Ik heb het denk ik al eens gevraagd maar voor zij met kinderen hier:

Wanneer zijn jullie terug begonnen met enige training? Momenteel is de dochter morgen een week en het is natuurlijk nog niet aan de orde, te druk en als ik nu nog iets van oefeningen zou doen zou dat gewoon de slaap van mijn vrouw impacteren en die heeft al veel te weinig. Maar wanneer lukte het jullie?
Ik denk dat daar geen rechtlijnig antwoord voor bestaat. Het enige juiste is "wanneer het past voor uw vrouw en u".

Persoonlijk ik vrij snel, maar ik heb een goede aparte ruimte om te trainen.
 
@Sylverscythe nog eens proficiat!
Mijn oudste zoon was al bijna een jaar toen ik destijds ben beginnen fitnessen (vooral cardio maar maakt niet uit). (maart 2017)

Na de geboorte van onze jongste (december 2018), ben ik denk ik redelijk snel terug begonnen, maar dat was dan denk ik vooral omdat ik ‘s middags op mijn werk kon trainen.

Het belangrijkste is denk ik om erover te praten, misschien is het bv. logischer om ipv 3 keer een full workout te doen, 6 keer korter te trainen en te splitten. Of een variatie die voor jou/jullie werkt.
Er zullen weken/periodes zijn dat ge veel kunt trainen en periodes waarin dat wat moeilijker is.

En vooral: praat er over met uw vrouw/vriendin, om te weten hoe zij dat in jullie “schema” ziet passen.

EDIT: gij hebt wel een home gym zeker he? Want dat maakt het iets makkelijker denk ik.
 
Door mijn kinderen ben ik s ochtends vroeg beginnen trainen.

Ik sta vroeger dan de rest op en zo ben ik tamelijk zeker dat ik kan trainen en dan kan je helpen bij de ochtendrush.

Als de baby overdag een dutje doet kan je dan eventueel ook rusten om wat slaap in te halen.
 
Tijdens goblet squats is er zondag weer iets in mijn onderrug geschoten. Gelukkig wel maar een zware verrekking volgens mij aangezien het nu terug wat beter is. Maar toch weer frustrerend nu ik weer enkele weken deftig bezig was dat een goblet squat met een kettlebell van maar 20 kg mij de das omdoet.

Geen idee of ik nu mijn benen nog ga/wil trainen eerlijk gezegd.
 
Al twee weken niet kunnen gaan trainen door overbelasting ellebogen (gezeur/pijn in armen) Ik werk in de horeca dus 100% rust lukt niet voor mij. Van super gemotiveerd naar de moed die in je schoenen zakt. Kut!
 
Enkele dagen geleden iets interessants gehoord. Was een podcast van een 'strongman' die te gast was bij Joe Rogan.

Die kerel zei dat iemand die deadlifts doet, dit enkel en alleen zou moeten doen omdat je daarin goed en beter wil worden (competitie). Dit omwille van de 'poor risk/reward' verhouding.

Thoughts?
 
Enkele dagen geleden iets interessants gehoord. Was een podcast van een 'strongman' die te gast was bij Joe Rogan.

Die kerel zei dat iemand die deadlifts doet, dit enkel en alleen zou moeten doen omdat je daarin goed en beter wil worden (competitie). Dit omwille van de 'poor risk/reward' verhouding.

Thoughts?
Robert Oberst? Beetje een mislukte Strongman die bekender is dan hij zou moeten zijn puur door zijn vriendschap met Brian Shaw en Eddie Hall als je het mij vraagt, heeft op Strongman vlak vrij weinig bereikt (relatief gezien ten op zichte van de mensen waar hij zich mee omringt he).

Hij heeft wel ergens een punt dat je ook die spiergroepen kunt trainen met andere oefeningen, die een lager risico hebben, maar hij overdrijft in hoe hoog de risk zou zijn en hoe laag de reward. De deadlift is gewoon een oerdegelijke, uitstekende oefening, zeker als je op kracht traint. Is hij noodzakelijk? Uiteraard niet, maar dat is geen enkele oefening op zich.
 
Enkele dagen geleden iets interessants gehoord. Was een podcast van een 'strongman' die te gast was bij Joe Rogan.

Die kerel zei dat iemand die deadlifts doet, dit enkel en alleen zou moeten doen omdat je daarin goed en beter wil worden (competitie). Dit omwille van de 'poor risk/reward' verhouding.

Thoughts?
10.000% akkoord.
 
@Mr.Anderson, deadlift is gewoon leuk, en als powerlifter uiteraard een competitielift. Je kan gerust power cleans of romanian deadlift of ... doen ook, maar niets is exact het zuiver rauwe doodgaan van een zeer zwaar gewicht proberen op te tillen. Dat is uiteindelijk het risico ook natuurlijk, als je lagere %1RM doet voor herhalingen is dat ook anders.

Uiteindelijk zei een andere strongman: "there is no reason to be alive if you can't do deadlift!"
Die is ondertussen nu wel dood :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Al twee weken niet kunnen gaan trainen door overbelasting ellebogen (gezeur/pijn in armen) Ik werk in de horeca dus 100% rust lukt niet voor mij. Van super gemotiveerd naar de moed die in je schoenen zakt. Kut!
Ik zit met hetzelfde probleem. De pijn valt nog mee, maar de last blijft wel. Ik train intussen wel met al mijn gewichten /2 en meer reps, maar ga voor alle zekerheid deze week eens inlichtingen inwinnen bij mijn huisarts.

Verder ben ik ook eens aan het kijken voor een elleboogbrace :


en eventueel een schouderbrace.

Iemand ervaring mee? Aanraders qua merk?
 
Ik denk dat daar geen rechtlijnig antwoord voor bestaat. Het enige juiste is "wanneer het past voor uw vrouw en u".

Persoonlijk ik vrij snel, maar ik heb een goede aparte ruimte om te trainen.
Hier zowaar al 3x getraind vorige week, wel snel snel (ca. 1u). Vanaf deze week effectief terug naar het werk op sommige dagen, dus zien of dat dan nog lukt.
 
Hier zowaar al 3x getraind vorige week, wel snel snel (ca. 1u). Vanaf deze week effectief terug naar het werk op sommige dagen, dus zien of dat dan nog lukt.
Nice, ik kom er momenteel niet toe door vroeg op te staan (voor werk en kinderen), mijn vrouw die in de gips ligt met een gebroken voet en vermoeidheid. Vorige week 2 keer getraind, week ervoor maar 1 keer.
Ik ben al aangesproken geweest in de fitness :cool: door een kerelke van niet meer dan 12 jaar die zei dat ik mijn rug niet zo mag buigen bij het benchen 😡
En die vervolgens waarschijnlijk ging deadliften met den ergste bend in zijne rug?
 
Nice, ik kom er momenteel niet toe door vroeg op te staan (voor werk en kinderen), mijn vrouw die in de gips ligt met een gebroken voet en vermoeidheid. Vorige week 2 keer getraind, week ervoor maar 1 keer.
Het is hoogstwaarschijnlijk wel minder nice deze week, vorige nacht maar 4u geslapen en niet meteen veel zin of tijd vandaag en zo schuift dat weer op :cry:
 
  • Support
Waarderingen: Lint
Door de komst van de kindjes heb ik de fitness volledig vaarwel moeten zeggen indertijd. Geen tijd, geen vrijheid.

Alles over een andere boeg moeten gooien en beginnen trainen in de tuin 's morgens vroeg of 's avonds laat. Schoon weer, regen of sneeuw, gewoon blijven gaan. Jaar in jaar uit.

Dan komt de zomer en gebruik je de kinderen om op uw rug te zitten terwijl je push ups doet. En dan weet je: I'm alive motherfuckers.
 
  • Geweldig
Waarderingen: C11
Vanaf maandag wijzig ik m'n voedingsschema tot 4 november. Bedoeling is om wat hardnekkig vet kwijt te spelen en eens goed droog te staan. In die periode zal ik iedere dag sporten, de ene dag cardio, de andere calisthenics.

's Morgens havermoutpap + soja melk + schep proteïne poeder
Tussendoortje proteïne pannenkoeken
's Middags kipfilet + rijst + groenten (variatie tussen wortels, erwten en broccoli) - rijst omdat ik telkens in de avond zal sporten
Tussendoortje zal waarschijnlijk proteïne shake zijn met sojamelk
's Avonds kipfilet + groenten

Geen sauzen, geen alcohol. Enkel water (3+ liter per dag, dat doe ik al jaren) om te drinken of een Aquarius tijdens het trainen.

Het enige waar ik nog niet aan uit ben, zijn de porties. Ik ben 1m83 en weeg nu 80 kg. Ik denk dat ik toch naar 75 kg mag gaan om droog te staan.
Sowieso onder m'n kcal behoefte in rust blijven, maar hoeveel? Ik wil een minimaal aan spierverlies en zal 160 gr eiwitten per dag binnenspelen.

Andere tips, zeker welkom!
 
Niemand? Ik denk eraan 200 kcal onder basisbehoefte te blijven. Sport elke dag niet incalculeren. Of blijf ik dan beter iedere dag zonder deficit te eten?
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
959
Terug
Bovenaan