Studie PXL of UCLL

Maya

Banned
Ik ben zelf van Limburg en zou graag aan de graduaat ‘accounting administration’ starten in september.

Nu twijfel ik tussen de PXL en UCLL. Wat zijn jullie ervaringen?
Er zijn wel wat verschillen tussen deze 2 scholen betreffende het werkplekleren. Bij PXL is dit op wekelijkse basis eerst 2 dagen en in het 2de jaar 2de semester 3 dagen per week.
Bij UCLL werken ze telkens met een volledige week werkplekleren afgewisseld met weken les.

Wat zijn jullie ervaringen en welke raden jullie aan? PXL of UCLL?
 
Ik ben zelf van Limburg en zou graag aan de graduaat ‘accounting administration’ starten in september.

Nu twijfel ik tussen de PXL en UCLL. Wat zijn jullie ervaringen?
Er zijn wel wat verschillen tussen deze 2 scholen betreffende het werkplekleren. Bij PXL is dit op wekelijkse basis eerst 2 dagen en in het 2de jaar 2de semester 3 dagen per week.
Bij UCLL werken ze telkens met een volledige week werkplekleren afgewisseld met weken les.

Wat zijn jullie ervaringen en welke raden jullie aan? PXL of UCLL?
Ik heb aan beide gezeten maar wel in volledig andere richtingen (Leerkracht aan pxl en Electronica-ICT aan UCLL). PXL is ondertussen 8 jaar geleden en UCLL is 3 jaar geleden.

PXL:
Campus in Hasselt zelf.
Heel goed studentenrestaurant.
Moeilijker parkeren met de auto.
Opleidingen zelf verschillen heel hard qua kwaliteit. Ik heb wel goede dingen gehoord over het business gedeelte bij PXL van vrienden.
Relatief modern.

UCLL:
Campus in Diepenbeek.
Grote parking.
Link met KULeuven, hebben iets goede contacten via KULeuven geloof ik, maar iets minder Limburgse verankering.
Meer ervaring, maar iets traditioneler.
Vrienden die in het business gedeelte zaten (meestal studenten die in TEW aan de Uhasselt hebben gefaald) vonden het niveau wel ok in vergelijking.
 
Zal sterk afhangen van de richting zeker. Vriendin was niet te spreken over PXL. Voor hun examens die volledig bestonden uit bolletjes kleuren zodat de verbetering via een pc kon gebeuren. Terwijl ze in een para-medische opleiding volgde.

Uit principe zou ze gewoon voor UCLL gaan.

PXL heeft wel de coolste directeur en uithangbord.
 
Heb op PXL gezeten. Richtingen verschillen sterk van kwaliteit, er zijn echt loempe lectoren die er geen kaas van gegeten hebben maar ook ronduit onprofessioneel zijn (bv. roddelen over studenten in bijzijn van andere studenten). En er zijn dan ook wel enkelen die echt geloven in hun studenten en ze motiveren om verder te gaan met studeren ed. Dus gemengd gevoel.

Institutioneel zit het daar ook niet snor, er waren bij ons echt veel geruchten over pestgedrag tussen lectoren en machtsstrijdjes tussen het management van de richting.

Studentenraad is daar wel proper verzorgd, met elke vergadering gratis broodjes en drank. Teambuildings ed. Maar is dan ook wel een mouwvegerorgaan geworden door al dat gesoigneer.

UCLL heb ik niet gezeten maar klasgenote op de PXL wel, die zei dat het er toch beter was. Collega nu heeft er enkele maanden gewerkt en blijkbaar is daar wel een lector die gewoon plagiaat pleegt voor z'n lessen ed. Dusja lol.
 
Beide zijn ok :)

Tuurlijk als je een docent hebt die zijn les niet kent of zijn voeten eraan veegt tja dan heb je pech. Ik zelf heb op de pxl gezeten en heb een paar vakken op de UCLL gevolgd. Je moet geluk hebben met docenten en helaas zitten in beide scholen top docenten en kiekes. Maar raad eens dat is in de bedrijfswereld ook zo dus het is alvast een goede voorbereiding :-D

Ik zou meer kijken naar praktische zaken zoals:
  • Hoe ziet het studieprogramma eruit en welk past of interesseert mij het meest (voor toegepaste inf en elektronica ict zijn er nogal wat verschillen afhankelijk van school tot school)
  • vlot bereikbaar
  • Restaurant (PXL wint deze los)
  • Parking
  • ....
 
Terug
Bovenaan