Even terzijde en toch relevant gezien het over ijsbaden gaat:

Ik heb deze middag tijdens mijn lunchpauze getraind, omdat ik dacht dat in de stralende zon mijn onverwarmd kot buiten net iets warmer zou zijn. Welja, viel mee met de juiste kledij maar de barbell heb ik nog nooit zo koud geweten. Deed gewoon pijn om de bar vast te houden, en mijn handen leken al hun bloed kwijt te zijn daarna. Gelukkig warmt metaal snel op (door lichaamswarmte).
Heb tijdens mijn middagpauze precies hetzelfde gedaan. Ik train buiten in de tuin en het leek me plezanter om in de zon te trainen dan vanavond in het donker. M'n vingertoppen waren in het begin bevroren. Ik draag fitness handschoenen om te trainen, vandaar enkel de toppen.

We hebben er weer deugd van gehad sie!
 
Zou wel eens tof zijn om de home gym te zien van mede BG'ers :D.

Hier onlangs tegen m'n coach gezegd dat ik stop met de personal training.
Normaal zou ik meedoen met powerlifting wedstrijden (voor de fun), maar als ik zie wat de coaching kost hiervoor is bij hem, is me dat toch wat teveel van het goede...
Blijkt dat toch in een slecht keelgat terecht zijn gekomen :laugh:
 
Zou wel eens tof zijn om de home gym te zien van mede BG'ers :D.

Hier onlangs tegen m'n coach gezegd dat ik stop met de personal training.
Normaal zou ik meedoen met powerlifting wedstrijden (voor de fun), maar als ik zie wat de coaching kost hiervoor is bij hem, is me dat toch wat teveel van het goede...
Blijkt dat toch in een slecht keelgat terecht zijn gekomen :laugh:
Een coach heeft zeker voordelen als hij je trainingen deftig opstelt met een correcte aanloop naar wedstrijden. Maar dat is wel een business geworden zeg, vreemd genoeg op het moment dat er door het internet een overaanbod is van (zelfverklaarde) coaches.

Maar als het voor het plezier is, kan je je toch beter gewoon bij een club aansluiten om wedstrijden te doen en daar de trainingen meepikken/je eigen schema opstellen.
 
Voor eerste keer 170kg sumo deadlift gedaan vandaag, zes weken geleden net geen lockout gehaald maar nu ging het vrij vlot.

Tegenwoordig ook wel fan van The Tren Twins op YouTube. Veel ga je er niet van leren maar het zijn zalige filmpjes als "pre-workout". Gewoon twee broers die hard trainen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Voor eerste keer 170kg sumo deadlift gedaan vandaag, zes weken geleden net geen lockout gehaald maar nu ging het vrij vlot.

Tegenwoordig ook wel fan van The Tren Twins op YouTube. Veel ga je er niet van leren maar het zijn zalige filmpjes als "pre-workout". Gewoon twee broers die hard trainen.
The tren twins, klinkt alsof ze een eigen merk van trenbolone uitgeven :unsure:.

Dat soort dingen demotiveren me persoonlijk meer, gezien de shortcut met anabolen meer oplevert dan 10 jaar training.
Ik heb er ook al aan gedacht, maar is me iets te gevaarlijk.
 
The tren twins, klinkt alsof ze een eigen merk van trenbolone uitgeven :unsure:.

Dat soort dingen demotiveren me persoonlijk meer, gezien de shortcut met anabolen meer oplevert dan 10 jaar training.
Ik heb er ook al aan gedacht, maar is me iets te gevaarlijk.
Ja, zijn ze ook open over. Infeite kan je er vanuit gaan dat het gros van de bekende fitness personen op sociale media iets pakken of minstens ooit iets genomen hebben.

Zelf nog nooit overwogen maar vind het wel interessant om over te horen.
 
IVM ijsbaden, in een interview gezien dat een wielrenner elke morgen een ijskoude douche nam. Dit gaf volgens hem een mentale boost wat nog ging komen dag. In de zin van als ik 5 min lang onder een ijskoude straal kan staal, dan kan ik de rest ook aan.
 
The tren twins, klinkt alsof ze een eigen merk van trenbolone uitgeven :unsure:.

Dat soort dingen demotiveren me persoonlijk meer, gezien de shortcut met anabolen meer oplevert dan 10 jaar training.
Ik heb er ook al aan gedacht, maar is me iets te gevaarlijk.
Ik ben hiermee niet akkoord. Als je 10 jaar consistent en goed traint, en dan denk ik aan 3x per week grote compounds bijvoorbeeld, zal je sterker en gespierder zijn dan een grote meerderheid in elke gym, waaronder ook gedopeerden. Het probleem is dat mensen zich spiegelen aan een klein percentage onrealistisch gespierde mensen.

Het probleem begint net bij uit te kijken naar en mee te gaan in elke modegril/bro science. "Ik ga als beginner nu eens cutten want ik heb 3 maand gebulkt" en consoorten. Of hopen trainingsschema's volgen van influencers die duidelijk zelf gedopeerd zijn. Dat een minderheid zijn gezondheid op het spel zet voor in de meeste gevallen nul voordeel (de meesten zijn geen professionele atleten) vind ik eerder triestig.

Wat mankeert is gewoon een grote disclaimer bij veel influencers en beroemdheden over hoe een bepaalde fysiek tot stand is gekomen door doping. Dan denk ik bijvoorbeeld aan al die superheldenfilms die het verwachtingspatroon van normale mensen scheeftrekken.
 
Zou wel eens tof zijn om de home gym te zien van mede BG'ers :D.
Foto in properdere tijden (nu 3 jaar verder zonder stofzuigen). Links ook een rek waar de plates op hangen, buiten beeld. En ook een deadlift jack.
 

Bijlagen

  • IMG-20200724-WA0005.jpg
    IMG-20200724-WA0005.jpg
    207,2 KB · Weergaven: 22
Ik ben hiermee niet akkoord. Als je 10 jaar consistent en goed traint, en dan denk ik aan 3x per week grote compounds bijvoorbeeld, zal je sterker en gespierder zijn dan een grote meerderheid in elke gym, waaronder ook gedopeerden. Het probleem is dat mensen zich spiegelen aan een klein percentage onrealistisch gespierde mensen.

Het probleem begint net bij uit te kijken naar en mee te gaan in elke modegril/bro science. "Ik ga als beginner nu eens cutten want ik heb 3 maand gebulkt" en consoorten. Of hopen trainingsschema's volgen van influencers die duidelijk zelf gedopeerd zijn. Dat een minderheid zijn gezondheid op het spel zet voor in de meeste gevallen nul voordeel (de meesten zijn geen professionele atleten) vind ik eerder triestig.

Wat mankeert is gewoon een grote disclaimer bij veel influencers en beroemdheden over hoe een bepaalde fysiek tot stand is gekomen door doping. Dan denk ik bijvoorbeeld aan al die superheldenfilms die het verwachtingspatroon van normale mensen scheeftrekken.
Uhu, het is inderdaad zo dat algemeen genomen personen die met hun fysiek geld verdienen zich wel moeten volsteken met anabolen gezien er op zeer korte termijn resultaat moet zijn.
Ik had zoveel jaren terug echt het gevoel dat ik ook zo kon worden door te cutten na een bulkfase, wat helaas niet het geval was.

In the end vind ik het gewoon leuk en er is heus wel wat te behalen qua kracht en fysiek, kijk naar Cristiano Ronaldo.
Alleen ja, dan moet ik dat pintje en frietje vaker laten staan :unsure:.
 
ATX? Heb dezelfde volgens mij. Zeer tevreden over.
Inderdaad. Ik ging eerst voor zo'n 600 serie (geen idee meer welk type net), maar dat was tijdens de boom van homegyms tijdens COVID dus voor een duurdere 700 gegaan met Westside Barbell spacing tussen de gaten omdat die wel nog op stock was.

Ik vind ATX prijs-kwaliteit wel goed, die barbell is een "Powerlifting competition bar" bijvoorbeeld. Ik denk de helft van de prijs van zo'n Rogue Ohio Power model, en voor wat ik doe is er niets op aan te merken.
 
Laatst bewerkt:
Misschien interessant voor de mensen die in de toekomst nog nieuw materiaal moeten aankopen;
Bij Rogue in Bornem hebben ze een 30% sale afdeling waar best wel interessante dingen liggen.
Heb daar dus een bar, 2x20kg en 2x5kg plates kunnen kopen voor een scherpe prijs.
Dat zijn spullen die eens gebruikt geweest zijn op wedstrijden of waarvan de verpakking stuk/kwijt is. Mijn bar had geen verpakking meer dus daarom aan 30% korting gekocht.
 
Misschien interessant voor de mensen die in de toekomst nog nieuw materiaal moeten aankopen;
Bij Rogue in Bornem hebben ze een 30% sale afdeling waar best wel interessante dingen liggen.
Heb daar dus een bar, 2x20kg en 2x5kg plates kunnen kopen voor een scherpe prijs.
Dat zijn spullen die eens gebruikt geweest zijn op wedstrijden of waarvan de verpakking stuk/kwijt is. Mijn bar had geen verpakking meer dus daarom aan 30% korting gekocht.
Da's waarschijnlijk enkel ter plekke en niet online ofzo te bekijken?
 
Misschien interessant voor de mensen die in de toekomst nog nieuw materiaal moeten aankopen;
Bij Rogue in Bornem hebben ze een 30% sale afdeling waar best wel interessante dingen liggen.
Heb daar dus een bar, 2x20kg en 2x5kg plates kunnen kopen voor een scherpe prijs.
Dat zijn spullen die eens gebruikt geweest zijn op wedstrijden of waarvan de verpakking stuk/kwijt is. Mijn bar had geen verpakking meer dus daarom aan 30% korting gekocht.
Daarbij aansluitend, als je zelf je koffer daar gaat vullen spaar je heel wat verzendingskosten uit.
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
986
Terug
Bovenaan