how zeg, nice!

de mijne is ondertussen van ondergrondse garagebox, naar inkom ruimte naar garage gegaan. Niet mooi of uitgebreid maar wel functioneel! Ik ben vooral blij dat ik net genoeg ruimte heb voor al de oefeningen (vooral overhead), niet veel reserve aan beide kanten en boven hangt de garagepoortbox ook wel mooi in de weg.. Maar alles lukt.
6Tqpx0U.jpg
 
Tis bijna ofdat jullie allemaal in één of andere BDSM dungeon trainen
Wel, 3 avonden per week trek ik me terug naar een vochtig, koud kot om aan zelfpijniging te doen. Ik kom daarna dan altijd licht kreupel terug binnengestrompeld waarna mijn vrouw me dan een blik geeft van: "man, wat schéélt er feitelijk met u?"

So yeah :unsure:
 
Wel, 3 avonden per week trek ik me terug naar een vochtig, koud kot om aan zelfpijniging te doen. Ik kom daarna dan altijd licht kreupel terug binnengestrompeld waarna mijn vrouw me dan een blik geeft van: "man, wat schéélt er feitelijk met u?"

So yeah :unsure:
In combinatie met de grunting.
Met grote sets zelfs een:
"HHHHNNGGGGGGG"

"FUCK YEAH" /"MILJAAR"
Naargelang hoe m ging.
 
In combinatie met de grunting.
Met grote sets zelfs een:
"HHHHNNGGGGGGG"

"FUCK YEAH" /"MILJAAR"
Naargelang hoe m ging.
Als ge nieuwe platen op uw baar moet hangen maar uw armen zijn aan het trillen omdat ge te hard zijt gegaan bij uw vorige set:
"Fuck ik krijg em er nie in 😩"

Vreemde blauwe plekken op uw borstkast omdat ge uw bench press niet meer omhoog kreeg.

Zweepslagen tegen uw enkels omdat ge niet kunt touwtjespringen maar het toch blijft proberen.

Veel te korte shorts dragen want "Die belemmeren mijn squat form minder" *yeah sure dude, kom er gewoon voor uit dat ge uw benen en poep wilt showen*

Zit hier eigenlijk gewoon vol met masochisten.
 
Iemand uit de regio Vlaams-Brabant die een doos vol fitnessmagazines van de periode 2011-2012-2013 wilt ophalen? Anders gaan ze naar het containerpark maar dat vind ik toch wat zonde. Vooral Muscle & fitness en Flex magazine, NL.
https://ibb.co/hZS1Ttw
 
Hier ook even mijn "homegym" posten. Ik heb zeer weinig plaats dus moest iets compact nemen.
Verhaal: altijd zeer mager geweest (59kgs en 178cm groot). Toen over de jaren proberen bij te komen en uiteindelijk op 84kgs geland. Maar was allemaal vet dus armen en schouders bleven er mager uitzien. Toen bij 35ste verjaardag besloten er iets aan te doen en eerst gecut naar 69 kgs, toen begonnen met training. Voedingsschema gemaakt, trainingschema voor 6 dagen/ week PPL split. Wou niet naar de gym gaan omdat ik genoeg discipline heb om het thuis te doen, en het nogal intimiderend is. Deze setup dan gekocht en nu paar maanden bezig.

Om een idee te geven hoe ongespierd ik wel niet was: op 69 kgs was bicep 27.5cm. Miniscuul dus. Nu naar 33cm gegaan wat nog steeds klein is, maar een grote vooruitgang en ben er blij mee. Wou alleen dat ik veel eerder was begonnen want 35 is relatief laat.

 
Hier ook even mijn "homegym" posten. Ik heb zeer weinig plaats dus moest iets compact nemen.
Verhaal: altijd zeer mager geweest (59kgs en 178cm groot). Toen over de jaren proberen bij te komen en uiteindelijk op 84kgs geland. Maar was allemaal vet dus armen en schouders bleven er mager uitzien. Toen bij 35ste verjaardag besloten er iets aan te doen en eerst gecut naar 69 kgs, toen begonnen met training. Voedingsschema gemaakt, trainingschema voor 6 dagen/ week PPL split. Wou niet naar de gym gaan omdat ik genoeg discipline heb om het thuis te doen, en het nogal intimiderend is. Deze setup dan gekocht en nu paar maanden bezig.

Om een idee te geven hoe ongespierd ik wel niet was: op 69 kgs was bicep 27.5cm. Miniscuul dus. Nu naar 33cm gegaan wat nog steeds klein is, maar een grote vooruitgang en ben er blij mee. Wou alleen dat ik veel eerder was begonnen want 35 is relatief laat.

Er is wel meer dan de grootte van de biceps, ik zou geen idee hebben van mijn omtrek bijvoorbeeld:)

Welke oefeningen doe je met die setup?
 
Er is wel meer dan de grootte van de biceps, ik zou geen idee hebben van mijn omtrek bijvoorbeeld:)

Welke oefeningen doe je met die setup?

Naast de gewone oefeningen met free weights kan ik er ook onderstaande mee doen:

Dips
Pulldown (lats, triceps etc.)
Cable rows
Leg curls en extensions
Preacher curls
Ab crunches

En de bank is ook verstelbaar natuurlijk dus alle soorten flat of incline bench presses etc. gaan er ook mee.

Natuurlijk is dit geen bench om 150 kgs te gaan pressen, daarvoor vind ik de kwaliteit iets te weinig. Maar voor mijn huidige kunnen is het meer dan voldoende en ben er tevreden over.
 
Naast de gewone oefeningen met free weights kan ik er ook onderstaande mee doen:

Dips
Pulldown (lats, triceps etc.)
Cable rows
Leg curls en extensions
Preacher curls
Ab crunches

En de bank is ook verstelbaar natuurlijk dus alle soorten flat of incline bench presses etc. gaan er ook mee.

Natuurlijk is dit geen bench om 150 kgs te gaan pressen, daarvoor vind ik de kwaliteit iets te weinig. Maar voor mijn huidige kunnen is het meer dan voldoende en ben er tevreden over.
Heb je plaats (en is die barbell ok) om te squatten of deadliften (of een variatie)? Persoonlijk denk ik dat je hier veel aan kan hebben als je doel is om algemeen gespierder te worden.
 
Heb je plaats (en is die barbell ok) om te squatten of deadliften (of een variatie)? Persoonlijk denk ik dat je hier veel aan kan hebben als je doel is om algemeen gespierder te worden.

Op de foto lijkt het allemaal wat benepen maar met wat schuiven is er plaats genoeg om te deadliften. Barbell kan maximaal 300kgs aan dus daar zal ik nooit aan komen :rofl:

Squat is wel moelijker omdat ik de barbell niet hoog genoeg kan klaarmaken, dus niet zo handig om die te nemen en te squatten. Doe voorlopig goblet squats.
 
Op de foto lijkt het allemaal wat benepen maar met wat schuiven is er plaats genoeg om te deadliften. Barbell kan maximaal 300kgs aan dus daar zal ik nooit aan komen :rofl:

Squat is wel moelijker omdat ik de barbell niet hoog genoeg kan klaarmaken, dus niet zo handig om die te nemen en te squatten. Doe voorlopig goblet squats.
Cleans en front squats!

Maar dat klinkt allemaal al goed hoor, komt wel in orde door vol te houden.
 
Niet slecht bedoeld, is een mooie beginners setup maar ik vraag me af of je dat na nog een paar maanden nog zal boeien. Ziet er vrij krap uit en dat materiaal is belange niet zo stevig als het materiaal dat een fitnesszaak heeft. Dat type dumbbells met verstelbare gewichten en schroefdraad heb ik tijdens de corona periode ook gebruikt, in het begin is dat nog leuk maar na een paar maanden was ik dat kotsbeu om steeds die gewichten te wisselen en begon die metaalverf af te schilferen etc.

Ik gebruikte toen ook een pullup baar in huis, die was feitelijk ook veel te licht. Het deed wat het moest doen maar na een tijdje begon ik schrik te krijgen dat die het eens zou begeven en dan begin je je toch in te houden... Op termijn wss best over die schrik heen zetten en toch naar een fitness gaan, oortjes in en knallen maar.
 
Uiteraard heb je gelijk, als ik (hopelijk) sterk genoeg wordt en die setup niet meer voldoende is ga ik natuurlijk naar een gewone gym gaan.
Maar bench press train ik nu op ocharme 30 kgs, dus er is nog meer dan genoeg tijd voordat ik een echte gym ga nodig hebben. Front raises zijn dumbbells van 6 kgs :oi22:

Ik heb geen schrik van een echte gym maar thuis trainen past mij veel beter nu, doe dit gewoon in de namiddag tijdens thuiswerk (compenseer die uren natuurlijk wel), kan gelijk pre en postworkout meal pakken, eigen tempo, eigen muziek, geen verplaatsingen, etc. Kan ook gewoon mezelf filmen om te zien of de houding wel goed is. Nu is het vooral een stevige basis opbouwen.

En dat veranderen van dumbbells of attachments op die bench vind ik niet erg, heb genoeg gewichten en zet de dag ervoor alles al klaar. En wat ik moet veranderen kan gemakkelijk in die 2 minuten rest tussen oefeningen.
 
@BlackTeaTrader, ge zijt gewoon goed bezig als beginner :thumb:.
Doe vooral zo verder, en gradueel gaat ge wel ontdekken wat voor u werkt en niet (incl thuis vs gym en welke oefeningen).
Verder is er helemaal niks mis met goblet squads.
Ik vroeg me af of je wat lower body deed, @BlackTeaTrader, en dat is het geval dus zeker niet de bedoeling om kritiek te geven.

Goblet squats zijn een zeer goede oefening trouwens, er zijn zelfs mensen met toch enige credibiliteit die dat aanraden om de beweging goed te leren maken. De reden dat je er niet meer over hoort is volgens mij omdat (1) het veel minder praktisch wordt bij hogere gewichten, zo'n halter/kettlebell in positie krijgen is veel moeilijker dan gewoon uit een rek stappen met een barbell, en (2) omdat ego-lifting-gewijs iedereen wel vrij snel 50-100 kg kan squatten met een (low bar) back squat en slechte techniek, terwijl zo'n goblet squat dat veel moeilijker maakt.
 
Ik vroeg me af of je wat lower body deed, @BlackTeaTrader, en dat is het geval dus zeker niet de bedoeling om kritiek te geven.

Goblet squats zijn een zeer goede oefening trouwens, er zijn zelfs mensen met toch enige credibiliteit die dat aanraden om de beweging goed te leren maken. De reden dat je er niet meer over hoort is volgens mij omdat (1) het veel minder praktisch wordt bij hogere gewichten, zo'n halter/kettlebell in positie krijgen is veel moeilijker dan gewoon uit een rek stappen met een barbell, en (2) omdat ego-lifting-gewijs iedereen wel vrij snel 50-100 kg kan squatten met een (low bar) back squat en slechte techniek, terwijl zo'n goblet squat dat veel moeilijker maakt.

Goblet squats kunnen nu nog omdat ik idd nog met lichtere gewichten werk, je hebt helemaal gelijk dat wanneer het zwaarder wordt dit niet meer echt geschikt is en de gewone squat beter is. Maar daar ben ik dus nog niet momenteel.

Voor de volledigheid even mijn schema posten:

MA: Push 1
Bench press 8 (heavy), 8 (heavy) ,12 (iets lichter).
DB shoulder press seated 3 x 12
DB chest fly: 3 x 10
Dips: 3 x 5
DB lateral raises: 4 x 10
Tricep extensions seated: 4 x 10

DI: Pull 1
Lat pulldown wide grip 3 x 10
Barbell bent over rows 8, 8, 12
DB incline bicep curls: 4 x 12
Cable rows 3 x 10
EZ bar bicep curls 4 x 10

WO: Legs 1
Barbell lunges: 3 x 12
Romanian deadlifts 3 x 12
Hip thrust barbell 3 x 12
Calf raises: 5 x 10
Leg curls lying 4 x 10

DO: Push 2
Incline bench press narrow grip 3 x 10
Military press 3 x 12
DB bench press incline 3 x 10
Tricep pushdowns 3 x 12
DB lateral raises 4 x 10
Front raises barbell 3 x 10

VR: Pull 2
Seal rows 3 x 12
Hammer curls 3 x 12
Lat pulldown: 3 x 12
Preacher curls 3 x 12
Cable rows 2 x 20
Bicep curls: til failure
DB wrist curls palms up 3 x 10
Shrugs 2 x 10 + 1 set tot failure

ZA: legs 2
Goblet squats 10, 10, 10, 6
Seated leg extensions: 4 x 12
Ab crunches machines: 3 x 12
Sit ups: 2 x 15 + 1 set tot failure

Macro's 210gr proteine, 340gr carbs, 100gr fats, 2900kcal.
Moet opletten want ik merk dat ik wat te snel vet aan het opbouwen ben.
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
986
Terug
Bovenaan