Post - / math - / experimental / indie rock


What a day to be alive! :love: :love: :love:
Heb nu toch al 3 keer geluisterd en ik denk dat Bright Green Field hier harder binnenkwam.. De nieuwe zet meer in op sfeer enzo, is trager, minder urgent. Hij gaat toch wat moeten rijpen


Juni wordt wel dé maand van releases! Nieuwe Godflesh is net uit ook en volgende week Swans !!
 

Ik besef dat ik hier een beetje de basic resident Pitchfork BNM reposter word, maar kijk, kwaliteit is kwaliteit. Heerlijk tegendraads en to the point plaatje dit. Voorlaatste nummer vond ik wel een serieus dipje, maar Everyone's Crushed, True Life en slotnummer Buy My Product vond ik dikke jams
Topplaat dit! Al veel opgezet.
 
Ik vind de nieuwe van Squid voorlopig beter dan de eerste. Die vind ik nog altijd goed maar is soms iets te vermoeiend en leg ik daarom minder op dan ik verwacht had. De opvolger is nog altijd vrij experimenteel maar er zit precies meer focus in. Ze evolueren in een moderne This Heat.

Halverwege het jaar en misschien voorlopig toch een beetje teleurgesteld, misschien wegens te verwend door de post-coronaperiode (of hoe ik de laatste jaar, anderhalf jaar moet noemen). Heb al veel goeie albums gehoord maar de meerderheid zou ik onder "good not great" plaatsen, weinig albums die me echt weg geblazen hebben als ik naar mijn lijstje kijk. Nog zes maanden te gaan dus nog veel tijd voor geweldige platen om te verschijnen!
 

Project van Kate NV en Deradoorian onder de naam Decisive Pink. Leftfield pop done right. @clercqie
Nice!

Ik check het volgende week! Mijn luistertijd deze week staat volledig in het teken van de voorbereiding op de doortocht van Swans in de Bourla nu donderdag. Kwestie van goedgehumeurd met het zomerse weer te blijven :unsure:
 
Ik vind de nieuwe van Squid voorlopig beter dan de eerste. Die vind ik nog altijd goed maar is soms iets te vermoeiend en leg ik daarom minder op dan ik verwacht had. De opvolger is nog altijd vrij experimenteel maar er zit precies meer focus in. Ze evolueren in een moderne This Heat.

Halverwege het jaar en misschien voorlopig toch een beetje teleurgesteld, misschien wegens te verwend door de post-coronaperiode (of hoe ik de laatste jaar, anderhalf jaar moet noemen). Heb al veel goeie albums gehoord maar de meerderheid zou ik onder "good not great" plaatsen, weinig albums die me echt weg geblazen hebben als ik naar mijn lijstje kijk. Nog zes maanden te gaan dus nog veel tijd voor geweldige platen om te verschijnen!
Vergelijking met This Heat, amai! Ik kan er wel ergens inkomen eigenlijk. Wel straf dat de eerste blijkbaar niet zooo hoog staat aangeschreven bij je? Of toch relatief ten opzichte van hoe ik die inschat. Ik vond Bright Green Field toch echt een bommetje van jewelste, met meer hoogtepunten dan de nieuwe O Monolith (Narrator, Boy Racer, Paddling, Pamphlets !) Ok, hun 2e is misschien inderdaad meer gefocust, hoewel ik hem toch ook behoorlijk verschillende kanten vind uitgaan, maar hij bevat niet echt meer de hoekigheid van BGF...

Nu, O Monolith vind ik ondertussen luisterbeurt per luisterbeurt beter worden, dus ik vermoed dat hij wel vrij hoog gaat eindigen in mijn eindejaarslijstje.

Verder wel akkoord dat 2023 niet echt super is. Ik heb al veel goede dingen gehoord, maar niets op het niveau van mijn top6 van vorig jaar...
 

Zou me niet verbazen als Radiohead een afgesloten hoofdstuk is of op z'n minst aan een heel lange hiatus bezig is, maar The Smile blijkt voorlopig een zeer waardig alternatief.
Mooi nummer alweer. Ik merk wel dat het eens niet door Nigel Godrich geproduceerd is. :)
 

Zou me niet verbazen als Radiohead een afgesloten hoofdstuk is of op z'n minst aan een heel lange hiatus bezig is, maar The Smile blijkt voorlopig een zeer waardig alternatief.
Gelukkig is A Moon Shaped Pool een prachtige hekkensluiter als dit echt het geval zou zijn. Straks nog eens opleggen, lang geleden!

Edit: ik wacht uiteraard met luisteren naar de nieuwe Smile tot het album er is. Goed geprobeerd toch, zo teasen met singles
 
Laatst bewerkt:
Bon, mijn voormiddag is geblokkeerd 😀

En voor daarna :
Nieuw project van drumster Valentina Magaletti (drums voor Moin oa.).
 

Zou me niet verbazen als Radiohead een afgesloten hoofdstuk is of op z'n minst aan een heel lange hiatus bezig is, maar The Smile blijkt voorlopig een zeer waardig alternatief.
Dit nummer heeft wel beetje tijd nodig voor het blijft plakken. Het doet me wat denken aan The Daily Mail van Radiohead maar dan nog trager opbouwen met het rustigere eerste stuk en toewerkend naar die climax.
Het is toch een beetje anders dan de muziek die ze tot nu toe brachten, vind ik.
 
Terug
Bovenaan