Heeft er iemand enkele voorstellen voor rug/pull day oefeningen? Voorlopig zit ik met lat pulldowns, single arm cable rows en straight arm pulldown. Maar heb tijdens/na het trainen niet het gevoel voldoende gedaan te hebben.

Ik kan geen row oefeningen doen met losse gewichten omdat ik met mijn rug niet voorover kan buigen en tegelijk gewicht moet controleren. Dus barbell rows, dumbell rows, etc lukken niet.
Dichter bij falen trainen, dan zal je schrik hebben om nog meer te doen😄. Als je tijdens het trainen het gevoel hebt dat je nog kan dan ligt je intensiteit te laag denk ik.
 
2 weken op vakantie geweest, ongezond gegeten en (zo goed als) niet getraind. Dinsdag naar de gym geweest, ik kan u verzekeren dat de DOMS echt zijn, mijn benen en rug bevestigen dat :eek:.
Viel mij deze zomer (en de keer ervoor) ook op. Normaal ben ik haast nooit stijf na een training maar na een week vakantie dus ook enorme DOMS, vooral in benen waardoor dus ook dat als een oud peeke van de trap gaan.
 
Dichter bij falen trainen, dan zal je schrik hebben om nog meer te doen😄. Als je tijdens het trainen het gevoel hebt dat je nog kan dan ligt je intensiteit te laag denk ik.
Ik weet dat mijn intensiteit te laag ligt hoor. Maar ik zal even verklaren aangezien ik er wat te makkelijk vanuit ga dat iedereen mijn situatie kent. Ik ben in februari aan mijn rug geopereerd om een hernia weg te laten halen. Dus ik ben nu nog altijd wel voor een stuk aan het herstellen hiervan.
 
Ik durf bijna niet zeggen met hoeveel (weinig) kg ik squat :unsure:.

Benen doen nog altijd zeer trouwens, morgen terug knallen dus.
No worries dat is hier niet het loontopic. 😉

Zelf ook nog eens getraind, ik wil niet ondankbaar zijn maar zou toch gewenst hebben dat ik vandaag mijn benen er af had kunnen halen. 😂
 
No worries dat is hier niet het loontopic. 😉

Zelf ook nog eens getraind, ik wil niet ondankbaar zijn maar zou toch gewenst hebben dat ik vandaag mijn benen er af had kunnen halen. 😂
Dan kan ik hier trots zeggen dat ik vandaag m’n bench PR gebroken heb. Was blijkbaar 60kg, vandaag 70kg gedaan (ongeveer 72-75kg BW). Al dat harde werk van de laatste weken voor m’n verlof hebben dus geloond.
 
Dan kan ik hier trots zeggen dat ik vandaag m’n bench PR gebroken heb. Was blijkbaar 60kg, vandaag 70kg gedaan (ongeveer 72-75kg BW). Al dat harde werk van de laatste weken voor m’n verlof hebben dus geloond.
Well done!! Dat je nu 70 of 170kg bencht, een PR is wat telt, vooruitgang maken. (y)
 
Ik weet dat mijn intensiteit te laag ligt hoor. Maar ik zal even verklaren aangezien ik er wat te makkelijk vanuit ga dat iedereen mijn situatie kent. Ik ben in februari aan mijn rug geopereerd om een hernia weg te laten halen. Dus ik ben nu nog altijd wel voor een stuk aan het herstellen hiervan.
In dat geval meer volume doen, oefeningen kan
Je wel wat variëren. Denk aan een bankje aan een kabel station en zo rows doen, dan moet je al niet je lichaam proberen stabiliseren en kan
Je wel voluit gaan lijkt me. Spoedig herstel gewenst!
 
Urgh. De laatste maanden heel wat vooruitgang gemaakt, maar nu zijn mijn ellebogen mij aan het kloten. Blijkbaar ben ik in beide armen een golferseleboog aan het kweken.

Dus ja ... Meer reps en minder volume en vooral de biceps sparen.
 
No worries dat is hier niet het loontopic. 😉

Zelf ook nog eens getraind, ik wil niet ondankbaar zijn maar zou toch gewenst hebben dat ik vandaag mijn benen er af had kunnen halen. 😂
Het is precies nu ik wat meer ga lopen dat beentraining nog erger is geworden :eek: .
Om mijn grip/voorarmen wat te verstevigen doe ik nu trouwens barbell wrist curls bij, hebben jullie nog andere goeie oefeningen daarvoor?
 
Urgh. De laatste maanden heel wat vooruitgang gemaakt, maar nu zijn mijn ellebogen mij aan het kloten. Blijkbaar ben ik in beide armen een golferseleboog aan het kweken.

Dus ja ... Meer reps en minder volume en vooral de biceps sparen.

Net hetzelfde hier. Net toen ik dacht dat alles goed vooruit ging mij eens overdaan vorige week en voila, beide ellebogen doen nu pijn aan buitenkant (zeurende pijn). Daarnet na 4 dagen rust eens gaan trainen op 40% maar linker elleboog begon op 't einde pijn te doen.
Aan het twijfelen of ik gewoon zo rustig verder moet doen of gewoon even een hele week rusten. Bang dat ik motivatie ga verliezen dan.

Bij jou al enige verbetering? Iemand tips? thx
 
Net hetzelfde hier. Net toen ik dacht dat alles goed vooruit ging mij eens overdaan vorige week en voila, beide ellebogen doen nu pijn aan buitenkant (zeurende pijn). Daarnet na 4 dagen rust eens gaan trainen op 40% maar linker elleboog begon op 't einde pijn te doen.
Aan het twijfelen of ik gewoon zo rustig verder moet doen of gewoon even een hele week rusten. Bang dat ik motivatie ga verliezen dan.

Bij jou al enige verbetering? Iemand tips? thx
In onze fitness heb ik een afspraak gemaakt met de kiné. Samen hebben we alle toestellen en alle oefeningen eens overlopen. Mijn techniek was slecht en gewicht was te hoog. Nog 3 maanden en ik zat bij de dokter volgens haar.

Nu moet ik de komende weken trainen met een zeer licht gewicht (25% van mijn max) en volop aan de mind-muscle connection werken. Dan pas mag ik weer mijn gewicht gaan optrekken.

Ik lees ook overal dat je best je onderarmen wat traint, zodat die beter bestand zijn tegen het gewicht dat de rest van je lichaam al aan kan.

BTW : Buitenkant ellebogen : tenniselleboog. Bij mij is het de binnenkant.
 
uw onderarmen hoe train je die best ? Zou mijn armen in zijn geheel moeten trainen voor mijn werk moet ik een stuk pakken en dat gaat maar met 1 arm en voel gewoon dat ik minder kracht heb.
 
Veel kutvolk in mijn fitness de laatste tijd. Van die pipo's die gewicht laten hangen op barbells of plate-loaded toestellen. Hatelijk want dan denk je dat het in gebruik is of dat er iemand snel iets gaan halen is maar dan zie je uiteindelijk dat het weer zo'n luierik is die zijn of haar gewicht heeft laten hangen. Als het druk is valt dat dan nog minder op als er mensen rondom bezig zijn.
 
Ik heb het denk ik al eens gevraagd maar voor zij met kinderen hier:

Wanneer zijn jullie terug begonnen met enige training? Momenteel is de dochter morgen een week en het is natuurlijk nog niet aan de orde, te druk en als ik nu nog iets van oefeningen zou doen zou dat gewoon de slaap van mijn vrouw impacteren en die heeft al veel te weinig. Maar wanneer lukte het jullie?
 
Ik heb het denk ik al eens gevraagd maar voor zij met kinderen hier:

Wanneer zijn jullie terug begonnen met enige training? Momenteel is de dochter morgen een week en het is natuurlijk nog niet aan de orde, te druk en als ik nu nog iets van oefeningen zou doen zou dat gewoon de slaap van mijn vrouw impacteren en die heeft al veel te weinig. Maar wanneer lukte het jullie?
De dochter van een BG'er zou na 1 week toch al stilaan zelfstandig mogen zijn en reeds 2 flexijobs moeten hebben om de waarde van geld te leren kennen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
955
Terug
Bovenaan