Op youtube zijn er ook wel enkele goede kanalen zoals die van John meadows, hypertrophy coach, Jeff nippard... Dwing uzelf ook niet om oefeningen te blijven doen die je niet graag doet want dat werkt toch niet op lange termijn.
Mooi toch hoe zijn kanaal in leven wordt gehouden nog.
Zijn het meestal "reposts" herwerkt of beelden die er nog waren en niet gepost waren voordien?
 
Misschien een late reactie maar ik lees hier niet zo vaak meer. De tijd dat we dachten dat de grote 3 nodig waren ligt toch al ver achter ons. Bench press, squat en deadlift zijn ook niet de meest eenvoudige oefeningen. Focus u dus zeker daar niet op. Als uw doel hypertrofie is zijn er genoeg alternatieven waarbij je ook meer kan concentreren op de spieren die je wil trainen ipv constant bezig te zijn met vorm, zeker als beginner. Er is echt niks mis met machines en kabel oefeningen en kan zelfs beter zijn voor spiermassa. Op youtube zijn er ook wel enkele goede kanalen zoals die van John meadows, hypertrophy coach, Jeff nippard... Dwing uzelf ook niet om oefeningen te blijven doen die je niet graag doet want dat werkt toch niet op lange termijn. Er zijn altijd wel alternatieven ookal is die oefening misschien minder optimaal.
Ik denk dat de teneur hier vooral pro compounds was, dat is in principe niet noodzakelijk SBD.

Het kan mijn indruk zijn maar het lijkt me net dat we van een periode komen dat men dacht dat zulke oefeningen niet nodig waren, en men daar van terugkomt. Ik denk dat een beginner bij alles (deftig uitgevoerd) gebaat is, maar qua efficiëntie ga je wel aan veel kabels moeten trekken om een compound te vervangen.

Persoonlijk ben ik ook van mening dat een compound goed leren uitvoeren bij krachttraining hoort. Maar volledig akkoord met je laatste zin hoor, wat je tegen je zin doet hou je niet vol.
 
Iemand hier die soms een fitness in het Gentse kan aanraden waar het 's avonds nog ietwat menselijk is qua drukte? Ik ga momenteel naar Basic Fit Ledeberg, maar 's avonds is het gewoon niet te doen. Ik kan nooit alle oefeningen doen die ik wil, bijna alles is continue bezet en slaag je er toch in een bench of squatrek te bemachtigen komen ze na 5min. al vragen hoelang je nog bezig bent. Andere Basic Fits lijken op dat vlak niet veel beter te zijn. Iemand tips?
 
Iemand hier die soms een fitness in het Gentse kan aanraden waar het 's avonds nog ietwat menselijk is qua drukte? Ik ga momenteel naar Basic Fit Ledeberg, maar 's avonds is het gewoon niet te doen. Ik kan nooit alle oefeningen doen die ik wil, bijna alles is continue bezet en slaag je er toch in een bench of squatrek te bemachtigen komen ze na 5min. al vragen hoelang je nog bezig bent. Andere Basic Fits lijken op dat vlak niet veel beter te zijn. Iemand tips?
 
Hoe trainen jullie met vermoeide spieren?

Heb zondag mijn eerste loopwedstrijd gelopen, met nu nog altijd een beetje spierpijn.

Zouden jullie nog even rust inlassen en geen krachttraining doen? Of juist wel, maar aangepast schema.

Normaal train ik 5x5 en staat er elke keer squats op het menu. Ik wou nu deze gewoon zonder/zeer laag in gewicht doen om de spieren wat te ontlasten.

Gisteren heb ik een half uur op de crosstrainer cardio gedaan als recup, had toen geen spierpijn. Tijdens de oefening zelf.
 
Hoe trainen jullie met vermoeide spieren?

Heb zondag mijn eerste loopwedstrijd gelopen, met nu nog altijd een beetje spierpijn.

Zouden jullie nog even rust inlassen en geen krachttraining doen? Of juist wel, maar aangepast schema.

Normaal train ik 5x5 en staat er elke keer squats op het menu. Ik wou nu deze gewoon zonder/zeer laag in gewicht doen om de spieren wat te ontlasten.

Gisteren heb ik een half uur op de crosstrainer cardio gedaan als recup, had toen geen spierpijn. Tijdens de oefening zelf.
Momenteel totaal uit schema wegens verschillende redenen. Maar normaal, als ik zwaar getraind heb en na 2 dagen heb ik nog "last", train ik die spiergroep wel, maar dan misschien eerder wat lager in gewicht en als ik voel dat het gaat wat meer reps. Maar dat hangt totaal van het gevoel van het moment af.
 
Hoe trainen jullie met vermoeide spieren?

Heb zondag mijn eerste loopwedstrijd gelopen, met nu nog altijd een beetje spierpijn.

Zouden jullie nog even rust inlassen en geen krachttraining doen? Of juist wel, maar aangepast schema.

Normaal train ik 5x5 en staat er elke keer squats op het menu. Ik wou nu deze gewoon zonder/zeer laag in gewicht doen om de spieren wat te ontlasten.

Gisteren heb ik een half uur op de crosstrainer cardio gedaan als recup, had toen geen spierpijn. Tijdens de oefening zelf.
Volgens mij gaat een rustige training beter zijn dan gewoon overslaan. Je moet het natuurlijk zelf wat zien, vroeger sloeg ik altijd een training over na een wedstrijd powerlifting. Dus wedstrijd op zaterdag of zondag, en eerste training dat pas op donderdag i.p.v. dinsdag, en dan voelde je gewoon nog dat het vat af was. Bij jou is het lopen natuurlijk dus dat is al niet helemaal hetzelfde naar spiervermoeidheid toe, dus ik zou het proberen.

Dit gezegd zijnde heb ik al een week geen klop uitgevoerd wegens zware verkoudheid :unsure:
 
Dit gezegd zijnde heb ik al een week geen klop uitgevoerd wegens zware verkoudheid :unsure:
Vroeger trainde ik gewoon door, verkoudheid of niet.

Ik merk dat ik meer deugd heb van gewoon rust te nemen wanneer ik ietwat ziek ben. Na een week (of 2) niets te doen en de verkoudheid is weg merk ik dat ik een soort van supercompensatie heb (door de rust) en dat ik na een week toch direct weer goed op niveau zit. Terwijl dat ik vroeger, wanneer ik gewoon door deed, langer sukkelde om weer op niveau te geraken.
 
Vroeger trainde ik gewoon door, verkoudheid of niet.

Ik merk dat ik meer deugd heb van gewoon rust te nemen wanneer ik ietwat ziek ben. Na een week (of 2) niets te doen en de verkoudheid is weg merk ik dat ik een soort van supercompensatie heb (door de rust) en dat ik na een week toch direct weer goed op niveau zit. Terwijl dat ik vroeger, wanneer ik gewoon door deed, langer sukkelde om weer op niveau te geraken.
Wel we zullen zien hoe dat vanavond gaat :unsure:

Sowieso doe ik tegenwoordig iets meer wat ik leuk vind, dan echt jagen voor de zwaarste gewichten, vermits ik thuis train en het bijlange niet zeker is dat nog ooit wedstrijden doe.
 
Gisteren na de middag paar uurkes verlof gepakt en de kinderen naar mijn schoonouders, dus toch nog eens kunnen gaan trainen. Deed enorm veel deugd en ik heb voor het eerst in 3 maanden nog eens DLs gedaan!
 
Gewoon voor de "fun" vraag ik mij af wat gij bedoelt met "OHP lichter dan gehoopt"? Over welk gewicht/reps spreken we dan?
Bwa ik was twee weken terug "goed bezig", omdat ik na jaren bench press en amper OHP het had omgedraaid, en dan was ik aan het proberen op "zware dagen" boven de 90 kg te gaan. Gisteren dan een set van 2 reps met 92.5 kg, met verschrikkelijke vorm en veel te veel moeite. Dus heb daarna 4 sets van 2x90 kg gedaan, wat eigenlijk beter begon te gaan naarmate ik het vaker deed. Ik denk dus ook niet echt goed opgewarmd. Twee weken terug ook 5x4 met 82.5 gedaan. Meer volume is eigenlijk zeldzaam :unsure:
 
Bwa ik was twee weken terug "goed bezig", omdat ik na jaren bench press en amper OHP het had omgedraaid, en dan was ik aan het proberen op "zware dagen" boven de 90 kg te gaan. Gisteren dan een set van 2 reps met 92.5 kg, met verschrikkelijke vorm en veel te veel moeite. Dus heb daarna 4 sets van 2x90 kg gedaan, wat eigenlijk beter begon te gaan naarmate ik het vaker deed. Ik denk dus ook niet echt goed opgewarmd. Twee weken terug ook 5x4 met 82.5 gedaan. Meer volume is eigenlijk zeldzaam :unsure:
Ik zal voor u alles in perspectief zetten, ik heb gisteren OHP gedaan, 3x10reps met 35kg en ik was keicontent :unsure:.
 
Maar dat is zo veel volume!
Andere insteek en ander gewenst resultaat denk ik!
Ik ben momenteel al lang blij als ik eens 2 of 3 keer goed kan trainen.

Gisteren:
Incline Bench (Barbell)
OHP (Barbell)
Seated Rows (Cable/Pulley)
Cable Crossover (Cable/Pulley)
Deadlift (Barbell)
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Andere insteek en ander gewenst resultaat denk ik!
Ik ben momenteel al lang blij als ik eens 2 of 3 keer goed kan trainen.

Gisteren:
Incline Bench (Barbell)
OHP (Barbell)
Seated Rows (Cable/Pulley)
Cable Crossover (Cable/Pulley)
Deadlift (Barbell)
Incline én OHP moet wel een gruwelijke combinatie zijn. Bij mij voelde incline altijd wat vreemd aan, als een injury waiting to happen, dus nooit veel gedaan. Hoe gaan de deadlifts?

Hier is het hopelijk toch nog mogelijk om 3 keer per week te trainen. Zoals je weet was dat altijd SBD, maar ik ben die bench wat beu. Enerzijds nooit mijn favoriete oefening geweest, anderzijds ook gewoon niet zo veilig om alleen je grenzen mee te verkennen. Ik zit wel verveeld met het idee bijna 19 jaar aan bench press op te geven, dus ik dacht dit te doen:

Squat - OHP - Snatch Grip Deadlift
Deadlift - Bench (misschien narrow grip) - Squat
Squat - OHP - Power Clean

Dat motiveert een beetje meer, door de OHP waarin ik wat progressie kan maken, en de power clean waar ik dus echt een absolute beginner in ben.
 
Incline én OHP moet wel een gruwelijke combinatie zijn. Bij mij voelde incline altijd wat vreemd aan, als een injury waiting to happen, dus nooit veel gedaan. Hoe gaan de deadlifts?

Hier is het hopelijk toch nog mogelijk om 3 keer per week te trainen. Zoals je weet was dat altijd SBD, maar ik ben die bench wat beu. Enerzijds nooit mijn favoriete oefening geweest, anderzijds ook gewoon niet zo veilig om alleen je grenzen mee te verkennen. Ik zit wel verveeld met het idee bijna 19 jaar aan bench press op te geven, dus ik dacht dit te doen:

Squat - OHP - Snatch Grip Deadlift
Deadlift - Bench (misschien narrow grip) - Squat
Squat - OHP - Power Clean

Dat motiveert een beetje meer, door de OHP waarin ik wat progressie kan maken, en de power clean waar ik dus echt een absolute beginner in ben.
Laat ons zeggen dat ik mijn schouders wel voelde bij die laatste set OHP.
Zoals ik zei, net 3 maanden geen DL gedaan, maar gisteren eerst 10x60kg dan 10x80kg en dan nog eens 8x90kg en dat ging mét correct vorm.

Ik heb al maanden zo goed als geen vooruitgang geboekt, maar met mijn trainingsfrequentie momenteel ben ik al lang blij dat er geen of weinig verlies op zit.

Ik volg wel met dat bench een moeilijke is om zwaar te gaan/tegen je max aan, omdat het niet echt heel veilig is. Als ik alleen train is het bijna altijd een chest press/cable crossover/... in plaats van bench. Zeker met de kilo's waar jij mee traint zou ik daar echt een beetje schrik van hebben.

En toch speciaal dat bij iedereen een ander accent zal liggen, enkel en alleen al door "gevoel" van oefeningen. Ik doe net heel graag incline bench. Hetgeen wat ik bv. helemaal nooit zal doen zijn skull crushers, daar voel ik gewoon aan mijn linkerschouder dat die zit te wachten om het op te geven.
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
980
Terug
Bovenaan