Nieuw album van Ignatz & De STervende Honden is uit. Aanrader voor iedereen die dit topic binnenwandelt.

On their third LP for Ultra Eczema, psychedelic blues gloomers Ignatz & De Stervende Honden have driven off the bendy sideroads and onto a straight, if not exactly narrow, path. And there’s new sounds coming out of the stereo: The Les Rallisez Dénudés-type guitar fuzz of previous journeys has been phased out in favour of softer, repetitive VU stumbling and even some Fleetwood Mac-esque romance. But it remains an unmistakenly Ignatz & De Stervende Honden record, with all the necessary ingredients for long car rides, living room break-ups, morning glory, sunsets and drunken rambles about length, size and whatever else matters.


 
jabra-sport-elite-feat-625x417-c.jpg


Ik heb momenteel Kak in mijn oren... :unsure:
 
Eigenlijk doet dit album, maar vooral zijn stem mij een klein beetje aan deze Nederlander denken (al vind die laatste wel psychedelischer klinken):

Ook ooit een hele tijd grijsgedraaid!
Jacco woont ondertussen in Antwerpen. :D

Rond die persoon is er in Nederland een heel leuke beweging bezig. Denk maar aan alles rond de broertjes Mauskovic.

Een cool zijproject dat ze hebben gedaan was de reünie van W.I.T.C.H. . Een psychband uit Zambia uit de jaren 70 (genre 'zamrock') waarmee ze met enkele originele leden zijn gaan touren. Was live erg de moeite. En er is ook een docu van gemaakt.



 

Ja hoor, ook weer liefde op het eerste gehoor! 😶 :love: Dit doet mij dan wat meer denken aan hard psychedelic, garage rock, misschien zelfs een tikkeltje grunge?
Nu, ik ben nog altijd een grotere fan van Manipulator. Al dat geschreeuw hoeft niet zo voor mij... maar desalniettemin is de zin om de kamer af te breken als ik hiernaar luister niet kleiner!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben Lucid Planet aan het luisteren na de naam ergens te zijn tegengekomen, en manlief hoe goed is dit zeg met die trancy en tribal vibes en gatlekkere earcandy in de productie? :love: Vooral dat tweede nummer Entrancement is echt een pareltje tot dusver.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Slift op plaat is fijn, Slift live is een bom. En ze hebben een wel een livesessie opgenomen zeker?


Tune in, drop out. Voor de fans van de shredders van Earthless.
 
Terug
Bovenaan