Queen Elizabeth II overleden

Ja opiniestukken met ronkende titels als 'Mourn the queen, not her empire' waarin volgende passages komen.


Maar mijn excuses dat ik me laat vangen aan fake news van de new york times in dit geval. Klaarblijkelijk spreken ze zich totaal niet negatief uit over de queen.
Ik snap niet dat een volwassen man die toch dagelijks bezig is met de actualiteit nog altijd het concept van een opiniestuk niet snapt.

Jij deed alsof het om een journalistiek stuk ging, en in de andere 3 artikels of het om de mening van de journalisten en kranten ging. 4 keer fout.
 
De queen is de queen, een dame om respect voor te hebben, waarbij velen van ons enkel maar corona en 9/11 hebben meegemaakt, was zij een WO2 adapt. Winston Churchill was nog premier toen ze de troon besteeg.

Over ons eigen koningshuis kan je inderdaad veel bedenkingen hebben, terecht, en kan voor mijn part eveneens zo snel mogelijk worden opgedoekt.

Over Elisabeth eveneens, ook volledig terrecht, kan je veel zeggen... maar besef meer dan wel dat deze mensen gewoonweg compleet gevangen zitten in hun functie in hun paleis... Moeten we nu echt jaloers zijn op mensen die heel hun leven geen enkele kloot hebben kunnen doen of zeggen over hun leven of hun werkelijke wensen te verwezelijken? Dan kies ik toch veel liever om met een gemiddelde wedde uit de spotlights te blijven en kunnen staan, falen en doen wat ik wil.
 
Toch weel een ferme mevrouw die gestorven is respect voor haar.

Enige dat me toch een beetje stoorde was dat ze haar zoon prins Andrew verdedigde in de epstein zaak.
 
Ik snap niet dat een volwassen man die toch dagelijks bezig is met de actualiteit nog altijd het concept van een opiniestuk niet snapt.

Jij deed alsof het om een journalistiek stuk ging, en in de andere 3 artikels of het om de mening van de journalisten en kranten ging. 4 keer fout.
De dag dat tom van grieken een opiniestuk kan schrijven voor de morgen of van ranst mag opdraven om zijn mening neer te pennen in het pallieterke ga ik volledig met u akkoord. ;)

Uitgevers beslissen nog steeds zelf wat ze publiceren en het gelinkte opiniestuk is zeker niet bedoeld om de regeerperiode van QE in een bepaalde koloniale optiek te plaatsen... :sarcastic:
 
De dag dat tom van grieken een opiniestuk kan schrijven voor de morgen of van ranst mag opdraven om zijn mening neer te pennen in het pallieterke ga ik volledig met u akkoord. ;)

Uitgevers beslissen nog steeds zelf wat ze publiceren en het gelinkte opiniestuk is zeker niet bedoeld om de regeerperiode van QE in een bepaalde koloniale optiek te plaatsen... :sarcastic:
De dag dat TVG in De Morgen een opiniestuk mag schrijven is nochtans al gepasseerd ...


Het hele idee van een opiniestuk is dat je daar als redactie niet noodzakelijk achter staat. In De Standaard had je op een bepaald moment columns van zowel BDW als van Dalila Hermans. Dat is nu eenmaal wat een degelijke krant doet.
 
Laatst bewerkt:
Uitgevers beslissen nog steeds zelf wat ze publiceren en het gelinkte opiniestuk is zeker niet bedoeld om de regeerperiode van QE in een bepaalde koloniale optiek te plaatsen... :sarcastic:
Ze was nog altijd het symbool bij uitstek van het Britse rijk en presenteerde zichzelf als deel van de lange lijn van Britse monarchen en hield het geromantiseerde, vlekkeloze beeld van de Britse monarchie in stand. Dat er bv. geen excuses zijn aangeboden aan Ierland, Zuid-Afrika of de Caraïbische Eilanden kan je haar wel degelijk kwalijk nemen.
 
Ze was nog altijd het symbool bij uitstek van het Britse rijk en presenteerde zichzelf als deel van de lange lijn van Britse monarchen en hield het geromantiseerde, vlekkeloze beeld van de Britse monarchie in stand. Dat er bv. geen excuses zijn aangeboden aan Ierland, Zuid-Afrika of de Caraïbische Eilanden kan je haar wel degelijk kwalijk nemen.
Waarom? Zo’n zaken lijken me onder de bevoegdheid van haar 14 premiers te liggen.
 
Waarom? Zo’n zaken lijken me onder de bevoegdheid van haar 14 premiers te liggen.
Het staat de monarchie volledig vrij om zelf verontschuldigingen uit te spreken vanwege het koningshuis. Daar is helemaal geen toestemming vanuit het parlement voor nodig.

In Ierland heeft ze het bijna gedaan maar uiteindelijk was dat ook maar halfslachtig toegeven dat er ooit problemen waren tussen beide landen.
 
Het staat de monarchie volledig vrij om zelf verontschuldigingen uit te spreken vanwege het koningshuis. Daar is helemaal geen toestemming vanuit het parlement voor nodig.

In Ierland heeft ze het bijna gedaan maar uiteindelijk was dat ook maar halfslachtig toegeven dat er ooit problemen waren tussen beide landen.
Als het daar ook maar een beetje zoals hier loopt, moet alles wat de vorst doet, gedekt zijn door de regering/parlement.
 
Terug
Bovenaan