Prijzen onderhoud / herstellingen / vervangingen

Dat is inderdaad duur, ik zat met de Megane maar aan 240 euro filter en remvloeistof inbegrepen.
Begin dit jaar betaalde ik 456,99 euro en dat was inclusief nieuwe bougies
 
Das duur.
Bij ons is het oh 179 tot 199€ afhankelijk van welke peugeot personenwagen.en remolieservice 65€
Zat er misschien ook een interieurfilter bij?

Interieurfilter had ik zelf al vervangen; maar die onderhoudsprijzen zijn forfaits dus ik heb die eigenlijk dubbel betaald. :cautious: :cautious::wallbash:
 
Welke motorisatie is dat? Lijkt me inderdaad veel voor een 1ste onderhoud.

1.5 naft automaat. Probleem is dat ik op 2 jaar maar 13500km gedaan heb; dus mijn 1e onderhoud was ook meteen een 2-jaarlijks onderhoud (wat normaal op 30 000km is). :cry:
 
Dan nog blijft dat een groot bedrag.
En die interieurfilter zit bij Renault toch niet in het forfait, dat staat apart op het factuur vermeld.
Ik weet natuurlijk niet hoe ze bij Ford hun prijzen opmaken.
 
Onze Vw Golf deze week binnen gebracht bij de dealer voor een 'inspectie' op 75.000km.
Wagen dus volledig nagekeken, voorste remblokjes vervangen, verse remolie en interieurfilter vernieuwd.
Kwam op 415€.
 
MB C180 break 2019 @ 39.400km
- B Service (stoffilters+olie verversen)
- remblokken achteraan vervangen
- Ruitenwissers voorruit vervangen

834€
 
Laatst bewerkt:
  • Wow
Waarderingen: 515
ja dat was ook mijn eerste reactie :D

Gedetailleerd
Service B met plus-pakket 359,42€
- ruitensproeiervloeistof
- oliefilter
- stoffilter
- fijnstoffilter
- Motorolie
Vervangen remvloeistof 64,96€
2 wisserbladen van voorruit vervangen 61,83€
Remblokken van achteras uit-, inbouwen 193,68€
 
ja dat was ook mijn eerste reactie :D

Gedetailleerd
Service B met plus-pakket 359,42€
- ruitensproeiervloeistof
- oliefilter
- stoffilter
- fijnstoffilter
- Motorolie
Vervangen remvloeistof 64,96€
2 wisserbladen van voorruit vervangen 61,83€
Remblokken van achteras uit-, inbouwen 193,68€
Ik zou een andere garage zoeken. Een voor een zijn die prijzen veel en veel te hoog.
 
Officiële garages van MB zijn altijd vrij duur. Ik heb een paar jaar geleden hetzelfde “betaald”voor exact dezelfde onderhoud. Ook de remblokken werden vervangen.
was in Antwerpen bij mij.
 
Officiële garages van MB zijn altijd vrij duur. Ik heb een paar jaar geleden hetzelfde “betaald”voor exact dezelfde onderhoud. Ook de remblokken werden vervangen.
was in Antwerpen bij mij.
Die werken met vaste prijzen voor zover ik weet, elke dealer gaat hetzelfde vragen. Velen blijven gaan in de eerste jaren voor de garantie, maar dit hoeft eigenlijk niet.
Ik ging de eerste keer ook naar een officiële Volvo-dealer, was tegen de 600 euro kwijt voor iets wat ik nu aan 250 euro heb bij een onafhankelijke die zelfs nog meer liefde in zijn werk steekt. Je kreeg toen wel een jaar Volvo-assistance bij elk onderhoud, maar 250 euro + een VAB-assistance of dergelijke, komt goedkoper uit. En die laatste neem ik zelfs enkel voor 1 of 2 maanden in de zomer om in het buitenland geen rare dingen mee te maken, binnen België lost mijn garagist het wel op voor veel minder.

Daarvoor Mercedes en Subaru gehad, bij Mercedes nooit geweest omdat ik de prijzen kende, bij Subaru ene keer (Toyota), maar geen tweede, omwille van dezelfde redenen. Ik ga nu met alles bij dezelfde, heb nu een Peugeot, Volvo, Fiat en Mercedes en alles gaat naar die ene. Als hij iets niet kent, heeft hij wel iemand in dienst die het kent (maar zelden nodig), en veel goedkoper. Enkel bij officiële Fiat zaten we op dezelfde prijs ongeveer (95 vs 90) voor een oliewissel met oliefilter. Maar ik heb dan liever alles op 1 plek. Zeker ook voor wat die allemaal al gedaan heeft. Gratis vervangwagen bij ongeval bv, gratis takelen, ... En zijn herstellingsprijs gaat er niet mee omhoog.
 
ja dat was ook mijn eerste reactie :D

Gedetailleerd
Service B met plus-pakket 359,42€
- ruitensproeiervloeistof
- oliefilter
- stoffilter
- fijnstoffilter
- Motorolie
Vervangen remvloeistof 64,96€
2 wisserbladen van voorruit vervangen 61,83€
Remblokken van achteras uit-, inbouwen 193,68€


ja dat was ook mijn eerste reactie :D

Gedetailleerd
Service B met plus-pakket 359,42€
- ruitensproeiervloeistof
- oliefilter
- stoffilter
- fijnstoffilter
- Motorolie
Vervangen remvloeistof 64,96€
2 wisserbladen van voorruit vervangen 61,83€
Remblokken van achteras uit-, inbouwen 193,68€
Remblokken op 40k km versleten?

dat klein onderhoud daar kan je nog over discussiëren. Is niet weinig maar bon dat is zowat de prijs bij een premium wagen. Ook veel geld maar daar moet je wel nog wat werk in steken en ook wat kennis en materiaal voor hebben. En zoals men altijd zegt “je moet alles en iedereen in die garage betalen”.
Maar die ruitenwissers is toch echt wel stom geld.
De helft van de prijs en is werkelijk gewoon oude eraf klikken en nieuwe erop klikken. Sorry maar dat is gewoon een ridicule prijs.
 
Remblokken op 40k km versleten?

dat klein onderhoud daar kan je nog over discussiëren. Is niet weinig maar bon dat is zowat de prijs bij een premium wagen. Ook veel geld maar daar moet je wel nog wat werk in steken en ook wat kennis en materiaal voor hebben. En zoals men altijd zegt “je moet alles en iedereen in die garage betalen”.
Maar die ruitenwissers is toch echt wel stom geld.
De helft van de prijs en is werkelijk gewoon oude eraf klikken en nieuwe erop klikken. Sorry maar dat is gewoon een ridicule prijs.
Ik denk dat dat hoort bij die Service B mijn remblokken werden toen ook vervangen was ook rond de 40K km
 
Ik denk dat dat hoort bij die Service B mijn remblokken werden toen ook vervangen was ook rond de 40K km
Zit er niet bij hoor, staat apart opgelijst.

persoonlijk vind ik dat toch heel snel en ten tweede ook heel afhankelijk van wagen tot wagen. 40k km met 90% snelweg en amper remmen of 40k km veel stop&go en goed doorrijden en goed remmen maken al een immens verschil.
Als men echt gewoon op 40k hoe dan ook de blokken vernieuwd dan is dat toch vrij crimineel. Ja dat is veilig, maar totaal niet nodig en puur de mensen onnodig op kosten jagen.
 
Vrijdag via hun website een onderhoudsbeurt gepland bij Skoda Mertens. Nog altijd geen bevestiging gekregen wat is dat nu toch voor zever, maak dan zo geen website. Zal wel naar de Toyota dealer gaan.
 
Zit er niet bij hoor, staat apart opgelijst.

persoonlijk vind ik dat toch heel snel en ten tweede ook heel afhankelijk van wagen tot wagen. 40k km met 90% snelweg en amper remmen of 40k km veel stop&go en goed doorrijden en goed remmen maken al een immens verschil.
Als men echt gewoon op 40k hoe dan ook de blokken vernieuwd dan is dat toch vrij crimineel. Ja dat is veilig, maar totaal niet nodig en puur de mensen onnodig op kosten jagen.
Tenzij diecm auto 10 jaar is en alleen op gestrooide wegen rijdt.
 
Fiat Tipo 1.4b 95pk My business

-Eerste klein onderhoud €95
Olie verversen, koelvloeistof, algemeen nazicht, nazicht remmen/banden.

Volgende week voor men groot gaan €245, zijn er in de Tipo Fb groep veel die een heel stuk meer moeten betalen bij hun garage, heb geluk met de mijne.
 
Terug
Bovenaan