Rate the music

Booka

CEO
Crowdfunder FE
Nog een restant van onze voorganger.

Heel simpel concept:
Je geeft een score op de het liedje van de poster voor je en geeft dan meteen een nieuw liedje op om te laten beoordelen voor de persoon die na je komt.

Ik zal al meteen starten met een liedje:

 
Al vaak moeten ondergaan op zenders als Nostalgie + schalde ook geregeld uit allerlei jukeboxen op cafés. Had ik het nooit eerder gehoord dan zou ik zeggen 4/10, eighties pop bagger, maar door er telkens weer opnieuw mee geconfronteerd mee te worden op foute fuiven is het gelinkt aan een bepaalde belevingssfeer, kan er wel de humor van in zien en we gaan dan richting 6/10. Zou het zelf wel nooit nooit nooit thuis opzetten. Next:

 
Geen Sam Smith-fan, maar je moet toegeven dat hij een unieke stem heeft. Prachtig gezongen, vol emotie. Respect. Ook zijn andere hits zijn dikwijls dijken van nummers. Topzanger. 9/10.

Ik wou hier eerst Around the World zetten van de RHCP, maar uiteindelijk toch maar gekozen voor de groep die me kippenvel geeft zoals geen ander. Zelfs enkele decennia na datum...Iced Earth heeft me door mijn studies geholpen (vooral het verzamelalbum Days of Purgatory). Er zijn tientallen nummers die ik hier zou kunnen zetten, maar uiteindelijk dan toch maar dit:


Zoals andere albums van hen, leest Dark Saga feitelijk als een verhaal. Ik neem er het slot uit, maar de liefhebbers kan ik enkel maar aanraden om het van in het begin te beluisteren.

Heavy metal op zijn best. Tempowisselingen zoals geen ander, een tikkeltje bombastisch, een vleug emotie... En dat met Mat Barlow als zanger...gouden tijden.
 
Als liefhebber van het zwaardere werk kan ik Iced Earth wel waarderen.
Al moet ik wel toegeven dat ik van hun werk niet veel ken maar dit nummer heeft variatie genoeg om integraal te luisteren en te blijven boeien. Als ik eens meer tijd heb zal ik eens de moeite doen om wat meer van hun te luisteren. 6,5/10

 
Selling The Drama is klassieker imo.
Heerlijke throwback naar de 90's rockscene.
Een mooie 9/10.

Ik vind dit een verborgen parel uit een geweldig album.


Edit: Dark Saga vind ik ook wel sterk Iced Earth album.
 
Terug
Bovenaan