2018 VW Polo TGI (dus op aardgas), twee grote onderhouden in het D'Ieteren netwerk (eentje bij de dealer waar de wagen vandaan komt, eentje bij de dichtstbijzijnde VW-garage).
Beide onderhouden was het vervangen van 4 liter olie², oliefilter, carterbout, interieurfilter, bougies, bijvullen vloeistoffen, milieubijdrages & werkuren.
Verkopende dealer: 223€
Locale VW-garage: 490.11€³
(² Ondanks dat de lokale VW-garage goed ingelicht was dat het over een CNG-voertuig ging, en die wagens altijd om de 15k km een olieverversing nodig hebben vanwege de hogere temperatuur waarop die motor draait, hebben die daar toch bewust LongLife olie ingegoten, iets wat hen als dealer misschien een fractie meer kost als de reguliere 505.00, maar die wel aan dubbele prijs verkocht wordt aan de klant).
Ook de onderdelen waren dubbel zo duur in aanschaf (filters, bougies), de werkuren waren ook hoger. Dus zelfs binnen het officiële dealernetwerk zit er veel verschil op. Needless to say dat wij nooit meer naar de lokale VW garage en hun afzetterij gaan.
(³ nog 10% korting gekregen omdat ze de wagen niet op dezelfde dag konden afleveren, een schamele troost).