Prijzen onderhoud / herstellingen / vervangingen

Ik heb toch telkens verse olie en oliefilter gekregen, interieur filter is nog niet vervangen geweest. Is bij een officiële dealer.
Ik volg momenteel gewoon het onderhoudsschema zoals ze het bij Renault toepassen.
Bij mijn vorige auto liet ik gewoon elke 15.000 a 20.000 km een onderhoud doen met verse olie en oliefilter.
 
Vorige week, auto had zo’n 2 weken sti gestaan, ik doe hem aan en krijg bijna direct de melding backup Accu storing.
Gebeld naar een Mercedes garage konde mij direct aanpakken. In de namiddag krijg ik dan telefoon dat de spanningsomvormer kapot is en die foutmelding geeft.
Ze zeggen ook erbij dat ik best mijn batterij vervang want de huidige is bijna 5 jaar oud en is wel aan vervanging toe.
Ik zeg dan om beide te vervangen. Nu ik dacht dat die spanningsomvermer duurder zou zijn maar dat koste iets van 150 euro, de batterij zelf was 260 euro
 
De auto van m'n ma (die zelf geen tijd had) binnen gestoken (X-Trail 2017, 1.6 diesel):

OmschrijvingEenheidsprijsAantalPrijs
Olie (5W30)€155,5€82,5
Oliefilter€12,31€12,3
Carterring€2,51€2,50
Glascleaner€21€2
Antigel€5,50,25€1,38
Kleine benodigdheden€2,31€2,3
Werk mechaniek€521,34€69,86
Milieubijdrage€4,51€4,5
Service-interval€9,51€9,5

Totaal: 186,66 exc. / €225,86 inc.
 
Daarstraks een 'klein' onderhoud gedaan. Was op een goed uurtje klaar.

Olie vervangen
Oliefilter vervangen (€8,07)
Bougies vervangen (€10,29/stuk x4)

Bougiedop was €5
Olie opvangbakje was €4

Kostte mij €60 incl. verzending. (Had ook nog 10% korting gehad)

Olie had ik al reeds liggen van vorig onderhoud (had toen wat extra gekocht, was toch maar €40 per 5l Castrol).
Bougies waren hoog nodig, zagen pikzwart.
Wagen kan terug 30k km aan zonder problemen. Draait ook terug soepelder nu.
 
Laatst bewerkt:
Dat het zelf doen een stuk goedkoper is, is evident. Maar de olie er niet bijtellen in de totaalprijs omdat 'je die nog had liggen', is wel vreemd.

Dat je de kost van de sleutel die je gebruikt niet meetelt is logisch, die kun je gewoon hebben liggen en voor iets anders gebruiken. Maar de olie is gewoon een specifieke kost van je onderhoud he.

#petpeeve
 
Dat het zelf doen een stuk goedkoper is, is evident. Maar de olie er niet bijtellen in de totaalprijs omdat 'je die nog had liggen', is wel vreemd.

Dat je de kost van de sleutel die je gebruikt niet meetelt is logisch, die kun je gewoon hebben liggen en voor iets anders gebruiken. Maar de olie is gewoon een specifieke kost van je onderhoud he.

#petpeeve

Die 2 bussen olie dat ik nog had liggen had ik bij de kost van mijn vorig onderhoud erbij geteld. Dus zou redelijk stom zijn om die dan nog eens er bij te tellen bij dit onderhoud.
 
Die 2 bussen olie dat ik nog had liggen had ik bij de kost van mijn vorig onderhoud erbij geteld. Dus zou redelijk stom zijn om die dan nog eens er bij te tellen bij dit onderhoud.
Dat zie ik natuurlijk niet als ik je post als alleenstaand gegeven zie. :)
Maar dan klopt voor u het plaatje wel natuurlijk.
 
Was een tijdje terug op 9L dat ik dat gepost had, dus die post kan ik helaas niet meer terughalen.
Ja maar dan is het nog altijd niet correct om te zeggen hoeveel dit onderhoud u gekost heeft. Daarvoor tel je nog 8€/l olie erbij.
 
Ja maar dan is het nog altijd niet correct om te zeggen hoeveel dit onderhoud u gekost heeft. Daarvoor tel je nog 8€/l olie erbij.

Ah nee want heb dat bij het vorige onderhoud al reeds bijgeteld. 2 keer bijtellen is ook niet logisch dan, qua kostenplaatje voor mij.
 
Ah nee want heb dat bij het vorige onderhoud al reeds bijgeteld. 2 keer bijtellen is ook niet logisch dan, qua kostenplaatje voor mij.
Super super hoor!
Alleen geef je zo wel geen kostprijs per onderhoud. Maar super hoor, geweldig!
 
2018 VW Polo TGI (dus op aardgas), twee grote onderhouden in het D'Ieteren netwerk (eentje bij de dealer waar de wagen vandaan komt, eentje bij de dichtstbijzijnde VW-garage).

Beide onderhouden was het vervangen van 4 liter olie², oliefilter, carterbout, interieurfilter, bougies, bijvullen vloeistoffen, milieubijdrages & werkuren.
Verkopende dealer: 223€
Locale VW-garage: 490.11€³

(² Ondanks dat de lokale VW-garage goed ingelicht was dat het over een CNG-voertuig ging, en die wagens altijd om de 15k km een olieverversing nodig hebben vanwege de hogere temperatuur waarop die motor draait, hebben die daar toch bewust LongLife olie ingegoten, iets wat hen als dealer misschien een fractie meer kost als de reguliere 505.00, maar die wel aan dubbele prijs verkocht wordt aan de klant).

Ook de onderdelen waren dubbel zo duur in aanschaf (filters, bougies), de werkuren waren ook hoger. Dus zelfs binnen het officiële dealernetwerk zit er veel verschil op. Needless to say dat wij nooit meer naar de lokale VW garage en hun afzetterij gaan.

(³ nog 10% korting gekregen omdat ze de wagen niet op dezelfde dag konden afleveren, een schamele troost).
 
200k km onderhoud op mijn ford focus gisteren. Viel redelijk mee, 680 euro. Moest wel een achterlicht en een remlicht vervangen denk ik.
 
M'n dochter was een tijdje terug met haar voet tegen de airvent tussen de voorzetels gekomen. Dat clipje om het roostertje te verschuiven was afgebroken.

Wilden ze niet herstellen onder het onderhoudscontract. Dus offerte gevraagd. (Volkswagen)

Net binnen: €215 :rofl:
 
M'n dochter was een tijdje terug met haar voet tegen de airvent tussen de voorzetels gekomen. Dat clipje om het roostertje te verschuiven was afgebroken.

Wilden ze niet herstellen onder het onderhoudscontract. Dus offerte gevraagd. (Volkswagen)

Net binnen: €215 :rofl:
Zal waarschijnlijk heel de roosterunit vervangen zijn.
Ik vind dat nu toch ook geen super zotte prijs in feite.
 
1e onderhoudsbeurt van m'n Ford Focus op 13500km: 411 euro voor vervangen van olie; remvloeistof en verder routine nazicht.
 
M'n dochter was een tijdje terug met haar voet tegen de airvent tussen de voorzetels gekomen. Dat clipje om het roostertje te verschuiven was afgebroken.

Wilden ze niet herstellen onder het onderhoudscontract. Dus offerte gevraagd. (Volkswagen)

Net binnen: €215 :rofl:
Als het het clipje is dat ik denk dat het is, zou ik opteren om daar zelf iets aan te lijmen/prullen... geen kat dat dat ziet. Indien bedrijfswagen; zelfde redenering en hopen dat ze het niet zien bij inlevering. Das gewoon rip off.
Das imo zelfde als uw kapstokhaakje boven achterruit afgebroken is en die vragen 250euro, jama we moeten half uw binnendak demonteren. Goe doorgerekend alvast
 
1e onderhoudsbeurt van m'n Ford Focus op 13500km: 411 euro voor vervangen van olie; remvloeistof en verder routine nazicht.
Das duur.
Bij ons is het oh 179 tot 199€ afhankelijk van welke peugeot personenwagen.en remolieservice 65€
Zat er misschien ook een interieurfilter bij?
 
Terug
Bovenaan