik hoop dat tegen dan het PCR gedoe niet/minder van toepassing gaat zijn.
Goed als je nog geen kinderen hebt die naar school gaan...

Zwitserland heb je normaal geen PCR test nodig, ik had hiervoor een mail gestuurd naar de herberg waar we logeren. Ben wel eens benieuwd of ze dit gaan controleren in Frankrijk en Italië.
Wij zijn naar Italië gereden in juni, nergens ook maar iets van controle/vraag gehad.
Hadden wel een negatieve test natuurlijk.

Terug
Bovenaan