Queen Elizabeth II overleden

De volledige naam van Prince Charles is Charles Philip Arthur George
Het is dus niet zeker dat we een King Charles krijgen, maar hij kan ook opteren voor King Philip, King Arthur of King George...
 
De volledige naam van Prince Charles is Charles Philip Arthur George
Het is dus niet zeker dat we een King Charles krijgen, maar hij kan ook opteren voor King Philip, King Arthur of King George...
Is daarstraks al in het nieuws geweest dat het King Charles de 3de is geworden.
 
Goh ja, de Jo doet dat al 30 jaar denk ik. Er zijn best wel wat royalty-lovers en ze hebben nog altijd best wel een invloed op hun landen/de wereld (helaas).
Dus op zich toch wel ok dat iemand dat doet?
De Jo :D

Binnenkort gaan we nog iemand hebben die expert is op Tanja Dexters, Fabrizio enzovoort.
 
Goh ja, de Jo doet dat al 30 jaar denk ik. Er zijn best wel wat royalty-lovers en ze hebben nog altijd best wel een invloed op hun landen/de wereld (helaas).
Dus op zich toch wel ok dat iemand dat doet?
We hebben hier zelfs een tijdje terug een VTM-programma gehad dat Royalty noemde, en dat programma moest ook gevuld worden met een presentatrice en commentators. Niet zo verwonderlijk dat er "royalty-experts" zijn. Ik denk dat dat het programma was dat ik het saaist vond als kind toen het op TV kwam :p

Over het concept "expert" valt te discussiëren omdat iedereen op een andere manier zou definiëren wat een expert is en wat die moet doen. De laatste tijd waren het wel meer Ruslandexperten, Amerika-experten en virusexperten die aan het woord kwamen. Maar over het algemeen weten die mensen wel waarover ze praten, maar zoals ik zeg: "iedereen kan zichzelf tot expert verklaren in een bepaald topic, dat betekent nog niet dat daarom ook zo is". Maar dan heb ik het eerder over sociale media.

Bij de VRT verwijst dan men naar iemand als correspondent (Rudi Vranckx, Bjorn Soenens, Lia Van Bekhoven, Greet De Keyser (VTM), Jan Balliauw, Paul D'Hoore (VTM), ...). Meestal is het dan hun taak om voor wat "duiding" te zorgen.
 
Laatst bewerkt:
En nu heeft de VTM er ook wielerexpert Michel Wuyts bij.
Ik vind het wat belachelijk dat ze daar iedereen als expert moeten definiëren bij de VTM, akkoord dat die mensen wel kennis van het onderwerp zullen hebben, maar dat hoeft niet expliciet te worden vermeld elke keer.
 
In het VTM nieuws zeiden ze dat Biden ook op voorhand ingelicht werd. In welk opzicht is dat voor hem (als President zijnde) belangrijk?
 
We hebben hier zelfs een tijdje terug een VTM-programma gehad dat Royalty noemde, en dat programma moest ook gevuld worden met een presentatrice en commentators. Niet zo verwonderlijk dat er "royalty-experts" zijn. Ik denk dat dat het programma was dat ik het saaist vond als kind toen het op TV kwam :p

Over het concept "expert" valt te discussiëren omdat iedereen op een andere manier zou definiëren wat een expert is en wat die moet doen. De laatste tijd waren het wel meer Ruslandexperten, Amerika-experten en virusexperten die aan het woord kwamen. Maar over het algemeen weten die mensen wel waarover ze praten, maar zoals ik zeg: "iedereen kan zichzelf tot expert verklaren in een bepaald topic, dat betekent nog niet dat daarom ook zo is". Maar dan heb ik het eerder over sociale media.

Bij de VRT verwijst dan men naar iemand als correspondent (Rudi Vranckx, Bjorn Soenens, Lia Van Bekhoven, Greet De Keyser (VTM), Jan Balliauw, Paul D'Hoore (VTM), ...). Meestal is het dan hun taak om voor wat "duiding" te zorgen.
Neen, correspondenten wonen op de plek van waaruit ze verslag uitbrengen (Lia Van Bekhoven in het VK, Bjorn Soenens en Greet De Keyser in de VS, vroeger Conny Mus in Israël, etc etc...)
Experts heeft elke zender. Luc Pauwels in de energie-expert van de vrt bv.
 
Bij de VRT verwijst dan men naar iemand als correspondent (Rudi Vranckx, Bjorn Soenens, Lia Van Bekhoven, Greet De Keyser (VTM), Jan Balliauw, Paul D'Hoore (VTM), ...). Meestal is het dan hun taak om voor wat "duiding" te zorgen.
Jij weet echt niet wat je zegt.
Een correspondent is iemand die nieuws uit een ander land naar het moederland stuurt.
Een journalist die in een ander land nieuws verzamelt en dit brengt in een nieuwsbericht.

Paul D’hoore is dan weer een expert.
 
Jij weet echt niet wat je zegt.
Een correspondent is iemand die nieuws uit een ander land naar het moederland stuurt.
Een journalist die in een ander land nieuws verzamelt en dit brengt in een nieuwsbericht.

Paul D’hoore is dan weer een expert.
Ik weet dat de termen niet op hetzelfde slaan, maar de twee worden onder dezelfde noemer geplaatst.

Op VRT NWS



worden bijvoorbeeld Bjorn Soenens en Jan Balliauw onder experten geplaatst.

Op zich maakt het ook niet zoveel uit. Dat zijn details vind ik. Een correspondent bij de VRT zal vanzelf wel over "expertise" beschikken om over dat onderwerp te praten. Misschien is een correspondent dan ook een expert, maar niet andersom (want Paul D'Hoore is geen correspondent). In die zin heb je gelijk, maar ik gebruikte de twee termen wat door elkaar, omdat het allebei voorbeelden zijn van "experten" die duiding brengen over een bepaald onderwerp. Bij Soenens Amerikaanse politiek, bij D'hoore financiën.
 
Je kan discussiëren over een monarchie anno 2022, maar ik denk dat velen onder ons onderschatten wat een standvastig bastion als het Britse koningshuis kan betekenen voor mensen die de indruk hebben dat de wereld hen aan 100 per uur voorbijsteekt en waarin de recente historie van de Britse politiek (en de politiek in 't algemeen) ook niet om over naar huis te schrijven is. She will be missed.
 
“Zeldzame heester ontdekt in Peutie”
“Queen Elizabeth overleden”

Twee totaal verschillende krantentitels die mij exact evenveel beroeren.
 
Jongens toch VRT NWS zeg...

RCRWmGu.png


Geen enkel nieuwsitem heeft ooit zoveel aandacht gekregen, en al die artikels zijn allemaal op minder dan 2 uur tijd gedaan.

Het is niet eens onze eigen koningin. Over de 1500+ doden bij Pakistaanse overstromingen (misschien wel de grootste overstromingen die ik ooit heb gezien) bijna geen woord. Past dat dat binnen hun diversiteitskader?
Lijkt me gewoon evident, ik denk dat er weinig nieuws zo uitgebreid voorbereid is als dit. Zijn misschien nog artikels van 20 jaar geleden die ze hadden klaarliggen en snel geüpdate hebben bij wijze van spreken.
 
Jongens toch VRT NWS zeg...

RCRWmGu.png


Geen enkel nieuwsitem heeft ooit zoveel aandacht gekregen, en al die artikels zijn allemaal op minder dan 2 uur tijd gedaan.

Het is niet eens onze eigen koningin. Over de 1500+ doden bij Pakistaanse overstromingen (misschien wel de grootste overstromingen die ik ooit heb gezien) bijna geen woord. Past dat dat binnen hun diversiteitskader?
Gho het lijkt soms wat overdreven, maar ze hebben dat voor elke oude persoon wel klaar liggen. Het moment dat Albert overlijdt zijn er ook elfendertig artikels beschikbaar.

Ik heb niet veel op met koningshuizen of het concept monarchie in deze moderne tijden, maar je kan niet ontkennen dat dit evenement vanuit een historisch standpunt razend interessant is.
 
Terug
Bovenaan