En dat voor een duo Nederlanders... :unsure:

Die Nederlandse scene heeft (deels onder leiding van Jacco Gardner) al veel goede dingen voortgebracht de voorbije jaren. In dat rijtje ook interessant:





Khruangbin is trouwens Thais voor vliegtuig dacht ik. :unsure:
 

Dat was ook weer lang geleden!

(EDIT: nu pas door dat ik het verkeerde album van Arthur Brown had gepost. :'))
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoort Jethro Tull hier ook thuis? Waarschijnlijk minder, maar het is toch een "speciale" band, dus ja.


Hawkwinds' Space Ritual is ook wel spacen.
Heb ik ook een tijd vrij graag gehoord. Zeker Seven By Seven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moet me eens dieper in dit genre graven,ken wel iets ervan maar toch bitter weinig.
The Black Angels vind ik heel leuk bvb en deze klassieker toch ook niet tegengekomen toen ik hierdoor bladerde.



The Doors & The Beatles (LSD zeker wel) wordt dat ook als psychedelisch aanzien?
 
Metal & Hard Rock 😛

Maar bon,weet niet echt wat als psychedelic wordt beschouwd natuurlijk,denk dan vooral aan de sixties & seventees.

Cream (White Room en iets met Summer denk ik)
The Blue Oyster Cult (Don't Fear The Ripper)

ken ik bvb de bekendste van maar is dat psychedelic?

Verder denk ik ook dat The Doors,The Beatles vanaf bepaald punt,CCR misschien (of gewoonweg te straight rock),Deep Purple,enz...

Shocking Blue daarnet ook eens opgezet met dat lied in het covertopic en vond dat ook wel goed.
 
Moet me eens dieper in dit genre graven,ken wel iets ervan maar toch bitter weinig.
The Black Angels vind ik heel leuk bvb en deze klassieker toch ook niet tegengekomen toen ik hierdoor bladerde.



The Doors & The Beatles (LSD zeker wel) wordt dat ook als psychedelisch aanzien?
Gewéldige zangeres!
 
Ik weet nog steeds niet of dit de juiste plek is voor Jethro Tull, maar stoner & doom is het zeker niet, dus ja. :unsure: :p

Look Into The Sun is echt prachtig, van het al even prachtige Stand Up:
 


❤️
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had ze leren kennen door wat meer op te zoeken over Lemmy, maar pas het voorbije jaar heb ik dit album eens deftig beluisterd. Héél sterk werk, inderdaad. Moet heerlijk zijn om dit live mee te maken in een iet of wat geïntoxiceerde modus.
Als je nog meer opzoekt kom je ook bij:

(eerste band waar ie in zat)


(al zat hij hier slechts enkele maanden in en speelde hij enkel live mee, was wel samen met Simon King, waarmee hij later Hawkwind vormde)

Fascinerend persoon.
 
Hawkwind is al vermeld (silver machine!) maar ik mis toch nog een echte klassieker, Iron Butterfly. Ik heb hier nog hun debuut LP liggen waar de hitsingle, In-a-gadda-da-vida gewoon de B-kant is, 17min gewoon gaan met 15min puur muzikaal.
 
Hawkwind is al vermeld (silver machine!) maar ik mis toch nog een echte klassieker, Iron Butterfly. Ik heb hier nog hun debuut LP liggen waar de hitsingle, In-a-gadda-da-vida gewoon de B-kant is, 17min gewoon gaan met 15min puur muzikaal.
Er zijn nog veel klassiekers die niet vermeld zijn en dat is er ene van. :D
 
En, alhoewel het niet echt mijn genre is, ben ik via een kameraad ooit bij Infected Mushroom terechtgekomen. Goa (naar het schijnt), waarschijnlijk zijn er betere maar die zijn bij mij altijd wat blijven hangen als de voortzetting van de oude psychedelic rock.
 
Terug
Bovenaan