Edit: En voor de duidelijkheid, ik typ dit om jullie een hart onder de riem te steken en te bevestigen dat uw huidige situatie/keuze/doel echt wel beter is, niet om de asshole uit te hangen.
Ik had het niet opgevat als de asshole uithangen hoor. Ik heb hier een tijd terug ook eens gevraagd of gewicht (en dus kracht) verliezen geen goede optie zou zijn, en herinner me dat je iets gelijkaardig postte. Op zich doe ik het ook wel voor de langetermijnsgezondheid. Ik ben 1m80 of 1m81 en deed op het einde wedstrijden in de -120 kg categorie. Leuk om sterk te zijn, maar ja dat BMI is afgrijselijk natuurlijk. En ook al gaat BMI niet echt op als indicator voor mensen met veel spiermassa, mijn "power belly" gaf wel een indicatie dat het wat ver ging.

Dusja, zeker aangezien competitie in de toekomst onzeker is, denk ik dat ik liever relatief sterk maar ook gezond blijf. Uiteindelijk is dat toch een extra druk op heel je lichaam, zo'n gewicht.
Als ik mijn sheet er eens bij neem zit ik al quasi een jaar aan 76kg. Gemiddelde inname per dag de afgelopen 50 weken was zo'n 3100kcal, en dat is eigenlijk nog een onderschatting want vetstoffen gebruikt tijdens het koken zoals boter en olijfolie reken ik niet mee. Ik doe vier trainingen per week van ongeveer een uur.
Ik heb aanleg tot het bijkomen, ook wel bijkomen in spiermassa vermoed ik. Als ik kijk naar mijn vader en broer zijn dat ook twee vrij forse mensen, die snel redelijk gespierd waren door fysieke activiteiten. Ik heb ook nooit mass gainers of zo'n zaken gebruikt, en heb ooit mijn eerste wedstrijd meegedaan in de -72.5 kg :unsure:

Een jaar later was dat een categorie hoger (-82.5), en zo bleef dat eigenlijk gaan. Ik heb het langst in de -105 gezeten, maar na een jaar VS ben ik dan magischerwijs serieus bijgekomen en had ik niet echt zin om te vermageren.
 
Ik had het niet opgevat als de asshole uithangen hoor. Ik heb hier een tijd terug ook eens gevraagd of gewicht (en dus kracht) verliezen geen goede optie zou zijn, en herinner me dat je iets gelijkaardig postte. Op zich doe ik het ook wel voor de langetermijnsgezondheid. Ik ben 1m80 of 1m81 en deed op het einde wedstrijden in de -120 kg categorie. Leuk om sterk te zijn, maar ja dat BMI is afgrijselijk natuurlijk. En ook al gaat BMI niet echt op als indicator voor mensen met veel spiermassa, mijn "power belly" gaf wel een indicatie dat het wat ver ging.

Dusja, zeker aangezien competitie in de toekomst onzeker is, denk ik dat ik liever relatief sterk maar ook gezond blijf. Uiteindelijk is dat toch een extra druk op heel je lichaam, zo'n gewicht.

Ik heb aanleg tot het bijkomen, ook wel bijkomen in spiermassa vermoed ik. Als ik kijk naar mijn vader en broer zijn dat ook twee vrij forse mensen, die snel redelijk gespierd waren door fysieke activiteiten. Ik heb ook nooit mass gainers of zo'n zaken gebruikt, en heb ooit mijn eerste wedstrijd meegedaan in de -72.5 kg :unsure:

Een jaar later was dat een categorie hoger (-82.5), en zo bleef dat eigenlijk gaan. Ik heb het langst in de -105 gezeten, maar na een jaar VS ben ik dan magischerwijs serieus bijgekomen en had ik niet echt zin om te vermageren.
De genetics om ne serieuze beer te zijn, zijn er wel duidelijk dan.
 
Ik weet dat dat rack van Helisports lager was dan vele anderen, ik had zelf maar enkele cm's overschot toen.

Edit: 205cm dus 😞
Zou een squat rack passen? (Lengte)
Te hoog idd, een rack zou kunnen passen maar ik was dus naar zoiets aan ‘t kijken wat ik linkte omdat dat voor thuis nog wel oké lijkt. De bedoeling is om nog wel 2 keer per week naar de BF te gaan maar dan tussendoor de mogelijkheid hebben om thuis te trainen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Te hoog idd, een rack zou kunnen passen maar ik was dus naar zoiets aan ‘t kijken wat ik linkte omdat dat voor thuis nog wel oké lijkt. De bedoeling is om nog wel 2 keer per week naar de BF te gaan maar dan tussendoor de mogelijkheid hebben om thuis te trainen.
Het model dat je linkt lijkt me wel niet echt geschikt om te squatten, met die steunen dicht bij elkaar en verbonden? Misschien aparte squat stand met een bankje?
 
Het model dat je linkt lijkt me wel niet echt geschikt om te squatten, met die steunen dicht bij elkaar en verbonden? Misschien aparte squat stand met een bankje?
Squats dacht ik dan in de gym te doen en thuis misschien bulgarian split squats?

Ik zeg het, ruimte is beperkt, ongeveer 2x1.60 en 2 meter hoog.
 
Squats dacht ik dan in de gym te doen en thuis misschien bulgarian split squats?

Ik zeg het, ruimte is beperkt, ongeveer 2x1.60 en 2 meter hoog.
Ja, natuurlijk wel leuk als je met je barbell niet in de muur zit :)

Je hebt ook kortere barbells tegenwoordig, die wel olympische schijven gebruiken, met de COVID-homegym trend. Maar vaak zijn die dan nog extra duur of van dure merken.
 
Ja, natuurlijk wel leuk als je met je barbell niet in de muur zit :)

Je hebt ook kortere barbells tegenwoordig, die wel olympische schijven gebruiken, met de COVID-homegym trend. Maar vaak zijn die dan nog extra duur of van dure merken.
Zal ik eens bekijken, er staat in ieder geval veel te koop tweedehands.
 
Squats dacht ik dan in de gym te doen en thuis misschien bulgarian split squats?

Ik zeg het, ruimte is beperkt, ongeveer 2x1.60 en 2 meter hoog.
Die Decathlon halterstang is al 170cm. Dus tenzij je nog redelijk wat spelingsruimte hebt zal je met zo'n set niet veel kunnen aanvangen? Verder is dat ook allemaal lucht materiaal dat je niet al te hard kan belasten.
 
Zal ik eens bekijken, er staat in ieder geval veel te koop tweedehands.
Wat @LSDsmurf zegt klopt ook wel, ik vermoed dat je je bar nog kan opstellen volgens de langste as van je ruimte, want anders wordt het wel heel krap natuurlijk.

Zoiets is misschien interessant om naar te kijken: https://www.fitness-seller.nl/atx-camouflage-bar-150-cm/, in combinatie met geen al te brede squat stand ofzo? Dat specifiek voorbeeld heeft nu wel een nutteloze coating, maar ze lijken die niet zonder te hebben.
 
Merci mannen, ga het eens in detail bekijken. Die van 150cm is wel interresant, maar ik kan inderdaad zo opstellen dat 170cm ook geen probleem mag zijn.

Nu, belasting is in mijn geval ok, ik dl momenteel max 120kg ofzo.
 
Merci mannen, ga het eens in detail bekijken. Die van 150cm is wel interresant, maar ik kan inderdaad zo opstellen dat 170cm ook geen probleem mag zijn.

Nu, belasting is in mijn geval ok, ik dl momenteel max 120kg ofzo.
Het grote verschil is dat die barbell bij die Decathlonset sleeves heeft van 30 mm diameter, terwijl de "officiële" gewichten die je in de meeste gyms kan vinden 50 mm opening hebben. Algemeen is dat dus een eerder dunne bar (van 10 kg i.p.v. 20 kg) die niet zo hoog belast kan worden en snel zal buigen. Grip zal ook minder zijn. De bijgeleverde schijven zullen qua diameter ook kleiner zijn dan wat je gewoon bent. Totaal van alles is dat 100 kg gewichten en 10 kg bar, dus je deadlift eigenlijk al meer. Of je dat erg vindt hangt natuurlijk helemaal van jou af hé, voor 500 eur zal het moeilijk worden waarschijnlijk om voor olympische bar, schijven, én dan nog bankje en stands te gaan, tenzij je 2dehands geluk hebt.
 
En...na een week ziek zonder training toch 5 trainingen kunnen doen tot ik tijdens een zware squatsessie* "iets" in mijn rug voelde en nu al sinds donderdag met een rugblessure rondloop.

Echt zwaar was die squatsessie dan nog niet, de week ervoor harder getraind. Ik denk dat het echt mijn gewichtsverlies is waardoor recuperatie minder is, en het ook onvoorspelbaar wordt of iets nu nog doenbaar of veel te zwaar is. Ik denk dat ik gewoon terug van lichte gewichten moet opbouwen, in plaats van vast te houden aan de zware sets. Zucht. Eerst zien dat die rug niet te serieus is.
 
Ik ga ook eens moeten gaan zien naar een deftige opstelling.
Werk nu uitsluitend met halters en door wat creatief met de oefeningen om te gaan, lukt het nog wel om alles te trainen (buiten benen, die doe ik niet omdat dat wel oké zit tov de rest).

2dehands al een paar mooie dingen zien voorbijkomen, maar telkens te laat. 't goeie weer zal er voor iets tussen zitten :)
 
Ik ga ook eens moeten gaan zien naar een deftige opstelling.
Werk nu uitsluitend met halters en door wat creatief met de oefeningen om te gaan, lukt het nog wel om alles te trainen (buiten benen, die doe ik niet omdat dat wel oké zit tov de rest).

2dehands al een paar mooie dingen zien voorbijkomen, maar telkens te laat. 't goeie weer zal er voor iets tussen zitten :)
Welke oefeningen zoek je net te doen? Als je zegt dat je geen benen zou trainen, is een power cage al niet echt nodig lijkt me?
 
Welke oefeningen zoek je net te doen? Als je zegt dat je geen benen zou trainen, is een power cage al niet echt nodig lijkt me?
Nee, zeker niet lijkt me.

Momenteel train ik het volledige bovenlichaam. Dus alles wat mij hierbij kan helpen zou top zijn.
Gaat ook met halters, maar ik vind het niet voor iedere oefening of spiergroep even gemakkelijk.

Mijn doel momenteel is vnl. spiergroei. Op zich zit het gewicht wel goed bij mij, maar het mag wat forser gebouwd zijn :)
Ben nu een 2-tal maanden bezig, ik train telkens om de andere dag (dan train ik wel iedere keer mijn volledige spiegroepen van het bovenlichaam, wat niet ideaal is, denk ik).

En nu sinds een 2/3-tal weken ga ik op rustdagen min. 5K lopen (al zal dat binnenkort wel iets meer zijn). Een rustdag heb ik in principe niet, maar dat lopen heeft voor mij allerminst een negatieve impact.
 
Nee, zeker niet lijkt me.

Momenteel train ik het volledige bovenlichaam. Dus alles wat mij hierbij kan helpen zou top zijn.
Gaat ook met halters, maar ik vind het niet voor iedere oefening of spiergroep even gemakkelijk.

Mijn doel momenteel is vnl. spiergroei. Op zich zit het gewicht wel goed bij mij, maar het mag wat forser gebouwd zijn :)
Ben nu een 2-tal maanden bezig, ik train telkens om de andere dag (dan train ik wel iedere keer mijn volledige spiegroepen van het bovenlichaam, wat niet ideaal is, denk ik).

En nu sinds een 2/3-tal weken ga ik op rustdagen min. 5K lopen (al zal dat binnenkort wel iets meer zijn). Een rustdag heb ik in principe niet, maar dat lopen heeft voor mij allerminst een negatieve impact.
Dus een barbell met schijven voor allerhande rows, shoulder press, eventueel nog biceps en triceps. In de limiet zelfs floor press (bankdrukken zonder bank), al wordt dat wel een onderneming.

Moet je wel die barbell kunnen tot je schouders brengen, anders heb je steunen nodig. En met een bankje en steunen dan bench press.

Andere optie kan zijn om die barbell en schijven te kopen en dan zo'n dip/pull up station. Dan kan je alles van de eerste lijn + dips & pull ups.
 
Dus een barbell met schijven voor allerhande rows, shoulder press, eventueel nog biceps en triceps. In de limiet zelfs floor press (bankdrukken zonder bank), al wordt dat wel een onderneming.

Moet je wel die barbell kunnen tot je schouders brengen, anders heb je steunen nodig. En met een bankje en steunen dan bench press.

Andere optie kan zijn om die barbell en schijven te kopen en dan zo'n dip/pull up station. Dan kan je alles van de eerste lijn + dips & pull ups.
Aangezien ik ondertussen al halters en een bankje heb van mijn pa, denk ik richting zoiets:




Misschien dan in combo met zo kleinere stang zoals die jij al linkte. Maar ik zie eerlijk gezegd door het bos de bomen niet.
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
960
Terug
Bovenaan