Reizen in Coronatijden (2021-...) - vragen & discussies

Je zou het elektronisch plf documenten tegenwoordig 6 maanden op voorhand kunnen invullen, maar bij het invullen kun je toch maar 2 weken terug... of zie ik iets over het hoofd...
 
Mensen die Thailand in het oog houden. Dit is wel een duidelijke, informatieve video.

Zou wel die timing elke keer niet als zekerheid nemen want...
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Iemand onlangs nog naar Zwitserland en Duitsland geweest? Volgende week ga ik met het werk naar een beurs in Duitsland maar we vliegen op Zwitserland. We verblijven ook 2 nachten in Zurich.
 
Iemand ervaring met Madeira? Plan is om begin november te gaan, een tiental dagen. Was in eerste instantie om te wandelen en eventueel wat te klimmen, maar ben nu aan het denken om mss toch mijn horizon wat te verbreden met duiken of surfen.
 
Vanaf volgende week maand 11 oktober moet je bij het Belgische PLF ook een screenshot van de QR code in de CovidSafe app of de PDF van het certificaat toevoegen:
 
Vanaf volgende week maand 11 oktober moet je bij het Belgische PLF ook een screenshot van de QR code in de CovidSafe app of de PDF van het certificaat toevoegen:
er staat dat je nu 180 dagen op voorhand je PLF kan invullen.

maar bij PLF moet je toch je seat nr van je stoel opt vliegtuig ingeven?
hoe kan je dat dan in godsnaam zo vroeg al doen? dat weet je toch in de meeste gevallen maar bij de boarding pass 1 of 2 dagen op voorhand?
 
Beter heel die boele opdoeken van plf, beetje achterhaald imo
Iemand ervaring met Madeira? Plan is om begin november te gaan, een tiental dagen. Was in eerste instantie om te wandelen en eventueel wat te klimmen, maar ben nu aan het denken om mss toch mijn horizon wat te verbreden met duiken of surfen.
Is dat nog warm daar in november?
 
Iemand ervaring met Madeira? Plan is om begin november te gaan, een tiental dagen. Was in eerste instantie om te wandelen en eventueel wat te klimmen, maar ben nu aan het denken om mss toch mijn horizon wat te verbreden met duiken of surfen.
Ik ben juist terug van Madeira en ik kan het u enkel aanraden. Beetje random gekozen zonder heel veel research vooraf maar was echt een topvakantje.

Fantastisch mooi om te wandelen, bezoek zeker eens de levada’s al kan je over heel het eiland leuk en mooi wandelen. Je moet wel een beetje conditie hebben want er is geen meter vlak en soms zijn de paadjes extreem steil. Ik vertrok vanuit de hoofdstad Funchal (waar wel wat het toeristische centrum ook is maar ook veruit de meeste opties om te eten en drinken). Met de auto geraak je dan relatief snel overal. Opnieuw wel een auto nemen met genoeg pk, met de onze was het soms nipt op de steile klimmetjes.

Wat surfen en duiken betreft, ben ik niet zo vertrouwd maar vermits je midden in de oceaan zit, zal dat wel goed lukken zeker.

Stuur zeker nog als je vragen hebt.
 
Ik ben juist terug van Madeira en ik kan het u enkel aanraden. Beetje random gekozen zonder heel veel research vooraf maar was echt een topvakantje.

Fantastisch mooi om te wandelen, bezoek zeker eens de levada’s al kan je over heel het eiland leuk en mooi wandelen. Je moet wel een beetje conditie hebben want er is geen meter vlak en soms zijn de paadjes extreem steil. Ik vertrok vanuit de hoofdstad Funchal (waar wel wat het toeristische centrum ook is maar ook veruit de meeste opties om te eten en drinken). Met de auto geraak je dan relatief snel overal. Opnieuw wel een auto nemen met genoeg pk, met de onze was het soms nipt op de steile klimmetjes.

Wat surfen en duiken betreft, ben ik niet zo vertrouwd maar vermits je midden in de oceaan zit, zal dat wel goed lukken zeker.

Stuur zeker nog als je vragen hebt.
Ik heb wel wat wandelervaring, dus da's niet echt een issue. 😅 Merci alvast! Ik hak normaal deze week de knoop door, nog een beetje aan het twijfelen om iets korter dichter bij huis te doen omdat mijn bouw binnen een week begint.
 
Eind deze maand mss voor een paar dagen Amsterdam of Rotterdam doen. Toch maar voor het zekere hier vragen of er mss zaken zijn waar op te letten?
 
Laatst bewerkt:
Eind deze maand mss voor een paar dagen Amsterdam of Rotterdam doen. Toch maar voor het zekere hier vragen of er mss zaken zijn waar op te letten?
niet echt. Vorige week in Amsterdam geweest; is een beetje zoals hier qua regelgeving. Nergens masker moeten aandoen. Openbaar vervoer vermoed ik van wel, niet zeker.
 
Volgende week naar UK voor het werk met de chunnel, wat een gedoe zeg.

PLF voor UK 48u op voorhand
API voor de chunnel, waarbij je het nummer van je PLF nodig hebt.
Test op dag 2 boeken en betalen, terwijl we op dag 2 's avonds al naar huis gaan, dus skip denk ik dan..? (dag 0 is de dag van aankomst)

Weet er iemand of je iets moet doen met PLF van frankrijk? aangezien we hier gewoon doorrijzen denk ik niet dat we die PLF moeten invullen?
 
Hier niet bijzonder goedkoop, maar op onze pakketreis naar Turkije via Tui toch ongeveer 150€/man besparing gedaan na herboeking, origineel geboekt in mei.

Eerst vertrokken we op vrijdag om de vrijdag erop met een avondvlucht terug te keren.
Mijn nicht checkte de vluchten eens en zag dat de terugvlucht niet meer ‘s avonds ging zijn.

Ze heeft dan eens verder gekeken en met vertrek 2 dagen later van zondag naar zondag zijn we dus 150€/man goedkoper.
Daarvoor wil ik gerust 2 dagen later vertrekken :)
Normaal was vertrek op zondag duurder, nu dus niet.

‘T komt ook beter uit, ik ging werken tot donderdag en dan ‘s nachts vertrekken.
Nu kan ik dus de zaterdag nog bepaalde dingen op het gemak regelen.

Ik ga in december ook naar Turkije. Normaal blijft de zgn Visa On Arrival nog steeds geldig (van kracht sinds maart 2020). Dit is bij mij meestal een van de voorwaarden als ik naar het buitenland ga.
Of hebben jullie op voorhand een visa aangevraagd ?
 
Ik ga in december ook naar Turkije. Normaal blijft de zgn Visa On Arrival nog steeds geldig (van kracht sinds maart 2020). Dit is bij mij meestal een van de voorwaarden als ik naar het buitenland ga.
Of hebben jullie op voorhand een visa aangevraagd ?
turkije is toch al jaar en dag geen visum nodig voor Belgen?

ik heb over een jaar of 20 geleden met de ouders nog naar kusadasi geweest, geraak je gewoon binnen met belgische ID kaart. je krijgt dan idd een soort VOA.

maar is wel geen EU natuurlijk, en dus zit je ook weer met die verplichte test op dag 1 en 7 bij terugkeer ....
(en geld je europees vaccinatiebewijs wel? )
 
Volgende week vertrek ik naar Turkije, visa op voorhand elektronisch aanvragen moet inderdaad nog (zou dat nog vergeten), maar ter plaatse kan ook nog dacht ik.

Vaccinatiebewijs telt, je moet voor aankomst ook wel een PLF invullen.
Bij terugkomst in België inderdaad 2 pcr-testen omdat het buiten Europa is.
Hetgeen de reis zelf goedkoper geworden is ben ik dus alweer kwijt aan die testen…

Dat vind ik in feite een dikke schande, die gratis testen liepen blijkbaar af op 30/9 dus hoewel we allemaal volledig gevaccineerd zijn moet iedereen 2x betalende test doen.
De belangrijkste reden om dat vaccin te nemen was net om te kunnen reizen zonder test-gedoe…

Ik weet niet hoe het ginder ter plekke is, maar België zegt blijkbaar gewoon Turkije = buiten Europa = rood, hoewel dat misschien niet eens nodig is…
 
Je hebt geen visa meer nodig voor Turkije, das al meer dan een jaar afgeschaft. Ik ben in september geweest en nergens vroegen ze die visa. Ook de plf werd geen enkele keer gecontroleerd.
 
Terug
Bovenaan