Postwissels bij Open Vld

''Vandaag eindigt mijn nationale politieke rol. Na 25 jaar actief lid te zijn van Open Vld en 13 jaar na mijn eerste verkiezing als volksvertegenwoordiger, is het tijd om mijn goesting om de samenleving mee vorm te geven, op een andere manier in te vullen. Ik zal me niet langer op een verkiesbare plaats opstellen voor het Vlaamse of het federale parlement en geef andere liberalen mijn steun om voor dit mooie mandaat te gaan...''

Ik zou het zelfs gewoon niet durven, ze mochten mij nog 2 miljard euro geven. 2 weken geleden met de grote trom weg en nu dit :laugh:
Ik trek alvast een fles wodka open, om shotjes te doen als het woord “verantwoordelijkheid” valt.

Oh, en het is Vlaanderen, dus technisch gesproken is dat geen nationale politiek :rofl::sarcastic:

Ik bel alvast de ambulance want gij hebt na 20 minuten een acute alcoholvergiftiging.

Na de comeback Linda van Milk inc nu de terugkeer van Gwendolyne Rutten als minister?

Ik betaal met plezier € 100 per jaar extra belastingen als we Linda van Milk Inc. minister maken in plaats van Gwendolyn Rutten.
€ 200 als Regi minister-president wordt.

Wat een clowncarousel is dit toch... Maar hey, Gwendolyn Rutten kent duidelijk geen schaamte - check haar "how can I make this about me!" social media drama nadat 2 onschuldige Zweden stierven na een terreuraanslag in Brussel, en haar partijgenoot moest opstappen als minister van Justitie - dus ze kan ook waarschijnlijk zonder schaamrood claimen voor "vernieuwing" te gaan zorgen: een nieuw dieptepunt in de verkiezingsuitslagen van de OpenVLD denk ik dan, maar soit.

Somers stopt naar eigen zeggen om de verjonging een kans te geven, zijn vertrek is, opnieuw naar eigen zeggen ongerelateerd aan het drama van de voorbije weken, dat niet betwist kan worden aangezien zijn beslissing al maanden geleden was genomen en toen al intern gecommuniceerd werd (alleen waren ze vergeten al een opvolger te zoeken vooraleer de boodschap dan extern ging) en dan vult neofiet Rutten zijn plaats in nadat ze nog maar luttele weken geleden met veel dramatiek met de partij afgerekend had en de cynische nationale politiek verlaten had voor het veel betere lokaal niveau.

Ik denk dat dit is hoe een partij eruitziet eens ze zich neergelegd heeft bij haar eigen ondergang.

Echt beschamend dit ganse tafereel. En dan weer verwonderd zijn dat het vertrouwen in de politiek een dieptepunt bereikt.

''Vandaag eindigt mijn nationale politieke rol. Na 25 jaar actief lid te zijn van Open Vld en 13 jaar na mijn eerste verkiezing als volksvertegenwoordiger, is het tijd om mijn goesting om de samenleving mee vorm te geven, op een andere manier in te vullen. Ik zal me niet langer op een verkiesbare plaats opstellen voor het Vlaamse of het federale parlement en geef andere liberalen mijn steun om voor dit mooie mandaat te gaan...''
Dat is natuurlijk nog altijd allemaal juist he. Ze wordt nu minister tot de verkiezingen en dan zal ze zich op Aarschot storten, toch?

Overigens wel prachtig dat net zij nu mee moet gaan onderhandelen over stikstof. Brouns, de CD&V en Lode Ceyssens van de Boerenbond hebben alvast hun beste flessen champagne bovengehaald voor vanavond.

Hahahaha, maar alé. Hoe blind kan je als partij nu zijn?

En Somers schreef dan nog expliciet dat hij plaats wou maken voor nieuwe gezichten :lol:

Huh, ben ik in een parallel universum terechtgekomen ofzo?
De absurditeit dat van alle mensen die Rutten terugkomt na het toneeltje dat ze speelde bij het vertrek van Vincent.
Dit kan toch niet meer de werkelijkheid zijn, ik ben door een wormhole gevallen ofzo.

Ja euh, ik zag het tenminste niet aankomen zeker?

Het is al lang goed hoor, die oppositiekuur komt er, niet nodig om ónder de kiesdrempel uit te komen.

Aarschot telt al niet meer.
Maar sws wel opkomen bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen om het vangnet te behouden.

Inderdaad @nestorius, men zal zich weer afvragen waarom de anti-politiek zegeviert.
Meer nog, open VLD is gewoon anti-politiek zelf.

Ongelofelijk. Met Van Tighelt maken ze de juiste keuze om eens niet het beeld van postjespakkers dat bijna vereenzelvigd wordt met de partij op te roepen ... stellen ze nu de ultieme postjespakker aan.

Wel opmerkelijk dat de persconferentie om 20u is en niet in primetime tijdens het journaal.

De moment dat ik hoorde dat Bart Somers zijn ontslag had gegeven als minister dacht ik direct dat Rutten die plaats wel zou krijgen.
Dit is helemaal geen keuze van hem om terug te gaan naar de lokale politiek, maar een keuze van de vld partijtop om Rutten en haar achterban terug tevreden te stellen, in de hoop dat dat iets zou gaan uithalen bij de volgende verkiezingen.

Terug
Bovenaan