In grote hoeveelheden kopen is altijd goedkoper. Ik koop meestal 10kg en betaal dan rond de 10eur/kg.

Myprotein heeft mijn voorkeur, is de goedkoopste en komt heel goed uit de testen van labdoor. Een zak van 1kg kost daar nu (zonder korting) 22.10EUr. Maar je kan nog 15% korting krijgen en het wordt goedkoper als je grotere zakken koopt

Welke toestellen zijn het best voor de borstspieren te trainen?
Barbell Bench Press?

Want veel progressie merk ik niet na weken daarop trainen

Welke toestellen zijn het best voor de borstspieren te trainen?
Barbell Bench Press?

Want veel progressie merk ik niet na weken daarop trainen
Barbell bench press of dumbell bench press, wat je het liefst doet. Bedoel je met progressie hoe je borstspieren eruit zien of je kilograms dat je lift?

Barbell bench press of dumbell bench press, wat je het liefst doet. Bedoel je met progressie hoe je borstspieren eruit zien of je kilograms dat je lift?
eerder eruit zien. 😅
en die bench press van stoeltje 45-60° niet goed dan ?
2 varianten in onze fitness (volledig liggend & hoek)
Damn prijzen voor eitwitten zijn globaal hard gestegen.

1kg whey bij xxl van 25eur naar 29.
ik bestel ze nu op myprotein met code NINA (-36%)
maar ik kies verschillende smaakjes van 500gr

eerder eruit zien. 😅
en die bench press van stoeltje 45-60° niet goed dan ?
2 varianten in onze fitness (volledig liggend & hoek)
Ik denk dat je ook niet meteen moet verwachten grote borstspieren te krijgen hoor, dat is een langzaam process. Wat voor een schema volg je?

Die variant onder een hoek, is dat incline (hoofd hoger) of decline (hoofd lager)? Ik vermoed het eerste:

Bij een incline ga je naar verluid de bovenste kop van je borstspieren meer aanspreken, alsook je schouderspieren. Ik vermoed dat bodybuilders daarom die oefening ook wel geregeld doen om hun borst "vollediger" te ontwikkelen. Maar persoonlijk vind ik niet dat incline een grote meerwaarde heeft + ik heb de indruk (anekdotisch dus) dat veel mensen daarmee blessures oplopen.
Ik zou dan ook zelf opteren voor een vlakke variant + een shoulder press, met barbell of dumbels.

Overigens is een goede extra oefening ook (chest) dips.

Borstspieren groeien niet rap, als je intensief lift en goed eetpatroon ga je waarschijnlijk na 1 of 2 jaar verschil beginnen merken.

In grote hoeveelheden kopen is altijd goedkoper. Ik koop meestal 10kg en betaal dan rond de 10eur/kg.

Myprotein heeft mijn voorkeur, is de goedkoopste en komt heel goed uit de testen van labdoor. Een zak van 1kg kost daar nu (zonder korting) 22.10EUr. Maar je kan nog 15% korting krijgen en het wordt goedkoper als je grotere zakken koopt
Aanraders van smaken daar?
Verschilt toch vaak van merk tot merk

Ik ga meestal voor de chocolade smaken omdat je daar weinig mis mee kan MAAR chocolate peanutbutter is toch te vermijden.

Natural chocolate, chocolate coconut, straciatella, chocolate brownie zijn allemaal goed te doen

Allejupla, dumbbells van 2kg gekocht om iets aan mijn mager bovenlijfje te doen dus ik kom hier eens piepen.

Iemand aanraders voor beginners of gewoon beginnen met wat Youtube videootjes mee te volgen?

2kg? Dan kan je evengoed met flessen water trainen... :unsure:
Ik drink water van de kraan dus heb geen flessen water in huis ;)

Heb mij laten vertellen door een collega dat afhankelijk van de oefeningen die je doet, dat al meer dan genoeg kon zijn voor een absolute beginner.

Ik train zelf ook met halters en zo een pull-up bar maar voor de ene oefening heb je 7kg nodig en de andere bijv. 35kg. Dus sowieso heb je toch een range van gewichten nodig. Maar op YT ga je idd wel een "dumbbells only" workout vinden.

Allejupla, dumbbells van 2kg gekocht om iets aan mijn mager bovenlijfje te doen dus ik kom hier eens piepen.

Iemand aanraders voor beginners of gewoon beginnen met wat Youtube videootjes mee te volgen?
Je kan wel een isolatie-oefening vinden waar je het jezelf zo moeilijk maakt dat 2 kg ok is, ik denk aan side raises. Maar in het algemeen gaat 2 kg echt wel te weinig zijn voor de meeste/nuttigste oefeningen vrees ik. Je spreekt over bovenlichaam, een shoulder of chest press zal je al snel met meer doen, een roeibeweging zeker, enz.

Je kan wel een isolatie-oefening vinden waar je het jezelf zo moeilijk maakt dat 2 kg ok is, ik denk aan side raises. Maar in het algemeen gaat 2 kg echt wel te weinig zijn voor de meeste/nuttigste oefeningen vrees ik. Je spreekt over bovenlichaam, een shoulder of chest press zal je al snel met meer doen, een roeibeweging zeker, enz.
Zelfs side raises doet de gemiddelde ongetrainde man toch makkelijk 20+ reps met 2 kg. Ze kunnen eventueel nog nuttig zijn voor conditionering bij vechtsporten maar dan heb je het ook gehad.

Gisteren dan een workout van een kwartier gevolgd en dat voelde ik wel, maar niet tot op ‘t punt dat ik het gevoel had dat ik hard gewerkt had ofzo. Morgen eens een 2e kwartier aan toevoegen en zien hoe gemakkelijk dat gaat.

Hoe bepaal ik welk gewicht ik dan wel nodig heb?

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
2K
Terug
Bovenaan