En, alhoewel het niet echt mijn genre is, ben ik via een kameraad ooit bij Infected Mushroom terechtgekomen. Goa (naar het schijnt), waarschijnlijk zijn er betere maar die zijn bij mij altijd wat blijven hangen als de voortzetting van de oude psychedelic rock.

Is niet echt Goa maar wel steengoede muziek. Hun album Converting Vegetarians (Other Side) is veel chiller qua tempo en intensiteit dan hun ander werk en een persoonlijke favoriet van mij!
 
Poging tot. Ik ben geen genreheld zoals velen hier, als het gitaren en iets catchy heeft is het al lang goed, maar dit lijkt toch te passen:







Wat Belgisch ertussen:
 
Ik had Pazop staan, maar nog nooit naar geluisterd. Zotte boel! :cool:
 
Oosterse psych uit de Maasvallei. Klinkt lang niet gek.
Heel fijne liveband ook, Nederland is erg straf bezig in dit genre. Altin Gün o.a. en alles waar Jacco Gardner en de gebroeders Mauskovic zich mee bezighouden...
 
Heel fijne liveband ook, Nederland is erg straf bezig in dit genre. Altin Gün o.a. en alles waar Jacco Gardner en de gebroeders Mauskovic zich mee bezighouden...
Altin Gün is gewéldig, ook onlangs ontdekt. Ik dacht dat ze van Turkije kwamen, maar blijkbaar gebaseerd in Amsterdam.
 
Bedankt aan @PBR Streetgang om Steppenwolf te vernoemen in het AOTW!
The Pusher is een eeuwig lekker zomers bluesnummer... Nog beter dan Born To Be Wild als het aan mij ligt!
(Vergeet ook de filmklassieker Easy Rider niet!)


Nog een geweldig nummer:

En het nummer dat het meest psychedelisch is:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
The Pusher, Magic Carpet Ride en Monster/Suicide/America zijn voorlopig mijn favorieten van Steppenwolf. Uiteraard is Born To Be Wild ook een topschijf, maar daarvan moet ik wel eggen dat het overplayed is en wat aan waarde verloren heeft voor mij...
 
Ah, The Pusher. :music:

Wat een subliem nummer. Ik vergeet nooit het moment dat ik dat nummer heb opgezet toen ik de huisdeur achter me sloot en naar het vliegveld ging om naar LA te vliegen. Dat was het perfecte moment van de bevrijding, want ik had een week voordien mijn diploma behaald. Dat nummer is daar onlosmakelijk mee verbonden en telkens wanneer ik dat hoor is het toch wel even alles laten vallen en terugdenken aan dat moment.
 
The Pusher, Magic Carpet Ride en Monster/Suicide/America zijn voorlopig mijn favorieten van Steppenwolf. Uiteraard is Born To Be Wild ook een topschijf, maar daarvan moet ik wel eggen dat het overplayed is en wat aan waarde verloren heeft voor mij...
Klopt; spijtig genoeg wel. Denk dat het merendeel van zulke bands daar zelf niet eens om "gevraagd" heeft.
 
Pareltje van Steppenwolf ❤️
(Steppenwolf 7 is zeker een aanrader voor het AOTW voor diegenen die er nog niet over uit zijn!)


EDIT: nu we toch met pareltjes bezig zijn, dit is er ook ééntje (nóg een tip voor het AOTW die ik zelfs overwegen heb!):

 
Laatst bewerkt door een moderator:

Luistert heel aangenaam weg. Ontdekt op een Spotify-playlist met het nummer River of Mind. Countryvibe met paddestoelen.
 

Luistert heel aangenaam weg. Ontdekt op een Spotify-playlist met het nummer River of Mind. Countryvibe met paddestoelen.
De video moest nog inladen en ik wist meteen over welke band je het had. :unsure:

Is zijproject van Ripley van Moon Duo en Wooden Shjips, moest je die nog niet kennen kan ik zeker hun (oude) platen aanraden!
 
Net geleerd dat de officieuze eerste ambienttrack een b-side was van een psych-pop nummer uit 1967. Link van het nummer in de quote, het gaat over het nummer 'Nice'. De A-kant is eigenlijk ook enorm goed. Fun fact: 'Nice' werd twee keer gesampled door Burial op Untrue.

Richard Mills (guitar, vocals) Brett [aka Bert] Pulham (guitar) John Chapel (keyboards) George Bird (bass) David Skates (drums)

Southend-on-Sea, Essex, band Crocheted Doughnut Ring formed in 1967 out of two other bands, Force Five and The Fingers, both of which were managed by legendary producer Peter Eden.

Eden christened the band Crocheted Doughnut Ring after a Peter Blake pop-art collage. Eden also pseudonymously wrote their debut single ‘Two Little Ladies’ released on Polydor in 1967

  • Two Little Ladies (Azalea & Rhododendron) [2:55]
  • Nice [3:00]
Apparently Polydor ‘rush-released’ the single, and as a result, neglected to sign the band to any contract. The single lacked a B-side, so Eden took the backing track, experimented with different techniques like phasing and cross-fading, and came up with the song ‘Nice’.

This was then presented to Polydor as the B-side for ‘Two Little Ladies’.

The single was released in October 1967. Pirate radio stations decided to flip the single and play ‘Nice’ instead which proved more popular than the A-side, however the song ‘Nice’ was deemed “too far out” to play on the newly-formed Radio One.

Over the next year, the band issued three more singles (one under the moniker Doughnut Ring), all of which were ignored in the UK.

The band called it quits in early 1969, with some of the members going onto form the offshoot band River but they fell apart as quickly as they formed.
 
Terug
Bovenaan