Ras en gender: Representatie in de filmwereld

En het cirkeltje is rond. Oké, saluut.

Nee, authenticiteit is niet objectief. In je eigen post zeg je zelf "en dat is jouw wereldbeeld", maar nu heeft het plots weer niks met wereldbeelden te maken.
Omdat ik zijn argument wou terugkaatsen.
Het argument van authenticiteit heeft op zich niets met wereldbeelden te maken.

Dat wil niet zeggen dat er geen andere redenen kunnen bestaan waarom sommigen een zwarte elf verfoeien of beginnen te bejubelen, die wel op persoonlijke wereldbeelden gebaseerd zijn.
 
Ja, en dat jij de authenticiteit van de personages in LOTR niet wil erkennen, enkel en alleen omdat het over huidskleur gaat, zegt dat weer iets over jouw wereldbeeld. En zo kunnen we in een rondje blijven gaan van de discussie te reduceren tot posters 'hun wereldbeeld'.

De charme van eender welke fictie franchise ligt in de manier waarop de bedenker zijn personages wenst uit te beelden.

Het zou fijn zijn moest je de discussie van de afgelopen paar pagina's lezen vooraleer je post. Ik erken de authenticiteit van de personages niet? Op basis waarvan beweer je dat? Mijn hele punt in deze discussie is dat elke aanpassing aan de "authenticiteit", hoe groot ook, met de mantel der liefde wordt bedekt en enkel geproblematiseerd wordt wanneer het om huidskleur (of gender, seksualiteit, ...) gaat. Het is niet ik die de "authenticiteit" niet wil erkennen, het zijn jij en anderen die zodanig selectief zijn in wat ze willen verankeren van "authenticiteit" dat dat argument waardeloos maakt.

De manier waarop de Elfen door P.J. zijn uitgebeeld, is niet de visie die Tolkien had. Het kan zijn dat de goede man het onmogelijk achte dat Elfen meer diverse huidskleur konden hebben, maar dat weten we niet met zekerheid. Wat we wel met zekerheid weten is dat hij ze niet geconcipieerd heeft als de etherische wezens gedrenkt in de Celtic revival zoals Jackson ze portretteerde. Tot zover je "charme"-argument.
 
De manier waarop de Elfen door P.J. zijn uitgebeeld, is niet de visie die Tolkien had. Het kan zijn dat de goede man het onmogelijk achte dat Elfen meer diverse huidskleur konden hebben, maar dat weten we niet met zekerheid. Wat we wel met zekerheid weten is dat hij ze niet geconcipieerd heeft als de etherische wezens gedrenkt in de Celtic revival zoals Jackson ze portretteerde. Tot zover je "charme"-argument.

Nogmaals, elfen zijn wel degelijk omschreven als fair-skinned, zo bleek dat sommigen letterlijk glinsterden. Hetzelfde geldt voor hobbits die hooguit brown konden zijn m.a.w. een huidskleur vergelijkbaar met een Zuid-Europeaan. Van de dwergen is er niets expliciet omschreven maar gezien het feit dat ze ondergronds leefden en Tolkien de taal en namen baseerde op de Noorse mythologie, lijkt me het toch logisch dat deze ook blank zijn.

Is het nu zo moeilijk om toe te geven dat deze verzonnen personages gecast zijn door donkere acteurs wegens woke? Peter Jackson heeft in The Hobbit 'trilogie' ook een personage verzonnen zoals Tauriel. Verschil is dat hij wél Tolkien's omschrijvingen volgde en die politieke boodschappen achterwege liet.
 
Los van het feit dat Tolkien ruimte heeft gelaten voor zwarte elfen en dwergen en dat ze logischerwijs zelfs moeten kunnen bestaan is dat niet Sir.Killalots punt. Zijn punt is dat personages bij elke adaptatie afweken van de bron, die van PJ zelfs op manieren die een heel stuk verder gaan dan skin deep maar dat lijkt lang niet zo'n probleem te zijn als een zwarte elf of dwerg wiens huidskleur jullie zien als een politieke boodschap.
 
Is dat zo? Waarom hoor je daar dan nooit zoveel gemor over? Zelfs moest dat zo zijn; Is het ook niet erger om minderheden te willen bannen dan te vragen om hun inclusie? Kijk al gewoon naar dit forum, superman mag niet zwart zijn, bond mag niet zwart zijn, storm troopers mogen niet zwart zijn, elfen mogen niet zwart zijn, ... en constant geklaag op vrouwen in actiefilms want niet accuraat of Rey is mary sue of gay propaganda everywhere, en als een minderheid te prominent in beeld komt dan is het voor brownie points te scoren, ... waar zie je hier mensen klagen dat iets niet "woke" genoeg is?

Laatste dat ik mij herinner was dat Scarjo te wit was voor ghost in the shell, iets waar de mensen die nu van hun tak maken over LOTR bizar genoeg toen juist voorstander van waren.
Tgoh, omdat zelfs de mensen hier (mezelf inclusief) elk in hun eigen bubbel leven online. Jij zal die berichten/video's vanwege uw profiel minder snel tegenkomen dan ik. Maar dan denk ik bijvoorbeeld aan heel de hetze rond Batgirl waar de lesbische Ruby Rose niet het juiste type LGBT+ was voor veel mensen. Of recent in Multiverse of Madness waarbij volgens sommige Xochitl Gomez, een Latina actrice, te licht gekleurd was om America Chavez te spelen. En ik zal de eerste zijn die zegt: Dat is een gigantisch luide minderheid. Maar dat zijn de mensen die de zever uit uw voorbeeld spuien ook.

Superman mag niet zwart zijn -> Ik kan er absoluut inkomen dat fans het daar moeilijk mee hebben. Dat zijn personages die al bijna 100 jaar bestaan. Ik vind een zwarte Superman net enorm lui en goedkoop punten scoren. In plaats van dat je een nieuw personage maakt die zijn eigenheid heeft ga je gewoon een personage van kleur veranderen. Het is een beetje als dat Pikachu plots rood zou zijn, daar zouden Pokémon fans ook bij doorflippen.

Storm Troopers mogen niet zwart zijn -> Voor zover ik me kan herinneren was Finn over het algemeen gewoon geliefd bij het publiek? Opnieuw, als het personage goed is gaat de kleur niet veel uitmaken.

Rey en vrouwen in actiefilms -> Tgoh, op zich is ze ook voor een stuk een Mary Sue. Maar mocht Luke Skywalker nu pas als personage verschijnen ipv 50 jaar geleden zouden ze over hem net hetzelfde zeggen. Personages die meteen alles goed kunnen en niets moeten overwinnen zijn gewoon niet interessant om naar te kijken. Genoeg sterke vrouwelijke personages in actiefilms, Sarah Conner, Vazquez uit Aliens, Ellen Ripley, Furiosa uit Fury Road, Gal Gadot in Wonder Woman, Natalie Portman in V for Vendetta,... genoeg sterke vrouwen die goed geschreven zijn in films die geliefd zijn.

Elfen mogen niet zwart zijn -> Ik heb onlangs de eerste LOTR films opgezet en na 15 minute afgezet wegens slaapverwekkend, om even duidelijk te maken dat heel het LOTR mij dus absoluut gestolen kan worden. Maar over films/series die over bestaande lore gaan snap ik beiden kanten. Als er in die boeken (die ik dus niet gelezen heb) effectief een beschrijving staat van hoe elven eruit zien, dan snap ik dat sommige fans vinden dat dit niet kan. Maar langs de andere kant ben ik net zo goed fan van Zendaya als Mary-Jane, of Idris Elba als Heimdal. Laten we eerst de acteer prestaties afwachten, en ik hoop voor de fans dat ze ook met wat inhoud geschreven zijn.

James Bond -> Iedereen weet dat Idris Elba hier de enige juiste keuze is om de volgende Bond te spelen.

Nu, het is niet mijn bedoeling om hier een heel pingpong spel van te maken. Ik was eigenlijk al niet van plan om elk voorbeeld te ontleden en te beantwoorden. Again, dat is gewoon allemaal maar gewoon mijn mening. Ik heb het nogal gezegd, maar je kan vrij weinig meer zeggen over deze materie zonder helemaal in een groepje gegooid te worden. Oftewel ben je een extreem linkse woke SJW die niet zal rusten tot Batman gespeeld wordt door een 350 kg wegende, zwarte transgender. En als je dat niet bent dan moet je wel een extreem rechtse neonazi zijn die niet zal rusten tot elke filmrol ter wereld gespeeld zal worden door een blanke über-hetero met blauwe ogen en blond haar. Terwijl we allemaal gewoon goede films en series willen.

Zoals ik in het LOTR topic ook al heb gezegd. Als ik jullie was zou ik me meer zorgen maken over het feit dat de serie geschreven is door de schrijvers van Star Trek Beyond en dat volgens een van de producers Game of Thrones de spirituele opvolger van LOTR is. En dat beide producers nog geen enkele andere film/serie op hun palmares hebben staan. Daar zou ik me als fan meer zorgen om maken dan om een zwarte dwerg.
 
Nogmaals, elfen zijn wel degelijk omschreven als fair-skinned, zo bleek dat sommigen letterlijk glinsterden. Hetzelfde geldt voor hobbits die hooguit brown konden zijn m.a.w. een huidskleur vergelijkbaar met een Zuid-Europeaan. Van de dwergen is er niets expliciet omschreven maar gezien het feit dat ze ondergronds leefden en Tolkien de taal en namen baseerde op de Noorse mythologie, lijkt me het toch logisch dat deze ook blank zijn.

Is het nu zo moeilijk om toe te geven dat deze verzonnen personages gecast zijn door donkere acteurs wegens woke? Peter Jackson heeft in The Hobbit 'trilogie' ook een personage verzonnen zoals Tauriel. Verschil is dat hij wél Tolkien's omschrijvingen volgde en die politieke boodschappen achterwege liet.

Ik geef op :laugh:. Ja, hij heeft in de appendices het over fair-skinned. Hij heeft ook geschreven dat hijzelf alleen maar kennis heeft over Midden-Aarde voor zover die is bewaard gebleven. Wat een marge laat voor andere huidskleur. Een zeer kleine marge, die voor mij ook niet perse genomen moest worden door Amazon, maar waardoor je fixatie op de huidskleur meer dan louter respect voor het bronmateriaal verraadt. Vooral omdat je hardnekkig blijft negeren hoe Jackson op andere vlakken fundamentele wijzigingen heeft aangebracht. Ik heb al meermaals aangegeven hoe Jackson en zijn team de Elfen heeft geportretteerd binnen de traditie van de Romantische Keltische folklore, een beeld dat Tolkien zeker niet voor ogen had. In de boeken zijn de Elfen ook helemaal niet zo etherisch als in de films. Je kan de ene wijziging fundamenteler vinden dan de andere, maar doen alsof Jackson wél hondstrouw Tolkiens omschrijvingen van personages, rassen, omgevingen, ... volgde is gewoon absolute quatsch.

En ik betwist absoluut dat Amazon die personages er primair zou ingestoken hebben om een politieke boodschap uit te dragen ja. Je hebt het over het bedrijf gerund door fucking Jeff Bezos. It's all about the money.
 
In plaats van dat je een nieuw personage maakt die zijn eigenheid heeft ga je gewoon een personage van kleur veranderen. Het is een beetje als dat Pikachu plots rood zou zijn, daar zouden Pokémon fans ook bij doorflippen.

Kweet wat uw bedoeling was, maar slecht voorbeeld om uw punt kracht bij te zetten misschien :unsure:

Het hebben van een shiny Pokémon heeft in wezen geen praktisch nut; de Pokémon zal niet sterker of zwakker zijn, of bijvoorbeeld andere aanvallen kunnen leren. De meeste Pokémon-spelers lijken vooral shinies te willen om ermee te pronken.
 
Kweet wat uw bedoeling was, maar slecht voorbeeld om uw punt kracht bij te zetten misschien :unsure:


Of net een goed voorbeeld aangezien shiny Pikachu nog steeds geel is. :coolbrows:
 
Of net een goed voorbeeld aangezien shiny Pikachu nog steeds geel is. :coolbrows:

Ah, goed punt :tongue:

Maar! We kunnen een icoon als Pikachu misschien vergelijken met een icoon als Elrond, die ook nog altijd bleek is. Het zijn slechts enkele van de randpersonages die een ander kleurtje hebben !
 
Ah, goed punt :tongue:

Maar! We kunnen een icoon als Pikachu misschien vergelijken met een icoon als Elrond, die ook nog altijd bleek is. Het zijn slechts enkele van de randpersonages die een ander kleurtje hebben !
Plots wel een kaaklijn waarop je ijzer kan smeden.
 
Ik heb het nogal gezegd, maar je kan vrij weinig meer zeggen over deze materie zonder helemaal in een groepje gegooid te worden. Oftewel ben je een extreem linkse woke SJW die niet zal rusten tot Batman gespeeld wordt door een 350 kg wegende, zwarte transgender. En als je dat niet bent dan moet je wel een extreem rechtse neonazi zijn die niet zal rusten tot elke filmrol ter wereld gespeeld zal worden door een blanke über-hetero met blauwe ogen en blond haar. Terwijl we allemaal gewoon goede films en series willen.
Maar dan negeer je toch 99% van de posts hier?
Ik denk dat nog niemand hier in één van die groepjes is gegooid, en al zeker niet consequent. Mijn posts bijvoorbeeld zeggen al allemaal net het tegenovergestelde. Ik voel me ook niet in één van die twee hokjes geduwd. En ik denk dat dat opgaat voor zowat iedereen hier, toch.

Ik snap dat overtrokken gedoe ook niet, maar ik voel me ook niet in het hokje van de SJW geduwd, omdat dat helemaal mijn punt niet is. Net als dat ik het overdreven vind dat mensen hier doen alsof ze hier in het hokje van racist worden geduwd omdat ze een personage zwakker vinden. Het is eerder alsof sommige mensen graag in hokjes zouden wìllen geduwd worden, om daar dan tegen te kunnen reageren.
 
Elfen mogen niet zwart zijn -> Ik heb onlangs de eerste LOTR films opgezet en na 15 minute afgezet wegens slaapverwekkend, om even duidelijk te maken dat heel het LOTR mij dus absoluut gestolen kan worden. Maar over films/series die over bestaande lore gaan snap ik beiden kanten. Als er in die boeken (die ik dus niet gelezen heb) effectief een beschrijving staat van hoe elven eruit zien, dan snap ik dat sommige fans vinden dat dit niet kan. Maar langs de andere kant ben ik net zo goed fan van Zendaya als Mary-Jane, of Idris Elba als Heimdal. Laten we eerst de acteer prestaties afwachten, en ik hoop voor de fans dat ze ook met wat inhoud geschreven zijn.

Maar da's net het ding: die trailer wordt gereleased, er zijn zwarte elfen en dwergen in te zien en de eerste reactie is: oh nee, de woke brigade heeft weer toegeslagen! Ik als purist vind het niet kunnen dat de SJW's mijn franchise naar de knoppen helpen omdat zwarte elfen niet in de lore komen.
Da's een heel andere insteek dan wat jij hier neerpent hé.

En ik heb het al gezegd: ik snap dat je een beeld in je hoofd hebt van hoe die wereld er uit ziet en dat hetgeen op beeld komt daarmee botst.
Ik kan zelfs zoiets als "oh, zwarte elfen, da's onverwacht. Ik vond die van Peter Jackson dichter tegen de boeken aanleunen precies" nog wel volgen. Maar waar ik niet bij kan is het geschuimbek dat ge nu ziet. Vooral omdat dat geschuimbek alleen over de huidskleur van bepaalde characters gaat.
@KnightOfCydonia is hier dan nog het meest consequent in: die haalt gewoon alle minpunten aan die hij ziet en is overal even kwaad over :)
 
Maar da's net het ding: die trailer wordt gereleased, er zijn zwarte elfen en dwergen in te zien en de eerste reactie is: oh nee, de woke brigade heeft weer toegeslagen! Ik als purist vind het niet kunnen dat de SJW's mijn franchise naar de knoppen helpen omdat zwarte elfen niet in de lore komen.
Da's een heel andere insteek dan wat jij hier neerpent hé.

En ik heb het al gezegd: ik snap dat je een beeld in je hoofd hebt van hoe die wereld er uit ziet en dat hetgeen op beeld komt daarmee botst.
Ik kan zelfs zoiets als "oh, zwarte elfen, da's onverwacht. Ik vond die van Peter Jackson dichter tegen de boeken aanleunen precies" nog wel volgen. Maar waar ik niet bij kan is het geschuimbek dat ge nu ziet. Vooral omdat dat geschuimbek alleen over de huidskleur van bepaalde characters gaat.
@KnightOfCydonia is hier dan nog het meest consequent in: die haalt gewoon alle minpunten aan die hij ziet en is overal even kwaad over :)
Mjah huidskleur is iets dat meteen in het oog springt. Zeker met betrekking tot een wezen dat gewoon heel duidelijk als principieel blank is omschreven. En de ene partij zegt : zo is het omschreven, je moet sprongen maken om daar te geraken. En de andere partij zegt : nee er is ergens een gat gelaten, JIJ moet sprongen maken om daar te geraken.

En het is natuurlijk een thread over onder andere ras en dus huidskleur...

Zo blijf je nogal gemakkelijk op de carrousel zitten natuurlijk. Zeker als nu eenmaal bepaalde omschrijvingen op dat vlak zwart op wit de ene richting ingaan. Maar bon, het is duideijk : beide partijen zitten hier vast. Men vertrekt ook uit twee verschillende posities gewoon. En op een bepaald moment komt dat idd haast schuimbekkend over. :unsure:
 
@Carrion; toch lijkt die groep klagende wokies me een heel stuk kleiner dan de eindeloze klaagzang van "anti-wokes" denk je niet? Mijn voorbeelden kwamen specifiek van het forum hier. De zaken die jij aanhaalt zijn hier nog nooit door iemand aangebracht terwijl er hier constant geklaagd wordt over zwarten, vrouwen en homos in film.


Het is trouwens weeral van dat blijkbaar. House of the Dragon heeft ook een zwart iemand durven casten. Lord Corlys Velaryon was in de boeken wit dus je kan al raden dat Steve Toussaint momenteel op social media reeds overspoeld wordt met een hoop racistische drek.

"The conversations Miguel and I had were: How do we create a diverse cast for 'House of the Dragon' but still do it in a way that feels organic to the world and doesn't feel like pandering or tokenism — and also have them not be pirates, slaves and mercenaries like you tend to see in high fantasies?"


De anti-wokes hoeven de serie natuurlijk niet af te wachten en zitten al op hun paard. Ook opvallend is dat de originele auteur hier wel instemt met de verandering en zelfs nauw betrokken is bij de creatie van de show maar dat het narratief van de "anti-wokes" verandert naar één waar wel tegen de mening van de auteur mag worden ingegaan.
 
Laatst bewerkt:
@Carrion; toch lijkt die groep klagende wokies me een heel stuk kleiner dan de eindeloze klaagzang van "anti-wokes" denk je niet? Mijn voorbeelden kwamen specifiek van het forum hier. De zaken die jij aanhaalt zijn hier nog nooit door iemand aangebracht terwijl er hier constant geklaagd wordt over zwarten, vrouwen en homos in film.


Het is trouwens weeral van dat blijkbaar. House of the Dragon heeft ook een zwart iemand durven casten. Lord Corlys Velaryon was in de boeken wit dus je kan al raden dat Steve Toussaint momenteel op social media reeds overspoeld wordt met een hoop racistische drek.

"The conversations Miguel and I had were: How do we create a diverse cast for 'House of the Dragon' but still do it in a way that feels organic to the world and doesn't feel like pandering or tokenism — and also have them not be pirates, slaves and mercenaries like you tend to see in high fantasies?"


De anti-wokes hoeven de serie natuurlijk niet af te wachten en zitten al op hun paard. Ook opvallend is dat de originele auteur hier wel instemt met de verandering en zelfs nauw betrokken is bij de creatie van de show maar dat het narratief van de "anti-wokes" verandert naar één waar wel tegen de mening van de auteur mag worden ingegaan.
Dat daar backlash op ging komen had ik ook wel verwacht. Nu, ik ga heel die hetze gewoon aan mij voorbij laten gaan. Zoals ik zei, ik kan sommige fans op bepaalde vlakken begrijpen. Als Anderlecht morgen beslist dat ze vanaf nu in blauw-zwart spelen dan staat 15 minuten later dat stadion in brand. Sommige dingen liggen nu eenmaal gevoel bij een fanbase. Voor de rest heb ik iets van, tgoh wacht gewoon tot die serie is. Zolang ik eerlijk kritiek mag geven op personages, zonder weggezet te worden als racist is het voor mij al lang goed. En als andere mensen willen zeiken over elk aspect van een film/serie die niet naar hun zin is moeten zij dat weten. Ik ga het niet aan mijn hart laten komen en genieten van mijn films en series.

Voor de rest kijk ik echt wel uit naar House of the Dragon, want die trailer zag er echt wel goed uit.
 
Laatst bewerkt:
Hmm ik snap uw standpunt maar ik vind toch wel dat ge beetje extreem reageert met "zulke haat nieuws", ik vind AJ zijn youtube video echt geen haat nieuws en filmpje eerlijk gezegd, ze geven duidelijk weer waarom enzo.
En ge zegt in uw eerste zin "omdat het voor mij" niet tegen de lore ingaat, maar volgens bepaalde puristen miss wel? Ik vind dat niet zo vreemd standpunt eerlijk gezegd.

Ik heb het angry Joe filmpje niet gezien. Die zal waarschijnlijk wel iets milder zijn dan de meer gepolitiseerde YouTube kanalen.
 
@Carrion; toch lijkt die groep klagende wokies me een heel stuk kleiner dan de eindeloze klaagzang van "anti-wokes" denk je niet? Mijn voorbeelden kwamen specifiek van het forum hier. De zaken die jij aanhaalt zijn hier nog nooit door iemand aangebracht terwijl er hier constant geklaagd wordt over zwarten, vrouwen en homos in film.


Het is trouwens weeral van dat blijkbaar. House of the Dragon heeft ook een zwart iemand durven casten. Lord Corlys Velaryon was in de boeken wit dus je kan al raden dat Steve Toussaint momenteel op social media reeds overspoeld wordt met een hoop racistische drek.

"The conversations Miguel and I had were: How do we create a diverse cast for 'House of the Dragon' but still do it in a way that feels organic to the world and doesn't feel like pandering or tokenism — and also have them not be pirates, slaves and mercenaries like you tend to see in high fantasies?"


De anti-wokes hoeven de serie natuurlijk niet af te wachten en zitten al op hun paard. Ook opvallend is dat de originele auteur hier wel instemt met de verandering en zelfs nauw betrokken is bij de creatie van de show maar dat het narratief van de "anti-wokes" verandert naar één waar wel tegen de mening van de auteur mag worden ingegaan.

In Game of Thrones is dit allereerst minder problematisch:
  • De serie is niet ingebeeld als een fictieve, mythologische oorsprong van Europa, een continent oorspronkelijk bevolkt door blanke mensen.

  • Een huis van slavendrijvers uit het Oostelijke deel van de wereld is dan wél nog enerzijds "realistischer", zeker aangezien ze tenminste ook aangedurfd hebben ze wit haar te geven (past in de context van Valyria).

  • De auteur (G.R.R. Martin) heeft zijn fiat gegeven. Hij leeft nog (al zal hij waarschijnlijk dood zijn vooraleer zijn boekenreeks af is, wat de Game of Thrones boekenserie voor mij tot één van de meest teleurstellende fantasy-reeksen ooit zal maken, de televisieserie is er al door in elkaar gezakt post seizoen 4-5).

  • Je zit (voorlopig) nog niet met arrogante schrijvers of acteurs die zeggen dat ze het even beter gaan doen Tolkien en Peter Jackson, o.a. (genoeg andere voorbeelden ook) dat ze de eerste vrouwelijke dwergen zijn die in beeld komen in de film (toegegeven The Hobbit films waren een serieuze stap achteruit t.o.v. LOTR maar ze bestaan wel).
Er gaat wel een aanpassing nodig zijn:
  • ik heb Fire & Blood nu toevallig in 2019-2020 gelezen, je kan zelfs stellen dat de huidskleur van de Velaryons niet echt aan bod komt, maar je zit daar wel met een homo die trouwt met een vrouwelijk personage waarbij de kinderen in dat huwelijk niet van hem zijn, maar van haar minnaar, die niet uit dat zwarte huis komt... Die homo gaat als ik het nu goed begrijpt zwart zijn, als je de kinderen dan "correct" gaat casten, dan zit je met een situatie waarin wat geruchten waren in het boek, iets overduidelijks feitelijk gaat worden in de show. Benieuwd hoe de schrijvers er mee omgaan. Zouden ze het durven benoemen?
Maar ten slotte, ik weiger nog steeds in te zien waarom genres die duidelijk gebaseerd zijn op een fantasy interpretatie van het Middeleeuwe Europa per se door de diversiteitsmolen gesleurd moeten worden, terwijl monoculturele verfilmingen zoals Black Panther 2* bejubbeld worden voor hun etnisch praktisch volledig zwarte cast. Dat is gewoon de exponent van de doorgeslagen diversiteitsslinger. Je ziet hetzelfde bij de F.C. De Kampioenen: karikaturen van bepaalde groepen mogen nog wel, van andere groepen niet meer.

*Nu ja Black Panther 2 gaat ook nog eens het Atlantis van Plato vervangen door een Azteekse versie en de film gaat om een andere reden ook waarschijnlijk nog een grotere klucht worden, maar ik zal hier maar geen spoilers posten.

Voor de rest kijk ik echt wel uit naar House of the Dragon, want die trailer zag er echt wel goed uit.

Daar ben ik het nog wel mee eens, voor House of the Dragon heb ik nog enige "hoop", de basisverhaallijn is (i.t.t. de originele GoT serie en de "LOTR" veredelde fanfictie Rings of Power) wél goed uitgestippeld, zelfs de trailer maakt duidelijk waar het over zal gaan, en dragons!

Rings of Power? Ik zal een kijkje nemen als het gratis kan, maar ik vermoed dat het de zoveelste woke vernieling wordt na de ziel uit Doctor Who (dat deed nog het meeste pijn, FU Chris Chibnall denk ik dan) te halen, een crap verfilming van Wheel of Time, de klucht die Star Trek Discovery was, de teleur stelling van de "Inquisitor Reeva Show" die valselijk geadverteerd werd als een serie over "Obi Wan Kenobi".

Als je mij vijf tot tien jaar geleden had gezegd dat er een serie van Wheel of Time zou komen of een show rond Obi Wan Kenobi, ik had het niet geloofd, nu ben ik vooral héél erg teleurgesteld door hoe de sloophamer van politieke correctheid die zaken gewoon verpest heeft.
Naar Game of Thrones keek ik toen ook uit, in de veronderstelling dat G.R.R. Martin een deftig plan zou hebben en boeken 6 en 7 snel zouden volgen, maar op 10 jaar géén enkel nieuw boek, en duidelijk géén plan.
 
Laatst bewerkt:

Ik kan deze mening wel volgen. Maar wat ik niet snap is dat zoveel mensen populaire franchises willen gebruiken om hun boodschap over te brengen, allez ja money i know.
Maar is het zo moeilijk om zelf iets origineel uit te brengen ipv een bestaand idee te pakken en aan te passen aan uw visie?
En iedereen wie niet uw visie deelt is direct racist of vrouwenhater of wat dan ook, bijvoorbeeld
Van zodra ge het niet goed vindt zijt ge dus een white supremacist? En komt toch vaker voor. Ah ge vindt Reeva niet leuk? Racist en vrouwenhater.
Zo zaken werken toch averechts imo. Ik ben rdl links ingesteld maar ik begin het zelfs kotsbeu te geraken.


Edit: She-hulk ziet er bijv rdl shit uit imo de cgi en ik ben er niet de enige in. En wat is reactie van makers? https://boundingintocomics.com/2022...v8srDTDHk4V59QXWjJtpnWy1AchsP359iEhEfNuq7gLK0


Ik heb nu niet direct voeling met Lotr en GoT series omdat ik boeken niet heb gelezen. Maar moesten ze bijv harry potter remaken zou ik ook niet willen dat ze ron weasley race swappen, omwille van zijn beschrijving in het boek. Maar als ze het toch zouden doen en ik zou kritiek hebben erop, sowieso dat mensen mij racist zouden noemen dan.
 
Laatst bewerkt:
Maar is het zo moeilijk om zelf iets origineel uit te brengen ipv een bestaand idee te pakken en aan te passen aan uw visie?
Klein en mid budget komen er constant originals uit maar die spreken meestal niet zo'n groot publiek aan. Groot budget is er jammer genoeg enkel voor reeds bestaande franchises.
 
Terug
Bovenaan