Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Moeilijk te zeggen hé, vermits dat afhangt van de oefening en welke/hoeveel spieren die aanspreekt. Ik zou voor een beginner groter compounds aanraden, maar dan zit je meteen met heel wat gewicht en ga je ook sneller stijgen in absolute kg's.Gisteren dan een workout van een kwartier gevolgd en dat voelde ik wel, maar niet tot op ‘t punt dat ik het gevoel had dat ik hard gewerkt had ofzo. Morgen eens een 2e kwartier aan toevoegen en zien hoe gemakkelijk dat gaat.
Hoe bepaal ik welk gewicht ik dan wel nodig heb?
eerder eruit zien.![]()
Correct, er zijn nog steeds mensen die denken dat je door 600 pushups dikkere abs krijgt…Eigenlijk moet je progressive overload gebruiken. Dat wil zeggen dat je stilletjesaan gewicht (of reps) verhoogd. Met 1 gewicht/dumbell ben je dus nooit veel
Trainen aan "RPE8" lijkt wel de nieuwe mode moet ik zeggen, valt me echt op hoe het laatste jaar ofzo iedereen daar de mond van vol heeft. Positieve ervaringen?Deze morgen foutje gemaakt bij het laden van de bar. Bedoeling was om een single te doen met 107.5kg @RPE8.
Dat ging een stuk moeilijker dan eigenlijk mocht. Toen ik de bar wilde laden voor mijn werksets bleek dat er 115kg opzat. Casual pr van 5kg. I'll take it
tis weer okAmai mijnen flexor digitorum profundus doe zeer.
RIP?Eerst die elleboogblessure (waar ik nog mee sukkel) en vlak daarna coronabesmetting, lang verhaal kort, zeker 4 weken niet getraind (eens 20 pushups gedaan en ik was stikkapot).
Ik ga straks voor de eerste keer terug naar de gym, wish me luck guys.
Goh, het ging eigenlijk nog redelijk goed, spieren alleen wat sneller vermoeid en m'n Leg Press was wel een pak minder (max 140kg gegaan en kan normaal op een goeie dag toch tot 160kg), sommige andere sets ook net 1 of 2 reps minder of 5kg minder, maar dat zal wel snel terug op niveau zijn. Voor de rest vandaag al wel wat last en dat zal morgen enkel erger worden, maar dan ga ik al terug, fight fire with fire!
.
)Ik fiets wel altijd op de hoogst mogelijke mogelijke versnelling!Fuck cardio![]()
Zoals verwacht op dag 2 erger hoe verder de dag vorderde, dus daarnet maar gaan trainen, vooral armen en benen waren zwaar. Deadlift toch tot men 5x100kg geraakt.Ah, the DOMS, op een rare manier voelt het zelfs goed![]()
Je hebt je training eigenlijk verkeerd aangepakt. Ineens al 140 kg legpressen na 20 dagen niet te trainen hehe. De eerste week zou ik niet in de buurt van 4-5 rir komen. Dus eigenlijk gewoon heel licht trainen. Vooral bij benen want dat is bij mij de enigste spiergroep waar ik echt een week last van heb.Zoals verwacht op dag 2 erger hoe verder de dag vorderde, dus daarnet maar gaan trainen, vooral armen en benen waren zwaar. Deadlift toch tot men 5x100kg geraakt.
Ik weet dat het niet rustig opbouwen was en misschien niet de beste aanpak maar het ging effectief wel. Vandaag toch terug redelijk heavy kunnen gaan dus precies niet al te veel “verlies” gemaakt.Je hebt je training eigenlijk verkeerd aangepakt. Ineens al 140 kg legpressen na 20 dagen niet te trainen hehe. De eerste week zou ik niet in de buurt van 4-5 rir komen. Dus eigenlijk gewoon heel licht trainen. Vooral bij benen want dat is bij mij de enigste spiergroep waar ik echt een week last van heb.
Vandaag DOMS x 5, zoals verwacht. Morgen maar terug trainenIk weet dat het niet rustig opbouwen was en misschien niet de beste aanpak maar het ging effectief wel. Vandaag toch terug redelijk heavy kunnen gaan dus precies niet al te veel “verlies” gemaakt.
.