Ras en gender: Representatie in de filmwereld

Klein en mid budget komen er constant originals uit maar die spreken meestal niet zo'n groot publiek aan. Groot budget is er jammer genoeg enkel voor reeds bestaande franchises.

Ja is wat ik beetje bedoel. Kunnen blijkbaar enkel grote franchises gebruiken om hun boodschap over te brengen omdat ze zelf niet met iets origineel kunnen komen volgens mij.
Iets gelijk The expanse bijvoorbeeld is ook heel pro diversity maar ook zo in de boeken geloof ik? En in scifi past dat perfect ook imo. Maar bijv The Orville ook enzo, die doen het toch op aangename manier voor kijker vind ik. Wie klaagt over die series? Ze hebben goede story en zie geen "woke" berichten over die serie. Terwijl die meer "woke" zijn dan star wars of marvel series vind ik.
Valt toch op dat als story goed is, amper volk of ja toch minder klaagt over "woke" en raceswapping.
Lijkt me vooral dat mensen goede storytelling willen en nog steeds apprecieren.
 
Ja is wat ik beetje bedoel. Kunnen blijkbaar enkel grote franchises gebruiken om hun boodschap over te brengen omdat ze zelf niet met iets origineel kunnen komen volgens mij.

Hoezo enkel? Het is toch net vooral in de kleine tot mid budget reeksen zoals the expanse dat diversiteit plek krijgt? De meeste grote franchises zijn voornamelijk wit hetero en mannelijk en krijgen serieuze tegenwind als ze een minderheid durven casten. Wie is die "ze" in jouw denkbeeld? Je denkt toch niet echt dat "ze" geen originele films kunnen maken? Low en mid budget films bewijzen het tegendeel. Of je nu wit of zwart bent, homo of hetero, niemand krijgt vandaag de dag een groot budget voor iets origineels. Daarom dat het belangrijk is dat franchises ook diverser worden want enkel die bereiken mainstream massive audiences en bieden de beste opportuniteiten voor door te groeien.

Alles draait idd om de story, daarom dat dat geklaag over minderheden en diversiteit zo stom is. Een film is goed of slecht op basis van zijn kwaliteiten en niet de huidskleur of geaardheid van zijn spelers.
 
Hoezo enkel? Het is toch net vooral in de kleine tot mid budget reeksen zoals the expanse dat diversiteit plek krijgt? De meeste grote franchises zijn voornamelijk wit hetero en mannelijk en krijgen serieuze tegenwind als ze een minderheid durven casten. Wie is die "ze" in jouw denkbeeld? Je denkt toch niet echt dat "ze" geen originele films kunnen maken? Low en mid budget films bewijzen het tegendeel. Of je nu wit of zwart bent, homo of hetero, niemand krijgt vandaag de dag een groot budget voor iets origineels. Daarom dat het belangrijk is dat franchises ook diverser worden want enkel die bereiken mainstream massive audiences en bieden de beste opportuniteiten voor door te groeien.

Alles draait idd om de story, daarom dat dat geklaag over minderheden en diversiteit zo stom is. Een film is goed of slecht op basis van zijn kwaliteiten en niet de huidskleur of geaardheid van zijn spelers.

We leven blijkbaar in verschillende werelden. Als ik laatste marvel/star wars/ disney series kijk zie ik toch iets heel anders. Lijkt me eerder dat de diversiteit daar serieuze grote plek krijgt.
Edit: komaan als ge dit ziet kunt ge toch niet ontkennen dat ze duidelijke agenda hebben daar?
 
Ik heb hem nog niet gezien dus kan het niet zeggen maar is "gay" een agenda? Er is geen enkel openlijk homo karakter in star wars en marvel (-eternals, sort of). Misschien dat dit voor Love & Thunder eindelijk wel het geval is, ik weet het niet. En de laatste jaren is er idd eindelijk wat meer plek voor minderheden in franchises. Maar je merkt waarschijnlijk zelf ook wel, bijvoorbeeld in deze thread dat het protest daartegen enorm is.
 
Ik heb hem nog niet gezien dus kan het niet zeggen maar is "gay" een agenda? Er is geen enkel openlijk homo karakter in star wars en marvel (-eternals, sort of). Misschien dat dit voor Love & Thunder eindelijk wel het geval is, ik weet het niet. En de laatste jaren is er idd eindelijk wat meer plek voor minderheden in franchises. Maar je merkt waarschijnlijk zelf ook wel, bijvoorbeeld in deze thread dat het protest daartegen enorm is.
Als ge film zo promoot als super gay is dat volgens mij toch agenda ja.
Niet tegen gay hier nochtans hoor in tegendeel zelfs ;) Maar moet er niet altijd in zitten imo
 
Portman beantwoord gewoon een random vraag uit het publiek. Vind je dit nu echt een voorbeeld van "Marvel's gay agenda"?

Hoezo Thor? is die ineens bi in de nieuwe film ofzo? you know what, nvm. no spoilers please. :p
 
Portman beantwoord gewoon een random vraag uit het publiek. Vind je dit nu echt een voorbeeld van "Marvel's gay agenda"?

Hoezo Thor? is die ineens bi in de nieuwe film ofzo? you know what, nvm. no spoilers please. :p

En die vraag is compleet random denkt ge ja? komaan.
Snap jullie reactie maar moet toch toegeven dat hollywood altijd zekere agenda heeft? Snap niet wat er zo schandalig aan is om dat toe te geven? We weten allemaal dat ze dat doen uit oogpunt meer geld krijgen en verdienen.
 
Loki openlijk bi, Korg, chavez

Dat zijn dan eerder B-listers, maar als ze dat ooit zelfs maar zijdelings in de films brengen zou het een eerste mooie stap zijn. Tot dan is het imo vooral dinsey pr praat die je op wiki moet opzoeken.

Dus dat is een door disney geplantte mederwerker in het comic con publiek? Ik zeg niet dat dat onmogelijk is maar als je met zulke complot theorien afkomt zie wil ik daar wel eerst bewijs van zien. Lijkt mij een perfect onschuldige vraag die van eender wie uit het publiek zou kunnen komen.
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn dan eerder B-listers, maar als ze dat ooit zelfs maar zijdelings in de films brengen zou het een eerste mooie stap zijn. Tot dan is het imo vooral dinsey pr praat die je op wiki moet opzoeken.
Ge vroeg achter superhelden, niet achter a listers dus heb ze genoemd.
Edit: En ik hoop echt dat ge gelijk hebt, maar ik zie het niveau toch zakken en ze minder en minder moeite doen, en ja dus heb ik ook wat schrik dat ze gay/bi personages wat goedkoop gaan schrijven ja.
 
Dus dat is een door disney geplantte mederwerker in het comic con publiek? Ik zeg niet dat dat onmogelijk is maar als je met zulke complot theorien afkomt zie wil ik daar wel eerst bewijs van zien. Lijkt mij een perfect onschuldige vraag die van eender wie uit het publiek zou kunnen komen.

Die stellen die vragen toch met een bepaalde verwachting zo te horen? Alsof ze niet wisten dat ze dat antwoord gingen krijgen.
Denkt ge dat die vraag ook ging komen met avengers?
 
Film noemt natuurlijk wel Love & Thunder, zal wel iets van in de comics zijn zeker?
Ik ken het verhaal niet en heb de film nog niet gezien maar als ze echt een LGBT hoofdrol hebben zou ik dat enkel kunnen toejuichen en heb ik eerder iets van "eindelijk" en zeker niet "weeral? het moet er niet altijd inzitten".
 
Alles draait idd om de story, daarom dat dat geklaag over minderheden en diversiteit zo stom is. Een film is goed of slecht op basis van zijn kwaliteiten en niet de huidskleur of geaardheid van zijn spelers.
De aanklacht is niet stom omdat jij ze reduceert tot huidskleur en geaardheid. De aanklacht gaat over het gebruik van een artistiek medium voor politieke propaganda en activisme dat daar zo doorspekt door geraakt is dat ze in veel producties zo goed als het hoofdthema geworden zijn.

Zwier je op netflix eens een programma op over koken zoals 'Streetfood USA' krijg je voor 80% sob stories over het treurige leven van mexicaanse immigranten, hoe racistische politie hun onhygienische kraampjes kwamen sluiten en weet je op het einde nog steeds niet hoe ze hun carnitas nu juist maken.
Dit afgewisseld met de nodige speeches van migranten die zichzelf op de borst kloppen wat voor hun meerwaarde hun gezaag wel niet is voor LA.

Zet je een sex education serie op die in de info beweert 'de biologie achter sex uit de doeken te doen' om eens iets bij te leren, komen vrouwen met tattoo's, neuspiercings en paars geverfd haar die zo uit een of andere karikaturale meme gelopen komen, de kijker uitleggen hoe het allemaal de schuld is van de patriarchie dat vrouwen zo weinig orgasmes krijgen en verder wat biologische ontkenning van geslacht 'want gender, non-binairy en blabla ... '. maar je leert in ieder geval geen hol bij over iets dat je in de slaapkamer kan gebruiken.

Noem je serie dan ook niet misleidend 'actie, koken of documentaire'. Wees eerlijk naar de kijker en steek het in de categorie 'woke' zodat mensen geen 15 minuten van hun tijd verspelen aan onzin dat hen niet interesseert.
 
Film noemt natuurlijk wel Love & Thunder, zal wel iets van in de comics zijn zeker?
Ik ken het verhaal niet en heb de film nog niet gezien maar als ze echt een LGBT hoofdrol hebben zou ik dat enkel kunnen toejuichen en heb ik eerder iets van "eindelijk" en zeker niet "weeral? het moet er niet altijd inzitten".
Fijn voor u. Ik ben bi en vind het niet goed maar blijkbaar kent gij er meer van dan mij. ik wil gewoon goed geschreven verhalen hebben en geen shit zoals ze nu tonen. Ik geef hier mijn mening en insinuaties mee, ik ga het niet verkondigen als waarheid.
Edit: Tweet was trouwens van regisseur dus niet zomaar een tweet, kunt dat toch niet anders zien dan promotie dan?
 
Laatst bewerkt:
@M°°nblade Dat is imo eerder jouw ideologische afkeer voor migranten, non binaries, vrouwen issues, ... alles dat je als woke bestempelt wat ervoor zorgt dat je van die shows niet kan genieten. Men zou toch onmogelijk een serie als sex education kunnen maken en enkel maar heteros opvoeren? Dat zou helemaal niet zo'n success geweest zijn als de show die we gekregen hebben. Jij ziet dat enkel maar als propaganda en activisme omdat je het rusland narratief volgt waarin homos op tv automatisch propaganda is. Jij ziet het bestaan van sommige mensen als propaganda en activisme...

@Cajuan ik weet er helemaal niet meer van dan u. Ik heb Thor nog niet eens gezien. Ik weet nog niet of ik die goed of slecht ga vinden maar ik kan u al wel zeggen dat ik die niet goed of slecht ga vinden omdat een van de hoofdrollen homo is. Ik wil ook gewoon een goed geschreven verhaal en geen shit dus daarin zitten we al zeker op dezelfde golflengte.

Ook even duidelijk maken dat ook ik niet zit te wachten op een "homo" marvel film waar de hele film een soort liefdesdrama is. Laat dat maar over aan de mid budgets die dat met iets meer takt en klasse kunnen brengen. Nee denk eerder aan Iron Man waar Gwyneth Palthrow en Favreau geswapped worden, niet meer, niet minder. Het moet licht verteerbare actie humor blijven, da's marvel.
 
Laatst bewerkt:
Ge vroeg achter superhelden, niet achter a listers dus heb ze genoemd.
Edit: En ik hoop echt dat ge gelijk hebt, maar ik zie het niveau toch zakken en ze minder en minder moeite doen, en ja dus heb ik ook wat schrik dat ze gay/bi personages wat goedkoop gaan schrijven ja.
Die schrik heb je niet voor heteroseksuele personages?
 
Terug
Bovenaan