Ondertussen terug een maand dagelijks aan het trainen. Een combinatie van standaard oefeningen en oefeningen van de kinesist. Na meer dan een half jaar niets kunnen doen buiten wat wandelen vol ik me nu wel terug wat beter sinds ik aan het trainen ben. Een frisser gevoel als het ware.

Maar tegelijk toch ook een iets of wat negatief gevoel, omdat ik nooit het gevoel heb dat ik echt getrained heb. Ik moet de gewichten vrij laag houden zodat ik alles met perfecte vorm kan doen zonder mijn onderrug te gebruiken. Zelfs niet als mini cheat om het gewicht in beweging te krijgen. Hierdoor moet ik nu voornamelijk in de 15-20 reprange trainen.

Benchpress met 40 kg, goblet squats met 16 kg, lat pulldowns van 40 kg, etc. Allé je ziet het dus, geen gewichten om over naar huis te schrijven. En ik weet dat ik me dat op zich niet moet aantrekken, wat ik op een bepaalde manier ook niet doe. Maar soms denk ik toch eens van "damn, ik wil eens deftig benchen, squatten, etc". Vooral omdat ik ook niet alle oefeningen kan uitvoeren.

Dus langs de ene kant blij dat ik terug ermee bezig kan zijn, maar langs de andere kant ook een beetje frustrerend dat ik niet kan doortrainen.
Ik snap je volledig, dat is een beetje het dilemma van rationeel beseffen wat best is en het meer competitief willen verder gaan. Ik denk dat iedereen (of toch de meeste mannen) dat wel hebben. Maar zoals je zelf zegt: blij zijn dat je het kan en rustig opbouwen.
 
Na lange tijd geen deftige nota te nemen van men oefenschema of echt nog te pushen ben ik sinds enkele weken terug bezig en dit met een hele basic bro-split

maandag en donderdag: barbell bench press + dumbbell row + military press + dumbbell bench press
dinsdag en vrijdag : biceps curl + hammer curl + curl met EZ curl bar

Elke oefening 5 sets, op dag 1 zijn het sets van 6 reps, daarna 8 en tenslotte 10 (maandag gevolgd door donderdag en de maandag daarop zijn dus dag 1 tem 3)

Eens de 3 dagen om zijn doen ik een beetje gewicht bij. Homegym met halters en een bench. Ik heb schijfkes van 0.5kg, 1.25kg, 2.5 kg, 5 kg en 10kg dus ik kan heel gradelings opbouwen.

Mijn vragen voor de mensen hier met meer ervaring: ga ik te snel bvb als ik eerst 3 dagen voor bvb biceps (begonnen met 7kg en bij de vierde "biceps-dag" switch naar 8kg? Zolang ik nog steeds correct men beweging doe...
 
Na lange tijd geen deftige nota te nemen van men oefenschema of echt nog te pushen ben ik sinds enkele weken terug bezig en dit met een hele basic bro-split

maandag en donderdag: barbell bench press + dumbbell row + military press + dumbbell bench press
dinsdag en vrijdag : biceps curl + hammer curl + curl met EZ curl bar

Elke oefening 5 sets, op dag 1 zijn het sets van 6 reps, daarna 8 en tenslotte 10 (maandag gevolgd door donderdag en de maandag daarop zijn dus dag 1 tem 3)

Eens de 3 dagen om zijn doen ik een beetje gewicht bij. Homegym met halters en een bench. Ik heb schijfkes van 0.5kg, 1.25kg, 2.5 kg, 5 kg en 10kg dus ik kan heel gradelings opbouwen.

Mijn vragen voor de mensen hier met meer ervaring: ga ik te snel bvb als ik eerst 3 dagen voor bvb biceps (begonnen met 7kg en bij de vierde "biceps-dag" switch naar 8kg? Zolang ik nog steeds correct men beweging doe...
Ik vind het wel een heel erg "bro" split als je infeite upper body/biceps afwisselt. Ik zou je echt aanraden daar toch een compound voor het onderlichaam in te steken, elke dag zowat. Biceps is voor velen iets dat je meeneemt tijdens allerhande pull ups/rows.

Dus je vraag is of stijgen met 1 kg op biceps ok is? Wel zoals ik het zie, nu nog wel. Infeite doe je een lineair stijgend schema: je stijgt elke training. Eerst in herhalingen, dan in gewicht. In het begin lukt dat maar op een bepaald moment niet meer. Op dat moment moet je wat periodisatie inbouwen (periodes pieken en periodes lichter) en ook de ene dag zwaar gaan (met minder volume) om de volgende dat om te keren.

Sowieso vind ik het volume eerder hoog, op de 3de dag doe je dan 5x10 op elke oefening? Voor de compounds vooral is dat veel. Dat ga je nooit met (naar jouw kunnen) hoge gewichten doen, wat minder optimaal is. Het is een beetje of al je oefeningen zijn assistentie-oefeningen.
 
Ik vind het wel een heel erg "bro" split als je infeite upper body/biceps afwisselt. Ik zou je echt aanraden daar toch een compound voor het onderlichaam in te steken, elke dag zowat. Biceps is voor velen iets dat je meeneemt tijdens allerhande pull ups/rows.

Dus je vraag is of stijgen met 1 kg op biceps ok is? Wel zoals ik het zie, nu nog wel. Infeite doe je een lineair stijgend schema: je stijgt elke training. Eerst in herhalingen, dan in gewicht. In het begin lukt dat maar op een bepaald moment niet meer. Op dat moment moet je wat periodisatie inbouwen (periodes pieken en periodes lichter) en ook de ene dag zwaar gaan (met minder volume) om de volgende dat om te keren.

Sowieso vind ik het volume eerder hoog, op de 3de dag doe je dan 5x10 op elke oefening? Voor de compounds vooral is dat veel. Dat ga je nooit met (naar jouw kunnen) hoge gewichten doen, wat minder optimaal is. Het is een beetje of al je oefeningen zijn assistentie-oefeningen.

Merci voor de feedback.

Ik moet inderdaad iets bedenken voor onderlichaam wat ik effectief graag doe. Zijn er misschien goede compounds met een kettlebell of toch eerder deadlifts? Ik probeer dagelijks in tussen 7 en 10 km te wandelen en hoopte dat het genoeg doet voor men benen/bekken te onderhouden.

Doet een deftige row-beweging veel voor uw biceps? Ik heb soms de indruk dat k apart moet curlen om enige groei te bekomen.

Voorlopig ga ik dan alvast schakelen naar sets van 6(dag1), 7(dag2), 8(dag3) reps en als ik een plafond lijk te bereiken ga ik alterneren tussen twee weekjes zwaar met lage reps en 2 weken licht met veel reps.
 
Merci voor de feedback.

Ik moet inderdaad iets bedenken voor onderlichaam wat ik effectief graag doe. Zijn er misschien goede compounds met een kettlebell of toch eerder deadlifts? Ik probeer dagelijks in tussen 7 en 10 km te wandelen en hoopte dat het genoeg doet voor men benen/bekken te onderhouden.

Doet een deftige row-beweging veel voor uw biceps? Ik heb soms de indruk dat k apart moet curlen om enige groei te bekomen.

Voorlopig ga ik dan alvast schakelen naar sets van 6(dag1), 7(dag2), 8(dag3) reps en als ik een plafond lijk te bereiken ga ik alterneren tussen twee weekjes zwaar met lage reps en 2 weken licht met veel reps.
Op dit moment hoef je nog niets te veranderen zolang je dit kan volhouden met correcte techniek denk ik hoor. Het is pas wanneer dit niet lukt dat je wat moet aanpassen.

Niets gaat natuurlijk zo hard de biceps stimuleren als een isolatie-oefening daarvoor. Maar 3 types curls lijken me gewoon nogal overdreven, dan haal je meer uit een extra sessie pull ups of rows lijkt me.

Voor het onderlichaam heb je ruw gezegd 2 types oefeningen, meer squat-gericht met focus op quadriceps (dus echt buigen aan de knie) en meer zoals deadlifts met focus billen, hamstrings, rug, ... (buigen aan de heupen).

Opties:

Squatvariaties zoals front squat, back squat, zercher (auw). Kan met barbell of dumbbells.
Met kettlebell kan je een goblet squat doen of met 1 of 2 kb's op de schouder(s)

Deadliftvariaties met barbell of dumbbells.
Met een kettlebell kan je mooi deadliften maar dan heb je al snel een serieus exemplaar nodig. Kettlebell swings zijn een interessante oefening, omdat die infeite de vorm van zo'n kettlebell gebruiken om zo een explosieve beweging te maken die lijkt op verspringen.
 
Op dit moment hoef je nog niets te veranderen zolang je dit kan volhouden met correcte techniek denk ik hoor. Het is pas wanneer dit niet lukt dat je wat moet aanpassen.

Niets gaat natuurlijk zo hard de biceps stimuleren als een isolatie-oefening daarvoor. Maar 3 types curls lijken me gewoon nogal overdreven, dan haal je meer uit een extra sessie pull ups of rows lijkt me.

Voor het onderlichaam heb je ruw gezegd 2 types oefeningen, meer squat-gericht met focus op quadriceps (dus echt buigen aan de knie) en meer zoals deadlifts met focus billen, hamstrings, rug, ... (buigen aan de heupen).

Opties:

Squatvariaties zoals front squat, back squat, zercher (auw). Kan met barbell of dumbbells.
Met kettlebell kan je een goblet squat doen of met 1 of 2 kb's op de schouder(s)

Deadliftvariaties met barbell of dumbbells.
Met een kettlebell kan je mooi deadliften maar dan heb je al snel een serieus exemplaar nodig. Kettlebell swings zijn een interessante oefening, omdat die infeite de vorm van zo'n kettlebell gebruiken om zo een explosieve beweging te maken die lijkt op verspringen.

Top. Ik ga op dinsdag en vrijdag die oefeningen met de EZ-curl bar vervangen door nog wat rows om te beginnen. Die gewone en hammercurl doe ik momenteel met dumbbell van 10 kg. (allez, de bar is 2kg en dan 8kg aan schijven, maar k neem aan dat mensen steeds het totaalgewicht tellen :p ) Veel aangenamer om uit te voeren dan beide armen op de EZ curl bar voor mij

Op maandag en donderdag zal ik afwisselend deadlifts en kettlebells verwerken in men routine. Kettlebells ga ik wel even youtuben mits het me altijd gevaarlijk lijkt om zoiets zwaar rond te slingeren :D
 
Na lange tijd geen deftige nota te nemen van men oefenschema of echt nog te pushen ben ik sinds enkele weken terug bezig en dit met een hele basic bro-split

maandag en donderdag: barbell bench press + dumbbell row + military press + dumbbell bench press
dinsdag en vrijdag : biceps curl + hammer curl + curl met EZ curl bar

Elke oefening 5 sets, op dag 1 zijn het sets van 6 reps, daarna 8 en tenslotte 10 (maandag gevolgd door donderdag en de maandag daarop zijn dus dag 1 tem 3)

Eens de 3 dagen om zijn doen ik een beetje gewicht bij. Homegym met halters en een bench. Ik heb schijfkes van 0.5kg, 1.25kg, 2.5 kg, 5 kg en 10kg dus ik kan heel gradelings opbouwen.

Mijn vragen voor de mensen hier met meer ervaring: ga ik te snel bvb als ik eerst 3 dagen voor bvb biceps (begonnen met 7kg en bij de vierde "biceps-dag" switch naar 8kg? Zolang ik nog steeds correct men beweging doe...
Tis natuurlijk waar je op wilt focussen. Ik zou zelf ook altijd lower body oefeningen toevoegen, maar ik ben dan ook meer gefocust op krachttraining dan hoe ik eruit zie. Als jij je enkel op je bovenlichaam wilt concentreren dan is dat ook ok.

Zoals @Sylverscythe reeds zei gebruik je je arm spieren inderdaad al bij een hoop andere oefeningen, maar als het te doen is om definitie en een pump te hebben dan zijn isolatieoefeningen wel de way to go.

Mijn advies:
- Wissel 1 dag op volume af met 1 dag op kracht. (maandag lager gewicht maar meer reps (minder sets), donderdag hoger gewicht maar minder reps (meer sets)). Met lager gewicht bedoel ik gewoon een gewicht waar je meer reps mee kan doen, geen gewicht waar je amper iets bij voelt. Voor de isolatie oefeningen is dit minder van belang en zou ik zelfs afraden om te hoge gewichten te kiezen.
- Stap af van een vast set en rep schema. Bekijk het als total volume (set x rep). Zoals @Sylverscythe zei, 5 x 10 reps op bench is geen goed idee.
- Isolatie oefeningen kan je meestal al eens wat meer reps en sets op doen dan op de compounds, dus alle oefeningen over 1 kam scheren is ook niet ideaal.
- Een extra triceps oefening, rug en schouder oefening zouden ook niet slecht zijn. Maar door het materiaal is dat wat moeilijker en triceps krijgen wel al wat activatie bij de bench variaties (je kan bvb een close grip bench press toevoegen).
- Bekijk iedere week, per oefening waar je denkt te kunnen verbeteren volgende week. Dit kan in sets zijn, in reps of gewicht.

Voorbeeld:
Week 1
Maandag: Barbell Bench Press 3 x 12 x 40kg, Dumbell Row 3 x 12 x 10kg, Military Press 3 x 10 x 20 kg, Dumbell Bench Press 3 x 12 x 10 kg.
Dinsdag: Biceps Curl 3 x 12 x 7kg, Hammer Curl 3 x 12 x 7kg, EZ bar curl 3 x 12 x 15, Dumbell Lateral Raise 3 x 12 x 3.
Donderdag: Barbell Bench Press 5 x 5 x 60kg, Dumbell Row 4 x 8 x 12kg, Military Press 5 x 5 x 30 kg, Dumbell Bench Press 4 x 8 x 12 kg.
Vrijdag: Biceps Curl 4 x 8 x 8kg, Hammer Curl 4 x 8 x 8kg, EZ bar curl 4 x 8 x 16, Dumbell Lateral Raise 4 x 10 x 4.

Week 2
Maandag: Barbell Bench Press 4 x 10-12 x 40kg, Dumbell Row 3 x 12 x 10kg, Military Press 3 x 10-12 x 20 kg, Dumbell Bench Press 4 x 10 x 10kg.
Dinsdag: Biceps Curl 3 x 14 x 7kg, Hammer Curl 3 x 12 x 7kg, EZ bar curl 4 x 10 x 15, Dumbell Lateral Raise 3 x 15 x 3.
Donderdag: Barbell Bench Press 5 x 6 x 60kg, Dumbell Row 4 x 6-8 x 13kg, Military Press 6 x 4 x 35kg, Dumbell Bench Press 4 x 6-8 x 113 kg.
Vrijdag: Biceps Curl 4 x 10 x 8kg, Hammer Curl 4 x 8-10 x 8kg, EZ bar curl 4 x 8 x 16, Dumbell Lateral Raise 4 x 10 x 4.

Uitleg:
Disclaimer: dit voorbeeld is volledig fictief, dus neem het niet klakkeloos over. Reps, sets en gewicht heb ik gewoon even verzonnen ter illustratie van mijn voorbeeld.
Dus, ten eerste heb ik een extra oefening toegevoegd namelijk dumbell lateral raise voor je side delts. Dit is een vrij low maintenance oefening die gemakkelijk kan toegevoegd worden op je isolatie dag.
Week 1 vond je dat 3x 12 x 40 op bench maandag goed ging dus de volgende week doe je er een extra set bij, maar je weet niet of een extra set van 12 wel gaat lukken, dus je zet 10-12. Dit betekent dat je probeert om op iedere set 12 reps te halen, maar dat 10 ook voldoende is. Stel nu dat je dus 3 sets x 12 doet en bij de vierde maar net tot 10 komt, weet je dat je de volgende week nog niet klaar bent om deze oefening beter te doen. Totdat je die 4e set ook 12 kunt met dit gewicht. Je kan op een oefening natuurlijk ook je gewicht aanpassen. Bijvoorbeeld je Military Press op donderdag ging vrij vlot. dus je verhoogt het gewicht. 5 x 5 x 35 lijkt een beetje teveel van het goede dus je neemt een tussenstap, 6 sets van 4 reps.

Amai sorry voor de wall of text. Wat ik probeer aan te halen is dat er meer manieren zijn om jezelf te verbeteren qua resultaten. Als je de ene week 3x10 doet en de volgende 3x12 of 4x10 met een gewicht ben je ook vooruit gegaan in kracht, hoeft niet enkel op vlak van gewicht te zijn.
Uiteindelijk is dit ook enkel op mijn eigen ervaring en de ervaring van de mensen rondom mij gebaseerd. Do what works for you :) .
 
Ik heb een contemplatief momentje dat ik even wil delen:

Zoals ik wel al een paar keer heb gezegd doe ik competitief powerliften. Nu goed, I'm no spring chicken zoals men zegt, binnenkort 36. Nooit internationaal geraakt wegens ok maar niet goed genoeg gewoon uiteindelijk (en er ook geen tijd ingestoken alsof het mijn leven was). Er komt ook een kindje aan, dus echt 100% volgens schema blijven trainen zit er denk ik toch voor een (hele) tijd niet in.

Kijkend naar wat ik op dit moment waard ben ben ik al bij al wel tevreden, beste squat ooit was 262.5 kg en dit voorjaar toch nog 260 gedaan. Bench is altijd mijn "zwart beest" geweest, maar ik eindig stelselmating rond de 162.5 - 165 kg op wedstrijd. Deadlift officieel 280 maar in training 290 kg. Kortom, niet top maar ook niet om je voor te schamen.

Maar, dit alles wel de laatste jaren aan zo'n 116-117 kg lichaamsgewicht. Ik ben 180-181 cm, dus mijn BMI is gewoon te hoog als je het zuiver op die waarde bekijkt. Nu goed, ik weet wel dat BMI geen ideale metric is, maar ik sta ook gewoon niet mager natuurlijk. Ik begin me dan ook stilletjesaan af te vragen of het geen tijd wordt om wat af te vallen, om misschien ergens rond de 100-105 kg uit te komen (heb nog lang in de -105 kg competitie gedaan) of zelfs lager. Eigenlijk is wat me het hardst tegenhoudt, op de moeite na uiteraard, gewoon mijn ego. Ik zal sowieso kracht verliezen. Anderzijds, dat zit er toch aan te komen. Iemand die vroeger meetrainde met mij is een tijd terug ook wel 10-15 kg afgevallen, en die zijn ervaring was dat hij zich gewoon beter voelde, ook al merkte hij voordien nooit wat. Ik voel mij op dit moment ook gewoon goed, maar dat zou dan wel hetzelfde kunnen opleveren.

Dusja, ik wou het hier eens neertypen aangezien hier toch wat mensen zitten die hierover een gefundeerde mening kunnen hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste zit ik totaal niet op hetzelfde niveau qua kracht als jou (PR's Squat 150, DL 180, BP 105) en ben ik ook wat jonger (27).
Maar ik heb wel een tijd op hetzelfde gewicht gezeten als jou (115kg, 185cm). Ondertussen weeg ik er nog 104.
Gevolgen waren dat ik meteen voelde dat vooral mijn Squat en Deadlift minder werden, vooral gewoon door te dieten en minder proteine, carbs etc binnen te krijgen en de absence van mijn power belly.

Maar ik voel me zoveel beter momenteel. Vooral op vlak van mijn gewrichten heb ik stukken minder last. Ik slaap ook beter en ben minder moe overdag. Mijn eerste gevoel toen ik kracht begon te verliezen was verslagenheid en irritatie. Ik train in een gewone gym met gewone gasten en zat altijd bij de betere, tot mijn jongere neef plots me begon voorbij te steken. En dat is kut voor het ego.

Tegelijkertijd heeft het me ook een nieuwe wind gegeven. Ik heb een tijd moeten experimenteren met mijn gym schema en planning. Een tijd het denken aan kracht opzij gezet en gewoon mijn lichaam onderhouden. Recent dan toch terug wat meer op en rond 1RM beginnen trainen en ik merkte dat het vuur er wel nog zit. Het is een tijd geleden dat ik de challenger was ipv de challenged haha (binnen mijn groepje). Ik vermoed dat het als Powerlifter nog wel iets feller zal zijn qua impact. Mocht je na af te vallen toch te hard je kracht missen, kom je toch gewoon terug bij :biglaugh:. Met een kind op weg vermoed ik dat je zowiezo wel wat sympathie weight zult gainen haha.
 
@Sylverscythe, als iemand die nog een paar jaar ouder is dan u: Gewoon doen / afvallen, het verbetert uw "lichaamskwaliteit" enorm. Ik heb lang op redelijk hoog niveau gesport, en draag momenteel redelijk wat kwaaltjes gelinkt aan "slecht management van voet - knie - rug", wat ook deels valt terug te brengen naar gewicht.

Niet helemaal hetzelfde maar imo vergelijkbaar met powerlifting; ik heb lang de krachtnummers (hamer, kogel,...) gedaan, waar heel wat krachttraining bij kwam kijken en naar hetzelfde doel streeft (massieve explosieve geïsoleerde kracht). Op mijn top stond ik op 112kg (1m90) met een redelijk laag vet%. Awel ik sta nu op 95kg met een wat hoger vet%, en zelfs dan voel ik me stukken comfortabeler. Ik zou graag rond de 95 blijven zitten, maar wel terug wat meer spier hebben (lig al 7 maand stil o.w.vm blessure).

Gewicht is echt een enorme druk op uw gestel, en hoe ouder hoe meer ge dat merkt. En als ge slechte voeten - knieën - rug hebt, is het al helemaal feest (ik ben gezegend met alledrie :unsure:).
 
@Sylverscythe, als iemand die nog een paar jaar ouder is dan u: Gewoon doen / afvallen, het verbetert uw "lichaamskwaliteit" enorm. Ik heb lang op redelijk hoog niveau gesport, en draag momenteel redelijk wat kwaaltjes gelinkt aan "slecht management van voet - knie - rug", wat ook deels valt terug te brengen naar gewicht.

Niet helemaal hetzelfde maar imo vergelijkbaar met powerlifting; ik heb lang de krachtnummers (hamer, kogel,...) gedaan, waar heel wat krachttraining bij kwam kijken en naar hetzelfde doel streeft (massieve explosieve geïsoleerde kracht). Op mijn top stond ik op 112kg (1m90) met een redelijk laag vet%. Awel ik sta nu op 95kg met een wat hoger vet%, en zelfs dan voel ik me stukken comfortabeler. Ik zou graag rond de 95 blijven zitten, maar wel terug wat meer spier hebben (lig al 7 maand stil o.w.vm blessure).

Gewicht is echt een enorme druk op uw gestel, en hoe ouder hoe meer ge dat merkt. En als ge slechte voeten - knieën - rug hebt, is het al helemaal feest (ik ben gezegend met alledrie :unsure:).
Hier een enkel die na een zware verstuiking het al eens laat afweten. En wat andere dingen die beginnen opspelen bij periodes van (te) zwaar trainen. Dusja dat speelt zeker mee.
 
Dexa scan laten doen omdat ik begonnen ben aan een cut. Was wel verschieten :O (ik ging altijd uit van een grootte van 192cm, bleek verkeerd te zijn xD)
1m85 @ 104,5kg
28,5% Lichaamsvet (armen/benen: 20% ish - romp/buik: 40% ish)
72,5kg vetvrije massa (excl. Botmassa)

Enfin, de start is gezet in de stevige cut. Ga mij terug toeleggen om vaker naar fitness te gaan, en bewust bezig te zijn met wat ik eet. Na 3 maanden wil ik dan een nieuwe scan gaan doen om te zien of het schema werkt en om te zien of ik niet teveel spiermassa verlies.

Ik train nu op lagere intensiteit, minder gewicht maar meer reps voor volume te creëren en meer focus te leggen op correcte uitvoering. Eerste week is nu voorbij, en voorlopig lukt het nog prima om het dieet vol te houden. Merk wel dat herstel iets langer duurt, en trainingen ook wat zwaarder vallen om van te recuperen met de beperkte kcals. Zou vandaag weer legday moeten doen, maar ben nog sore van de vorige ... denk dat ik eerder een lichte jog ga doen deze avond.
 
  • Haha
Waarderingen: Lint
Dexa scan laten doen omdat ik begonnen ben aan een cut. Was wel verschieten :O (ik ging altijd uit van een grootte van 192cm, bleek verkeerd te zijn xD)
1m85 @ 104,5kg
28,5% Lichaamsvet (armen/benen: 20% ish - romp/buik: 40% ish)
72,5kg vetvrije massa (excl. Botmassa)

Enfin, de start is gezet in de stevige cut. Ga mij terug toeleggen om vaker naar fitness te gaan, en bewust bezig te zijn met wat ik eet. Na 3 maanden wil ik dan een nieuwe scan gaan doen om te zien of het schema werkt en om te zien of ik niet teveel spiermassa verlies.

Ik train nu op lagere intensiteit, minder gewicht maar meer reps voor volume te creëren en meer focus te leggen op correcte uitvoering. Eerste week is nu voorbij, en voorlopig lukt het nog prima om het dieet vol te houden. Merk wel dat herstel iets langer duurt, en trainingen ook wat zwaarder vallen om van te recuperen met de beperkte kcals. Zou vandaag weer legday moeten doen, maar ben nog sore van de vorige ... denk dat ik eerder een lichte jog ga doen deze avond.
Begin van die cut is het moeilijkste en dan vooral zorgen dat die beperkte kcal wel voldoende eiwitten bevatten.

Ik ben een beetje hetzelfde aan ‘t doen en ben tegelijk ook eindelijk dan maar terug cardio beginnen doen, ik wil echt af van dat buikvet.

Nu, ik zit totaal niet op hetzelfde niveau als de meesten hier, dus misschien dat ik daarom mijn trainingsintensiteit voor mij doen nog wel hoog kan houden.

Gisteren eindelijk nog eens gedeadlift en m’n 3de set toch 6x100kg kunnen doen. Had ik niet verwacht, door zowel te cutten als de laatste tijd nogal weinig compounds te doen.
 
Dexa scan laten doen omdat ik begonnen ben aan een cut. Was wel verschieten :O (ik ging altijd uit van een grootte van 192cm, bleek verkeerd te zijn xD)
1m85 @ 104,5kg
28,5% Lichaamsvet (armen/benen: 20% ish - romp/buik: 40% ish)
72,5kg vetvrije massa (excl. Botmassa)

Enfin, de start is gezet in de stevige cut. Ga mij terug toeleggen om vaker naar fitness te gaan, en bewust bezig te zijn met wat ik eet. Na 3 maanden wil ik dan een nieuwe scan gaan doen om te zien of het schema werkt en om te zien of ik niet teveel spiermassa verlies.

Ik train nu op lagere intensiteit, minder gewicht maar meer reps voor volume te creëren en meer focus te leggen op correcte uitvoering. Eerste week is nu voorbij, en voorlopig lukt het nog prima om het dieet vol te houden. Merk wel dat herstel iets langer duurt, en trainingen ook wat zwaarder vallen om van te recuperen met de beperkte kcals. Zou vandaag weer legday moeten doen, maar ben nog sore van de vorige ... denk dat ik eerder een lichte jog ga doen deze avond.
Hahahaha ik weet niet hoe oud je bent, maar een verschil van 7 cm is toch niet niks, hoe je dat zo lang mensen hebt wijsgemaakt is ook een mirakel 😂 . Succes met de cut in ieder geval! Problemen met recovery heb ik ook steeds als mijn intake lager is, vervelend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Hahahaha ik weet niet hoe oud je bent, maar een verschil van 7 cm is toch niet niks, hoe je dat zo lang mensen hebt wijsgemaakt is ook een mirakel 😂 . Succes met de cut in ieder geval! Problemen met recovery heb ik ook steeds als mijn intake lager is, vervelend.
Ja ik was er even niet goed van xD
Ze stelden nog voor om even opnieuw te meten, maar ik zal er wel vanuit gaan dat het correct was. Weet niet meer vanwaar die 192cm kwam hoor .... maar geloof dat ze me dat ooit hebben verteld en dat was blijven steken haha. Tis ook niet dat ik vaak naar de dokter of dergelijke ga waar mijn grootte gemeten werd. Ik ging er al 10+jaar vanuit dat het 192 was

Voordeel is nu wel dat ik mijn kcal onderhoud correct kan uitrekenen en verklaart ook veel ivm vorige diëten :D
 
Gisteren geen zin om de klassieke drie oefeningen te doen, dus eens hack deadlift, deadlift, en push press gedaan.

Jezus ik wist niet dat ik op die plaats in mijn rug DOMS kon hebben.

Trouwens nog mensen waar "wat ik beter zou doen" en "wat ik graag doe" niet samenvallen? Ik zou eigenlijk pull ups of rows moeten doen naar algemene balans, maar zo'n push press vind ik gewoon leuker. En sowieso heb ik daar eigenlijk al geen tijd voor.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren geen zin om de klassieke drie oefeningen te doen, dus eens hack deadlift, deadlift, en push press gedaan.

Jezus ik wist niet dat ik op die plaats in mijn rug DOMS kon hebben.

Trouwens nog mensen waar "wat ik beter zou doen" en "wat ik graag doe" niet samenvallen? Ik zou eigenlijk pull ups of rows moeten doen naar algemene balans, maar zo'n push press vind ik gewoon leuker. En sowieso heb ik daar eigenlijk al geen tijd voor.
Ik heb ook vreselijke doms in mijn rug deze week, na deficit deadlifts... 😭 Als je je eens 30 jaar ouder wilt voelen de dag nadien, zeker een aanrader.

Over je tweede deel, absoluut. Is voor mij zelf een beetje een middenpunt vinden, sommige oefeningen doe ik gewoon te graag en sommige oefeningen zijn gewoon te goed om er niet in te steken (alhoewel ik ze niet graag doe).
 
Niets leuker dan te wisselen van schema en eens goed af te zien met bijhorende zware pumps te voelen. :D kan al niet wachten op de progress die ik ga maken :love:
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
979
Terug
Bovenaan