Prijzen onderhoud / herstellingen / vervangingen

Zit er niet bij hoor, staat apart opgelijst.

persoonlijk vind ik dat toch heel snel en ten tweede ook heel afhankelijk van wagen tot wagen. 40k km met 90% snelweg en amper remmen of 40k km veel stop&go en goed doorrijden en goed remmen maken al een immens verschil.
Als men echt gewoon op 40k hoe dan ook de blokken vernieuwd dan is dat toch vrij crimineel. Ja dat is veilig, maar totaal niet nodig en puur de mensen onnodig op kosten jagen.
Tja vind het toch raar dat de mijne en Maccie op dezelfde servicebeurt en op ongeveer dezelfde km's dezelfde blokken vervangen werden.
Nu ja voor mij maakte het toen niet uit ik had de extra garantie van Mercedes genomen was 90 euro per maand, met onderhouden inbegrepen in de prijs.
 
Toyota Avensis 1.8VVT-i (2006)
140.000km

Alternator kapot onderweg.
In La Louviere lateren repareren bij de plaatselijke garagist.
Nieuwe alternator + nieuwe riem (oude was lelijk, ik heb ze gezien) €460

Is dit een normale prijs? Ik heb er geen idee van maar ik vond het redelijk omdat naar huis slepen me al evenveel ging kosten.
 
Tja vind het toch raar dat de mijne en Maccie op dezelfde servicebeurt en op ongeveer dezelfde km's dezelfde blokken vervangen werden.
Nu ja voor mij maakte het toen niet uit ik had de extra garantie van Mercedes genomen was 90 euro per maand, met onderhouden inbegrepen in de prijs.
Volgens mij gebeurd het gewoon standaard.
Ik vermoed het feit dat ik een automaat heb dat er ook wel wat extra slijtage is op de remmen omdat er minder op motor geremd word (wat ik met manuele bak wel veel doe). + de C break is ook geen al te lichte wagen om tot stilstand te brengen ... en ik rij voornamelijk binnenwegen.
 
Tja vind het toch raar dat de mijne en Maccie op dezelfde servicebeurt en op ongeveer dezelfde km's dezelfde blokken vervangen werden.
Nu ja voor mij maakte het toen niet uit ik had de extra garantie van Mercedes genomen was 90 euro per maand, met onderhouden inbegrepen in de prijs.


Hier koste service A (met plus pakker wtf?) op 60km 2000€. Dit was inclusief de 2 voorste remschijven / remblokken voor + achter / bougies / remtest (why aan 75€) / ... Wil gerust factuur posten maar is 4 pagina s 😂
 
Hier koste service A (met plus pakker wtf?) op 60km 2000€. Dit was inclusief de 2 voorste remschijven / remblokken voor + achter / bougies / remtest (why aan 75€) / ... Wil gerust factuur posten maar is 4 pagina s 😂
Haha maar als ik afleid van je nick ... ik vermoed dat een C43 ook nog wel wat duurder uitkomt voor onderhoudjes dan hun standaard modellen :p
 
Volgens mij gebeurd het gewoon standaard.
Ik vermoed het feit dat ik een automaat heb dat er ook wel wat extra slijtage is op de remmen omdat er minder op motor geremd word (wat ik met manuele bak wel veel doe). + de C break is ook geen al te lichte wagen om tot stilstand te brengen ... en ik rij voornamelijk binnenwegen.
Heb je op jou automaat dan geen schakelflippers aan het stuur?
Sinds ik met een automaat rij rem ik eigenlijk vaker op de motor dan vroeger. (Zowel met mijn vorige als met mijn huidige auto)
 
Volgens mij gebeurd het gewoon standaard.
Ik vermoed het feit dat ik een automaat heb dat er ook wel wat extra slijtage is op de remmen omdat er minder op motor geremd word (wat ik met manuele bak wel veel doe). + de C break is ook geen al te lichte wagen om tot stilstand te brengen ... en ik rij voornamelijk binnenwegen.
Mijne is ook een Automaat.

Hier koste service A (met plus pakker wtf?) op 60km 2000€. Dit was inclusief de 2 voorste remschijven / remblokken voor + achter / bougies / remtest (why aan 75€) / ... Wil gerust factuur posten maar is 4 pagina s 😂
een C43 kan je niet vergelijken met de "gewone" wagens van ons.
 
een C43 kan je niet vergelijken met de "gewone" wagens van ons.
Valt wel mee hoor. Wat maakt dat duurder is het feit dat er meer olie in het blok moet en er 2 bougies meer in moeten. Type van bougie is normaal hetzelfde als die in uw 4 cilinder.
Het zijn vooral die schijven en blokken die geld kosten. Dat zijn brembo schijven, high performance met een goeie diameter geleverd in een Mercedes doosje en bij een dealer. Enkel die schijven kosten al 500€, niet geplaatst. Maar 2000€ is ferm aan de baard getrokken. Maar goed dat weet je ook wel als je zoiets koopt :p
 
312 euro voor een onderhoud op 100.000 km voor een skoda octavia
Olie + filter en remvloeistof vervangen + wat inspectie. Lucht en pollenfilter heb ik er dan al af gelaten, dat was nog eens + 100 euro extra. Heb ze zonet op internet besteld voor 25 euro samen.
Bij Mertens in sint niklaas.
Dat is de eerste en laatste keer dat ze me daar hebben gezien. Ik ben er nog niet goed van.
 
75€ voor klein onderhoud.
8L olie + oliefilter en luchtfilter.
dat is welgeteld 30min werk in mijn garage, en de enige reden waarom het nog zolang duurt is omdat ik mijn wagen moet opkrikken om olie af te laten.
Bij mijn vrouw haar wagen is dat op 15min gedaan.
 
Airco koelt niet meer zoals het moet.
vw golf 7 variant
Wat zijn daar de gangbare prijzen van?
In een merkgarage ongeveer 160€ als het R134A gas is en rond de 200€ VOOR R1234YF voor een vullig met lekdetectie zodat er achteraf kan gekeken worden met een u.v. lamp als er een lek is.
Om de lek te herstellen tussen de 20 en 2500€, kan je onmogelijk op voorhand zeggen...
Meestal is de condensor stuk-> de aircoradiator vooraan die de warmte afvoert. Dat zijn gangbare prijzen tussen de 400 en 1250€.
 
Hier koste service A (met plus pakker wtf?) op 60km 2000€. Dit was inclusief de 2 voorste remschijven / remblokken voor + achter / bougies / remtest (why aan 75€) / ... Wil gerust factuur posten maar is 4 pagina s 😂
Bij ons (merkgarage peugeot-isuzu) kost een remtest 12,5 btw inb
 
Toyota Avensis 1.8VVT-i (2006)
140.000km

Alternator kapot onderweg.
In La Louviere lateren repareren bij de plaatselijke garagist.
Nieuwe alternator + nieuwe riem (oude was lelijk, ik heb ze gezien) €460

Is dit een normale prijs? Ik heb er geen idee van maar ik vond het redelijk omdat naar huis slepen me al evenveel ging kosten.
Das een vrij gangbare prijs :thumb:
 
  • Leuk
Waarderingen: JDB
Nazicht laten doen van mijn Volvo V50 (1.6D ?) 208'000km, 2011 nadat ik een kloppend geluid begon te horen tijdens het rijden.
+ koplamp defect
+ onderhoud

Offerte van de Volvo dealer:

JobTypeOmschrijvingBedrag (excl)Bedrag job (excl)
1 (onderhoud)operatiesoriginele service42
slijtagecontrole7
luchtfilter passagierscompartiment vervangen14
testrit35
sproeiervloeistof7
onderdelenolie62.40
ring1.53
oliefilter10.42
multifilter35.05€214.40
2 (batterij zou niet ok zijn)operatiesaccu vervangen15.20
onderdelenaccu181.16€196.36
3 (koplamp werkt niet)operatiesstoring zoeken verlichting8.3
operatiessteekas linksvoor demonteren/monteren68.4€76.7
4 (rijden abnormaal geluid)operaties storing zoeken33.20
operatiessteekas rechtsvoor demonteren/monteren60.80
onderdelenlagerkap5.54
onderdelenaandrijfas404.52€504.06
5 (gescheurde hoes aandrijfsas)operatiesrubberhoes steekas vervangen30.40
onderdelenAandrijfas, kee19.28
onderdelenuitzetring10.21
onderdelentransmissie olie72.09
onderdelenbalgset50.74182.72
6 (motorrubber vervangen)operatiesmotorrrubber rechts vervangen30.40
onderdelenmotorrubber116.58146.98
7 (vervangen distributieriem)operatiesvervangen distributieriem114.0
onderdelenflensborgmoer2.69
onderdelentandriemset130.93
onderdelenflensborgmoer2.69250.31

+ wat kleine benodigdheden en milieubijdrage komt dit op €1580.51 of €1912.41 incl BTW.. Daar had ik toch wel wat van geschrokken...
Ze raden mij aan om eens goed na te denken of die auto de herstelling nog waard is, lijkt mij toch zot voor een auto van 10j?

Ik ging eigenlijk steeds naar de Volvo dealer omdat er ik vanuit ga dat zij de auto het best kennen, maar met zo'n offerte ga ik toch eens luisteren bij een Bosch Car Service garage.

Wat denken jullie hiervan ?
 
Als je de auto nog enige tijd zou willen houden, zal het effectief allemaal moeten gebeuren. Bepaalde zaken zou je op de keuring voor afgekeurd worden dus gewoon niets doen is geen optie die lang gaat duren. Het onderhoud is natuurlijk ook nodig als je er wil blijven mee gaan.
Als die voor de rest nog in propere staat is, is het wellicht nog de moeite. Als hij al maar met haken en ogen aan mekaar hangt zeg maar, dan vast niet meer interessant.
Is deze auto wel altijd op tijd op onderhoud gegaan? Want is toch wel brute pech anders dat er zoveel samen komt.
 
Als je de auto nog enige tijd zou willen houden, zal het effectief allemaal moeten gebeuren. Bepaalde zaken zou je op de keuring voor afgekeurd worden dus gewoon niets doen is geen optie die lang gaat duren. Het onderhoud is natuurlijk ook nodig als je er wil blijven mee gaan.
Als die voor de rest nog in propere staat is, is het wellicht nog de moeite. Als hij al maar met haken en ogen aan mekaar hangt zeg maar, dan vast niet meer interessant.
Is deze auto wel altijd op tijd op onderhoud gegaan? Want is toch wel brute pech anders dat er zoveel samen komt.
Ja hoor, jaarlijks op onderhoud geweest bij de dealer voordat ie naar de keuring ging.

Die batterij zou ik voorlopig niet uitvoeren. Ze zouden moeite gehad hebben om hem te starten voor de testrit, maar ik heb nog nooit moeite gehad om hem te starten.

Ik hoop dat de offerte via Bosch toch minstens 20% lager ligt... Of is dat ijdele hoop? :)
 
Ja hoor, jaarlijks op onderhoud geweest bij de dealer voordat ie naar de keuring ging.

Die batterij zou ik voorlopig niet uitvoeren. Ze zouden moeite gehad hebben om hem te starten voor de testrit, maar ik heb nog nooit moeite gehad om hem te starten.

Ik hoop dat de offerte via Bosch toch minstens 20% lager ligt... Of is dat ijdele hoop? :)
Ik heb eens bij Bosch gehoord voor een aircopomp, op een prijs van 700 euro waren die misschien 50 euro goedkoper.
 
Wellicht is de batterij op leeftijd en is dit het preventief vervangen voordat je problemen zal krijgen.
Dat is op zich onnodig totdat je ergens gestrand bent met een oude kapotte batterij, en terugdenkt aan die keer dat ze het preventief wouden vervangen.
 
Terug
Bovenaan