So far so good. Moest 2 dagen weg voor het werk, gisteren toch normaal kunnen trainen.
Ik heb zelf de laatste paar weken veel minder kunnen trainen (kinderen, werk, …) maar raar genoeg heeft dat misschien net een positief effect gehad.
Vorige week PR DL en gisteren PR OHP (3x12x35kg en nog een setje 10x35kg erachter).

Doet gulle liever meer maar kortere sessies of minder maar langere? Bv 6 x 1u vs 4 x 1,5u vs 3 x 2u , en maakt dat veel uit voor progress?

Ik deed tot nu toe redelijk lange sessies maar gisteren nu toevallig een korte maar krachtige ( :hurrr: ) sessie gedaan met wat supersets enal om er het meeste uit te halen en dat voelde echt keigoed.

Ik deed vroeger PPL 6 x 1,5uur keer in de week maar nu overgestapt naar upper lower 4 x 1,5uur. Voordeel nu is vooral betere recuperatie.

Iemand ervaring met hypertrophy training van liftrunbang1 ?

Ik volg die nu een tijdje en heeft me al veel bijgeleerd over de werking van de spieren.

Ik doe een upper/lower split.
Upper 1.5u want meer oefeningen en oefeningen met een lagere intensity / minder compound.
Lower 1u want minder oefeningen en oefeningen met een hogere intensity / meer compound.
En ik ga tussen de 4-5 keer per week.

De laatste tijd neig ik meer naar 4x een kortere sessie van 50min-1u. Enkele jaren geleden ging dat richting 1u30-2u maar heb de indruk dat ik dan inderdaad niet hard genoeg train. Veel sets die niet tot het uiterste gaan omdat je nog zoveel sets te gaan hebt.

Ik zou mikken op 60-90min. maar als je anders niets zou doen is zelfs een sessie van 30min. al beter dan skippen.

Doet gulle liever meer maar kortere sessies of minder maar langere? Bv 6 x 1u vs 4 x 1,5u vs 3 x 2u , en maakt dat veel uit voor progress?
Vroeger veel zeveren en doen, en in groep trainen, waardoor ik soms 3u "bezig" was. De laatste jaren was dat dan eerder 2u max, omdat ik met een 2de persoon ging trainen.

Nu train ik momenteel thuis, en dan geraak ik er meestal op 1u-1u15. Maar dit zijn dan de drie powerlift-compounds, en niet zoveel sets. Doel is ook vooral onderhouden nu we met een baby zitten.

En ik merk (zie opmerking hieronder), dat om echt zwaar te gaan ik eigenlijk niet genoeg tijd tussen sets laat nu.
Als je 2 uur aan een stuk kan trainen dan:

a) train je niet hard genoeg
b) ben je een powerlifter :unsure:
Oh hi there!

Vlakbij mijn huis heeft de gemeente net een outdoor gym gezet. Dat is misschien wel net wat ik momenteel nodig heb. Naar de fitness gaan blijft mentaal erg moeilijk momenteel en in de outdoor gym kan ik gewoon lekker alleen én in buitenlucht wat trainen.
Daarnet geweest en het was wel heel lang geleden dat ik dat lekkere gevoel van na het trainen nog eens had :smile:

Kracht is momenteel wel waardeloos. Twee jaar geleden deed ik nog muscle ups en nu was het worstelen voor 5 chin ups :unsure:

Allee zeg, shocking.
Liver king zit zwaar aan de roids.

Jammer dat veel jonge, naive mannen door zo een oplichters onrealistische verwachtingen opgelegd krijgen.

Allee zeg, shocking.
Liver king zit zwaar aan de roids.

Jammer dat veel jonge, naive mannen door zo een oplichters onrealistische verwachtingen opgelegd krijgen.
Had er nog nooit van gehoord maar als je die foto's ziet is dat toch even realistisch als pro bodybuilders die beweren clean te zijn.

Ja tuurlijk was dat ne juicer.
Maar het punt was natuurlijk dat hij populair was bij jongemannen die vaak zo al een onrealistisch beeld opgelegd krijgen van een mooi lichaam en dat zo ne pipo dan een hoop jonge, naïeve, kwetsbare jongens wijsmaakt dat zo een fysiek haalbaar is.

Ja tuurlijk was dat ne juicer.
Maar het punt was natuurlijk dat hij populair was bij jongemannen die vaak zo al een onrealistisch beeld opgelegd krijgen van een mooi lichaam en dat zo ne pipo dan een hoop jonge, naïeve, kwetsbare jongens wijsmaakt dat zo een fysiek haalbaar is.
Klinkt als zowat heel de fitness-industrie en de daaraan gekoppelde influencers voor mij. Enkele pagina's terug heb ik nog gepost over hoe CrossFit hetzelfde doet, maar toen was het dan een vrouw.

Het gros der populaire fitnessinfluencers voldoet aan deze vier kenmerken:
- Traint al jaren hard
- Heeft bovengemiddelde genen voor spieropbouw
- Neemt of nam PEDs
- En heeft een bovengemiddelde reactie bij gebruik van PEDs

Het gros der populaire fitnessinfluencers voldoet aan deze vier kenmerken:
- Traint al jaren hard
- Heeft bovengemiddelde genen voor spieropbouw
- Neemt of nam PEDs
- En heeft een bovengemiddelde reactie bij gebruik van PEDs
- Beweert dan dat je net hetzelfde kan in "x easy steps" door gewoon een van zijn producten (trainingsschema's, supplementen, ...) te kopen of een exotische oefening te doen die nodeloos complex is.

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
2K
Terug
Bovenaan