Waar ik ga is het 's avonds meestal niet te doen en heb je problemen om een beschikbare power cage te vinden. Overdag tijdens de week meestal geen probleem, in het weekend na de middag ook vaak vrij kalm.

Daarnet nieuw persoonlijk recordje gezet op de squat, voor de eerste keer 120kg gehaald (vorige PR 115kg). Daarna nog 122.5kg geprobeerd maar die telt niet helemaal. Zo net voor mijn gebruikelijke diepte het gevoel dat het bij een lagere diepte waarschijnlijk niet ging lukken om mij terug recht te zetten dus chickened out en al naar omhoog gegaan ipv desnoods naar de safety bars te zakken.
 
Hahaha! Is bij ons in de Basic Fit ook; het mag daar schij-te-druk zijn; dan nog kan je meestal wel terecht in het squatrack. Of alle toestellen om benen te trainen tout court. Maar als je wilt bench pressen... Dan is het nummerke trekken.

Vraagje: bestaan er goede apps om je eten te tracken? Dus dat je per maaltijd perfect kan invoeren wat je hebt gegeten en dat je dan ook perfect kan zien wat je aan calorieën, eiwitten etc. naar binnen hebt gespeeld?
 
Hahaha! Is bij ons in de Basic Fit ook; het mag daar schij-te-druk zijn; dan nog kan je meestal wel terecht in het squatrack. Of alle toestellen om benen te trainen tout court. Maar als je wilt bench pressen... Dan is het nummerke trekken.

Vraagje: bestaan er goede apps om je eten te tracken? Dus dat je per maaltijd perfect kan invoeren wat je hebt gegeten en dat je dan ook perfect kan zien wat je aan calorieën, eiwitten etc. naar binnen hebt gespeeld?
Gelukkig valt dat hier tussen 20h en 22h nog wel mee. Daarna helemaal vrij spel.

Bij keuze toch liever in de ochtend of de middag. Soms gaat dat helaas niet.

Me wel zo'n squat pad gekocht want die hier in de gym zijn toevallig altijd weg of kapot 🤷🏻
 
Ik train meestal ook overdag. Tussen 17:00 en 22:30 is het bij ons onaangenaam druk.

Ben ooit ook al gaan trainen om 02:00 ‘s nachts. Heeft echt wel iets; gans de fitness voor uzelf. 😋
 
Iemand die cold plunges doet na z'n training?
Geen benefits voor powertraining. Enkel sauna -> cold plunge en dan liefst 1x per week een paar sessies na elkaar (ik denk 30min, 5min pauze zonder koude emmer ofzo en dan terug 30min). Dat zou meer groei stimuleren. Verder zijn die studies nogal rigged omdat ze worden uitgevoerd bij een bevolkingsgroep die sowieso geld over heeft om te spenderen. Mensen met geld voor wellness zijn over het algemeen gezonder dan mensen die arm zijn, logisch ofc.
 
Telt het als ge het water van uw douche van warm plots naar heel koud laat gaan? :unsure:
Ik ben zo begonnen. Het deed deugd om na de training geleidelijk aan m'n water kouder en kouder te draaien.

Ik niet. Maar wat ik erover gelezen heb is het zeer goed om snel te herstellen van uw training(tegen pijnlijke spieren dus) maar niet goed voor hypertrophy.
Wist ik niet. Blijkbaar vermijden net na een training dus.

Geen benefits voor powertraining. Enkel sauna -> cold plunge en dan liefst 1x per week een paar sessies na elkaar (ik denk 30min, 5min pauze zonder koude emmer ofzo en dan terug 30min). Dat zou meer groei stimuleren. Verder zijn die studies nogal rigged omdat ze worden uitgevoerd bij een bevolkingsgroep die sowieso geld over heeft om te spenderen. Mensen met geld voor wellness zijn over het algemeen gezonder dan mensen die arm zijn, logisch ofc.
't Is vooral voor het herstel en de voordelen op lange termijn die het met zich meebrengt. Uw lichaam onder zo'n stress brengen voor korte periode zou het overall 'sterker' moeten maken. Kan pure marketing zijn ook, heb me er nog niet in verdiept.

M'n eerste plunge was in water van 15 graden en ik heb dat toch onderschat. Precies of m'n hele lichaam ging in shutdown mode. Achteraf wel uren deugd van gehad.

Ik zou het eigenlijk vooral gaan toepassen na kickboks trainingen.
 
Na kickboks training lijkt me inderdaag prima. Na de fitness minder.

Dat is natuurlijk ook maar wat ik gelezen heb in een (artikel over een) onderzoek. hoeveel verschil dat zal maken in de 'echte' wereld.
 
I

't Is vooral voor het herstel en de voordelen op lange termijn die het met zich meebrengt. Uw lichaam onder zo'n stress brengen voor korte periode zou het overall 'sterker' moeten maken. Kan pure marketing zijn ook, heb me er nog niet in verdiept.

M'n eerste plunge was in water van 15 graden en ik heb dat toch onderschat. Precies of m'n hele lichaam ging in shutdown mode. Achteraf wel uren deugd van gehad.

Ik zou het eigenlijk vooral gaan toepassen na kickboks trainingen.
Doet zeker deugd en doe het zelf ook graag hoor. Direct lekker wakker en klaar voor de dag. Er zijn wel benefits in de vorm van CNS herstel maar puur voor hypertrofie niet me dunkt.
 
Wel oppassen voor cold shock, je kan vies slecht gaan als echt je van direct van toppunt van uitputting naar een cold plunge gaat.
 
Wel oppassen voor cold shock, je kan vies slecht gaan als echt je van direct van toppunt van uitputting naar een cold plunge gaat.
Ik was totaal niet uitgeput maar schrok toch wat van de reactie van m'n lichaam. Ik wist dat het 30 seconden kon duren vooraleer ik m'n ademhaling onder controle kreeg. Dat was ook zo.

Maar m'n armen begonnen te tintelen vanaf de elleboog tot uiteinde pink. Beide armen. Die waren precies verlamd/verkrampt. Ik had muziek in met een liedje die 3 min 30 seconden duurde. 't Was gedaan voor ik het wist, precies of ik heb een zwart gat. Dat heeft voor mij nog geen minuut geduurd i.p.v. 3,5 min.
 
Ik niet. Maar wat ik erover gelezen heb is het zeer goed om snel te herstellen van uw training(tegen pijnlijke spieren dus) maar niet goed voor hypertrophy.
Ik denk dat er meer wetenschappelijke artikelen bestaan die duiden dat het vooral nefast is voor spierherstel en spieraangroei, dan dat je artikels vindt die de positieve effecten effectief onderbouwen.

Het zou wel goed zijn om spierpijn tegen te gaan, maar daarvoor zou je dan weer niet hoeven te wachten met je ijsbad tot na de training, voor de training is ook prima.

Maw: als het goed voelt en je gebruikt je verstand, doe zeker door. Is het voor de gainz: toch oppassen.
 
Ik was totaal niet uitgeput maar schrok toch wat van de reactie van m'n lichaam. Ik wist dat het 30 seconden kon duren vooraleer ik m'n ademhaling onder controle kreeg. Dat was ook zo.

Maar m'n armen begonnen te tintelen vanaf de elleboog tot uiteinde pink. Beide armen. Die waren precies verlamd/verkrampt. Ik had muziek in met een liedje die 3 min 30 seconden duurde. 't Was gedaan voor ik het wist, precies of ik heb een zwart gat. Dat heeft voor mij nog geen minuut geduurd i.p.v. 3,5 min.
Welja, ik heb nog MMA gedaan in Noorwegen en daar was dat echt een ding. 10x 5min sparren en dan direct zo'n meer in. Moest erna een halve dag herstellen, dacht echt da het gedaan ging zijn.
 
Meh. Terug naar de gym gegaan na 2 weken weinig sporten.
Wat ik vervelend vind, is dat ik mij na een krachttraining altijd slecht voel. Ik bedoel daarmee misselijk en duizeligheid. Spieren zelf heb ik geen last van.
Ik snap het niet zo goed waarom dit is. Mijn gemiddelde hartslag is maar 120ofzo en train nog geen uur. Ik kan met fietsen richting 180 gaan gedurende een vol uur zonder mij daarna slecht te voelen.

minder hard trainen dan? Zoals gezegd train ik misschien 30 min a 45 min dus aan de duur zal het niet liggen.
 
Meh. Terug naar de gym gegaan na 2 weken weinig sporten.
Wat ik vervelend vind, is dat ik mij na een krachttraining altijd slecht voel. Ik bedoel daarmee misselijk en duizeligheid. Spieren zelf heb ik geen last van.
Ik snap het niet zo goed waarom dit is. Mijn gemiddelde hartslag is maar 120ofzo en train nog geen uur. Ik kan met fietsen richting 180 gaan gedurende een vol uur zonder mij daarna slecht te voelen.

minder hard trainen dan? Zoals gezegd train ik misschien 30 min a 45 min dus aan de duur zal het niet liggen.
Wat eet je ervoor? Slaap je genoeg? Hoeveel L water drink je?
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
1K
Terug
Bovenaan