Op eens in te pikken op zo'n wonderoefening die je op elk lijstje vindt tegenwoordig: de Zercher squat. Nog eens even geprobeerd "for fun" laatst.

Wat een absolute kutoefening toch.
 
Op eens in te pikken op zo'n wonderoefening die je op elk lijstje vindt tegenwoordig: de Zercher squat. Nog eens even geprobeerd "for fun" laatst.

Wat een absolute kutoefening toch.
Ik vind die wel best goed voor uw quads, zeker als ge niet de polsflexibiliteit voor een front squat hebt.
Voor de rest wel absoluut vreselijk om uit te voeren uiteraard.

Ik hou het wel bij mijn high bar squats.
 
Ik vind die wel best goed voor uw quads, zeker als ge niet de polsflexibiliteit voor een front squat hebt.
Voor de rest wel absoluut vreselijk om uit te voeren uiteraard.

Ik hou het wel bij mijn high bar squats.
Het zal wel ergens gewenning zijn, maar heel zware gewichten op dat punt laten rusten, waar je biceps aanhecht...I don't know. Probleem voor mij ia het comfort.
Voor mij maken straps de oefening te moeilijk qua balans en crossgrip doet me wat teveel voorover hellen waardoor ik constant moet bijsturen.
Ik heb altijd de klassieke grip gedaan met twee vingers, maar op een bepaald moment moest ik toegeven dat ik met crossgrip rechter bleef.
 
Het zal wel ergens gewenning zijn, maar heel zware gewichten op dat punt laten rusten, waar je biceps aanhecht...I don't know. Probleem voor mij ia het comfort.
Ja ik hing er altijd een handdoek of zo een langere schuimen bar 'sleeve' (weet niet hoe ge dat noemt maar beginners gebruiken het bij squats vaak om hun traps te beschermen :p ) rond om mijn elleboogholtes wat te beschermen.
Ik heb altijd de klassieke grip gedaan met twee vingers, maar op een bepaald moment moest ik toegeven dat ik met crossgrip rechter bleef.
Zal ook wel wat afhangen van lichaam structuur denk ik (langere - kortere bovenbenen, langere torso, langere -kortere armen...) .
 
Voor de eerste keer (dankzij de gymbuddy) een superset Pendlay Rows en RDLs gedaan zondag.
Ik kan u vertellen dat de dag 2 vibe serieus aanwezig is.
 
  • Geweldig
Waarderingen: 515
Voor de eerste keer (dankzij de gymbuddy) een superset Pendlay Rows en RDLs gedaan zondag.
Ik kan u vertellen dat de dag 2 vibe serieus aanwezig is.
isnt-it-wonderful-rachel-smith.gif

Hier DB's tot max. 20kg en geen losse baar dus proberen wat bezig te houden. Wel 2 cables ter beschikking in deze gym.


@Tanuki_ pls report back.
 
Hier DB's tot max. 20kg en geen losse baar dus proberen wat bezig te houden. Wel 2 cables ter beschikking in deze gym.


@Tanuki_ pls report back.
Pendlay Rows 60kg (8) en direct die RDLs 60kg (10) erachteraan. Het voelt bijna aan als cardio :fingerguns:.
Welke gym is dat dan?
 
  • Geweldig
Waarderingen: 515
FUCK YEAH. Na enkele weken push ups trainen de sally up push up challenge (terug) succesvol voltooid.
Een lachertje is het niet. De volledige laatste minuut trilt heel je lichaam.

Deze dus:
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Nu een paar weken focus op upper body gezet, begin wel mooi resultaat te merken :)
Reden is dat mijn borst, schouders en triceps mijn minst ontwikkelde spieren zijn en leek niet veel vooruitgang te boeken met mijn upper/lower schema. Nu doe ik 3 dagen upper ipv 2 waardoor ik toch een pak meer volume haal op een week tijd en qua herstel gaat het prima zo ... gewichten blijven progressief stijgen dus ga zo nog even door doen eer ik terug ga naar mijn upper/lower split.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Gisteren gaan trainen, nog een keertje met preworkout, 't was nodig, ik was helemaal leeg achteraf, maar wel voldaan.

@Tanuki_ @Mulan @515 't is aan jullie!
Deze week de dochter "voltijds" dus een weekje overslaan uit noodzaak maar ik blijf, deze week uitgezonderd, netjes 3x per week gaan! 😇

Al snap ik niet wat ik in powertraining kom posten. 🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: 515

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
1K
Terug
Bovenaan