Reizen in Coronatijden (2021-...) - vragen & discussies

In het brusselse (aangezien ik hier woon). Even doorscrollen tot je op "zonder voorschrift" komt. Ff telefoneren voor een afspraak en voila.
Maar dit is Brussel. Hier (vlaanderen) krijg je geen test zonder zo een code code en die code wordt uitgedeeld door de dokter. Althans, dit is de info die ik kan vinden. Maar ik hoor het graag als ik mis ben :)

Voor Frankrijk is het toch niet ingewikkeld? Vanaf 9 juni:

- Indien volledig gevaccineerd geen PCR test nodig, enkel vaccinatiebewijs/coronapaspoort.
- Indien niet volledig gevaccineerd negatieve PCR-test jonger dan 48u.

- Indien volledig gevaccineerd geen PCR test nodig, enkel vaccinatiebewijs/coronapaspoort.

En wat als je gewoon met de auto door Frankrijk rijd?

ja maar wat verstaat men daar onder volledig gevaccineerd?
2 inentingen voldoende? zonder meer.
want belgië wil nog eens 2 weken na je 2e vaccinatie.?

ja maar wat verstaat men daar onder volledig gevaccineerd?
2 inentingen voldoende? zonder meer.
want belgië wil nog eens 2 weken na je 2e vaccinatie.?
Ik dacht, maar zou het eens moeten opzoeken, 2 weken na je tweede dosis, ook 2 weken na Johnson en Johnson en Astra was iets anders maar kan het me niet correct herinneren.

Is het niet 72 uur?

In het brusselse (aangezien ik hier woon). Even doorscrollen tot je op "zonder voorschrift" komt. Ff telefoneren voor een afspraak en voila.

Heel nuttig, dank!

Iemand een idee hoe lang het duurt eer je de uitslag van zo'n PCR test hebt? Ik vind online geen duidelijk antwoord.

Binnen de 48u sowieso, maar voor sommige landen mag de test ook maar 48u zijn, dus dan wordt het moeilijk :crazy:.

Maar dit is Brussel. Hier (vlaanderen) krijg je geen test zonder zo een code code en die code wordt uitgedeeld door de dokter. Althans, dit is de info die ik kan vinden. Maar ik hoor het graag als ik mis ben :)
Whut?
Als ik voor mijn werk naar het buitenland moet, maak ik gewoon even snel een afspraak bij een testcentrum in de buurt (bv. het OLV in Aalst) en voila. Geen dokter voor nodig.

Vorige week zelfs in allerijl een spoedtest moeten laten afnemen waarvan ge het resultaat na één uur al had omdat ik onverwacht moest reizen.
Dat was wel best een louche aangelegenheid (en duur: 140 Euro), maar ben er toch mee door de controle geraakt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Whut?
Als ik voor mijn werk naar het buitenland moet, maak ik gewoon even snel een afspraak bij een testcentrum in de buurt (bv. het OLV in Aalst) en voila. Geen dokter voor nodig.

Vorige week zelfs in allerijl een spoedtest moeten laten afnemen waarvan ge het resultaat na één uur al had omdat ik onverwacht moest reizen.
Dat was wel best een louche aangelegenheid (en duur: 140 Euro), maar ben er toch mee door de controle geraakt.
Niet overal hoor, sommige testcentra willen eerst zo een code van de huisarts zien.

Ik ga dinsdag naar het buitenland, zondag ff langs de luchthaven passeren voor een test. Daar heb je binnen de 24u het resultaat. @ns_man Als je in buurt van Bxl woont kan je luchthaven overwegen, afhankelijk van tijdstip van de test soms zelfs binnen 6u een resultaat.

Inmiddels 'besteld' via een ander centrum in Brussel. Uitslag zou binnen 24 uur via sms binnenkomen, dat zou ideaal zijn.

Niet overal hoor, sommige testcentra willen eerst zo een code van de huisarts zien.

Ik ga dinsdag naar het buitenland, zondag ff langs de luchthaven passeren voor een test. Daar heb je binnen de 24u het resultaat. @ns_man Als je in buurt van Bxl woont kan je luchthaven overwegen, afhankelijk van tijdstip van de test soms zelfs binnen 6u een resultaat.
Dus als ik het goed versta kan echt iedereen daar zich komen laten testen? je moet daarvoor niet perse met het vliegtuig weg de dag erna? En wat kost dat als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

Whut?

Wat een willekeur. Ik heb een afspraak proberen te boeken bij de 3 korst bijzijnde centra en ik kan gewoon geen afspraak maken zonder die code.

Wat een willekeur. Ik heb een afspraak proberen te boeken bij de 3 korst bijzijnde centra en ik kan gewoon geen afspraak maken zonder die code.
Zeker dat je niet mist met een labo? Je kunt je laten testen bij:
- Huisarts
- Labo: Indien doorgestuurd door huisarts
- Testcentrum

In dat laatste mag je niet binnen als je symptomen hebt, en dat is dus een andere plek dan het labo (of de huisarts, uiteraard).
De testcentra vind je hier: https://testcovid.doclr.be/#!/saps

Of zo heb ik het toch begrepen?

Zeker dat je niet mist met een labo? Je kunt je laten testen bij:
- Huisarts
- Labo: Indien doorgestuurd door huisarts
- Testcentrum

In dat laatste mag je niet binnen als je symptomen hebt, en dat is dus een andere plek dan het labo (of de huisarts, uiteraard).
De testcentra vind je hier: https://testcovid.doclr.be/#!/saps

Of zo heb ik het toch begrepen?

Die doclr site die ik gevonden had: https://testcovid.doclr.be/#!/flow geeft dit als ik kies voor geen de optie geen code en dan komt ge gewoon niet verder:

1623074642701.png

Als ik dan kies ik heb een code en verder gaan dan kan ik een plaats kiezen voor afname maar kom er gewoon niet aan een afspraak zonder code:

Labo: rechtstreekse afspraak geeft dit:

1623074482872.png

Test centrum Tongeren:

1623074543174.png

Waar lees je dat? Pfizer is volgens mij ook 2 weken na 2e prik? Net gezien dat Frankrijk dezelfde regel toepast
hmm toch opletten hiermee...

toen ik in december naar tenerife ging, moest ik bij al mijn hotel boekingen die PCR voorleggen bij het inchecken.
enkel bij de private logies vroegen ze dit niet....

de vraag is gewoon: (voor mij toch):
gaat frankrijk vrede nemen met gevaccineerd met 2 vaccins (wat ik zal zijn)
of zal frankijk OOK zoals belgie, nog eens 2 extra weken gevaccineerd zijn vragen (wat ik niet zal zijn...)
Maar 2e prik heeft pas volledige effect x dagen later (7 of 14)

Terug
Bovenaan