Reed Cancellara met een mechanisch hulpmiddel?

Reed Cancellara met een mechanisch hulpmiddel?

  • Ja

    Stemmen: 58 52,7%
  • Nee

    Stemmen: 20 18,2%
  • Geen mening

    Stemmen: 32 29,1%

  • Totaal aantal stemmers
    110
Ok, maar ik verschiet toch nergens meer van.
Ik hoor nog elke dag verhalen binnen het wielrennen van vroeger en nu waar toch vraagtekens bij mogen geplaatst worden.
Je mag zeker niet iemand zomaar beschuldigen zonder bewijzen.
Maar naïef ben ik toch ook niet meer.
Ik heb zelf koers gereden. Ook wel gezien hoe al bij de nieuwelingen voor de koers een fles hoestsiroop naar binnen werd gekapt, om de longen goed open te zetten. Hoe op de cross bij de Polen de gordijnen van hun busje dicht gingen vooraleer de pot rond ging. Of hoe sommigen met schuim op hun bek rondreden als ware het de betere koerspaarden (toevallig de persoon die zoveel jaar later met vdb op vakantie was toen hij stierf...).

Dus nee, ik ben er niet naïef in.
Cancellara heeft nog bij de opleidingsploeg van mapei gereden en nadien bij fassa bortolo samen met mannen als Frigo, Basso, Kirchen. Daar kan je je vragen bij stellen. Maar aan die beklimming van de muur zie ik echt niks speciaal.
 
Ik heb zelf koers gereden. Ook wel gezien hoe al bij de nieuwelingen voor de koers een fles hoestsiroop naar binnen werd gekapt, om de longen goed open te zetten. Hoe op de cross bij de Polen de gordijnen van hun busje dicht gingen vooraleer de pot rond ging. Of hoe sommigen met schuim op hun bek rondreden als ware het de betere koerspaarden (toevallig de persoon die zoveel jaar later met vdb op vakantie was toen hij stierf...).
In wezen is op dat vlak nog niet veel veranderd hé

Wat zijn de mogelijkheden momenteel:
- IV ketonen
- IV Fe voor hoogtestages
- IV vitamine complex
--> Allemaal legaal, maar UCI no needle policy (dus in andere sport kan het wel), moreel en ethisch wel niet goed te keuren (geen medische indicatie)
Ik durf mijn handen niet in het vuur steken voor de renners die daar op een berg gaan zitten...

Allerhande pijnstillers oraal in te nemen.
(Tramadol is er zo goed als uit, maar nog vele andere mogelijkheden)
Bepaalde medicatie die positief effect op longen/bloedvaten hebben...

Last but not least: corticoïden via nauwgezet schema om niet opspoorbaar te zijn...

Voila zie hier uw supercoureur!
 
Laatst bewerkt:
Cancellara heeft nog bij de opleidingsploeg van mapei gereden en nadien bij fassa bortolo samen met mannen als Frigo, Basso, Kirchen. Daar kan je je vragen bij stellen. Maar aan die beklimming van de muur zie ik echt niks speciaal.
Ik vond die demarrage een week later in PR specialer.
0:45 tot 0:55

Dat doet me toch wenkbrauwen fronsen aangezien de groep zelf ook al wegrijdt van de rest.
 
Even dit paar keer opnieuw zitten bekijken.
Ik kan het niet uitgelegd krijgen.
Vanwaar komt de versnelling op het einde bij haar save?
Daar zit volgens mij geen versnelling bij. Dat gaat al aardig snel, alleen ongecontroleerd alle richtingen uit.
Platte band achteraan en vooraan maakt dat je echt meer aan het snowboarden bent in plaats van aan het schaatsen.
 
Daar zit volgens mij geen versnelling bij. Dat gaat al aardig snel, alleen ongecontroleerd alle richtingen uit.
Platte band achteraan en vooraan maakt dat je echt meer aan het snowboarden bent in plaats van aan het schaatsen.
Wanneer ik het met die gedachte bekijk, ziet het er inderdaad al anders uit!
 
Podcast is saai, en dat ligt vooral aan die zijn stem. Heb het afgezet, ze moeten op zoek gaan naar een betere warme stem imho 😉
 
Dat doet me toch wenkbrauwen fronsen aangezien de groep zelf ook al wegrijdt van de rest.
Imo is daar niet veel aan. De moment dat Cancellara vertrekt, geven die mannen niet alles en kijken ze zelfs om.
Fabian stond daar toch wel bekend om, het versnellen in het zadel.
Is zowat vergelijkbaar met Laporte in DDV.
Ook in het zadel en een deftig gat geslagen mét een jagende Küng, maar die was redelijk vermoeid.
Fabian had nog eens extra oomph om gas te geven.
 
Podcast is saai, en dat ligt vooral aan die zijn stem. Heb het afgezet, ze moeten op zoek gaan naar een betere warme stem imho 😉
Twee afleveringen doorworsteld in de naïeve hoop op toch hier en daar een interessant stukje. Helaas. Die “storytelling” is echt vreselijk.
 
Terug
Bovenaan