Post - / math - / experimental / indie rock



Serieuze kluif dit. Ik ga deze week weg voor het werk en ga dus hopelijk wat tijd hebben op de trein om de veranderingen in de mix te gaan bestuderen. Heel wat bonusmateriaal ook om in te duiken.

Het originele album is een absolute klassieker uiteraard, van één van de beste bands uit de 80s. Wie deze nog niet heeft beluisterd weet hierbij wat te doen! Chopchop!
 
80g6mh.jpg
 
@Kid_C waarom zo'n twijfel over de Replacements zeg? 😮 Schandalig

Ik kan de commentaar online alvast beamen: die nieuwe mix is echt revelatorisch! Een van de beste remasters ooit denk ik. Zot wat tegenwoordig kan met de technologie als je iemand met kennis van zaken achter de knoppen zet.
 
@Kid_C waarom zo'n twijfel over de Replacements zeg? 😮 Schandalig

Ik kan de commentaar online alvast beamen: die nieuwe mix is echt revelatorisch! Een van de beste remasters ooit denk ik. Zot wat tegenwoordig kan met de technologie als je iemand met kennis van zaken achter de knoppen zet.
Ik voelde me schuldig dat ik ze nog niet beluisterd had. :D
 
Haha, ik weet ook niet of dit helemaal uw ding gaat zijn eigenlijk. Hun kenmerk is altijd al een stevige dosis zelfsabotage geweest, maar au fond zijn de nummers op Tim arena-anthems. Weliswaar met een hoek af, maar in een betere wereld omarmd door het grote publiek. Dus niet helemaal in lijn met wat hier in de thread anders passeert.

Beginnen bij het begin met het debuut is misschien niet slecht dan: Sorry Ma, Forget to Take Out The Trash. Dat was nog de lofi punk periode met onnozele humor. Let It Be wordt aanzien als het magnum opus, een echte 80s indie classic (nochtans mét een Kiss cover :unsure: ). Tim is de start van hun serie albums op Sire (major label dus), maar indertijd zwaar geflopt. Instructief wel om de originele mix naast de nieuwe master te leggen. Het verschil is niet klein.
 
800 views op moment van bekijken , nog nooit van deze kerel gehoord maar holy fuck hoeveel talent kan in een snor zitten ? :crazy:
Ik probeer te ontcijferen wat ik hier precies hoor en zie maar het lukt me vooralsnog niet.


 
Nieuwe Sufjan Stevens, wat denken jullie?
Ik ben eerlijk gezegd weinig bekend met zijn werk, is een beetje een blinde vlek.. Dit weekend wel even half aandachtig het nieuwe album opgelegd, maar op basis daarvan kan ik niet echt een deftige mening geven. Lijkt me dat ik best eerst Illinois en Carrie&Lowell beluister?
 
Ik ben eerlijk gezegd weinig bekend met zijn werk, is een beetje een blinde vlek.. Dit weekend wel even half aandachtig het nieuwe album opgelegd, maar op basis daarvan kan ik niet echt een deftige mening geven. Lijkt me dat ik best eerst Illinois en Carrie&Lowell beluister?
Illinois en C&L zijn inderdaad de beste instappers en referenties. Zeker het beluisteren waard!
 
Sufjan Stevens is niet de eerste naam waar ik aan denk bij mijn favoriete artiesten, maar eigenlijk ben ik wel fan. Zijn heel vroege werk zegt me niet zoveel maar vanaf Michigan maakt hij voornamelijk goeie tot geweldige platen. Carrie & Lowell vind ik één van de beste albums van vorig decennium en één van de beste albums ooit over rouw. Makkelijker beluisterbaar dan bijvoorbeeld Skeleton Tree waardoor ik het vaker opzet maar raakt me elke keer opnieuw heel erg. The Age of Adz vond ik indertijd niet echt mijn ding maar die is doorheen de jaren gegroeid.

Zijn nieuwe album vind ik weer heel goed, eigenlijk een mooie synthese van de verschillende stijlen die hij doorheen zijn carrière heeft gehad. Ik zou ook met Illinois of Michigan beginnen.

Hij heeft ook veel goeie kerstsongs!

Ook nog recent beluisterd en goed gevonden:
Slowdive - Everything is Alive (serieus gegroeid, zeer goed)
Wilco - Cousin (beste album sinds... Sky Blue Sky?)
Grails - Anches En Maat
Explosions in the Sky - End (ik vond The Wilderness veel beter dan de albums ervoor, deze is weer wat minder spannend maar nog wel goed)
Colleen - Le Jour et La Nuit du Réel
Sparklehorse - Bird Machine
Tirza - trip9love
Oneohtrix Point Never - Again (hoort niet echt in dit topic, fan van OPN maar deze komt minder goed binnen dan zijn ander werk)

Ik heb ook Laugh Track van The National beluisterd. Beter dan Frankenstein maar ik heb nu ook wel het gevoel dat ik wat begin weg te drijven van wat één van mijn favoriete bands was. Alphabet City vind ik heel goed en heeft weer die onderhuidse spanning van hun ouder werk maar voor de rest staan er weer te veel weinig interessante ballads over de ennui van het moderne leven op. Het laatste nummer past precies niet bij de rest maar vind ik wel weer interessant, zou leuk zijn als ze in de toekomst meer die richting zouden uitgaan. Maar ik denk niet dat ik nog veel ga terug keren naar Frankenstein en Laugh Track, net zoals ik dat nog maar zelden doe naar I Am Easy To Find.
 
Terug
Bovenaan