@EvilTwin ik zou de arm waar je het voelt nu een tijd rust geven, je kan nog steeds naar de gym denk ik, maar mijdt de bicep/tricep oefeningen een tijdje zou ik zeggen.
 
Kunnen jullie vertellen hoe die tennis- en golfelleboog aanvoelen? Ik ben nu een dikke 6 maanden bezig, maar begin last te krijgen aan de binnenkant van mijn ellebogen. Aansluiting tussen biceps en onderarmen zeg maar.

Als ik eens diep ga heb ik toch een paar dagen last :S
Als je uw arm naast u strekt en uw vuist tegen de klok in draait (bij de rechter arm, met de klok mee voor linkerarm) en het doet pijn op die plaats of je voelt het serieus trekken, is het een golfelleboog.
 
Als je uw arm naast u strekt en uw vuist tegen de klok in draait (bij de rechter arm, met de klok mee voor linkerarm) en het doet pijn op die plaats of je voelt het serieus trekken, is het een golfelleboog.
Thx. Dat kan ik dan al uitsluiten (pfew :)).
 
Zijn er nog mensen die goeie YT kanalen kennen met wat deftige uitleg? Meer gericht op algemene krachttraining, geen bodybuilding (das nisk voor mij).

Momenteel volg ik deze kwispel :


Typische Amerikaan, maar ik krijg toch de indruk dat hij goed weet waarover hij spreekt.
 
Squat University heeft echt massa's goede informatie.
Die Athlean-X is gewoon een één-in-een-dozijn fitness influencer, die zijn te dure programma's probeert te verkopen met flitsende namen zoals Max Shred, Total Beast en Wolverine: beastmode. Tuurlijk deelt hij wat goede info, maar die ga je bij veel van dit soort youtubers terugvinden.
 
Athlean X is imo goed voor techniek, je moet wel heel wat video's filteren.
Untamed strength volgde ik vroeger.
 
Ik ben geabonneerd op wat kleinere kanalen die nog niet te hard zijn aangetast door de fame en het geld waardoor ze meer bezig zijn met brol te verkopen dan echt fitness advies of informatie.
Geoffrey Verity Schofield:
Een heel gewone gast die de dingen niet te moeilijk maakt. Ook heel bereikbaar op social media. Zijn boek is het enige dat ik ooit heb gekocht van een youtuber omdat het zo spotgoedkoop was en gewoon een hoop informatie bevatte.
Jeff Nippard:
Een beetje een uitzondering op mijn eerste statement, maar ik vind hem gewoon heel informatief, to the point en met een stuk hogere productie kwaliteit qua videos dan andere fitness youtubers. Altijd heel gefocused op de science.
Alexander Bromley:
Als je meer focust op kracht training is dit ook een meer dan degelijk kanaal.
Sean Nalenwanyj:
Een instagram kanaal ipv een youtube kanaal. Zijn youtube gebruikt hij nog amper, maar in korte videos of posts heeft hij geregeld wel iets nuttig te vertellen.
Strength Theory:
Hun podcast zit vol science based informatie maar het kan wel heel droog zijn met momenten.

En dan ook nog wat kanalen die meer entertainment zijn: Jujimufu, Buff Dudes, MartinsLicis
 
Jeff Nippard:
Een beetje een uitzondering op mijn eerste statement, maar ik vind hem gewoon heel informatief, to the point en met een stuk hogere productie kwaliteit qua videos dan andere fitness youtubers. Altijd heel gefocused op de science.
Die volg ik ook af en toe en ik vind die zijn videos echt héél goed, ook als het om voeding gaat en dergelijke.
 
Gisteren toevallig naar daar geweest en ook al was daar heel veel volk, was het nooit te druk, juist omdat daar zoveel ruimte is denk ik. En inderdaad 2 DL platformen, 4 squat racks, ...
Ik woon in Olen, dus het is ongeveer even ver denk ik, maar ik ga wat afwisselen tussen de 2 misschien.
@Kny laatste paar keer naar Geel geweest en het is daar toch echt veel aangenamer trainen dan in Herentals, nog eens merci voor de tip!
 
  • Leuk
Waarderingen: Kny
Ondertussen terug een maand dagelijks aan het trainen. Een combinatie van standaard oefeningen en oefeningen van de kinesist. Na meer dan een half jaar niets kunnen doen buiten wat wandelen vol ik me nu wel terug wat beter sinds ik aan het trainen ben. Een frisser gevoel als het ware.

Maar tegelijk toch ook een iets of wat negatief gevoel, omdat ik nooit het gevoel heb dat ik echt getrained heb. Ik moet de gewichten vrij laag houden zodat ik alles met perfecte vorm kan doen zonder mijn onderrug te gebruiken. Zelfs niet als mini cheat om het gewicht in beweging te krijgen. Hierdoor moet ik nu voornamelijk in de 15-20 reprange trainen.

Benchpress met 40 kg, goblet squats met 16 kg, lat pulldowns van 40 kg, etc. Allé je ziet het dus, geen gewichten om over naar huis te schrijven. En ik weet dat ik me dat op zich niet moet aantrekken, wat ik op een bepaalde manier ook niet doe. Maar soms denk ik toch eens van "damn, ik wil eens deftig benchen, squatten, etc". Vooral omdat ik ook niet alle oefeningen kan uitvoeren.

Dus langs de ene kant blij dat ik terug ermee bezig kan zijn, maar langs de andere kant ook een beetje frustrerend dat ik niet kan doortrainen.
 
Ondertussen terug een maand dagelijks aan het trainen. Een combinatie van standaard oefeningen en oefeningen van de kinesist. Na meer dan een half jaar niets kunnen doen buiten wat wandelen vol ik me nu wel terug wat beter sinds ik aan het trainen ben. Een frisser gevoel als het ware.

Maar tegelijk toch ook een iets of wat negatief gevoel, omdat ik nooit het gevoel heb dat ik echt getrained heb. Ik moet de gewichten vrij laag houden zodat ik alles met perfecte vorm kan doen zonder mijn onderrug te gebruiken. Zelfs niet als mini cheat om het gewicht in beweging te krijgen. Hierdoor moet ik nu voornamelijk in de 15-20 reprange trainen.

Benchpress met 40 kg, goblet squats met 16 kg, lat pulldowns van 40 kg, etc. Allé je ziet het dus, geen gewichten om over naar huis te schrijven. En ik weet dat ik me dat op zich niet moet aantrekken, wat ik op een bepaalde manier ook niet doe. Maar soms denk ik toch eens van "damn, ik wil eens deftig benchen, squatten, etc". Vooral omdat ik ook niet alle oefeningen kan uitvoeren.

Dus langs de ene kant blij dat ik terug ermee bezig kan zijn, maar langs de andere kant ook een beetje frustrerend dat ik niet kan doortrainen.
Is inderdaad de een periode van doorbijten tot je terug kan doortrainen.

Maar inderdaad blij zijn dat je terug bezig
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
979
Terug
Bovenaan