Prijzen onderhoud / herstellingen / vervangingen

Na het onderhoud dat al duur was bleken ook schokdempers en remblokken versleten. Ook de eerste auto die ik heb die kapotte schokdempers heeft bij 100k km. Offerte van 1000 euro gekregen. Vriendelijk bedankt voor de diagnose maar dan doe ik het zelf wel en steek ik me 700 euro in m'n zakken.
 
312 euro voor een onderhoud op 100.000 km voor een skoda octavia
Olie + filter en remvloeistof vervangen + wat inspectie. Lucht en pollenfilter heb ik er dan al af gelaten, dat was nog eens + 100 euro extra. Heb ze zonet op internet besteld voor 25 euro samen.
Ik had mijn lucht- en pollenfilter zelf vervangen (en gemeld) en toch forfait van 410 euro aangerekend gekregen (13 000 km 2019 Ford Focus). Dus eigenlijk dubbel betaald. 😬
 
Volvo V60 groot onderhoud na 45000km bij een grote dealer.

Totaalprijs: 620 EUR
vervangen luchtfilters, motorolie, multifilter, brandstoffilter, remvloeistoffen, ruitenwissers.
 
Na het onderhoud dat al duur was bleken ook schokdempers en remblokken versleten. Ook de eerste auto die ik heb die kapotte schokdempers heeft bij 100k km. Offerte van 1000 euro gekregen. Vriendelijk bedankt voor de diagnose maar dan doe ik het zelf wel en steek ik me 700 euro in m'n zakken.
Onderhoud laat je doen en schokdempers vervang je zelf ?
Of is het voor het onderhoudsboekje ?
 
Volvo V60 groot onderhoud na 45000km bij een grote dealer.

Totaalprijs: 620 EUR
vervangen luchtfilters, motorolie, multifilter, brandstoffilter, remvloeistoffen, ruitenwissers.
Groot is toch pas later? En wat er gedaan is lijkt ook eerder een uitgebreid klein onderhoud eerlijk gezegd. Op vervangen van remvloeistof en ruitenwissers (zelf doen is veel goedkoper en makkelijk trouwens) zie ik niets dat ze bij mij niet doen op een klein onderhoud. Brandstoffilter wel maar om de twee onderhoudsbeurten.
 
En ik rij bovendien heel veel autosnelweg op cruise control
Weet niet of ze daar bij onderhoud nog naar kijken. Mijn vorige veranderde zijn onderhoudsinterval volgens hoe je reed. Veel snelweg was dus veel langer interval. De V70 nu doet dat niet, die blijft exact zijn km's aanhouden. Technisch gezien gaat jouw wagen dus minder onderhoud nodig hebben dan iemand die continue korte ritten doet, maar de garage kijkt daar niet naar.
 
Bij Volvo moet je dus ook niet zien om er goedkoop vanaf te komen :p
Als dit echt maar alles is wat ze gedaan hebben dan is het wel aan de baard getrokken. Dit kost bij BMW 250€, zonder ruitenwissers en brandstfilter en heet een klein onderhoud :p
 
Gisteren m'n 4 banden laten uitbalanceren omdat ik vanaf 120 wat trillingen gewaar werd.
Moest 60€ betalen. Toch serieus veel geld vind ik voor 10 min werk en 2 loodjes bij te plakken.
En dan heb ik de antidiefstalbouten nog zelf losgedraaid. :crazy:
 
Factuur van vorige week voor herkeuring (afgekeurd voor slijtage banden), klein onderhoud en 4 nieuwe banden.

OmschrijvingEenheidsprijsAantalPrijs
Olie (5W30)€115€55
Vloeistof ruitensproeiers€21€2
Antigele€6,500,5€3,25
Klein Materiaal€0,991€0,99
Band Ceat 205/55 R16 91H€604€240
Recyclagebijdrage banden€2,364€9,44
Schouwingskosten€13,201€13,20
Werkuren€471,75€82,25

Samen 488,65€ inclusief btw.
 
Peugeot 3008 (2018)
50000km - groot onderhoud. 650€ excl. btw - voorste remblokken ook allemaal vervangen + ontluchten airco en bijvullen

Fiat 500 (2018)
6500km - klein onderhoud - 600€. Normaal 250€ maar de benzine tank had een lek. Hebben ze helemaal moeten demonteren. Raam links ging te diep en moesten ze afstellen. Ruitenwissers ook afstellen.

Porsche 991.2 Turbo S (2017)
Band fit. 80€. Hebben ze rubber ingebrand ofzo denk ik. Ben ik blij om want heb nog maar just 20k met de wagen gebold. (bij Porsche Antwerpen zelf)
 
Laatst bewerkt:
Snel opgezocht, Indisch blijkbaar.
Halen precies nergens deftige scores. Blijf het zot vinden dat mensen daarop besparen. Als je tussen een paar A-merken kan kiezen en dan de goedkoopste neemt, akkoord, maar zo een onbekend merk dat hun banden net niet gratis weggeeft zou ik toch nooit leggen ze.
 
Normaal koop ik mijn banden via deze site. Maar omdat de auto afgekeurd was en het snel moest gaan, heb ik het door de garage laten doen.
Ook geen keuze gekregen/gevraagd qua banden, heb gewoon gezegd dat er 4 nieuwe op moesten.

Ben al >10 jaar klant bij die garage en nog nooit met wat dan ook miserie gehad, dus ik vertrouw hem ook op dit vlak. Zullen hun tijd wel meegaan.
(Als ik al het geluk heb ze te kunnen slijten met deze auto. Het is voor onze 2e wagen van 9 jaar oud en deze heeft ondertussen ook al 160.000 km. Bolt wel nog gelijk nieuw.)

Als jullie die bandenprijs goedkoop vinden, kopen jullie ze dan ook niet beter online?
 
Waarom niet gewoon via die website besteld dan? Je zegt dat het snel moest gaan, maar die leveren toch snel, dus dat argument houd totaal geen steek.
Ik begrijp trouwens niet dat je met banden die versleten zijn naar de keuring gaat, dat zie je zelf toch ook als die aan vervanging toe zijn?
 
Waarom niet gewoon via die website besteld dan? Je zegt dat het snel moest gaan, maar die leveren toch snel, dus dat argument houd totaal geen steek.
Ik begrijp trouwens niet dat je met banden die versleten zijn naar de keuring gaat, dat zie je zelf toch ook als die aan vervanging toe zijn?
Keuring was maar 2 weken geldig en 2 dagen na afkeuring kon ik al naar onze garage.
Je moet ze bestellen via die site en ze worden dan geleverd in een garage waar ze mee samenwerken, wat vroeger een dag of 3-4 duurde en nu in corona-tijden mogelijks nog langer. Daarna kon je pas een afspraak maken om de banden te balanceren op jouw alu-velgen + ze op te leggen.

Je hebt gelijk hoor, je moet een enorme ezel zijn om met versleten banden naar de keuring te gaan.
Het stond zelfs als opmerking erbij vorig jaar, dus zo stom was het. :tongue:

Had brief van keuring gekregen en keek 's avonds laat wanneer ik een afspraak kon hebben. Komende 4 weken niets, maar de dag erna 's morgens was er waarschijnlijk een afspraak afgezegd en nog plaats + mijn vrouw had die dag verlof. Auto heeft laatste jaar hoogstens 4.000 km gereden en we dachten beide dat alles nog wel ok zou zijn.

Nuja, herkeuring was 13,20€. Er zijn grotere rampen. :smile:

Edit: wel een giftige thread om in te posten... :crazy:
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan