Geen dokter dus luister vooral daarnaar:Bij het strekken (niet als hij volledig is uitgestrekt, maar tijdens de beweging eerder, zo rond de 135 graden strekking van de arm) van m'n arm en dingen vastpakken en opheffen (kracht zetten dus) voel ik langs de buitenkant van m'n elleboog pijn.
Ik denk dat dit wel redelijk veel voorkomt, ik heb het ook al gehad volgens mij. Het is te zeggen, als het effectief gewoon een "simpele" ontsteking is door altijd dezelfde beweging. Soms helpt het om na de zwaardere sets triceps/bench/press of in de plaats net eens voor vrij hoge reps te gaan om alles doorbloed te krijgen.
Wat je ook eens kan proberen is thuis je arm 20 tellen gestrekt houden (dus echt je arm belasten alsof je hem zou willen overstrekken), dan 20 tellen zo hard mogelijk buigen (same) en dit een paar keer afwisselen, eventueel met wat ibuprofen in je bloed. Voor een onsteking aan de knie helpt dat bij mij, maar dat is natuurlijk wel een ander gewricht.
Ik denk dat de klassieke oplossing van de dokter nu wel rust gaat zijn.
Ik denk dat de klassieker is om een wijdere grip te gebruiken, al zou ik dat niet teveel doen voor de polsen. Ik denk dat om echt de borstspieren meer aan te spreken je eigenlijk je armen zou moeten strekken en naar binnen bewegen, wat met een klassieke bench press niet gaat. Nu goed, de triceps zijn ook kleiner dus daarom dat je die misschien sneller voelt moe worden. Je zou kunnen met een stop pressen zoals op een competitie, dus spanning houden onderaan voor enkele tellen. Ik zou denken dat de start wel meer de borstspieren aanspreekt dus misschien met 1.5 reps werken (bar van de borst maar tot overname triceps, terug naar beneden, dan uitduwen).Iemand tips om bij bench press de borst spieren meer te gebruiken? Ik heb het gevoel dat ik teveel met mijn armen lift, aangezien ik daar het snelste de spieren voel activeren bij mijn bench. Heb al veel met mijn grip gespeeld, weider, korter, ... Doe ik mooi mijn schouders naar achter op de bench... Weet niet goed wat ik nog meer / anders kan doen.
Ik ben dit gewoon uit mijn duim aan het zuigen wel

Laatst bewerkt:
) zijn wel sore as fuck dus mijn armen zullen gewoon eerder "exhausted" geweest zijn omdat het kleinere spieren zijn.

.
... dan gaat mijne rug eraan vrees ik.
.
.
.