Ras en gender: Representatie in de filmwereld

Die schrik heb je niet voor heteroseksuele personages?
Reeds gedaan, schrik voor marvel toekomst algemeen zelfs.

Edit: wegens bad writing ms marvel enzo. Wat een belachelijke opmerking ook, alsof niemand hier kan toegeven dat ze series en films hebben gemaakt met diversiteit nr 1 en verhaal pas nr 10 op de lijst ofzo.
Ik heb het hier ook al gezegd denk ik dat ik en hier niemand zal klagen over goed geschreven verhaal. Probleem is dat ze vaak gay of bi personages invoegen gewoon om gay te zijn precies.
 
Laatst bewerkt:
Reeds gedaan, schrik voor marvel toekomst algemeen zelfs
Marvel films zijn toch altijd van een twijfelachtig niveau geweest. Dat zich dat doortrekt naar de karaterisatie van pakweg seksualiteit, lijkt me dan ook logisch. De meeste Marvel films zijn brol omdat ze slecht geschreven zijn, niet omdat er hier en daar een homo in zit.
 
@M°°nblade Dat is imo eerder jouw ideologische afkeer voor migranten, non binaries, vrouwen issues, ... alles dat je als woke bestempelt wat ervoor zorgt dat je van die shows niet kan genieten. Men zou toch onmogelijk een serie als sex education kunnen maken en enkel maar heteros opvoeren? Dat zou helemaal niet zo'n success geweest zijn als de show die we gekregen hebben. Jij ziet dat enkel maar als propaganda en activisme omdat je het rusland narratief volgt waarin homos op tv automatisch propaganda is. Jij ziet het bestaan van sommige mensen als propaganda en activisme...
Ik denk eerder dat het jouw ideologische afkeer is die maakt dan je niet in staat bent om voorbeelden van politieke boodschappen te erkennen en het bestaan van kritiek daarop alleen maar kan reduceren tot de gewoonlijke xeno, - homo- en transfobie en vrouwenhaat verwijten.

Wat heeft het patriarchaat te maken met sex educatie?
Wat heeft politiegeweld te maken met streetfood?

Niets hiervan heeft met het 'bestaan van sommige mensen' te maken maar wel met wat ze zeggen. Je moet nu toch al diep down the rabbit hole zitten als je in mijn posts Russische propaganda ziet maar geen feministische propaganda ziet in het 'patriarchaat'. Pure denial.
 
Marvel films zijn toch altijd van een twijfelachtig niveau geweest. Dat zich dat doortrekt naar de karaterisatie van pakweg seksualiteit, lijkt me dan ook logisch. De meeste Marvel films zijn brol omdat ze slecht geschreven zijn, niet omdat er hier en daar een homo in zit.
Kunt toch niet beweren dat de marvel films deze fase er op vooruit zijn gegaan he?
En die mindere films moeten dan de lgbtq enzo vertegenwoordigen lol?
 
@M°°nblade Je had het ook over gender en daarin volg je het rusland narratief. Dat is gewoon een observatie, je moet je niet aangevallen voelen.

Je focust nu op feminisme omdat weg te moffelen maar ok; Vrouwelijke seksualiteit was wel degelijk lang ondergeschikt aan dat van de man, dat is zelfs vandaag nog zo. Femnisme heeft geholpen vrouwelijke seksualiteit en de diversiteit daarin op de kaart te zetten. Dat vele mannen niet weten hoe ze een vrouw moeten plezieren en dat ook niet zo belangrijk vinden is ook nog steeds waar. Waarom zou dit niet gebracht mogen worden in een serie als sex education?
 
Kunt toch niet beweren dat de marvel films deze fase er op vooruit zijn gegaan he?
En die mindere films moeten dan de lgbtq enzo vertegenwoordigen lol?
Marvel films zijn even inspiratieloos als altijd. Daar heeft de inclusie van homoseksuele personages weinig mee te maken.

Dat LGBT personages jarenlang niet of amper vertegenwoordigd werden in films, dat is een politieke keuze. Dat daar nu verandering in komt, valt alleen maar toe te juichen.
 
Jongens, wat een miskleun. Wat is het volgende, een zwarte kerstman? Een trans superman? Kunnen ze niet gewoon goede series maken met de beste kandidaten voor de acteurs ipv er een geforceerde woke show van te maken.
Mja moeten gewoon leren toegeven dat het er shit uitziet. Ze hebben duidelijk problemen met VFX personeel enzo en ze betalen die mannen wss hongerloon bij wijze van spreken. Moesten ze niet zo cheap zijn zou she hulk er wss wel goed uitzien maarja
 
Marvel films zijn even inspiratieloos als altijd. Daar heeft de inclusie van homoseksuele personages weinig mee te maken.
Hmm ok maar dit lijkt me toch eerder persoonlijke mening? Wat ik algemeen hoor vinden de meeste mensen marvel steeds interessant maar geen must watch nemeer.
 
Hmm ok maar dit lijkt me toch eerder persoonlijke mening? Wat ik algemeen hoor vinden de meeste mensen marvel steeds interessant maar geen must watch nemeer.
Goh ja ook wel logisch als je zoveel Marvel films en series per jaar uitbrengt, die markt lijkt mij toch compleet verzadigd. Ik zou zeggen als je tijd hebt, vergelijk de IMDB scores eens van alle Marvel films. Ik weet niet of je zo'n groot verschil in scores over de decennia heen gaat zien.

Spider-Man (2002) zit daar bv. aan 7.4 terwijl Spider-Man: No Way Home (2022) aan 8.3 zit.
 
Goh ja ook wel logisch als je zoveel Marvel films en series per jaar uitbrengt, die markt lijkt mij toch compleet verzadigd. Ik zou zeggen als je tijd hebt, vergelijk de IMDB scores eens van alle Marvel films. Ik weet niet of je zo'n groot verschil in scores over de decennia heen gaat zien.

Spider-Man (2002) zit daar bv. aan 7.4 terwijl Spider-Man: No Way Home (2022) aan 8.3 zit.
Noemt nu ook nu ook toevallig de beste marvel film op van laatste jaren ;) Vaak lees ik hoge scores critics, weinig kijkers.
 
Dat LGBT personages jarenlang niet of amper vertegenwoordigd werden in films, dat is een politieke keuze. Dat daar nu verandering in komt, valt alleen maar toe te juichen.
Waarom zou dat een politieke keuze zijn geweest? Een Peter Jackson die bijv. LOTR verfilmde heeft zich gewoon aan het verhaal gehouden, dat heeft geen bal te maken met een "politieke keuze". Hetzelfde met superman of batman, die verhalen draaien rond het karakter en niet rond een kleine minderheid die overal meer LGBT vertegenwoordiging wilt zien.
 
Waarom zou dat een politieke keuze zijn geweest? Een Peter Jackson die bijv. LOTR verfilmde heeft zich gewoon aan het verhaal gehouden, dat heeft geen bal te maken met een "politieke keuze". Hetzelfde met superman of batman, die verhalen draaien rond het karakter en niet rond een kleine minderheid die overal meer LGBT vertegenwoordiging wilt zien.
The Code of Practices for Television Broadcasters, also known as the Television Code, was a set of ethical standards adopted by the National Association of Broadcasters (NAB) of the United States for television programming from 1952 to 1983.

The code prohibited the use of profanity, the negative portrayal of family life, irreverence for God and religion, illicit sex, drunkenness and biochemical addiction, presentation of cruelty, detailed techniques of crime, the use of horror for its own sake, and the negative portrayal of law enforcement officials, among others.
Homoseksualiteit viel daar ook onder, daarom dat homoseksuele personages enkel werden afgebeeld op negatieve wijze, bv. als kinderverkrachters. Het duurde nadien nog tot 1997 voor je het eerste homoseksuele hoofdpersonage in een TV reeks kreeg.

Dus ja, de afwezigheid van LGBT personages op het scherm, daar zat absoluut een politieke agenda achter.
 
Jongens, wat een miskleun. Wat is het volgende, een zwarte kerstman? Een trans superman? Kunnen ze niet gewoon goede series maken met de beste kandidaten voor de acteurs ipv er een geforceerde woke show van te maken.
She-Hulk is een personage die bestaat sinds 1980.
Het is niet dat die plots uitgevonden is.

Maar dat die director de kritiek countert van rotslechte CGI met "inclusie" en "beeld over vrouwen", is toch wel tenenkrullend.
 
Al die franchises van nu gaan al decennia mee en komen uit een tijd waarin een positieve portretatie van minderheden absoluut not done was dus ja we zitten nog steeds met die legacy en dat proberen bij te werken stoot ook vandaag nog heel wat mensen tegen de borst.

I.v.m. SheHulk; Van waar komt die kritiek op de cgi juist? Is het niet eerder het design waar men problemen mee heeft? Ik lees precies toch vooral dat ze er te egaal/glad en vrouwelijk uitziet, niet gespierd genoeg, niet "hulk" genoeg. In dat punt kan ik de regisseur wel volgen dat als ze Banner Hulk met lippenstift hadden opgevoerd dat men dan evengoed had geklaagd maar dan dat ze niet vrouwelijk genoeg was. Aan het VFX team en budget zal het precies toch niet liggen want Banner Hulk komt ook in de serie en die CGI wordt niet bekritiseerd.
 
Laatst bewerkt:
@M°°nblade Je had het ook over gender en daarin volg je het rusland narratief. Dat is gewoon een observatie, je moet je niet aangevallen voelen.

Je focust nu op feminisme omdat weg te moffelen maar ok; Vrouwelijke seksualiteit was wel degelijk lang ondergeschikt aan dat van de man, dat is zelfs vandaag nog zo. Femnisme heeft geholpen vrouwelijke seksualiteit en de diversiteit daarin op de kaart te zetten. Dat vele mannen niet weten hoe ze een vrouw moeten plezieren en dat ook niet zo belangrijk vinden is ook nog steeds waar. Waarom zou dit niet gebracht mogen worden in een serie als sex education?
Maar het was de documentaire die over gender en feminisme begon, niet ik.

Dus als ik het over 'gender' heb, is het Russische propaganda maar als een documentaire het erover heeft, is het dat voor jou opeens niet meer en is daarin wel propaganda zien eerder afkeer van gender langs mijn kant. Lekker discussiëren zo.
Ben je wel heel zeker dat het niet eerder jouw ideologische afkeer is die in anti-woke kritiek Russische propaganda ziet?

Het punt is dat een serie die zichzelf misleidend voordoet als iets wetenschappelijk en educatief uiteindelijk niets bijbrengt en gewoon de zoveelste verdoken 'sociale rechtvaardigheid'/'woke' propaganda is die juist het tegenovergestelde doet door wetenschap aan te vallen.
Want de wetenschappelijke community is te 'mannelijk' is en indieningen voor wetenschappelijk onderzoek naar vrouwelijke seksualiteit worden nog steeds 'onderdrukt' door mannen omdat die zich daarbij oncomfortabel zouden voelen. Dat is geen sex educatie, maar ongefundeerde propaganda.

De serie waar ik het over heb is 'The principles of Pleasure' en krijgt op rotten tomatoes een rating van 28%. Tot zover het 'succes' waar je over sprak.
 
Zet je een sex education serie op die in de info beweert 'de biologie achter sex uit de doeken te doen' om eens iets bij te leren, komen vrouwen met tattoo's, neuspiercings en paars geverfd haar die zo uit een of andere karikaturale meme gelopen komen, de kijker uitleggen hoe het allemaal de schuld is van de patriarchie dat vrouwen zo weinig orgasmes krijgen en verder wat biologische ontkenning van geslacht 'want gender, non-binairy en blabla ... '. maar je leert in ieder geval geen hol bij over iets dat je in de slaapkamer kan gebruiken.

Ik dacht dat je het over Maeve uit sex education had. :laugh:
 
I.v.m. SheHulk; Van waar komt die kritiek op de cgi juist? Is het niet eerder het design waar men problemen mee heeft? Ik lees precies toch vooral dat ze er te egaal/glad en vrouwelijk uitziet, niet gespierd genoeg, niet "hulk" genoeg. In dat punt kan ik de regisseur wel volgen dat als ze Banner Hulk met lippenstift hadden opgevoerd dat men dan evengoed had geklaagd maar dan dat ze niet vrouwelijk genoeg was. Aan het VFX team en budget zal het precies toch niet liggen want Banner Hulk komt ook in de serie en die CGI wordt niet bekritiseerd.
ik heb zelfde opmerking gemaakt in serie thread dat ik vind dat ze er heel cheap en slecht uitziet, en meeste gingen daar wel akkoord. Dus denk she hulk echt kritiek krijgt om wille van slechte cgi. Gij wringt u toch echt wel altijd in alle bochten om zaken goed te praten he. Is het zo moeilijk om gewoon eens toe te geven "Ja het ziet er idd slecht uit" zonder een onderliggende haat er achter te zoeken?
We zijn hier echt niet allemaal vrouwenhaters of racisten hoor.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een beetje welwillender de positie van een ander proberen te begrijpen in plaats van ze weg te zetten met een nietszeggende karikatuur?
Euh, veel, heel veel. Not sure if serious though. :unsure:
Verlicht mij. Wat heeft feministisch gezwets over een denkbeeldige onderdrukking van de vrouw door mannen te maken met het krijgen van een orgasme?
Is weer de zoveelste kromme theorie van bio-ontkenners op zoek naar alternatieve feiten en verklaringen voor de orgasme kloof tussen man en vrouw.

Ik dacht dat je het over Maeve uit sex education had. :laugh:
Oke dat verklaart wel het een en ander. 😆
 
Terug
Bovenaan