Wat is er bg'ers, allemaal geen zin om te trainen?
Hier vorige week eindelijk nog eens 2 trainingen gedaan (de eerste was keihard afzien). Vanaf nu terug minstens 2 keer per week, bij voorkeur natuurlijk 3 want ik wil minstens terug naar het niveau van juni/juli 2022 teruggroeien.

@515 @Tanuki_ KOMAAN
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Wat is er bg'ers, allemaal geen zin om te trainen?
Hier vorige week eindelijk nog eens 2 trainingen gedaan (de eerste was keihard afzien). Vanaf nu terug minstens 2 keer per week, bij voorkeur natuurlijk 3 want ik wil minstens terug naar het niveau van juni/juli 2022 teruggroeien.

@515 @Tanuki_ KOMAAN
Tot hiertoe raak ik toch aan 2-3 per week nog altijd, hoera!
Nog wat DOMS van mijn zondagavondtraining met front squat en deficit deadlift.

Eerste training na even stilliggen is altijd afzien, in theorie is de dag na de training een zeer lichte training ideaal om de pijn te verzachten. Al ben ik niet zeker dat zo'n training niet meer afzien is dan gewoon twee dagen doorbijten :unsure:
 
Tot hiertoe raak ik toch aan 2-3 per week nog altijd, hoera!
Nog wat DOMS van mijn zondagavondtraining met front squat en deficit deadlift.

Eerste training na even stilliggen is altijd afzien, in theorie is de dag na de training een zeer lichte training ideaal om de pijn te verzachten. Al ben ik niet zeker dat zo'n training niet meer afzien is dan gewoon twee dagen doorbijten :unsure:
2 dagen werd 4 dagen vorige week :unsure:.
Super dat het toch lukt om te trainen, homegym is natuurlijk wel ideaal in zo'n geval.
 
Wat is er bg'ers, allemaal geen zin om te trainen?
Hier vorige week eindelijk nog eens 2 trainingen gedaan (de eerste was keihard afzien). Vanaf nu terug minstens 2 keer per week, bij voorkeur natuurlijk 3 want ik wil minstens terug naar het niveau van juni/juli 2022 teruggroeien.

@515 @Tanuki_ KOMAAN
Eergisteren weer begonnen, welkom pijn.
En morgen squats voor het eerst sinds... ohjee.

Super dat het toch lukt om te trainen, homegym is natuurlijk wel ideaal in zo'n geval.
Home gym is zalig. Live bericht vanuit de home gym hier. 🙋🏻‍♂️
 
Ik amuseer me intussen best wel. Deadlift toch al bijna mijn bodyweight, dus making gainz :unsure:

Verbaasd dat ik niet sore ben na de sessie DL - maar interwebs leren me dat dat normaal is. Dus huray for me?
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Eergisteren weer begonnen, welkom pijn.
En morgen squats voor het eerst sinds... ohjee.
Home gym is zalig. Live bericht vanuit de home gym hier. 🙋🏻‍♂️
Ja kheb de laatste weken (december, zeker rond de feestdagen) wat te veel gedronken en te weinig getraind, dus die eerste training vorige week was helemaal doodgaan. Die daarna en die van gisteren waren al veel beter, morgen staat er terug eentje gepland.

Geen plaats voor een home gym hier en ik heb het persoonlijk ook echt nodig precies om “naar de gym” te gaan.

Hm, squats, zou ik misschien nog eens moeten doen :unsure:.
 
Wat is er bg'ers, allemaal geen zin om te trainen?
Hier vorige week eindelijk nog eens 2 trainingen gedaan (de eerste was keihard afzien). Vanaf nu terug minstens 2 keer per week, bij voorkeur natuurlijk 3 want ik wil minstens terug naar het niveau van juni/juli 2022 teruggroeien.

@515 @Tanuki_ KOMAAN
Gym niet available tot na de verhuis, vanaf ongeveer 1 feb is't weer VOLLENBAK
 
Ben ook terug gestart 3 keer per week met krachttraining. In de "homegym".

Beschik enkel over 2 dumbbells met verwisselbare schijven. Voor nu is dat voldoende en het is gemakkelijk verplaatsbaar. Waardoor ik overal wel kan trainen. Nadeel is wel dat ik op een bepaald moment toch zal moeten overschakelen op barbell, maar dat zal nog wel even duren.

Aangezien ik geen bankje heb is db chestpress altijd een creatieve zoektocht. Momenteel gebruik ik ofwel de fitnessbal om op te liggen (maar dan lig ik niet 100% recht) ofwel de opgevouwen ikeamat, wat juist hoog genoeg is om mijn armen te laten zakken zodat de dumbbells op borsthoogte komen.

De zondag buiten getraind (moest wachten terwijl zoon zijn les had en het was niet de moeite om op en af naar huis te rijden) en mijn chestpress op een bankje gedaan.

Buiten de krachttraining probeer ik nog 3 cardio momenten van een uur in te lassen per week. We hebben een crosstrainer (lukt niet altijd) en ook nog 2 keer mobility/stretching.
 
Ben ook terug gestart 3 keer per week met krachttraining. In de "homegym".

Beschik enkel over 2 dumbbells met verwisselbare schijven. Voor nu is dat voldoende en het is gemakkelijk verplaatsbaar. Waardoor ik overal wel kan trainen. Nadeel is wel dat ik op een bepaald moment toch zal moeten overschakelen op barbell, maar dat zal nog wel even duren.

Aangezien ik geen bankje heb is db chestpress altijd een creatieve zoektocht. Momenteel gebruik ik ofwel de fitnessbal om op te liggen (maar dan lig ik niet 100% recht) ofwel de opgevouwen ikeamat, wat juist hoog genoeg is om mijn armen te laten zakken zodat de dumbbells op borsthoogte komen.
Bridge-Chest-Press.jpg

Zo heb ik dat opgelost tijdens de eerste lockdown, om toch dieper te gaan dan een klassieke floor press.

Voor squats en deadlifts vind ik dumbbells wel een merde, die worden al snel te zwaar om praktisch te zijn. Lunges en andere variaten op 1 been lossen dat wel deels op.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Bridge-Chest-Press.jpg

Zo heb ik dat opgelost tijdens de eerste lockdown, om toch dieper te gaan dan een klassieke floor press.

Voor squats en deadlifts vind ik dumbbells wel een merde, die worden al snel te zwaar om praktisch te zijn. Lunges en andere variaten op 1 been lossen dat wel deels op.
Merci voor de tip.

Squats valt nog mee omdat ik nog in de noob fase zit. Ik hou de dumbbells tegen mijn schouders.

Deadlift is van het begin al merde doordat die schijven minder groot zijn dan bij een barbell en ge uw heup nergens tegen kunt duwen als je recht staat.
 
Merci voor de tip.

Squats valt nog mee omdat ik nog in de noob fase zit. Ik hou de dumbbells tegen mijn schouders.

Deadlift is van het begin al merde doordat die schijven minder groot zijn dan bij een barbell en ge uw heup nergens tegen kunt duwen als je recht staat.
Eigenlijk houdt die vrouw haar armen te ver van haar lichaam (hoek borst/arm te groot) nu ik die foto opnieuw zie.

Goblet squats vind ik ook leuk maar dan heb je al dikkere halters nodig. Voor die deadlift kan je denk ik wel met je handen je benen volgen (dus benen tussen de "schijven" van de dumbbells) misschien op dezelfde manier als je bij een bar daar raakt, maar heb het zelf nog niet geprobeerd.
 
Eigenlijk houdt die vrouw haar armen te ver van haar lichaam (hoek borst/arm te groot) nu ik die foto opnieuw zie.

Goblet squats vind ik ook leuk maar dan heb je al dikkere halters nodig. Voor die deadlift kan je denk ik wel met je handen je benen volgen (dus benen tussen de "schijven" van de dumbbells) misschien op dezelfde manier als je bij een bar daar raakt, maar heb het zelf nog niet geprobeerd.
Goblet squats is ook nog optie ja,

Voor deadlift doe ik het zo al, dus mijn voet tussen de schijven. Ik val dan met rechtkomen wel een stukje halter tegen mijn heup. Maar het is toch opletten dan de heup niet voorbij de halter komt.
 
Wel plezant dat dat in het begin zo vooruit gaat. Kunt iedere sessie wat kilo's er bij smijten, het gaat gewoon met een propper form van de grond.
Ik zit nu relatief vlot aan 105% BW DL, en ik heb sowieso mijn max op 150% gezet.

Ik heb zo het gevoel dat dit dezelfde weg gaat afleggen als het Dunning Kruger syndroom. Weken gaat het gelijk niets, en plots staat hij voor je neus: PLATEAU. :laugh:
 
Wel plezant dat dat in het begin zo vooruit gaat. Kunt iedere sessie wat kilo's er bij smijten, het gaat gewoon met een propper form van de grond.
Ik zit nu relatief vlot aan 105% BW DL, en ik heb sowieso mijn max op 150% gezet.

Ik heb zo het gevoel dat dit dezelfde weg gaat afleggen als het Dunning Kruger syndroom. Weken gaat het gelijk niets, en plots staat hij voor je neus: PLATEAU. :laugh:
Sowieso is het een kwestie van diminishing returns, waar je op de duur enkel nog vooruitgang maakt door vaker te trainen en/of periodisatie. Ik zit in die fase dat ik gewoon mijn persoonlijk topniveau niet kan bereiken door "het leven" en dat overtreffen zou gewoon meer moeite vragen dan ik nog wil (en jonger word ik ook al niet).

De gangbare term voor jouw fase is noob gains :)
Maar is inderdaad wel leuk, gewoon lineaire progressie en gaan.
 
Wat doe je nu eigenlijk van training?

Hoofdzakelijk DL en barbell rows. Heb nog geen squat rack oid dus BP of squats zit er nog niet in. Zal voor volgende maand zijn, kan ik ook wat meer variëren.

Ik volg vnl de informatie die me hier in de thread bezorgd was over de 5x5stronglift. Ik had het redelijk instrumenteel opgepakt, bepaalde oefeningen om bepaalde spieren te versterken - dus echt met oog op de gezondheidsvoordelen. Maar nu blijkt dat ik het ook gewoon plezant vind. Dus heel fijn dit, heel fijne afwisseling tov de duursport die ik anders doe.
 
Hoofdzakelijk DL en barbell rows. Heb nog geen squat rack oid dus BP of squats zit er nog niet in. Zal voor volgende maand zijn, kan ik ook wat meer variëren.
Je kan ook military/shoulder press (of push press) doen i.p.v. bench press, maar dan moet je wel eerst een beetje deftig je gewicht leren cleanen (schouderen in mooi Nederlands). Dat is dan schouders i.p.v. borst + armspieren, maar voor de niet-powerlifter maakt dat minder uit.

Om de squat te vervangen is er ook deze marteling:
Ik volg vnl de informatie die me hier in de thread bezorgd was over de 5x5stronglift. Ik had het redelijk instrumenteel opgepakt, bepaalde oefeningen om bepaalde spieren te versterken - dus echt met oog op de gezondheidsvoordelen. Maar nu blijkt dat ik het ook gewoon plezant vind. Dus heel fijn dit, heel fijne afwisseling tov de duursport die ik anders doe.
Nice!
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
979
Terug
Bovenaan