Queen Elizabeth II overleden

Wel pijnlijk dat VTM er meermaals in slaagt om de livecaptatie, die ze gewoon moeten overnemen van BBC, om zeep te helpen door het geluid te laten wegvallen, telkens wanneer er van hun kant voice-overs werden gedaan.
Basiscursus bediening mengpaneel zou hier gepast zijn.
 
Wat ik mij afvraag, als Charles nu komt te sterven, is dat gewoon dezelfde procedure of is er een andere procedure voor hem die nu eigenlijk niet uitgeschreven is? Dit is toch minutieus gepland dat je dat niet op een 10-tal dagen perfect krijgt zoals hier?
 
Alles extreem tot in de puntjes voorbereid, al decennialang. De druk moet toch immens zijn op iedereen die daar aan moet deelnemen. Stel je maar voor dat jij diegene bent die uit de pas loopt of ervoor zorgt dat de kist op de grond kwakt.
De kuch van die ene persoon tijdens de 2 minuten stilte ...

Eigenlijk ook ongelofelijk. 70 jaar lang God Save The Queen gehoord, verschillende generaties hebben nooit iets anders geweten ... en dan hoor je nu God Save The King en besef je dat voor de komende generaties het net God Save The Queen gaat zijn dat raar gaat klinken.

Wat ik mij afvraag, als Charles nu komt te sterven, is dat gewoon dezelfde procedure of is er een andere procedure voor hem die nu eigenlijk niet uitgeschreven is? Dit is toch minutieus gepland dat je dat niet op een 10-tal dagen perfect krijgt zoals hier?
Die procedure zal wel al uitgeschreven zijn. Als hij voor zijn kroning sterft, zal het sowieso al een stukje anders verlopen.
 
Zeer indrukwekkende begrafenisceremonie om te volgen. Dit gaan we niet meer op deze schaal meemaken, tenzij Charles III een monumentaal koningschap tegemoet gaat.

Ik denk dat hij zelf al wel door heeft hoe de vork in de steel zit. Ik blijf het een bijzonder gemiste kans vinden dat hij niet begrijpt dat de monarchie maar te redden valt wanneer William op de troon was gekomen.
 
Die procedure zal wel al uitgeschreven zijn. Als hij voor zijn kroning sterft, zal het sowieso al een stukje anders verlopen.
Dan is het Operation Blimey!
Ik denk dat hij zelf al wel door heeft hoe de vork in de steel zit. Ik blijf het een bijzonder gemiste kans vinden dat hij niet begrijpt dat de monarchie maar te redden valt wanneer William op de troon was gekomen.
Hij gaat geen gemakkelijke periode tegemoet: Queen Elisabeth II was een samenhoudende kracht in het VK en Gemenebest en er komen onzekere tijden aan. Ik denk dat hij zijn entourage zal nodig hebben om gênante uitschuivers te vermijden, al zal hij dat ook wel beseffen. We zullen wel zijn wat er van die monarchie en dat eens zo machtige rijk overblijft als het aan King William is.
 
Ik denk dat hij zelf al wel door heeft hoe de vork in de steel zit. Ik blijf het een bijzonder gemiste kans vinden dat hij niet begrijpt dat de monarchie maar te redden valt wanneer William op de troon was gekomen.
Dat gaat natuurlijk wel in tegen alles waar zijn moeder voor stond. En naast zijn eigen ego, zo lang moeten wachten, denk ik dat daar ook wel een stuk bescherming van William en zijn kleinkinderen kan spelen. Zijn eigen leven als kind was vrij miserabel toen zijn moeder veel sneller dan verwacht de troon besteeg.

Maar ja, allicht zou het voor de monarchie beter geweest zijn moest de kroon naar William gegaan zijn. In een periode waar Engeland weer door heel woelige, veranderlijke jaren gaat was Elizabeth een stabiliserende, samenhoudende kracht. Een zekerheid in het leven van de Engelsen. Voor Charles is zo'n rol vanwege zijn leeftijd uiteraard onmogelijk (al kan hij, kijkende naar hoe oud zijn ouders en zijn grootmoeder geworden zijn, ook gerust nog 20 jaar mee). Doet hier wel een forse wandeling voor een 73-jarige. :unsure:

Iets anders: Flip Feyten op VRT NWS heeft het weer moeilijk om zijn gigantische anglofilie in toom te houden, zijn idealistische beeld van Engeland en de Engelsen conflicteert toch wat met de realiteit vrees ik.
 
Laatst bewerkt:
Dat hier mensen zijn die dat effectief volgen die begrafenis....
ik dacht dat enkel gepensioneerden dat deden, uit tijdverdrijf.

Ik denk dat de meeste mensen zoiets hebben van "nouja, adiós, ze heeft lang genoeg geleefd". Maar zo melodramatisch heel die rouwprocessie van Echternach/Westminster volgen, no thanks. Dan bekijk ik nog liever 7 keer na elkaar dezelfde aflevering van BV Darts waar Pascal Braeckman meer naast de blok dan in de blok gooit.

Good game, well played denkt Charles waarschijnlijk ook, nu hij van "Mommy" eindelijk als gevorderde bejaarde zelf de troon mag polishen met z'n Royal ass. Pardon, Royal buttocks*. 😌 En Andrew, die huilt tranen met tuiten nu z'n laatste chaperone is weggevallen.
 
Ik denk dat de meeste mensen zoiets hebben van "nouja, adiós, ze heeft lang genoeg geleefd". Maar zo melodramatisch heel die rouwprocessie van Echternach volgen, no thanks. Dan bekijk ik nog liever 7 keer na elkaar dezelfde aflevering van BV Darts waar Pascal Braeckman meer naast de blok dan in de blok gooit.

Good game, well played denkt Charles waarschijnlijk ook, nu hij van "Mommy" eindelijk als gevorderde bejaarde zelf de troon mag polishen met z'n Royal ass. 😌
Ik vind het ronduit fascinerend om te volgen. Die processie zit tsjokvol symboliek waar de gewone sterveling geen besef van heeft. Het is bovendien ook een vrij unieke historische gebeurtenis.
 
Ik vind het ronduit fascinerend om te volgen. Die processie zit tsjokvol symboliek waar de gewone sterveling geen besef van heeft. Het is bovendien ook een vrij unieke historische gebeurtenis.

Bij de volgende gaan we wel geen 70 jaar meer moeten wachten :unsure:
 
Ik vind het ronduit fascinerend om te volgen. Die processie zit tsjokvol symboliek waar de gewone sterveling geen besef van heeft. Het is bovendien ook een vrij unieke historische gebeurtenis.

Dit.
Als we naar verre landen reizen willen we allemaal authentieke, culturele plaatsen en rituelen zien.
Vaak vergeten we wat voor iets prachtigs we hier in Europa opgebouwd hebben en hoeveel prachtige culturele rituelen, symbolen, geschiedenis en kunst we hier hebben.
Dan krijg je de kans om eens een historische gebeurtenis gehuld in een prachtige historische traditie live te zien vanuit je living, waarom zou je dan in hemelsnaam niet kijken?
 
Dit.
Als we naar verre landen reizen willen we allemaal authentieke, culturele plaatsen en rituelen zien.
Vaak vergeten we wat voor iets prachtigs we hier in Europa opgebouwd hebben en hoeveel prachtige culturele rituelen, symbolen, geschiedenis en kunst we hier hebben.
Dan krijg je de kans om eens een historische gebeurtenis gehuld in een prachtige historische traditie live te zien vanuit je living, waarom zou je dan in hemelsnaam niet kijken?
oh please, speak for yourself.

als ik naar verre landen ga, ga ik ook niet naar begrafenissen, of museums gaan kijken :)
dan ga ik voor te relaxen, sightseeing , mij te amuseren en weet ik veel wat nog allemaal ;)

En historische gebeurtenis? er is gewoon iemand dood, en die wordt begraven. the circle of life.
iemand die dan nog haar hele leven op de kap van de gewone werkmens heeft geleefd, en nooit een poot heeft moeten uitsteken.

Dat jij , en nog een hele hoop anderen hier, haar nu plots verafgoden, das goed voor jullie, maar ik vind dat eigenlijk ongelofelijk belachelijk.

Stel dat ze zeggen: ge moogt elke maand 20 euro meer netto loon krijgen, er gaat vanaf nu niets meer naar het konings huis,
je zijt wellicht de eerste om dat toe te juichen.

slightly off topic, maar heel die monarchie, das toch allemaal nie meer nodig. We hebben regeringen, en die hebben het voor het zeggen. Al die koningshuizen, zijn een bende verwende snobs die alles in hun schoot worden gekregen, en nooit iets bijdragen. En zelf (buiten het financiele dan), is het ook niet pijs en vree voor die mensen;
Kijk naar de koning van Thailand. die haat het dat hij overal tussen de lijntjes moet lopen. Nee die ontvlucht zijn land naar duitsland, huurt daar een heel hotel af voor 10 maand op een jaar, laat 30 maitressen komen, om te kunnen zijn wie hij is. en fokken als de konijnen :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat hier mensen zijn die dat effectief volgen die begrafenis....
ik dacht dat enkel gepensioneerden dat deden, uit tijdverdrijf.
Wie zegt dat we hier niet allemaal gepensioneerden onder elkaar zijn? 😉
We hebben allemaal de reportage over FIRE bekeken op VRTMax en we zijn allemaal financieel onafhankelijk intussen... 🙈
 
Wie zegt dat we hier niet allemaal gepensioneerden onder elkaar zijn? 😉
We hebben allemaal de reportage over FIRE bekeken op VRTMax en we zijn allemaal financieel onafhankelijk intussen... 🙈
Ja die befaamde serie die in aller ijl werd afgevoerd... Nog zoiets ridicuul , maar ik snap natuurlijk wel welke clickbait zo'n titel oplevert. iedereen wil FIRE worden, helaas is het maar 1 op de 10000 gegund. en dan nog een grote dosis geluk mee gemoeid.
 
Dit.
Als we naar verre landen reizen willen we allemaal authentieke, culturele plaatsen en rituelen zien.
Vaak vergeten we wat voor iets prachtigs we hier in Europa opgebouwd hebben en hoeveel prachtige culturele rituelen, symbolen, geschiedenis en kunst we hier hebben.
Dan krijg je de kans om eens een historische gebeurtenis gehuld in een prachtige historische traditie live te zien vanuit je living, waarom zou je dan in hemelsnaam niet kijken?
Ontopic terug: ik volg vooral deze mening.
We krijgen vandaag sowieso historische beelden live te zien, waarvan je weet dat deze voortaan deel zullen uitmaken van de Britse, zoniet wereldgeschiedenis.
In de komende pakweg 100 jaar zullen deze beelden nog regelmatig worden opgerakeld, dus het is wel uniek om deze nu live te kunnen zien / beleven.
 
Terug
Bovenaan