Aan de lokale politie een gevaarlijke situatie laten weten omwille van iemand die elke dag (7/7) illegaal ergens parkeert met zijn grote bestelwagen. Belemmert enorm de zichtbaarheid op een druk kruispunt waar veel schoolkinderen met de fiets rijden. -> Standaard auto-reply gekregen. Sindsdien geen enkele reactie. 2 weken later staat die camionette daar nog steeds elke dag illegaal geparkeerd. Pakkans is nochtans 100%. Bedankt voor uw burgerzin, beste burger.
Ik heb hetzelfde meegemaakt (ook met een camionette), ook m'n burgerplicht gedaan en dit gemeld, dezelfde auto-reply gehad en verder uiteraard niks. Na een paar weken stond die camionette daar nog gevaarlijk. Uiteindelijk heb ik een zelfgeschreven briefje achter de ruitenwisser gestoken
"Bon goed voor een gratis parkeerles". 24u later stond die camionette wel reglementair geparkeerd.
Hier ook nog een staaltje ambtenaarfrustratie: Omdat ik vaak naar het buitenland moet heb ik een internationaal paspoort en internationaal rijbewijs. Het paspoort vervalt elke 7 jaar en in veel landen moet het nog geldig zijn tot 6 maanden na terugkomst dus je moet tijdig eraan denken een nieuw te bestelen. Elke keer ik een paspoort ben gaan halen zet ik een reminder in mijn kalender om 6 jaar en 4 maanden later een nieuw paspoort te bestellen. Volgens de website van mijn gemeente is de aanvraagprocedure 2 weken. Ondertussen zijn we 6 jaar en 4 maanden verder sinds mijn vorige passpoort en mocht ik een afspraak maken bij de gemeente om een nieuw paspoort aan te vragen.
Die vrouw :<diepe zucht> meneer, het is heel druk hier (nvdr, ik was de enige bezoeker). We kunnen die 2 weken niet garanderen maar er is wel een spoedprocedure.
Ik: ja, maar ik ben ruim op tijd. Begin januari moet die er toch zijn?
Die vrouw: we zijn nu passpoorten aan het uitdelen van aanvragen half november. En dan staan we nog voor de kerstvakantie.
Ik: En wat kost die spoedprocedure?
Die vouw (tikt met 2 vingers op haar PC om de prijs op te vagen): 219 euro meneer
Ik: ja, uh...Ik waag het er wel op dat het op tijd is. Als blijkt dat het toch te laat komt kan ik in januari of februari alsnog een spoedprocedure lanceren
Ik heb mijn reminder aangepast naar 6 jaar ipv 6 jaar en 4 maanden.